ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی؟ مساله این است…

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی؟ مساله این است…

اگر روزی تصمیم به خرید یک ماشین ظرفشویی بگیرید، کدام ویژگی را برای یک خرید خوب در نظر می گیرید؟ کدام آپشن ها برای شما مهم و از کدام یک می توانید صرف نظر کنید؟ احتمالا در پایان این جستجو ها گزینه ای را انتخاب می کنید که مصرف انرژی پایین، شستشوی با کیفیت و برنامه های متنوعی برای اینکار داشته باشد.

 

اما خب…آیا همه ظرفشویی ها چنین امکاناتی دارند؟ شاید بله و شاید هم نه! پس کدام یک را انتخاب و کدام یک را از لیستمان خارج کنیم؟ ظرفشویی خارجی بیشتر به کارمان می آید یا تولید وطنی؟

 

در نهایت مساله این است که کدام یک با توجه به نیازهای ما انتخاب عاقلانه تری برای خرید است.

 

برای حل این مساله ابتدا باید به این نکته بپردازیم که چرا برخی از مردم با تعصبی شدید، اصرار به خرید ماشین ظرفشویی و یا در کل لوازم خانگی خارجی دارند؟ آیااین اصرار، از کیفیتی منحصر به فرد و ویژگی هایی خارق العاده نشأت می گیرد یا صرفا تعصبی غیر منطقی، ناشی از عدم آگاهی از کیفیت برند ایرانی است؟

 

پیش از هر چیز، نکته مهمی که قبل از خرید ماشین ظرفشویی باید در نظر بگیرید این است که معمولا هر کشور محصولات خود را با توجه به شرایط اقلیمی و نیازهای مردم کشور خودش طراحی و تولید می کند.

 

به طبع محصولی که در یک کمپانی ایرانی تولید می شود، مطابق با شرایط همین کشور و نیازهای مردم خودمان است. برای درک بهتر این مسأله به شهرهایی مثل اهواز و قم اشاره می کنیم. ساکنین این شهرها حتما در انتخاب خود باید به ویژگی سختی گیر آب توجه داشته باشند، چرا که در غیر این صورت ظروف خود را پس از شستشو با لکه های سفید ناشی از سختی بالای آب تحویل خواهند گرفت. برای ساکنین این شهرها، ماشین ظرفشویی پاکشوما با قابلیت سختی گیر آب می تواند یکی از بهترین و منطقی ترین گزینه های خرید باشد.

 

این در حالیست که در صورت خرید ماشین ظرفشویی خارجی ممکن است با ویژگی ها و آپشن هایی مطابق با آن کشور مواجه شوید که به هیچ وجه در ایران مورد استفاده قرار نمی گیرد. این بدان معناست که شما بابت ویژگی هایی که هیچ وقت از آنها استفاده نمی کنید، مستلزم پرداخت هزینه شده اید!

 

البته منکر آن نیستیم که ظرفشویی های خارجی سایر ویژگی های خوب را دارند، اما اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم، آیا یک برند ایرانی مثل پاکشوما، فاقد این ویژگی هاست؟ نگاهی به آن می اندازیم.

 

احتمالا یکی از نارضایتی های مشتریان از ماشین های ظرفشویی، عدم وجود امکان شستشوی ظروف بزرگ مانند دیس و قابلمه می باشد.این مساله یکی از دلایل مهمی است که مردم به سمت ظرفشویی های خارجی روی می آورند. خب؛ خبر خوب اینجاست که کمپانی پاکشوما، با افزودن امکان تنظیم ارتفاع سبد در ظرفشویی های خود، قابلیت شستشوی ظروف بزرگ را برای مصرف کننده فراهم آورده است. این ویژگی بدین صورت است که با بالا بردن سبد طبقه بالایی، فضای کافی برای قرار گرفتن قابلمه و دیس در طبقه زیرین فراهم می شود.

 

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی،  شستشوی ظروف به بهترین شکل ممکن است. باقی ماندن لکه های چربی در گوشه های ظروف پس از شستشو، معضل آزاردهنده ای است که بسیاری از بانوان از آن شکایت دارند و به همین دلیل تصمیم به تعویض ظرفشویی خود می گیرند.

 

پاکشوما با افزودن ویژگی “Power Wash Spray” یا سیستم پاشش بسیار قدرتمند و هوشمند، تمامی سطوح را به صورت کامل شستشو داده و هیچ گونه لکه و چربی روی سطوح باقی نمی گذارد.

 

قابلیت شستشو با نصف ظرفیت یا “Half Load” از آن دست ویژگی های کاربردی در ظرفشویی های ایستاده با ظرفیت بالاست که نظر هر مصرف کننده ای را به خود جلب می کند.از این رو پاکشوما با افزودن این قابلیت علاوه بر پایین آوردن مصرف برق، بسیاری از کاربران را از انتظار کشیدن برای پر شدن کامل دستگاه برای شروع کار، راحت کرده است.

 

از سوی دیگر سنسور تشخیص میزان کثیفی، ویژگی جالبی است که باعث محبوبیت این برند در میان کاربران گشته است.در این ویژگی، دستگاه پس از شستشوی اولیه،میزان کثیفی آب خروجی را سنجیده و در صورت کثیفی بیش از حد آب، دستگاه وارد فاز دوم شستشو می شود.

 

البته هدف پاکشوما از شستشو هیچ گاه تنها رسیدن به ظاهر تمیز ظروف نبوده، بلکه روی پاکیزگی کامل و استلریزه کردن ظروف تمرکز ویژه ای داشته است. به همین دلیل به کمک سیستم استلریزه، با شستشوی ظروف در آب 80 درجه سانتی گراد، تمامی آلودگی ها را از سطح ظروف زدوده و کمال پاکیزگی را برای شما به ارمغان می  آورد.

 

اما از تمامی این ویژگی ها که بگذریم، میزان مصرف انرژی مقوله بسیار مهمی است که در این گرانی بازار، حتی سطحی ترین مشتری نیز به راحتی از آن صرف نظر نخواهد کرد. در این زمینه شاید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، داشتن رتبه انرژی A  باشد. خب اگر تعریف شما از پایین بودن میزان مصرف انرژی این است، باید بگوییم که خانواده ظرفشویی های پاکشوما برنامه ویژه ای برای شگفت زده کردن شما دارند!

 

طراحی ماشین ظرفشویی در این کمپانی به گونه ایست که علاوه بر مصرف کمترین میزان آب و برق، ویژگی تاخیر در زمان شستشو نیز به آن اضافه شده است. همانطور که می دانید، تعرفه مصرف برق در ساعات اوج مصرف در گرانترین حالت ممکن خود قرار دارد. از این رو به کمک این ویژگی، پس از قرار دادن ظروف، به ماشین برنامه می دهید که کار شستشو را، در ساعات کم بار مصرف آغاز کند. بدین وسیله بسیاری از هزینه های مربوط به مصرف برق به طور خودکار، سرشکن خواهد شد.

 

البته ماجرا تنها به اینجا ختم نمی شود؛ صدای کم دستگاه، سیستم ضد نشت آب،سیستم عیب یاب هوشمند، قابلیت شستشوی سریع، برنامه خشک کن و حافظه شروع مجدد پس از قطع برق از ویژگی های دیگری است که در تمام این سالها پاکشوما را بی نیاز از تبلیغات هنگفت برای ایجاد محبوبیت در میان مصرف کنندگان کرده است.

 

خوشبختانه در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی، امکان خرید اینترنتی و آسان برای همه ما فراهم گشته است. به طوری که به آسانی می توانیم ماشین ظرفشویی متناسب با نیازمان در هر حجم و اندازه از 6 نفره تا 16 نفره را با مراجعه به وبسایت هایی معتبر نظیر دیجی کالا و پاکشوما سنتر، با چند کلیک ساده تهیه کنیم.

 

خب تا اینجای کار شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که وجود این همه ویژگی و آپشن چه چیزی باعث تفاوت قابل توجه در قیمت ظرفشویی های خارجی به نسبت نمونه های وطنی است؟

 

راه دوری نروید، چرا که اتفاق عجیبی در جریان نیست و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هزینه های مربوط به باربری، کمرگ و شهرت نام برند بر اثر تبلیغات گسترده، از مهمترین دلایل این اختلاف قیمت با برندهای ایرانی می باشد.

 

در نهایت به عنوان کلام پایانی با وجود موارد ذکر شده برای خرید ماشین ظرفشویی باید تصمیم بگیریم که به محصول وطنی اعتماد کنیم و یا اینکه سرمایه خود را صرف هزینه های مربوط به گمرک، باربری و تبلیغات برند خارجی کنیم.

 

ارسال شده توسط: شرکت دیجیتال مارکتینگ راتین

رپورتاژ اگهی

جدیدترین مطالب سایت