مروری بر تاریخ استانبول

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مروری بر تاریخ استانبول

بااین‌حال که ایران شهرها و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها شناخته شده نیستند، مردم علاقه و اشتیاق زیادی به مسافرت‌های خارج از کشور دارند.

 

یکی از کشورهای دوست و همسایه ایران که البته کشوری توریستی و زیبا هم است، ترکیه نام دارد که اغلب مردم ایران آرزوی تماشا و بازدید از مناظر و مکان‌های دیدنی این کشور را در سر می‌پرورانند.

 

ترکیه کشور هم‌مرز ایران است و سال‌ها می‌شود به پایتختی آنکارا با ایران روابط حسنه‌ای دارد، تاجایی‌که ویزای رفت‌وآمد ایرانیان به این کشور آزاد است. معروف‌ترین شهر توریستی این کشور استانبول شناخته می‌شود.

 

درادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه و مکان‌های دیدنی این شهر را برای شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با تهیه تور استانبول بهترین و برترین عمارت‌های دنیا را تماشا کنید و قسمتی از تاریخ اسلام را هم با چشمان خود ببینید.

 

معرفی ترکیه

ترکیه کشوری در همسایگی ایران است. این کشور مرز مشترک زیادی با ما دارد و به‌همین دلیل روابط نزدیکی همیشه با ایران داشته است. از ترکیه به‌عنوان یکی از کشورهای جهان اسلام یاد می‌شود که با آزادی فرهنگی و روابط اجتماعی انقلاب‌های عجیبی در فکر و ذهن مردمش ایجاد کرد. آنکارا پایتخت این کشور است و برترین شهر آن‌جا، استانبول به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید برای سفر به این شهر دوست داشتنی، تور لحظه آخری استانبول را انتخاب کنید یا با بررسی قیمت تور استانبول انتخاب درست و موردعلاقه خود را انجام دهید.

 

تاریخچه استانبول

شهر استانبول تاریخچه عظیم و بزرگی دارد. درطول سالیان گذشته افراد زیادی از قومیت و رفتارهای مختلف در این شهر و حکومت زندگی می‌کردند. از قوم‌های اسطوره‌ای و اساطیری تا یونانیان و عثمانی‌ها همه در این شهر حکومت داشته و بناهای بسیاری از خود به‌جا گذاشته‌اند. ثمره این تاریخچه، بناها و عمارت‌های عظیمی است که افراد برای تماشای آن‌ها در تور استانبول شرکت می‌کنند. البته مردم ممکن است با بررسی قیمت تور استانبول از این سفر پشیمان شوند که در همین راستا این کشور هزینه و کاغذبازی‌های روادید خود را برای ایرانی‌ها حذف کرده است. درادامه با ما همراه باشید تا با ادوار مختلف تاریخ استانبول آشنا شوید.

مروری بر تاریخ استانبول

قبل از میلاد مسیح

معمولا شهرها و مناطق خاورمیانه تا سال‌ها قبل از میلاد مسیح هم مسکونی بوده‌اند و افراد از قومیت‌های مختلف در آن سکونت داشته‌اند. استانبول هم از این قاعده مستثنا نیست. تاریخچه سکونت مردم در این شهر به 6700 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. البته در آن زمان چیزی به نام استانبول وجود نداشته و مردم فقط در این قسمت به‌صورت پراکنده زندگی می‌کردند.

 

دوران حکومت رومیان

در قرن هفت قبل از میلاد به‌دلیل موقعیت استراتژیکی که این منطقه داشت رومیان شروع به دخالت برای تصرف آن کردند. این دخالت‌ها با ساخت‌وسازهایی شروع شد. رومیان کم‌کم با اوج‌گرفتن قدرت در امپراطوری روم شرق، به فکر تغییر پایتخت کشور خود از رم به کنستانتین یا قستنطنیه افتادند که همان استانبول بود. این شهر تا هزار سال بعد هم به‌عنوان پایتخت امپراطوری روم شرقی باقی ماند تا اینکه کم‌کم قدرت آن روبه افول گذاشت.

 

حکومت عثمانی

با قدرت‌گرفتن اعراب و عثمانی‌ها در جهان آن روز و تضعیف حکومت استانبول، آن‌ها این کشور را محاصره کردند. پیشتازی همیشگی عثمانی‌ها و ولع آن‌ها برای قدرت بیشتر باعث جنگ و دگرگونی‌های زیادی در استانبول و کشور ترکیه شد، تا این‌که مصطفی کمال پاشا در ترکیه به قدرت رسید. این زمان با شکست عثمانی در جنگ جهانی اول و ضعف تمام‌عیار حکومت عثمانی در آن زمان همراه بود.

 

دوران جمهوریت

بهترین دوره برای پیشرفت استانبول زمانی بود که این شهر از پایتختی ترکیه کنار رفت. با به قدرت رسیدن مصطفی کمال پاشا تغییرات زیادی در شرایط این کشور به‌وجود آمد؛ تغییراتی مثل مذهب، پایتخت و… که می‌توانید با شرکت در تور استانبول با آن‌ها آشنا شوید. با تغییر پایتخت ترکیه جنگ و ویرانی‌های به‌بارآمده از حضور قدرت در شهر اصلاح شد و جاذبه‌های گردشگری در این شهر دیده شدند. ازجمله این زیبایی‌ها مناظر زیبا با عمارت‌ها و ساختمان‌های عظیم است که همیشه موردتوجه مردم بودند. شرکت در تور استانبول شما را با همه این تغیییرات به بهترین نحو آشنا می‌کند.

 

بناها و جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول

اغلب مکان‌های دیدنی در این شهر دوست‌داشتنی شامل بناهای به‌جامانده از حکومت‌های مختلف در این شهر هستند. بناهایی مثل مسجد ایاصوفیه، کاخ دلمه باغچه و… که به حق مثل آن‌ها را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.

 

بررسی‌های تیم ما نشان می‌دهد که گشت‌وگذار در این شهر شما را جز با مکان‌های مشهور با قسمت‌های دور از دیدی آشنا می‌کند که در لحظه، زیبای خاصی برای چشمان شما به‌وجود می‌آورد. شما می‌توانید با بررسی قیمت تور استانبول یا بررسی سایت علی بابا تور لحظه آخری استانبول را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و همراه با تاریخی چندین هزار ساله به آگاهی خود بیفزایید.

جدیدترین مطالب سایت