مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه چگونه است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه چگونه است؟

کانادا به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت در سراسر جهان شناخته می‌شود. این کشور هر ساله بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی خود تعداد زیادی مهاجر می‌پذیرد. در اغلب موارد مهاجرت به کانادا مستلزم تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و شرکت در آزمون زبان این کشور است.

 

برای زندگی در استان کبک مدرک زبان فرانسوی و زندگی در سایر استان‌های این کشور مدرک زبان انگلیسی لازم است. با این حال، در بعضی موارد می‌توان بدون مدرک زبان به این کشور مهاجرت کرد. با ما همراه باشید تا با راه‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه آشنا شوید.

 

آشنایی با استان کبک کانادا

کشور کانادا 10 استان دارد که افراد با توجه به شرایط و اهداف خود به یکی از آن‌ها مهاجرت می‌کنند. کبک، یکی از بزرگترین استان‌های کانادا و تنها استان این کشور است که زبان رسمی آن فرانسوی است. مونترال به عنوان دومین شهر بزرگ کانادا در این استان قرار دارد.

 

استان فرانسوی زبان کبک در سال‌های اخیر میزبان مهاجران زیادی از سراسر دنیا بوده  است. تسلط به زبان فرانسوی مهاجرت به کبک را آسان‌تر می‌کند. با این حال، بدون داشتن مدرک زبان فرانسه هم امکان مهاجرت وجود دارد. چون این استان دارای برنامه‌های مهاجرتی متنوعی است که در بعضی از آن‌ها به داشتن مدرک زبان نیاز نیست.

 

معمولا اخذ اقامت دائم از طریق برنامه‌های استان کبک در مقایسه با سایر استان‌های کانادا راحت‌تر است. از طرف دیگر، از نظر اقتصادی زندگی در کبک نسبت به مناطقی مثل ونکوور و تورنتو کم هزینه‌تر است. این موضوع باعث شده که بسیاری از مهاجران کبک را برای زندگی در کانادا انتخاب کنند و اقدام به خرید ملک در کانادا در این استان نمایند.

 

مهاجرت به کبک بدون مدرک زبان فرانسه

این استان درای سه برنامه مهاجرتی برای نیروی کار است:

نیروی کار ماهر کبک (QSW): یکی از برنامه‌هایی که امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه را فراهم می‌کند، برنامه QSW است. این برنامه برای افرادی که دارای تجربه کار حرفه‌ای هستند، مناسب است. در برنامه QSW، متقاضیان با توجه به سیستم امتیازبندی انتخاب می‌شوند. برای مهاجرت از طریق این برنامه داشتن مدرک زبان فرانسوی لازم نیست. اما توانایی صحبت کردن به این زبان به کسب امتیاز بیشتر کمک می‌کند. بنابراین، افراد آشنا با زبان فرانسوی شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند.

 

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه چگونه است؟

برنامه تجربه کبک (PEQ): این روش مهاجرتی نیازمند داشتن مدرک زبان فرانسوی است. در برنامه PEQ مدرک و تسلط به زبان انگلیسی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

 

برنامه مهاجرت تجاری کبک: شرایط لازم برای مهاجرت به این طریق با توجه به درخواست متقاضی به عنوان کارآفرین یا سرمایه‌گذار، متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید: روند اجرای اقامت آمریکا با سرمایه گذاری در آمریکا

 

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه

متقاضیان ویزای توریستی کانادا، متقاضیان تحصیل در دوره‌های زبان که پذیرش تحصیلی مشروط گرفته‌اند و افرادی که از طریق اسپانسرشیپ به کانادا می‌روند، به مدرک زبان نیاز ندارند.

 

سفر به کانادا با دریافت ویزای توریستی

این ویزا، نوعی روادید موقت است که برای اتباع سایر کشورها که با هدف گردشگری می‌خواهند وارد کانادا شوند، صادر می‌شود. این ویزا به دو صورت یک بار ورود (Single Entry) و چند بار ورود (Multiple Entry) وجود دارد. ویزای یک بار ورود به متقاضی اجازه می‌دهد که یک بار وارد کانادا شود. بنابراین، اعتبار ویزا با خروج فرد از کانادا به پایان می‌رسد.

 

اعتبار ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی به اندازه اعتبار پاسپورت متقاضی است. پاسپورت ایرانی‌ها پنج سال اعتبار دارد. به همین دلیل، به ویزای مولتی در ایران ویزای پنج ساله گفته می‌شود. تا زمانی که این ویزا اعتبار دارد فرد می‌تواند به دفعات وارد کانادا شده یا از آن خارج شود. در هر بار ورود به کانادا امکان اقامت تا حداکثر شش ماه وجود دارد. در صورتیکه فرد دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد می‌تواند از داخل خاک کانادا این مدت زمان را تمدید کند.

 

دارندگان ویزای توریستی اجازه کار یا تحصیل در دوره‌های بلند مدت را ندارند. به همین دلیل، برای دریافت این ویزا نیازی به داشتن مدرک زبان نیست.

 

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

حضور دانشگاه‌های معتبر در کانادا باعث شده که افرادی زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. ویزای تحصیلی، یک ویزای موقت است که فقط تا زمان فارغ‌التحصیلی اعتبار دارد. اما این امکان وجود دارد که بعد از اتمام تحصیل و با استفاده از مجوز کار قانونی مدت بیشتری در کانادا بمانید. در نتیجه، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مهاجرتی برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه چگونه است؟

معمولا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. اما اگر بخواهید در دوره‌های زبان این کشور شرکت کنید، امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان فراهم است. در این صورت باید برای دریافت پذیرش تحصیلی مشروط اقدام کنید.

 

اسپانسرشیپ و مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه

اگر یکی از نزدیکان شما اقامت دائم کانادا را داشته باشد و از تمکن مالی کافی برخوردار باشد، می‌تواند برای شما دعوتنامه ارسال کند. در نتیجه، شما می‌توانید با استفاده از دعوتنامه و بدون داشتن مدرک زبان ویزای این کشور را دریافت کنید. این موضوع در مورد سوپر ویزای کانادا که برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ صادر می‌شود هم صدق می‌کند.

 

سوپر ویزا، نوعی ویزای موقت با اعتبار 10 ساله است که زیر مجموعه ویزای توریستی به شمار می‌رود. این ویزا به دارنده خود اجازه می‌دهد که در اولین سفر به مدت دو سال در کانادا بماند. اما در سفرهای بعدی فرد نمی‌تواند بیش از 6 ماه پیوسته در کانادا اقامت داشته باشد.

 

برای دریافت سوپر ویزا به داشتن مدرک زبان نیاز نیست. مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزا عبارتند از: دعوتنامه، پاسپورت معتبر، عکس، پرینت 6 ماهه حساب، مدرک نشان‌دهنده رابطه فرزند با والدین یا نوه با مادربزرگ و پدربزرگ، مدرک مربوط به خرید بیمه درمانی کانادا و انجام آزمایشات پزشکی.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مکان‌ها برای خرید آپارتمان در استانبول

 

الزام ارائه مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

به استثنای موارد ذکر شده در بالا، در سایر موارد امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی وجود ندارد. برای تمام برنامه‌های تحت اکسپرس انتری و برنامه‌های مهاجرتی کار در کبک شرکت در آزمون زبان الزامی است.

 

در کانادا برای ارزیابی نتایج آزمون‌های زبان از سطوح مخصوصی به نام معیار زبان کانادایی (CLB) استفاده می‌شود. به هر روشی که به کانادا مهاجرت می‎کنید نباید از تاریخ آزمون زبان شما بیش از دو سال گذشته باشد. در غیر این صورت باید مجددا در یک آزمون جدید شرکت کنید.

 

مدارک معتبر زبان فرانسوی در استان کبک شامل موارد زیر می‌شوند:

TEFAQ

TCF

TEF

DELF

DALF

جدیدترین مطالب سایت