مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه چه مزایا و معایبی دارد؟ قطعا برای شروع هرکای می بایست مزایا و معایب آن را سنجید سپس اقدام کرد. برای خرید ملک در ترکیه هم می بایست تمام عواقب آن را بسنجید در صورتی که مزایا آن بیشتر از معایب بود توصیه می کنیم به این کار اقدام کنید چرا که می تواند آینده شما را رقم بزند.

 

اگر می خواهید از مزایا و معایب خرید ملک در استانبول ترکیه مطلع شوید این مقاله از دست ندهید.

 

در چند سال گذشته، تحولات گسترده ای در برخی از شهرهای ترکیه اتفاق افتاده است، بنابراین ارزش املاک در ترکیه به جایی رسیده است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و مردمان زیادی با فرهنگ های مختلف، به این شهرها علاقه مند شده و قصد مهاجرت به این کشور را داشته اند. شرکتهای ساختمانی در ترکیه با هدف ساخت برخی از مجلل ترین ساختمان ها در زیباترین مکانها، رونق زیادی یافته اند. ما خود نیز می دانیم که خرید ملک در ترکیه و اقامت در این کشور، کار ساده ای نیست.

 

مزایای خرید ملک در ترکیه

حتما از خود می پرسید با وجود این همه گرانی مگر خرید خانه در یک کشور بیگانه کار آسانی است؟ و یا اصلا سودی برایتان خواهد داشت؟ نگران پاسخ این سوالات نباشید.

خبرها خوبی برایتان داریم زیرا خرید ملک در ترکیه از مزایا زیادی برخوردار است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

 

اقلیم خوب

ترکیه از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر شرایط آب و هوایی آن جاذبه های گردشگری زیادی هم دارد. قابل ذکر است آب و هوای هر کشوری دارای ویژگی های خاص خود است که خوشبختانه ترکیه جزء کشورهایی می باشد که دارای آب و هوای خنک است. یکی از دلایلی که افراد از همه نقاط جهان ترغیب به خرید ملک در استانبول می شوند، شرایط خوب آب و هوای آن است.

 

خانه های ارزان

املاک موجود در ترکیه نسبت به ایران بسیار ارزان می باشد که این خود به تنهایی دلیل بزرگی برای خرید ملک در ترکیه می باشد. در ترکیه متناسب با هر بودجه ای می توان خانه پیدا کرد و اصلا دغدغه ای برای پیدا کردن خانه ندارید. این انتخاب شماست که اگر بخواهید می توانید به سمت خانه های گران قیمت و لاکچری بروید و یا متناسب با بودجه خود گام بردارید.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

دسترسی راحت

یکی دیگر از مزایا خرید ملک در کشور ترکیه  دسترسی راحت به وسایل نقلیه می باشد. از آنجایی که ترکیه همسایه ایران است به راحتی می توان در مدت زمان کوتاه به ایران بروید و بازگردید. قطارهای میان شهری در ترکیه سر ساعت تعیین شده و به طور مرتب در تردد هستند که می توانید در مدت زمان کوتاه از یک شهر به شهر دیگر بروید.

نکته: اکثر فرودگاه های موجود در ترکیه از پروازهای بین المللی برخوردار هستند.

 

اخذ اقامت ترکیه

آیا می دانستید با خرید ملک در ترکیه می توان اقامت ترکیه را اخذ نمود؟

بله درست است هریک از افرادی که قصد دارند در ترکیه سرمایه گذاری کنند، می توان با خرید ملک در استانبول و یا دیگر شهرهای ترکیه به راحتی در ترکیه اقامت کنند. طبق اطلاعات به دست آمده، دولت ترکیه اعلام کرد که سرمایه گذاران قادرند با خرید خانه و به نام خود زدن آن، می توانند اقامت ترکیه را دریافت کنند. از مهم ترین ویژگی های خوب اقامت در ترکیه می توان به رفت و آمد آزادانه اشاره کرد. اگر بخواهید برای همیشه در ترکیه بمانید و اقامت ترکیه را اخذ نمایید می توانید برای اخذ شهروندی ترکیه هم اقدام کنید.

 

حق مالکیت در ترکیه

در کشور ترکیه هرچیز که خریداری کنید برای خودتان خواهد بود. بدین معنا هنگامی که زمینی را می سازید صاحب آن خودتان خواهید بود و کسی حق گرفتن اموال شما را نخواهد داشت.

 

غذاهای خوب ترکیه

قطعا غذاهایی که در ترکیه طبخ می شوند جز بهترین غذاهای جهان می باشد تنها کافیست یکبار آن ها را امتحان کنید. در کشور ترکیه با هر قیمتی می توان غذا تهیه کرد و همه نوع غذا یافت می شود از کوبیده گرفته تا ساده ترین غذاها.

یکی از مهم ترین ویژگی های که غذاهای محلی ترکیه دارد، عدم وجود مواد شیمیایی در ترکیبات آن است.

 

معایب خرید ملک در ترکیه

از معایب خرید ملک در ترکیه این است که در صورتی می توانید در ترکیه ملک بخرید که جزء کشورهای مجاز برای دریافت اقامت باشید. خوشبختانه ایران در گروه کشورهای مجاز قرار گرفته است.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

از دیگر معایب اقامت در ترکیه می توان به زبان مردم کشور ترکیه اشاره کرد. مردم ترکی بیشتر به زبان استانبولی تکلم می کنند و کمتر پیش می آید افراد از زبان انگلیسی استفاده کنند. اصلا جای نگرانی نیست شما می توانید با گذراندن دوره های زبان استانبولی به راحتی این زبان را یاد بگیرید.

 

یکی از اصلی ترین معایب خرید ملک در ترکیه وجود موسسات سودجو و کلاهبردار است. متاسفانه امروزه موسسه های حقوقی بسیاری وجود دارد که از صلاحیت برخوردار نبوده و به فکر خالی کردن جیب افراد هستند.

 

پیشنهاد ما این است که برای سپردن کارهای خود از موسسات معتبر همچون آسیاملک کمک بگیرید. در صورت هرگونه سوال و مشکل هم می توانید در با کارشناسان آسیاملک در ارتباط باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

جدیدترین مطالب سایت