مرجعی برای تمام نیازهای مسکنی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مرجعی برای تمام نیازهای مسکنی

امروزه تصمیم به خرید کالا و حتی پروسه خرید از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها متفاوت صورت می‌گیرد و معدود افرادی هستند که قبل از خرید جستجویی در فضای وب نداشته و نظرات کاربران مختلف را در خصوص آن کالا مطالعه نکنند.

 

از طرفی ارزش‌افزوده‌هایی که خرید اینترنتی به همراه داشته همه را مجاب به بهره‌گیری از آنها کرده است. به طوری که حتی برای کوچکترین نیازها به اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها مراجعه می‌کنیم و در صورت امکان حتی برای خرید به فروشگاه مراجعه نمی‌کنیم.

 

این امر به یک روال مرسوم تبدیل شده و بسیاری از فروشگاه ها سیستم ارسال کالا را در کسب و کار خود دیده‌اند. به طوری که پیک‌های موتوری در مراکز تجاری حضورثابت دارند و منتظر ثبت سفارش کالا و ارسال آن هستند. اما در این میان برخی از کالاها به دقت و تحقیق بیشتری نیاز دارند و نمی‌توان با اتکا به نظر کاربران یا صرفا با پیشنهاد فروشنده خرید را انجام داد.

 

یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها مسکن است که به واسطه قیمت بالای آن، خرید یا اجاره آن یکی از مهمترین تصمیمات هر خانواده به شمار می‌رود. از این رو سایت ها و مجموعه‌هایی وارد این حوزه شدند تا بتوانند جستجوی خانه را تسهیل کنند. اما مجموعه‌ای که بتوان برای این تصمیم بزرگ و جدی به آن اعتماد کرد، چگونه قابل تشخیص است و چه شاخصه‌هایی را باید برای انتخاب سامانه معتمد در نظر بگیریم.

 

مجموعه‌ای که نرخ اجاره آپارتمان در کاشانک را داشته باشد و درکنار آن بتواند نرخ اجاره آپارتمان در باغ فردوس را با قیمت کاشانک تطبیق دهد و بهترین گزینه را پیشنهاد دهد؛ و یا با تخمین قیمت ملک در این مناطق برآوردی از قیمت اجاره آپارتمان دراختیاریه را به صورت لحظه‌ای ارائه دهد.

 

یکی ازمهم ترین عواملی که سامانه‌های ارائه اطلاعات را از هم مبرا می­کند، منبع دریافت اطلاعات است. بسیاری از سایت‌ها واپلیکیشن‌های این حوزه اطلاعات را از مشاورین املاک و خود مردم جمع آوری می­کنند و همان‌ها را منتشر می­کنند.

 

اما در این بین شرکت‌های دانش بنیانی هم برای بالا بردن کیفیت جستجو و ارائه اطلاعات صحیح،‌ اقدامات علمی جالب و کاربردی را در نظر گرفته‌اند تا ورای بحث جستجوی ملک به بازار و اقتصاد مسکن هم کمک کنند.

 

مجموعه دانش بنیان «کیلید» فعالیت در این حوزه را با هوش‌مصنوعی تطبیق داده و با پردازش اطلاعات توسط هوش‌مصنوعی، پروسه دریافت و ارائه اطلاعات را کاملا بروزرسانی کرده و در کنار کمک به جستجوی ملک اقدامات دیگری همچون ارائه شاخص، تخمین قیمت ملک و ارزیابی روند رشد و کاهش قیمت‌ها را با نمودار و جدول در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

گفتنی است «کیلید» اطلاعات خود را سامانه اطلاعات بازار املاک ایران(سابا) که متعلق به وزارت راه وشهرسازی است دریافت می­کند. این سامانه مدتی است با دریافت اطلاعاتی که مشاورین املاک که موظف هستند در این سامانه به ثبت برسانند، اطلاعات جامعی از روند معاملات مسکن را گردآوری می‌کند.

 

اما این اطلاعات برای تسهیل و تسریع خرید و فروش یا اجاره خانه به کار برده نمی‌شود و برای این عملیات برنامه‌ریزی و طبقه بندی نشده‌ است. اما کیلید علاوه براینکه تمام فایل‌های موجود در سامانه سابا را توسط هوش‌مصنوعی برآورد وبسته به نیاز کاربر بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهد، پروسه خرید یا اجاره را به طور محسوسی کوتاه می‌کند.

 

اما این یکی از ابزارهای کیلید است و این سامانه در بخش‌های مختلف ارزش افزوده‌های فراوانی برای بازارمسکن به همراه داشته است. ارزش افزوده‌هایی که هم برای کاربران عادی که برای رفع نیازمسکن خود به این سامانه مراجعه می‌کنند بسیار مفید است و هم برای سیاستگذاران و متولیان تصمیم‌گیر در این بازار ارزش افزوده‌هایی به همراه دارد.

 

زیرا اطلاعات بازار مسکن در کیلید روند معاملات صورت گرفته در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت را بنا به درخواست کاربرارائه می‌دهد و با نمودارسازی آنها دید بازی ازمعاملات ارائه می‌دهد. همچنین این اطلاعات به صورت گزارش‌های تحلیل در اختیار کاربران و متقاضیان اطلاعات کلان بازار مسکن قرار می‌گیرد. در مجموع می‌توان گفت کیلید مرجعی است تا تمام نیازهای مسکنی در آن برآورده شود.

 

 «کیلید» علاوه بر این اطلاعات در مجله خبری خود معرفی کوتاهی از مناطق مختلف شهر را منتشرمی­کند که باعث افزایش شناخت کاربران از محلات شده و آنهایی که به دنبال خرید یا اجاره هستند، می­توانند با وارد کردن کلید واژه نام آن منطقه، اطلاعات مختصری از آن محله را مطالعه کنند.

جدیدترین مطالب سایت