محبوب ترین برش‌های الماس برای حلقه طلا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
محبوب ترین برش‌های الماس برای حلقه طلا

محبوب ترین برش‌های الماس : وقتی صحبت از حلقه ازدواج و انگشتر نامزدی به میان می‌آید اولین چیزی که در ذهن هر عروس خانمی شکل می‌بندد یک انگشتر زیبا با نگین الماس است. الماس‌ها در مدل‌های متنوع و مختلفی وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها برلیان است، هر کدام ازانواع الماس موجود در بازار می‌توانند جلوه و زیبایی خاصی را برای انگشتان شما به ارمغان بیاورند.

 

این تنوع الماس در واقع به نوع تراش الماس و نحوه فرم دادن و شکل دادن به الماس بستگی دارد. برش الماس به طرح هندسی و شکل فیزیکی کلی یک الماس اشاره دارد، که دارای ویژگی‌ها و مشخصات برش خاص خود می باشد. در این مطلب شما را با محبو‌ب‌ترین برش‌های الماس مناسب حلقه ازدواج مردانه و حلقه ازدواج زنانه آشنا می‌کنیم.

 

معروف‌ترین برش‌های الماس مناسب حلقه طلا

انواع تراش الماس در واقع توصیف کننده فرم هندسی اطراف تراش است که یک فرم انتزاعی به سنگ قیمتی می‌دهد. شکل و ظاهر الماس روی انگشتر نامزدی طلا معمولا اولین ویژگی است که زوج‌های جوان به آن دقت می‌‌کنند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های برش الماس، برش گرد است، که اغلب بسیاری از عروس خانم ها به آن علاقه دارند، اما بعضی از زوج ها علاقمند هستند تا گزینه‌های تازه و فانتزی را امتحان کنند، این برش‌های فانتزی الماس با عنوانین مختلفی مانند؛ مارکیز، گلابی، کوسنی، بیضی،آشر، امرالد، قلبی و … شناخته می‌شوند. برای این که بدانید کدام طرح و برش الماس با سلیقه شما همخوانی دارد، باید ابتدا با آن‌ها آشنا شوید. پس مطلب ما را دنبال کنید.

 

برلیان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برش الماس دنیا

محبوب ترین برش‌های الماس برای حلقه طلا

الماس گرد یا برلیان به لطف نوع تراش و درخشش بی‌نظیری که دارد، جزو محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین الماس جهان محسوب می‌گردد. این مدل الماس بر روی تمام مدل‌های حلقه طلا از سولیتر گرفته تا انواع مدل حلقه ست طلا مناسب می‌باشد. در باور عامه مردم برلیان یک سنگ مستقل می‌باشد، اما همانطور که گفتیم برلیان در واقع نوعی از تراش الماس است که به دلیل شهرت فراوان بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

برش تریلیون یا مثلثی

الماس‌های برش خورده تریلیون از هلند سرچشمه گرفته‌اند و به عنوان انگشتر نامزدی یا حلقه ازدواج زنانه بسیار گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. برای افرادی که علاقه دارند تا نگین انگشترشان بیشترین درخشش را داشته باشد، توصیه می‌کنیم از این حلقه استفاده نمایند. چرا که شکل مثلثی با لبه‌های گرد و نوک تیز و برش کم عمق این مدل الماس، باعث می‌شوند که نگین انگشتر بزرگتر از اندازه واقعی به نظر برسد و بیشتر نمایان باشد. این نگین برای مدل‌های انگشتر سولیتر بهترین انتخاب می‌باشند.

 

برش کوسن یا مربع

الماس کوسنی به دلیل ترکیب برش مربعی با گوشه‌های گرد با نام برش کوسن شناخته می‌شود. این برش‌های کلاسیک درخشندگی سنگ را افزایش می‌دهند. در گذشته در قرن 18 و 19 این سبک برش الماس بسیار رایج بوده و با نام برش معدن شناخته می‌شده است.

 

برش امرالد

الماس تراش خورده امرالد کات، در واقع یک برش پله مستطیلی با گوشه‌های بریده شده است که اغلب درخشش کمرنگی نسبت به سایر برش‌های الماس دارد، اما به دلیل جلوه آینه‌ای که دارد، بسیار مورد پسند قرار می‌گیرد. خطوط زاویه دار آن وضوح الماس را به تصویر می‌کشد و به طرز چشمگیری نور را جذب می‌نماید، برای همین برای عکس‌های سلفی انگشتر نامزدی بسیار مناسب می‌باشد.

 

محبوب ترین برش‌های الماس برای حلقه طلا

الماس اشکی

الماس اشکی با نام‌های الماس گلابی و قطره اشک هم شناخته می‌شود. این سبک در واقع ترکیب دو برش بیضی و مارکیز می‌باشد. شکل منحصر به فرد این برش یک انتخاب عالی برای عروس خانم‌هایی است که از سبک‌های قدیمی لذت می‌برند. الماس‌های اشکی با شکلی بزرگتر از ظاهر خود نمایان می‌شوند.

 

برش قلبی الماس

این مدل برش الماس بسیار زیبا و دلفریب است اما به همان اندازه، از سخت‌ترین تراش‌های الماس به حساب می‌آید. در مورد حساسیت تراش قلبی باید گفت که اجرای این فرم از عهده‌ی هر جواهرسازی ساخته نیست و ذره‌ای اشتباه و نقصان می‌تواند از شفافیت و زیبایی نهایی محصول بکاهد.

 

تراش پر ابهت پرنس

یک انتخاب جسورانه با سبکی اشرافی و در عین حال زیبا و مدرن می‌تواند یک تعریف بی نقص از برش پرنس باشد. بازتاب نور در این سبک تراش بسیار قوی بوده و محبوبترین حلقه طلا برای نامزدی و ازدواج محسوب می‌شود.

 

تراش مارکیز

الماس مارکیز به عنوان کمیاب‌ترین انواع تراش شناخته می‌شود. این تراش فرمی شبیه یک قایق یا برگ را تداعی می‌کند و به عنوان نگین حلقه ازدواج زنانه، قوی‌ترین حضور را از خود به نمایش می‌گذارد.

 

برش بیضی

این برش از برش اوال تاثیر گرفته و به شکل هندسی بیضی می‌باشد. این برش فاقد زاویه‌های تیز بوده و یک آرامش ژرفی را به نمایش می‌گذارد. فرم بیضی بسیار اسرار آمیز و پر قدرت بوده و در عین حال بسیار لطیف و زیبا است.

 

تراش باگت

در واقع چالش برانگیزترین نوع برش الماس می‌باشد، که طبعی بسیار مردانه دارد، معمولا تراش باگت به دلیل فرمی که دارد به صورت تکی استفاده نمی‌شود و حتما در ترکیب با برش‌های برلیان و یا زمردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

الماس آشر

این شکل از الماس عموما با برش‌های مربعی ساخته می شود. این مدل تراش مناسب سنگ‌هایی با خلوص و شفافیت بالا می‌باشد. این مدل تراش طبیعی بسیار مردانه و امروزی دارد و بسیار مناسب ساخت حلقه ازدواج مردانه می‌باشد.

 

محبوب ترین برش‌های الماس برای حلقه طلا

کلام آخر

شاید بد نباشد که بدانید به جز برلیان دو نوع تکنیک تراش دیگر نیز در دنیای جواهرسازی وجود دارد، تمامی شیوه های شکل دادن به الماس صرفا به منظور درخشان‌تر و ارزشمندتر کردن الماس است. برلیان معروف‌ترین برش الماس بوده و معمولا در ترکیب با تراش‌های دیگر هم بکار می‌رود. آشنایی با برش‌های مختلف الماس سبب می‌شود که شما بتوانید سبکی را که بیشتر با روحیه‌تان همخوانی دارد انتخاب نمائید.

جدیدترین مطالب سایت