ایمپلنت دندان | مزایای ایمپلنت دندان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ایمپلنت دندان | مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به کسانی که دندان های پوسیده ، خراب شده یا از دست رفته دارند توصیه می شود که این مقاله را تا انتها با ما همراه باشند.

ایمپلنت های دندان یکی از بهترین راه حل های جایگزینی است.

در مقایسه با سایر روش های جایگزینی مانند استفاده از دندان های مصنوعی ، بریج و … ایمپلنت استقامت و مقاومت بسیار بالا و همچنین زیبایی بی نظیری دارد که آن را نزد جهانیان بسیار محبوب کرده است.

در این روش که در ادامه به طول و تفضیل توضیح خواهیم داد پایه ای بسیار مقاوم در استخوان فک کارگذاری می شود که باعث می شود ایمپلنت همانند یک دندان طبیعی برای فرد کار کند.

برای آن که بیشتر جذب شوید ابتدا به سراغ بررسی مزایای آن می رویم.

 

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزایای فراوانی دارد. اما مهم ترین و بارز ترین این مزایا را در زیر برایتان لیست می کنم تا بررسی کنیم :

 

1- ظاهر طبیعی :

از آن جایی که تاج یا روکش دندان ایمپلنت در لابراتور و بر اساس خصوصیات اندازه ، رنگ و ظاهری دندان های طبیعی هر شخص به طور مجزا تولید و ساخته می شود ، پس از اینکه در داخل دهان کار گذاشته شد در کنار سایر دندان ها بسیار طبیعی و زیبا جلوه می کند و قابل تشخیص نیست.

 

2- مقاومت بسیار بالا :

به نسبت بریج ، دندان مصنوعی و سایر روش های کاشت دندان بسیار مقاوم تر عمل می کند.

علت این امر نیز این است که پایه ایمپلنت همانند دندان های طبیعی در داخل استخوان فک کار گذاشته می شود و امکان لق خوردن و این موارد وجود ندارد.

 

3- طول عمر بالا :

در صورتی که به درستی توسط جراح کاشته شود و جنس و کیفیت مناسبی داشته باشد و به خوبی نیز توسط بیمار مراقبت شود ، در طول عمرش تضمین عملکرد خواهد داشت و شخص از این نظر آسوده خاطر خواهد بود.

 

4- بهبود وضعیت جویدن و تکلم :

برای افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند همیشه مشکل جویدن و صحبت کردن به علت لق خوردن دندان مصنوعی در داخل دهان وجود دارد. اما ایمپلنت دندان بر خلاف آن به صورت محکم در داخل استخوان فک قرار گرفته و کارکردی مشابه سایر دندان های طبیعی فرد دارد.

 

5- بالا رفتن اعتماد به نفس :

با بهبود وضعیت لبخند و قدرت تکلم شخص در طول روز بیشتر لبخند می زند و راحت تر صحبت می کند و همین موضوع باعث بالا رفتن اعتماد به نفس او می شود.

 

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به طور کل از فلز یا آلیاژی از فلز ها تهیه می شود. اما در این میان بیشترین ماده مورد استفاده در عرصه ایمپلنت تیتانیوم است.

تیتانیوم به علت خوردگی بسیار کم در دراز مدت ، مقاومت بالا و هماهنگی بسیار بالا و مناسب با بدن انسان بسیار محبوب و مطلوب است و اکثر شرکت های ایمپلنت از این ماده در تولید محصولات خود استفاده می کنند.

البته در مواردی بسیار نادر احتمال وجود حساسیت به تیتانیوم نیز وجود دارد که در این مواقع باید از ایمپلنت هایی با دیگر مواد استفاده کرد.

به عنوان مثال ایمپلنت زیرکونیوم نیز جدیداً از محبوبیت بالایی برخوردار شده است که شاید بتواند به زودی به عنوان جایگزین مناسبی برای ایمپلنت تیتانیوم استفاده شود.

 

مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت در ابتدا با مراجعه به یک مرکز ایمپلنت آغاز شده و پس از مشاهده رادیولوژی های دهان و دندان روزی برای عمل تعیین می شود.

 

در روز عمل پس از بی حسی موضعی کار با برشی کوچک بر روی لثه جهت دسترسی به استخوان فک انجام می شود. پس از دسترسی به استخوان با استفاده از مته یا دریل مخصوص پزشکی سوراخی جهت قرارگیری فیکسچر ایجاد می شود.

پس از قرار دادن فیکسچر باید دو سه ماهی به استخوان فک استراحت داد تا با فیکسچر پیوند برقرار کند.

 

در طول این مدت تاج دندان مخصوص فرد نیز در لابراتور تولید می شود. پس از مراجعه مجدد در ابتدا اباتمنت و سپس تاج دندان بر روی آن سوار می شود و پس از انجام عمل جراح توضیحات تکمیلی جهت نحوه مراقبت از ایمپلنت را برایتان توضیح می دهد تا طول عمر ایمپلنت را تا حد امکان بالاتر ببرید.

ایمپلنت دندان | مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای در کشور ما و همچنین نزد سایر جهانیان محبوبیت بالایی دارد. ایمپلنت های این کشور طیف گسترده ای دارد و سایر کیفیت ها و قیمت های متفاوت در میان آن ها دیده می شود.

از این رو انتخاب از بین آن ها کمی دست افراد را باز می گذارد. در کشور ما نیز انواع مختلفی از این ایمپلنت ها موجود هستند که در مطب ها و مراکز تخصصی ایمپلنت برای کاشت وجود دارند.

 

برند ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان به دو دسته تقسیم می شود :

مراقبت های اولیه و مراقبت های دراز مدت.

مراقبت های اولیه مربوط به ساعات ابتدایی بعد از عمل و چند روز نخستین است که بخیه ها هنوز کامل جوش نخورده اند و احتمال تکان خوردن ایمپلنت بر اثر ضربه یا فشار بالاتر است.

در این مدت باید مراقبت را چندین برابر کنید و همچنین از مواد غذایی نرم استفاده کنید.

در مورد مراقبت های طولانی مدت که باعث بالاتر رفتن طول عمر ایملپنت و سایر دندان های طبیعی نیز می شود می توان مسواک روزانه ، نخ دندان و استفاده از مواد ضدعفونی کننده دهان و دندان و مایع دهان شویه را نام برد.

همچنین مراجعه چند ماه یک بار به متخصص شست و شوی دهان جهت شست و شوی کلی می تواند به حفظ سلامتی دندان ها کمک شایانی کند.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از آخرین قیمت های ایمپلنت دندان به سایت مراجعه کنید.

قیمت کاشت دندان

جدیدترین مطالب سایت