در مورد مزایا و معایب پژو ۴۰۷ چه می‌دانید؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
در مورد مزایا و معایب پژو ۴۰۷ چه می‌دانید؟

مزایا و معایب پژو ۴۰۷ : خودروی پژو ۴۰۷، یکی از خودروهای نسبتا قدیمی بازار است. این خودرو یک سدان خانوادگی است که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به وسیله کمپانی فرانسوی پژو تولید شـد. ۴۰۷ از سال ۱۳۸۴ در نمایشگاه‌های خودروی ایران حضور داشت و سرانجام ایران خودرو در سال ۱۳۸۷ این سدان فرانسوی را وارد بازار کرد. در این مقاله به بررسی پژو ۴۰۷ می‌پردازیم و مشخصات فنی، ظاهری، معایب و مزایای آن را با شما در میان می‌گذاریم.

 

پژو ۴۰۷ در قالب بدنه‌های سدان، کوپه و استیشن واگن به همراه دو نوع پیشرانه دیزلی و بنزینی روانه بازار شـد. جالب است بدانید که از سال ۲۰۰۸ فقط نمونه سدان این خودرو وارد ایران شـد. ۴۰۷ خودرویی محبوب در میان مشتریان بـود، اما قیمت بالای آن موجب شـد تا شاهد استقبال گستـرده خریداران ایرانی از پژو ۴۰۷ نباشیم.

در مورد مزایا و معایب پژو ۴۰۷ چه می‌دانید؟

مدل‌های عرضه شـده پژو ۴۰۷ در ایران

پژو ۴۰۷ خودروی وارداتی ایران خودرو

2

قبل از بررسی مشخصات ظاهری و فنی این خودرو بهتر است ابتدا به معرفی مدل‌های عرضـه شـده پژو ۴۰۷ در ایران بپردازیم. ایران خودرو دو مدل پژو ۴۰۷ را وارد ایران کـرد و به دست مشتریان رسانـد. سایر مدل‌ها به وسیله اشخاص یا شرکت‌های دیگری وارد شده‌اند که تعداد کمی دارند.

 

ایران خودرو در ابتدا مدلی از پژو 407 را وارد بازار کرد که از سری موتور EW10A با حجم 1995 سی سی، چهار سیلندر، دو گیربکس دستی و اتوماتیک برخوردار بـود. نوع اتوماتیک آن به وسیله ایران خودرو وارد شد که به فول آپشن شرکتی معروف است. جالب است بدانید که برخلاف تصور عموم،ایران خودرو هیچ کدام از مدل‌های این خودرو را نساختـه و مونتاژ نکـرده است.

 

در ابتدا قرار بـود ۴۰۷ جایگزینی برای پژو ۴۰۵ باشد، اما با توجه به سیاست‌های ایران خودرو نه تنها پژو ۴۰۵ کنار گذاشتـه نشد، بلکه تولید پژو ۴۰۷ هم چند سال بعد متوقف شـد. ایران خودرو اولین بار، پژو ۴۰۷ را در ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در سال ۱۳۸۳ به نمایش گذاشـت. با توجه به محدودیت واردات خودرو در آن سال‌ها، همچنین طراحی جدید و نسبتا غیرعادی این خودرو، ۴۰۷ مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

سرانجام سه سال بعد مدل دیگری از پژو ۴۰۷ با ظاهری تغییر یافتـه در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد در غرفه ایران خودرو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. این مدل به فیس لیفت ۲۰۰۸ مشهور بود.

 

ایران خودرو از سال ۱۳۸۷ ثبت نام و عرضه ۴۰۷ را آغاز کرد و احتمالا تصمیم راه‌اندازی خط مونتاژ پژو ۴۰۷ را داشت که استقبال کم در ایران، متوقف شـدن تولید ۴۰۷ در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ایران خودرو، این موضوع را منحل کرد.

 

قیمت‌گذاری بالای این خودرو و عرضه مدل‌های جذاب‌تر با آپشن‌های بیشتر به وسیله ایران خودرو از علت‌های استقبال کم مشتریان بــود. به این ترتیب ۴۰۷ با این‌که می‌توانست یکی از خودروهای رایج، محبوب و مونتاژ ایرانی باشد، جای خود را به خودروهای دیگر داد. بر اساس آمارها و اطلاعات به دست آمـده موفق‌ترین خودرو در این کلاس را سری رنو مگان می‌دانند.

در مورد مزایا و معایب پژو ۴۰۷ چه می‌دانید؟

بررسی طراحی ظاهری خودروی فرانسوی پژو ۴۰۷

پژو ۴۰۷ 3

بعد از آشنایی نسبی با پژو ۴۰۷ بهتر است به سراغ مشخصات فنی و ظاهری این خودرو برویم تا این خودرو فرانسوی را با هم بررسی کنیم. با همان نگاه اول به بدنه ۴۰۷ خیلی زود متوجه می‌شوید که این سدان فرانسوی به کمپانی پژو تعلق دارد. نمای رو به روی این خودرو به خوبی نشان‌دهنده این موضوع است.

 

طراحی چراغ‌های کشیده و بزرگ در قسمت جلو و حالت خندان دریچه تهویه در وسط سپر، شباهت زیادی با محصولات دیگر پژو در ایران دارد. قرار گرفتـن لوگوی بزرگ شیر ایستاده در فضایی بین چراغ‌های جلو یکی دیگر از نشانه‌های کمپانی فرانسوی پژو است. پژو ۴۰۷ به طور کلی طراحی ظاهری جالب و خنده‌رویی در قسمت جلو دارد.

 

در قسمت جانبی، مخصوصاً در قسمت شیب شیشه جلو، سبک طراحی ستون C را می‌بینیم که شباهت زیادی به نمای کنار پژو 206 دارد. با نگاه کـردن به قسمت زیرین فریم پنجره‌ها یک خط شانه‌ای را می‌بینیم که انتهای چراغ جلو و عقب را به هم متصل کـرده است. همچنین یک خط دیگر از وسط سپر جلو تا انتهای سپر عقب در قسمت تحتانی بدنــه کشیـده می‌شود.

 

نمای جانبی این خودرو حالتی عضلانی و خوش تراش ندارد؛ این تغییرات از سادگی نمای کناری این خودرو کاستـه است. در قسمت عقب پژو ۴۰۷، طول کوتاه درب صندوق و چراغ‌های یک تکه با فرمی نسبتا ساده و بزرگ را می‌بینیم. این ویژگی‌ها موجب شباهت تقریبی ۴۰۷ به سدان‌های فست بک می‌شود. سپر این خودرو با فرم سـاده‌ای که دارد موجب هماهنگی کامل با سایر المان‌های بدنه این خودرو می‌شود. طراحی ظاهری پژو ۴۰۷ موفق شـده است تا حدودی نیازهای بصری مشتریان را برآورده کنـد.

 

بررسی طراحی داخلی پژو ۴۰۷

با ورود به فضای داخلی پژو ۴۰۷ اولین چیزی که توجه بیننده را جلب می‌کند، داشبورد نسبتا حجیم است که طراحی مدرنی ندارد. همچنین کنسول میانی با دریچه‌های مستطیل شکل تهویه، جلوه جذابی ندارد. در ادامه انواع و اقسام دکمه‌هایی را روی کنسول میانی می‌بینید که ممکن است کار با آن‌ها در حین رانندگی برای برخی افراد دشوار باشد. البته سادگی داشبورد دل‌نشین و خوشایند است.

 

غربیلک فرمان سه شاخـه پژو ۴۰۷ شباهت زیادی به ۲۰۶ دارد و مدرن نیست. این موضوع در مورد پنل کیلومتر بار پشت فرمان، نشانگرهای آنالوگ و صفحه نمایشگر دیجیتال ۴۰۷ هم صادق است. متریال به کار رفتـه برای ساخت این خودرو کیفیت مناسبی دارند. کابین پژو ۴۰۷ دارای فضای جادار و کافی برای پنج سرنشین بزرگ‌سال است.

 

حجم صندوق عقب هم یکی از مسائل مورد توجه برای خانواده‌ها است، که از فضای کافی برخوردار است. صندوق عقب پژو ۴۰۷ حجمی برابر با ۴۰۷ لیتر دارد، هر چند بسیار بزرگ محسوب نمی‌شود اما فضای کافی برای جای دادن بار و وسایل را دارا است. به طور کلی طراحی داخلی این ماشین جلوه مدرن و جذابی ندارد اما کابین داخلی جادار و متریال نسبتا مناسبی که در ساخت این خودرو به کار گرفتـه شده است، می‌تواند رضایت مشتریان را به دست آورد.

 

بررسی آپشن‌ها و امکانات ۴۰۷

در یک نگاه کلی مهم‌ترین امکانات و تجهیزاتی که در پژو ۴۰۷ به کار رفتـه است شامل موارد زیر می‌شود:

 

سانروف

ترمز کمکی

حسگر باران

پرده شیشه عقب

ترمز ضد قفل ABS

شش عدد کیسه هوا

چراغ‌های اتوماتیک

کنسول صندلی عقب

حسگر پارک عقب

مه شکن‌های جلو و عقب

سامانه شستشوی چراغ‌ها

آینه وسط الکتروکرومیک

آینه‌های تاشونده برقی جانبی

رادیو دیجیتال با کنترل پشت فرمان

سامانه‌های کنترل پایداری و کشش

تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه عقب

 

بررسی مشخصات فنی خودروی فرانسوی

پژو ۴۰۷ یک سدان نسبتا زیبای فرانسوی است که یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲۰۰ سی سی دارد. بیشترین قدرت پیشرانه مذکور برابر با ۱۴۳ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. گشتاور این پیشرانه ۲۰۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این خودرو یک جعبه دنـده چهار سرعته دارد که با پیشرانـه آن همراه شـده است و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

 

شتاب صفر تا صد پژو ۴۰۷ برابر با ۱۰.۵ ثانیه است و بیشترین سرعت آن ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین میانگین مصرف سوخت این سدان فرانسوی چیزی حدود ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو وزنی برابر ۱۴۴۶ کیلوگرم دارد. در ادامه مشخصات پژو ۴۰۷ را در جدولی آورده‌ایم تا تصویر بهتری از مشخصات فنی این خودرو داشتـه باشید.

 

 

بررسی مزایا و معایب پژو ۴۰۷

پژو ۴۰۷ هم مانند تمامی خودروهای تولید شـده در جهان، مزایا و معایب خاص خود را دارد. مهمترین مزایای آن به شرح زیر هستند:

 

کابین جادار

ایمنی بالا

عملکرد فنی قابل قبول

امکانات رفاهی مطلوب

طراحی ظاهری مناسب

حال که مزایای پژو ۴۰۷ را مطرح کردیم، نوبت آن رسیـده که در مورد معایب این خودرو هم صحبت کنیم. محدودیت واردات ۴۰۷ باعث شـد که خدمات پس از فروش آن در ایران وضعیت مناسبی نداشتـه باشد. این موضوع همچنین موجب شـد که لوازم یدکی این خودرو نسبتا کمیاب و گران قیمت باشد. موارد ذکر شـده مشکلات زیادی را برای مالکان این خودرو به وجود آورد.

 

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه؛ دو بیمه ضروری برای دارندگان پژو ۴۰۷

بعد از بررسی پژو ۴۰۷ و آگاهی از نقاط ضعف و قوت این خودرو، بهتر است در مورد یک امکان اضافی برای برخورداری از شرایط بهتر در استفاده از ۴۰۷، صحبت کنیم. بله، بیمه همیشه یک تضمین خوب برای جبران خسارت وارد شـده به ماشین‌ها است.

 

با بیمه کـردن خودرو می‌توانید در برخی حوادث ناگهانی هزینه‌ای را برای جبران خسارات وارد شـده دریافت نمایید. همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای خودروها است و تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری باید نسبت به خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو  در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

 

بیمه بدنه هم از دیگر انواع بیمه‌های خودرویی است که در صورت بروز تصادف و حوادثی که به بدنه خودرو آسیب وارد می‌کند، این آسیب را تا حدودی جبران می‌کند. بیمه دات کام با فروش اینترنتی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شرایط را برای خرید این بیمه‌ها راحت‌تر کـرده است. البته بیمه دات کام بیمه‌های مختلفی را ارائه می‌کند که می‌توانید از طریق سایت Bimeh.com نسبت به خرید این بیمه‌ها اقدامات لازم را به عمل آورید.

 

پژو ۴۰۷ خودروی وارداتی ایران خودرو

خودروی وارداتی پژو 407 به راحتی و بر اساس دلایلی که گفتیم در لیست خودروهای شکست خورده‌ای مانند سوزوکی کیزاشی و سیتروئن C5 قرار گرفت. عوامل بسیار موجب شـدند که این خودرو در رقابت با خودروهای کره‌ای و ژاپنی به راحتی بازنـده شـود و امروز افراد کمی به خرید آن تمایل داشتـه باشنـد. در این مقاله در مورد مزایا و معایب این خودرو صحبت کردیم. همچنین مشخصات فنی و ظاهری پژو ۴۰۷ را مورد بررسی قرار دادیم.

جدیدترین مطالب سایت