مراحل آموزش طراحی لباس از صفر تا صد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مراحل آموزش طراحی لباس از صفر تا صد

آموزش طراحی لباس

طراحی لباس یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی که علاقه مند به این حوزه می باشند، است.این حوزه یکی از رشته های بسیار پرطرفدار و همچنین تخصصی می باشد. این رشته در کنار جذاب بودن بسیار سودآور نیز می باشد. شما با یادگیری اصول طراحی لباس می توانید به راحتی با تمرین و تکرار نیاز های مختلف خود را برطرف نمایید و همچنین توانایی های خود را در طراحی لباس بهبود دهید. در این مطلب می خواهیم به آموزش طراحی لباس و مراحل طراحی لباس بپردازیم تا شما بتوانید راحت تر این حوزه را یاد بگیرید.

 

وسایل مورد نیاز برای طراحی لباس

در این قسمت از مطلب به لیستی از وسایلی که برای طراحی لباس نیاز دارید می پردازیم تا شما قبل از شروع آموزش این وسایل را تهیه نمایید.

مداد با نوک سفت : مداد های H بهترین مداد ها هستند که به راحتی نیز پاک می شوند

پاک کن با کیفیت

کاغذ ضخیم

ماژیک های رنگی

جوهر

رنگ

 

انتخاب ژست برای مدل لباس

شما در ابتدا باید برای طراحی لباس خود یک مدل انتخاب کنید که به فرانسوی کروکی گفته می شود. کروکی باید به گونه ای کشیده شود که تمام موارد به خوبی در آن نمایش داده شود. شما باید مدل را در حالت راه رفتن، نشسته، خم شده و یا در هر موقعیت دیگری بکشید. شما که مبتدی هستید؛ ممکن است که بخواهید مدل های خود را در موقعیت های عادی یا به عبارتی متداول شروع کنید که می توانید مدلی که در یک باند ایستاده یا قدم میزند طراحی نمایید.

 

خیلی خوب می شود اگر بتوانید کروکی را خودتان بکشید زیرا باعث می شود که شما یک مدلی را خلق کنید و همچنین باعث می شود که آن کروکی نسبتهای دقیقی که شما در نظر دارید و می خواهید را داشته باشد.چندیدن میانبر وجود دارد که شما یک گام فراتر بگذارید و طرح های لباس خودتان را بکشید.

 

1.کروکی های مختلف در اندازه و شکل های مختلف دانلود کنید.

2.یک طرح از آگهی مجله یا عکس های دیگر ردیابی کنید و یک کروکی بکشید.

3.کاغذ ترسیمی خود را روی مدلی که به آن علاقه دارید بگذارید و به صورت آرام از طرح کلی آن بکشید.

 

مراحلی کشیدن کروکی

در این قسمت به معرفی مراحلی که شما باید برای کشیدن قسمت های یک کروکی بگذرانید؛ می پردازیم.

 

کشیدن خط افقی

این خط اولین خط طرح شما است که باید از بالای سر تا نوک انگشتان پای طرح و در امتداد ستون فقرات طرح کشیده شود. توجه داشته باشید که این خط مهم ترین بخش مدل شما است. در مرحله بعد باید یک بیضی که نشانگر سر است را بکشید.

مراحل آموزش طراحی لباس از صفر تا صد

کشیدن ناحیه لگن

ابتدا برای کشیدن این قسمت باید یک مربع با اضلاع مساوی در جایی که معمولا لگن مدل قرار دارد بکشید. باید توجه داشته باشید اندازه این مربع متناسب با مدلی باشد که میخواهید بکشید. مربع لگن مدل لاغر تر کوچکتر از مدلی که دارای سایز بزرگتری است؛ می باشد.

 

کشیدن بالاتنه و شانه ها

ابتدا شما باید خط های بالاتنه را از دو گوشه ی مربعی که برای لگن کشیده اید را به سمت بالا امتداد دهید. در کشیدن این خط ها باید دقت کنید که در میان راه در قسمت کمر باید خم شود و دوباره در قسمت شانه باز شود. شما زمانی که این اشکال را کشیدید باید خط هایی که کشیده اید؛ شبیه به بالاتنه باشد.

 

کشیدن گردن و سر

در زمان کشیدن گردن باید توجه داشته باشید که گردنی که می خواهید بکشید باید یک سوم عرض شانه و نصف طول سر باشد. بعد از کشیدن گردن باید سر بکشید که می توانید بیضی که اولیه کشیده اید را پاک کنید. سر باید متناسب با بدن باشد و هر چقدر سر بزرگتر باشد؛ مدل جوانتر به نظر می رسد. سعی کنید سر را طوری بکشید که با ژستی که در نظر دارید، متناسب باشد و طبیعی به نظر آید. شما می توانید سر را به سمت بالا، پایین، راست و چپ متمایل کنید تا با ژست شما متناسب شود.

 

کشیدن پاها

مرحله بعدی کشیدن پاهای مدل است که باید توجه داشته باشید که پاها باید طولی حدود چهار برابر اندازه سر باشد. پاهای مدل به دو قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از:

ران: از پایین مربع لگن تا بالای زانو ها

ماهیچه ساق: از پایین زانو ها تا روی قوزک پا

 

در هنگام کشیدن پاهای مدل باید به نکات زیر توجه نمایید:

تقریبا بالای هر ران باید با عرض سر یکی باشد.

در زمان کشیدن پا از ران تا قوزک به تدریج عرض را باریکتر کنید.

زمانی که شما به زانو رسیدید باید اندازه پا برابر با یک سوم عرض قسمت بزرگتر ران باشد.

اندازه هر قوزک پا باید برابر با یک چهارم عرض سر باشد.

مراحل آموزش طراحی لباس از صفر تا صد

کشیدن لباس و تزئینات

تا این قسمت می توان گفت طرح اولیه شما کامل است و باید در مراحل بعدی به ترسیم لباس و تزیینات آن بپردازید. در این قسمت شما باید ابتدا فکر کنید که چه ظاهری را می خواهید برای مدل ایجاد کنید و با تمام جزئیات آن ظاهر را نشان دهید. اگر خواسته باشیم مثال بزنیم می توانیم بگوییم اگر شما یک لباس را برای مدل در نظر گرفته اید باید تمام جزئیات که شامل مدل، چین، پارچه، پاپیون و… است را نیز در نظر بگیرید و ترسیم کنید تا بتوانید کاری زیباتر ارائه دهید.

 

اگر در طراحی لباس به ایده ای نو نیاز داشتید و یا نمی دانستید که باید از کجا شروع کنید می توانید نگاهی به مجلات و همچنین سایت هایی که مربوط به موضوع مد می باشند؛ بیاندازید. بعد کم کم در این مرحله باید مدل را با رنگ کردن و سایه زدن لباس کامل کنید تا زیباتر جلوه دهد.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد طراحی لباس یکی از کارهای بسیار سود آور است که بسیاری از افراد به خصوص دختر ها به آن علاقه دارند. در این مطلب به صورت کلی به مراحل طراحی یک لباس و نکات آن پرداخته شد و شما می توانید با استفاده از این اطلاعات به طراحی لباس بپردازید ولی باید سعی کنید با تمرین های بیشتر و کامل تر طرح های بسیار زیباتر ایجاد نمایید.

 

منبع: https://tarhestan.org

جدیدترین مطالب سایت