مدارس شبانه روزی کانادا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مدارس شبانه روزی کانادا

آماده شدن برای آینده و تصمیم‌گیری در رابطه با آن می‌تواند کار بسیار سخت و دشواری باشد. ادامه تحصیل در کشوری دیگر می‌تواند آینده بسیار خوبی را برای فرزندان شما به همراه داشته باشد. کشور کانادا همواره یکی از بهترین مدارس، دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی را درون خودش جای داده است. در این بخش قصد داریم تا در رابطه با ادامه تحصیل فرزندان شما در مدارس شبانه روزی کشور کانادا، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با مدارس شبانه روزی کشور کانادا بیشتر آَنا شوید.

 

انواع مدارس کانادا

کشور کانادا با توجه به سیستم آموزشی بسیار قوی و با کیفیتی که دارد دارای مدارس بسیار متفاوتی است. مدارس در این کشور به چند دسته تقسیم می‌شوند که دانش‌آموزان با توجه به علایق و توانایی مالی خود می‌توانند یکی از این مدارس را انتخاب کنند. با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با تحصیل در مدارس کانادا، مدارس این کشور به چند دسته تقسیم می‌شوند:

 

مدارس دولتی

 مدارس دولتی در سراسر کانادا وجود دارد و برای ثبت و نام و تحصیل هیچ هزینه‌ای از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند، زیرا آموزش و تحصیلات عمومی در کانادا رایگان است. تمامی این مدارس از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی برای تدریس استفاده می‌کنند. ثبت نام در مدارس کانادا به صورت محلی است یعنی مدارس، کودکانی که محل زندگی آنها نزدیک مدرسه است را ثبت نام می‌کنند. از آنجایی که برخی مدارس تقاضای بیشتری برای ثبت نام دارند باید قبل از ثبت نام با مدرسه موردنظر تماس گرفت. هیئت مدیره مدرسه پس از ارزیابی دانش‌آموز تصمیم به ثبت نام می‌گیرند. در صورت نیاز کلاس‌های پشتیبان زبان انگلیسی و فرانسوی (ESL) برگزار می‌شود.

 

مدارس خصوصی

 مدارس خصوصی در کانادا انواع مختلفی دارند. این مدارس برای آموزش در هر نیم سال یا برای یک سال تحصیلی شهریه دریافت می‌کنند. البته امکان اخذ بورسیه تحصیلی یا تخفیف در شهریه برای دانش‌آموزان ممتاز وجود دارد. باید به این نکته اشاره کرد مدارس خصوصی لزوما برتر از مدار دولتی نیستند، پس قبل از ثبت نام در یک مدرسه خصوصی باید درباره مدرسه به خوبی تحقیق کنید.

 

مدارس مذهبی

 مدارس مذهبی نیز در کانادا وجود دارند. عمده مدارس مذهبی مدارس کاتولیک هستند که در استان‌های انتاریو، ساسکچوان و آلبرتا عمومی هستند اما در سایر استان‌ها مدارس کاتولیک خصوصی بوده و شهریه دریافت می‌کنند. برخی از مدارس عمومی کاتولیک دانش‌آموزان غیرکاتولیک را نیز ثبت نام می‌کنند یا اینکه حداقل شرایط برای ثبت نام داشتن مادربزرگ یا پدربزرگ کاتولیک است یا اینکه دانش‌آموز مقدسات کاتولیک را دریافت کرده باشد. این مدارس ممکن است دانش‌آموزان را ملزم به پوشیدن لباس فرم کنند. همچنین این مدارس بر اساس استانداردهای استانی خود مطالعات دینی را نیز آموزش می‌دهند.

 

مدارس شبانه روزی

 مدارس شبانه‌روزی نوعی از مدارس خصوصی هستند که خوابگاه درون مدرسه وجود داشته و دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر تحصیل در خوابگاه کنار همکلاسی‌های خود زندگی کنند. این نوع مدارس برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی بدون والدین خود را دارند گزینه مناسبی است.

 

مدارس تیزهوشان

 مدارس تیزهوشان یا استعدادهای درخشان نوعی از مدارس دولتی هستند که دانش‌آموزان نمونه و بااستعداد می‌توانند در آن ثبت نام کنند. اگر دانش آموز در هنر، علم یا … استعداد داشته یا در ورزش قوی باشد می‌تواند در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کند. برخی از مدارس تیزهوشان نیز توسط روانشناس از دانش‌آموزان تست هوش می‌گیرند. توجه داشته باشید ظرفیت این مدارس محدود است.

 

مدارس شبانه روزی کانادا

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس کشور کانادا هم مانند مدارس کشورهای دیگر قوانین خاصی دارد. معمولا برای ورود به مدارس این کشور دانش‌آموز باید حداقل 10 سال سن و حداکثر 19 سال داشته باشد. البته شاید شرط محدودیت سنی در استان کبک کمی متفاوت باشد.

طول دوره هر سال تحصیلی در این کشور یک سال است، معمولا ترم اول آن از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه ژانویه ادامه خواهد داشت. ترم دوم آن هم از ماه فوریه آغاز می‎شود و تا ماه ژوئن ادامه پیدا می‌کند. از این رو دانش‌آموزان باید تمام دوران تحصیل خود را در مدارس بمانند.

برای ادامه تحصیل در مدارس این کشور نیازی به مدرک زبان نیست. دانش آموز بدون مدرک زبان پذیرفته می‌شود اما برای ادامه تحصیل و زندگی باید تا قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به آموزش و یادگیری آن اقدام کنند.

 

انواع مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس شبانه روزی در کشور کانادا دارای انواع و اقسام مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

مدارس دخترانه و پسرانه: در این مدارس کلاس‌های درس دختر و پسر را تفکیک کرده‌اند.

مدارس نظامی: این نوع مدارس با توجه اسمی که دارد بسیار سخت‌گیر است. پیروی از قانون‌های نظامی و آراسته بودن از قوانین مهم در این مدارس است.

مدارس مختلط: در این نوع مدارس هیچ تفاوتی ندارد که خانم هستید یا آقا، معمولا در این مدارس جنسیت مطرح نیست.

مدارس شبانه روزی پنج دوره: دانش آموزان در این مدارس تنها آخر هفته‌ها می‌توانند از مدرسه خارج شوند.

مدارس شبانه روزی متوسط: دانش آموزان می‌توانند برای مقاطع 1 تا 8 و 6 تا 8 در این مدارس ثبت نام کنند. ادامه تحصیل در این مدارس همراه با زندگی در محیط مدارس شبانه روزی می‌باشد.

مدارس تمام وقت: دانش آموزان در این مدارس در محوطه داخل مدرسه زندگی می‌کنند. تنها برای تعطیلات و آخر هفته‌ها اجازه خروج دارند.

مدارس هنر: این مدارس شبانه روزی مخصوص رشته‌های هنری است. موسیقی، رقص، باله و… همه در این مدارس تدریس می‌شوند.

 

مدارس شبانه روزی کانادا

شهریه مدارس شبانه روزی کانادا

هزینه ادامه تحصیل در این مدارس در مقایسه با دیگر مدارس بسیار کمتر است. در واقع هزینه ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور کانادا با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند بین 25 تا 45 هزار دلار در سال است. این میزان هزینه با توجه به شرایط دانش‌آموز، نوع خدمات و… متفاوت خواهد بود.
مدارس شبانه روزی کانادا همواره جزو مدارسی هستند که برای ادامه تحصیل در آن نیازی به هزینه بالا نیست. همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند.

 

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا می‌تواند موقعیت‌ها و شرایط جدیدی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند. در واقع با استفاده از جدیدترین امکانات و خدمات آموزشی دانش آموز می‌تواند در بهترین سطح ممکن تحصیلات خود را ادامه دهد. اما ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا می‌تواند مزایای بسیاری را برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به همراه داشته باشد. این مزایا عبارتنداز:

 

رشته‌های متعدد و بسیار جذابی برای ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا وجود دارد.

کشور کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است، از این رو والدین می‌تواند بدون استرس و دغدغه فرزند خود را برای ادامه تحصیل راهی این کشور کنند. میزان جرم و جنایت پایین در این کشور باعث شده تا به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود.

ارزان بودن شهریه ثبت نام و تحصیل در مدارس در مقایسه با دیگر کشورها ازجمله انگلیس، آمریکا، ایتالیا و…

در مدارس این کشور از بهترین خدمات، امکانات آموزشی، کادر آموزشی و…. استفاده می‎شود.

پذیرش بسیار آسان و سریع در مقایسه با دیگر مدارس جهان

امکان اخذ ویزای همراه برای والدین دانش آموزان

بهره‌مندی دانش‌آموز از بهترین سیستم آموزشی

امکان تحصیل در دانشگاه های هنر کانادا ، پزشکی، مهندسی و … پس از اتمام دوره تحصیلی

 

لیست بهترین مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس شبانه روزی بسیاری در سراسر کانادا و در استان‌های مختلف آن وجود دارد. اما تنها برخی از مدارس شبانه روزی که در ادامه عنوان می‌کنیم مناسب بوده و دارای اعتبار هستند:

The Bishop Strachan School

Athol Murray College of Notre Dame

Brentwood College School

Appleby College

Rothesay Netherwood School

Shawnigan Lake School

Queen Margaret’s School

Balmoral Hall School

Lakefield College School

Bishop’s College School

Albert Colleg

Stanstead College

Rosseau Lake College

Lakefield College School

Ashbury College

King’s Edgehill School

The Bishop Strachan School

Upper Canada College

Margaret’s School

Ridley College

Appleby College

Havergal College

Athol Murray College of Notre Dame

Andrew’s College

Pickering College

Branksome Hall

Concordia High School 

 

کلام آخر

ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کشور کانادا، آرزوی بسیاری از جوانان است. زیرساخت مناسب، رفاه اقتصادی و زندگی، دانشگاه‌ها و مدارس معتبر و…. همگی باعث شده‌اند تا کشور کانادا به عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین کشورها در دیدگاه دانشجویان باشد. در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با مدارس شبانه روزی کشور کانادا، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

البته این مقاله تنها به مدارس شبانه روزی کشور کانادا اختصاص داشت، در حالی که قوانین در هر مقطعی متفاوت است. به عنوان مثال تحصیل در دبیرستان های کانادا با توجه به آنچه در وب‌سایت کن اپلای منتشر شده است به شرح زیر می‌باشد: دوره دبیرستان دانش‌آموزان کانادایی از سطح 9 شروع می‌شود و تا پایان سطح 12 ادامه دارد. دانش‌آموزان تحصیلات خود را در این مقطع از سنین 14 یا 15 سالگی آغاز می‌کنند و تا پایان 18 سالگی تحصیلات خود را ادامه می‌دهند. دبیرستان‌های کشور کانادا توسط دولت اداره نمی‌شوند، اداره آن‌ها به صورت استانی است. از این رو قوانین هر استان با استان دیگر کمی تفاوت دارد. در این سیستم آموزشی اگر دانش‌آموزی موفق به کسب دیپلم خود نشد، می‌تواند تا سن 21 سالگی نسبت به اخذ دیپلم خود اقدام کند. 

سیستم نمره‌دهی در این مقطع با توجه به تلاش دانش‌آموز به پنج سطح مختلف(A،B،C،D وF) تقسیم می‌شود. کمترین نمره که مردودی حساب می‌شود 60 و بالاترین نمره قبولی 100 می‌باشد. درصورتی که این مقطع را با موفقیت پشت بگذارید می‌توانید نسبت به ورود به دانشگاه و تحصیل در کالج های کانادا اقدام کنید. 

جدیدترین مطالب سایت