لیوان های کاغذی تجدید پذیر هستند

مجموعه : رپورتاژ آگهی
لیوان های کاغذی تجدید پذیر هستند

این روزها ظروف یکبار مصرف به ویژه ظروف یکبار مصرف کاغذی جایگاه خاصی در زندگی بشر پیدا کردند و چاپ لیوان های کاغذی در سایزهای مختلف نسبت به گذشته از اهمیت بالاتری برخوردار شده است.

 

چرا باید از ظروف یک بار مصرف کاغذی استفاده کنیم؟

ظروف یکبار مصرف کاغذی برای نوشیدنی‌های گرم کاربرد بیشتری دارند. چرا که برعکس ظروف پلاستیکی در برخورد با مایعات گرم شل نشده و حتی می‌توانند برای مدت طولانی‌تری دمای نوشیدنی را حفظ کنند. به همین خاطر امروزه لیوان‌های پلاستیکی کاربردشان را برای نوشیدنی های گرم از دست داده‌اند و تنها برای نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌شوند. از طرفی لیوان های کاغذی در مواجهه با نوشیدنی‌های  گرم مواد سمی آزاد نمی کنند و همچنین با توجه به اینکه تجزیه پذیر هستند، برای محیط زیست هم خطر کمتری دارند.

 

لیوان کاغذی چیست ؟

ما معمولا به لیوان های ساخته شده از مواد کاغذی «لیوان کاغذی» می گوییم. در جامعه امروز مدیریت تولید و چاپ لیوان های کاغذی را با توجه به سطح مواد غذایی ارتقا داده ایم، بنابراین تمامی لیوان های کاغذی که در بازار به فروش می رسند باید دارای مجوز تولید کیفیت و ایمنی QS باشند. مجموعه ساحل جنوب این افتخار را دارد که لیوانهای کاغذی با کیفیت را با استفاده از رنگ های بهداشتی تولید کند. سلامت و رضایت مشتریان از مهمترین اصول این مجموعه است، به همین دلیل این گروه در تولید و چاپ لیوان های کاغذی از جوهر گیاهی ضد آب استفاده می کند که این جوهر در برخورد با مایعات سرد و گرم حل نمی شود و به سلامت انسان آسیبی نمی رساند. لیوان کاغذی به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات کاغذی است که از محبوبیت بسیار بالایی نسبت به بقیه ظروف کاغذی برخوردار است.

 

ویژگی لیوان های کاغذی چیست؟

همزمان با پیشرفت صنعت و بیشتر شدن تقاضای مردم برای استفاده از کالاهای بهداشتی و همچنین کمبود زمان و نیاز به صرفه‌جویی در وقت، توجه مردم به استفاده از ظروف یکبار مصرف بیشتر شد. امروزه انواع ظروف یکبار مصرف تولید و در دسترس مردم قرار گرفته است. ظروف یکبار مصرف در کاربردهای مختلف و در جنس و متریال متنوع در دسترس مردم است. در این مقاله می‌خواهید ببینیم که ویژگی های لیوان کاغذی چیست و این لیوان‌های یکبار مصرف چه مزایایی نسبت به نوع پلاستیکی خود دارند. با همراه باشید.

 

لیوان کاغذی یکبار مصرف یکی از انواع لیوان‌های یکبار مصرف است که به وسیله دستگاه مخصوص به همین کالا تولید می‌شود. در مرحله آخر لیوان با یک لایه پلاستیک یا موم کاور می‌شود تا از نشت مایعات به بیرون یا خیس شدن کاغذ جلوگیری شود. لیوان‌های کاغذی جز محصولات یک بار مصرف تجدید پذیروقابل بازیافت هستند و همین موضوع هم این لیوان‌ها را نسبت به انواع پلاستیکی‌ برتری می‌دهد. این لیوان‌ها از کاغذهای مواد غذایی ساخته شده‌اند که ماهیت بهداشتی دارند و برای مدت طولانی‌تری می‌توانند مایعات سرد و گرم را در خود نگه دارند.

 

لیوان های کاغذی تجدید پذیر هستند

مزایای لیوان های کاغذی

همانطور که گفتیم این لیوان‌ها دوستدار محیط زیست بوده و زودتر تجزیه می‌شوند. به همین خاطر حتی طرفداران محیط ‌زیست هم استفاده از این نوع ظروف یکبار مصرف را به لیوان‌های پلاستیکی ترجیح می‌دهند. از طرفی ظروف یک بار مصرف کاغذی از جلمه لیوان‌های کاغذی برای مصرف مواد غذایی گرم طراحی شده‌اند. این ظروف در مواجهه با گرما ساختار و انسجام خود را حفظ می‌کنند و تغییر شکل نمی‌دهند. در نتیجه برای مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم گزینه بهتری هستند.

 

از دیگر ویژگی های لیوان کاغذی می‌توانیم به تنوع بیشتر لیوان‌ها در طراحی و ساختار آن‌ها اشاره کنیم. لیوان‌های کاغذی قابلیت چاپ الگوها و پترن‌ها را دارند و در رنگ‌ها و چاپ‌های مختلف در بازار وجود دارند. کاربران همواره می‌توانند لوگو و آرم مجموعه شغلی خود را برای چاپ روی لیوان‌های کاغذی سفارش دهند یا پترن‌ها و شکل‌هایی با اهداف خاص مانند جملات انگیزشی روی لیوان‌ها چاپ کنند. همین موضوع جذابیت لیوان‌های کاغذی را دوچندان می‌کند.

 

ویژگی دیگر لیوان‌های کاغذی این است که در مواجهه با گرما مواد سمی آزاد نمی‌کنند و در نتیجه برای سلامتی شما مضر نیستند. این لیوان ها به دلیل استفاده از پوشش پلی اتیلن سرطان زا نیستند، این درحالی است که موقع استفاده از لیوان‌های پلاستیکی، همواره پلاستیک در آب گرم حل شده و وارد دستگاه گوارش شما می‌شود و مشکلات سلامتی متعددی را ایجاد می‌کند.

 

یکی دیگر از مزیت‌ها و ویژگی‌های لیوان‌های کاغذی این است که خودشان دارای عایق حرارتی هستند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای نوشیدن چای در لیوان‌های پلاستیکی دچار مشکل شده و مجبور شده ‌باشید دو لیوان را با هم بردارید تا لیوان تغییر شکل نداده و همچنین دست شما را نسوزاند. این درحالی است که لیوان‌های کاغذی این مشکل را ایجاد نمی‌کنند و نه تنها شکل شان عوض نمی‌شود بلکه حتی حرارت مایع داغ داخل‌شان را کمتر به دست شما انتقال می‌دهند. این لیوان‌ها می‌توانند تا دمای بالای 90 درجه را تحمل کنند که برای مصرف نوشیدنی‌های گرم کافی است.

 

لیوان های کاغذی تجدید پذیر هستند

همانطور که گفتیم این لیوان‌ها عایق حرارتی دارند و همین موضوع باعث می‌شود که احتمال نشتی مایعات به خارج از لیوان به صفر برسد. شما می‌توانید با خیال راحت در این لیوان‌ها تا ساعت‌ها نوشیدنی‌های گرم را نگه دارید و هیچ وقت شاهد نشتی یا بیرون ریختن مایعات هم نباشید. رستوران ها و کافی شاپ ها از لیوان های کاغذی برای سرو قهوه و سایر نوشیدنی ها استفاده می کنند.

 

از دیگر ویژگی های لیوان کاغذی این است که مانند هر ظرف یک بار مصرف دیگری به شما کمک می‌کند تا در وقت‌تان صرف جویی کنید. شما تا وقتی که از ظروف معمولی استفاده می کنید، هر بار بعد از استفاده باید آن‌ها را بشویید و خشک کرده و در کابینت قرار دهید. درحالی که لیوان‌های کاغذی بعد از استفاده راهی سطح بازیافت می‌شوند و دیگر زمان و انرژی شما را نمی‌گیرند. به همین خاطر است که برای پیک نیک یا مصرف نوشیدنی و مواد غذایی بیرون از خانه از این ظروف استفاده می‌کنیم.

 

مزیت دیگر لیوان‌های کاغذی قیمت پایین آن‌ها است. این ظروف در مقایسه با ظروف عادی، بسیار ارزان‌تر هستند و شما تنها برای یک بار استفاده هزینه پرداخت می‌کنید.

سبک بودن یکی از مهمترین مزایای لیوان های کاغذی می باشد. (لیوان های کاغذی نسبت به لیوان های شیشه ای سبک تر هستند)

بعنوان بهترین گزینه برای معرفی برندهای تبلیغاتی در همایش ها و سمینارها می باشند.

 

لیوان های کاغذی تجدید پذیر هستند

عایق بودن لیوان‌های کاغذی

حالا که با ویژگی‌های لیوان کاغذی آشنا شدید، شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که کاغذ چطور در برابر مایعات عایق و نفوذ ناپذیر می‌شود. برای عایق کردن کاغذ از یک لایه داخلی استفاده می‌شود که بهترین و رایج‌ترین متریال برای ساخت لیوان‌های کاغذی، پوشش پلی‌اتیلن است. این پوشش باعث می‌شود که:

 

لیوان نشتی مایعات نداشته‌باشد.

کیفیت بالایی داشته‌باشد.

عایق خوبی در برابر سرما و گرما باشد.

سریع‌تر بازیافت شده و آسیب کمتری به محیط زیست برساند.

واکنشی با مواد شیمایی نداشته و کیفیت مواد غذایی داخلی لیوان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

لیوان‌هایی که با پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند، نیازی به چسب ندارند و تنها با حرارت دادن دو لبه لیوان به هم می‌چسبند. از پوشش پلی‌اتیلن برای قسمت داخلی لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی استفاده می‌کنند و روی سمت بیرونی لیوان که کاغذ است، لوگوها و طرح‌های مورد نظر را چاپ می‌کنند.

 

لیوان های کاغذی تجدید پذیر هستند

استفاده از لیوان کاغذی در تبلیغات

بیشتر شرکت ها برای معرفی برند خود در همایش ها و سمینارها از لیوان های کاغذی تبلیغاتی استفاده می کنند و برند خود را بر روی آن چاپ می کنند تا بتوانند خود را در ذهن مخاطب هک کنند. در واقع چاپ لیوان کاغذی در تبلیغات، فرصتی مناسب برای نشان دادن نام تجاری کسب و کاراین شرکت ها است. یک طرح تبلیغاتی شخصی بر روی فنجان کاغذی، می تواند بهترین راه برای برقراری ارتباط با جامعه محلی و بازاریابی باشد.

 

انواع لیوان کاغذی یک بار مصرف

لیوان‌های کاغذی در دو نوع تک‌جداره و دو جداره ساخته و تولید می‌شوند.

 

لیوان تک جداره: لیوان کاغذی تک جداره همانطور که از اسمش مشخص است، تنها از یک لایه کاغذ ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد. این لیوان‌ها نازک‌تر بوده و در مقایسه با لیوان‌های دوجداره مقاومت کمتری در برابر گرما دارند.

 

لیوان‌های کاغذی دوجداره: این لیوان‌ها از دو لایه کاغذ باکیفیت تشکیل شده‌اند که برای مایعات گرم کاربرد بیشتری دارند. هوای بین دو جداره کاغذ باعث می‌شود که دمای مایعات تا اندازه بسیار کمتری به پوست دست شما انتقال پیدا کند و پوست متوجه سردی یا گرمی مایعات نشود. لیوان‌های دوجداره را در انواع درب‌دار هم تولید می‌کنند تا برای حمل نوشیدنی و سفارش‌های بیرون‌بر استفاده شوند.

 

استفاده از ظروف یک بار مصرف در هر صورت برای محیط زیست خوب نیست چرا که سرعت تولید زباله بیشتر شده و بازیافت همین ظروف کاغذی هم برای محیط زیست انرژی‌بر است. اما خب نمی‌توان از نیاز به محصولات یک بار مصرف چشم پوشی کرد و این حقیقت غیرقابل انکار است که در برخی از موارد برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه ما به ظروف یک بار مصرف نیاز داریم. با این اوصاف ظروف کاغذی گزینه بهتری در مقایسه با انواع پلاستیکی‌شان هستند.

 

عوامل موثر در قیمت لیوان کاغذی

– تعداد سفارشات مشتریان

– سفارشات چاپ اختصاصی یا طرح های عمومی

– کیفیت مواد اولیه مصرف شده در تولید و چاپ لیوان کاغذی

با توجه به موارد فوق و سفارشات چاپ قیمت عمده لیوان کاغذی در بازار متفاوت می باشد.

 

ساحل جنوب ( https://sj-cup.ir ) یکی از تولیدکنندگان اختصاصی لیوان کاغذی در سطح کشور است.

جدیدترین مطالب سایت