مثل کاکتوس آویزون باش!!!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مثل کاکتوس آویزون باش!!!

از وقتی خانه ها آپارتمانی شدند، تمایل به خرید گل آپارتمانی هم کمتر شد. چرا که برای نگهداری گلدانها در خانه های خود جای کافی نداریم. از طرفی مشغله های زیاد روزانه باعث شد که وقت کافی نیز برای نگهداری گیاهان آپارتمانی را نداشته باشیم. برای همین کاکتوس ها با نیاز نگهداری کم، بهترین گزینه برای افرادی هستند که مشغله های زیاد دارند. اما اگر فضای کم منزل یا نداشتن مکان مناسب برای قرار دادن گلدان از پرورش کاکتوس منصرف شده‌اید همراه ما باشید، ما در ادامه به شما کاکتوسهایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید آنها را از سقف یا دیوار آویزان کرده و از چنین فضاهای خالی و بلااستفاده بیشترین استفاده را بکنید.

 

گیاهان معلق، آبشارهای زیبای خانه شما

کاکتوس ها و ساکولنت ها اغلب به خاطر نگهداری آسان،  بدون ایجاد دردسر برای صاحب خانه رشد می‌کنند! وقتی کاکتوسی به گل می‌نشیند تمام زیبایی خود را به رخ می‌کشند. برخی از کاکتوس ها رشدشان به گونه ای است که در گلدان های آویزی بسیار زیبا و خاص دیده می‌شوند که هر بیننده ای را مجذوب تماشایشان می‌کنند. تصور کنید از گوشه سالن، کاکتوس غوره ای آویزان باشد و بر روی یک استند، گلدانی از کاکتوس کریسمس داشته باشید. چه دلنشین است خواندن کتاب یا شنیدن موسیقی مورد علاقه در کنار این گیاهان زیبا!

 

1- کاکتوس ارکیده

کاکتوس ارکیده یک ساکولنت گرمسیری از خانواده Epiphyllum است. آنها بومی جنگل های بارانی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند و اغلب روی درختان یا صخره ها رشد می کنند. همچنین به شکل معلق و بدون نیاز به خاک نیز می توانند به رشد خود ادامه دهند. در عوض این گیاهان مواد مغذی و رطوبت را از هوا و زباله های اطراف خود می گیرند. کاکتوس های ارکیده به خاطر گل های بزرگ و فنجان مانند خود شناخته شده اند؛ که برخی از آنها بسیار معطر هستند. این گیاه معلق، با شکوفه های بی نظیرش، دکوراسیون خانه و محل کار شما را تغییر خواهد داد.

 

2- کاکتوس کریسمس

برخلاف سایر کاکتوس ها،  کاکتوس کریسمس در محیط های گرم و خشک مانند صحراها یا دشت ها زندگی نمی کنند. در واقع، این ساکولنت‌های اپی فیتی، بومی جنگل‌های بارانی استوایی جنوب برزیل هستند؛ جایی که روی شاخه‌های درخت رشد می‌کنند و رطوبت زیاد، نور خورشید و دمای گرم را جذب می‌کنند. شاخه ها و گل های زیبای این گیاه به شکل آویزان رشد می نمایند. گلهای جذاب کاکتوس کریسمس  آن را به یک گیاه آپارتمانی بسیار محبوب تبدیل نموده است. هنگامی که آنها شکوفا می شوند، گل های رنگارنگ و لوله ای به رنگ های صورتی یا یاسی ایجاد می کنند. زمان طولانی گلدهی و نیازهای مراقبت آسان کاکتوس کریسمس را به گیاهی فوق العاده تبدیل کرده است.

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

3- کاکتوس ریپسالیس

کاکتوس ریپسالیس از نظر ظاهری، مانندکاکتوس های معمولی نیست؛ رشد آنها معمولاً آویزان است. نگهداری از این کاکتوس ها آسان و ساده می باشد. این گونه از کاکتوس تیغ نداره و بیشتر شبیه به ساکولنت ها است. کاکتوس ریپسالیس همانند بسیاری دیگر از انواع کاکتوس ها گل های زیبایی به رنگ های زرد و بعضا سفید و کرم نیز دارد؛ که از جمله زیباترین گل های خانوادۀ کاکتوس ها به شمار می آیند. نگهداری آسان و ساده این گیاه آن را به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و جذاب تبدیل نموده است.

 

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

4- گیاه مورگانیانیوم یا دم الاغ

همانقدر که اسم این گیاه بامزه است خودش هم زیبا و خاص است. این گیاه جز گیاهان آپارتمانی گلدار و از خانواده ساکولنت‌هاست که ساقه‌هایی خوشه مانند با برگ‌هایی سبز آبی دارد. برگ های گوشتی بافته شده جذابیتی بی نظیر به آن داده است. این ساقه‌ها مثل یک دم بلند شده و دلیل نامگذاری این گیاه به دم الاغی هستند. نگهداری از این گیاه بسیار راحت است و در خانه‌تان حسابی خودنمایی می‌کند.

 

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

5- گیاه سروپژیا

خود این گیاه یک ساکولنت نیست، اما ساقه‌هایی دارد که بالارونده هستند و آن‌ها جزء ساکولنت‌ها محسوب می‌شوند و می‌توانند آب را درون خود ذخیره کنند. شما می توانید این گیاه همیشه سبز دوست داشتنی را به شکل آویزان در هر جایی از خانه و محل کارتان نگهداری نمایید. این گیاه با دوام است و رشد سریع دارد. شاخ و برگ قلبی شکل، برگ های گوشتی و سبز خاکستری از ویژگی های خاص این گیاه است. گیاه رشته قلب معمولاً گل های به رنگ سرخابی کم رنگی دارد. گل های این گیاه در اواخر تابستان و پاییز بیشتر شکوفا می شوند، اما در اوقات دیگر سال نیز می توانند ظاهر شوند.

 

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

 6- ساکولنت غوره‌ای

ساکولنت غوره‌ای یکی از گیاهان آویزی است که می‌تواند فضای دکوراسیون شما را خاص و مدرن جلوه دهد. این ساکولنت به خاطر ظاهر خاص و منحصر به فردش طرفداران بسیاری دارد. این گیاه ساقه های نازک و سبز رنگ دارد و برگ های بیضی شکل اش، مانند مروارید به  ساقه ها متصل شده اند. شاخه های جذاب ساکولنت غوره‌ ای به شکل آویزان خارج از گلدان رشد می کنند و منظرۀ بی مانند خلق می نمایند. ساکولنت غوره‌ای یک گیاه مقاوم آپارتمانی است. این گیاه همیشه سبز بوده، رشد بالایی دارد و در فصولی از سال گل‌هایی به رنگ سفید و با رایحه‌ای شبیه دارچین می‌دهد.

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

7- کاکتوس بندکفشی

کراسولا ماسکوسا جزو ساکولنتها بوده و به دلیل شباهتی که به بندکفش دارد، به گیاه بندکفشی معروف‌ شده‌ است. برگهای سبز یا سبز آبی این گیاه به شکلی طبقه‌ مانند و روی هم رشد می‌کنند، و بسیار به هم چسبیده و متراکمند، و شبیه بند کفش بنظر می‌آیند. گیاه به شکل بوته‌ای است و حدود 20سانتیمتر رشد می‌کند. گیاه بندکفشی برگهایی بیضی شکل به طول 2 تا 8 میلی‌متر و عرض 1 تا 4 میلی‌متر دارد.

بندکفشی جز گیاهان آویزی نیز به‌شمار می‌رود، بنابراین اگر دنبال یک گیاه آویزی برای خانه خود هستید این گیاه انتخابی عالیست.

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

 8- گیاه هویا

گیاه هویا، گیاهی بسیار خوش بو و معطر است. این گیاه زیبا بومی های استرالیا می باشد.گل های هویا به صورت خوشه ای سفید رنگ با رنگ قرمز در وسط آن ظاهر می شوند. این گیاه آپارتمانی جذاب، علاقه زیادی به نور خورشید دارد. همچنین گیاه هویا علاوه بر گل های فانتزی دوست داشتنی، برگ های گوشتی جذاب نیز دارد که به شکل آویزان خارج از گلدان رشد می نماید.

مثل کاکتوس آویزون باش!!!

9- کاکتوس بادام زمینی

کاکتوس کاماسرئوس به نام کاکتوس بادام زمینی مشهوراست. زیرا ساقه های به اندازه انگشت آن مانند بادام زمینی با پوست است. ساقه های آن به رنگ سبز روشن، در ابتدا حالت سیخ و راست و سپس افتاده میشوند. به همین دلیل گزینه بسیار عالی برای گلدانهای آویزی هستند. این کاکتوس در فصول بهار و تابستان و تنها هنگام جوانی گیاه، گلدهی خود را آغاز می کند. گل ها قیفی شکل بسیار خوشرنگ سرخ و لیمویی، دارای پرچم های زرد رنگ هستند.

 

سخن آخر

گیاهان زیباترین دکور برای منازل شما خواهند بود. این موجودات فوق العاده، ظاهر خانه شما را جذاب و خاص خواهند نمود. اما گاهی فضای کافی برای نگهداری از این زیبایی ها را  نداریم و یا از روش های معمولی نگهداری از گیاهان خسته می شویم. نگهداری گیاهان آویزی، یک روش فوق العاده زیبا و سرگرم کننده است. در این روش شما می توانید گیاهانتان را در کمترین فضای ممکن در هر گوشه از خانه که دوست دارید آویزان نمایید.

 

خرید آنلاین گل و گیاه بصورت آنلاین

اگر قصد خرید آنلاین گل و گیاه داشته و به‌جای گل‌های مصنوعی که روح و طراوت ندارند گل طبیعی را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید گلدان جدیدی را به جمع گیاهان خودتان اضافه‌کنید یا گلدان هدیه بدهید، فضا و مقدار نور موجود در آن مکان را درنظر بگیرید. سپس وارد سایت انگور به نشانی www.anguor.com شوید و در قسمت منو: گل و گیاه ->گیاهان آپارتمانی، تمامی گیاهان ما را مشاهده ‌کنید. ما در انگور گل طبیعی را با بهترین کیفیت برای شما آماده کرده‌ایم. شما می‌توانید بین انوع گلهای آپارتمانی موجود در انگور گل آپارتماني مورد نظر خود را انتخاب کرده و  در همان روز درب منزل خود تحویل بگیرید.

جهت ثبت سفارش میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

   09026637172 | 09129847172 |  02191015393

جدیدترین مطالب سایت