از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان و از مقاصد محبوب گردشگری است. سفر به روسیه تجربه‌های فراموش نشدنی بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آنها را به دست آورید. این کشور زیبا دارای کوه‌های عظیم، خطوط ساحلی،  میدان آتشفشانی، آثار تاریخی، قلعه‌های تاریخی، دریاچه‌های یخ‌زده زیبا، و معماری بدیع است.  با شرکت در تور روسیه آرزوی سفر می‌توانید از مسکو تا سن‌پترزبورگ بازدید کنید و تجربه بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.

 

مسکو

مسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه، شهری پر از زندگی و زیبایی است. مسکو از مهم‌ترین مراکز مذهبی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی، آموزشی  روسیه و اروپا محسوب می‌شود. از دیگر مواردی که این شهر را پر اهمیت می‌کند، کاخ کرملین است که قلعه‌ای باستانی و محل زندگی ریاست جمهوری روسیه و استقرار قوه مجریه است.

 

همچنین شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که بیشترین امکانات ورزشی در کل جهان در این شهر قرار گرفته است. شما با سفر به شهر مسکو باید انتظار شهری پر هیاهو و جنب و جوش بی‌وقفه را داشته باشید. هرچند اگر دوست‌دار محیط‌های آرام هستید این شهر مناطق بکر و آرام زیادی دارد که می‌توانید با شرکت در تور مسکو از آن‌ها لذت ببرید.

 

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

تاریخچه شهر مسکو

کلمه “مسکو” از نام رودخانه مسکو گرفته شده است. این شهر در ابتدا “گراد مسکوف”  به معنی شهر کنار رودخانه  نامیده می شد. طبق اسناد، اولین اشاره به نام این شهر را می توان در سال 1147 مشاهده کرد که یوری دولگوروکی، شاهزاده نووگورود سورسکی را با جمله ” ای برادر ، نزد من آی ، به مسکو ” به نزد خود فراخواند.

 

 9 سال بعد شاهزاده  یوری دولگوروکی دستور ساخت یک دیوار چوبی به نام کرملین را صادر کرد. شهر در حال  گسترش و رونق یافتن بود که طی حملات مغول‌ها سوزانده شد و مردمان آن کشته شدند اما طولی نکشید که  دوباره بازسازی شد و در سال 1327 پایتخت ولادیمیر سوزدال شد. مسکو به دلیل قرارگیری در کنار سرچشمه رودخانه ولگا، کم کم توسعه پیدا کرد و تعداد زیادی از پناهندگان در سراسر روسیه را به خود جذب کرد.

 

شرایط آب و هوا در مسکو

مسکو دارای آب و هوای قاره ای مرطوب با زمستان های سرد طولانی و تابستان های گرم است و در بهار پر از گل و در پاییز رنگارنگ است. جشن های روز پیروزی و جشنواره های بهار گردشگران زیادی را تشویق می کند تا در فصل بهار از مسکو دیدن کنند. تابستان اوج گردشگری در مسکو با روزهای طولانی و گرمای دلپذیر است. اما قطعا هزینه سفر به روسیه در این فصل افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، زمستان در مسکو به علت بارش برف معروف است،پس اگر به ورزش های زمستانی علاقه دارید، فرصت سفر به مسکو در زمستان را از دست ندهید.

 

بهترین زمان از سال برای سفر به مسکو و فعالیت در هوای گرم از اواخر خرداد ماه تا اواسط مرداد ماه است. در این مدت، مسکو بهترین شرایط آب و هوا را برای بازدید طولانی مدت از جاذبه های گردشگری دارد.

 

جاذبه‌های گردشگری مسکو

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل

 کلیسای سنت باسیل یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری مسکو است که در بین سال‌های 1554 تا 1561 ساخته شده است. این کلیسا در میدان سرخ قرار دارد و اطراف آن مملو از جاذبه های گردشگری است. معماری این بنا به شکل یک آتش سوزی طراحی شده و منحصر به فرد است، به طوری که هیچ بنای دیگری نظیر آن در دنیا وجود ندارد و دلیل اصلی جذب گردشگران به بازدید از این کلیسا است.

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

کرملین مسکو

کاخ کرملین یکی از دیدنی های شگفت انگیز مسکو و از معروف ترین ساختمان های شهر و بزرگترین کاخ سلطنتی در میدان سرخ است. کرملین را قلب مسکو میدانند زیرا بخش اعظم تاریخ روسیه را در خود جای داده است. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن کاخ کرملین و دیدنی های میدان سرخ به پایتخت روسیه سفر می کنند.

 

برج‌ها و کاخ بزرگ کرملین، کلیسای مقدس عید تبشیر، برج اسپاسکایا، کلیسای دورمیشین، برج بزرگ ناقوس ایوان ، کلیسای فرشته مقرب، ناقوس تزار، بنای مجلس سنا، کلیسای دوازده حواریون و کاخ پدر بزرگ همگی از جاذبه‌های دیدنی کرملین روسیه هستند.

 

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

تئاتر بولشوی

 تئاتر بولشوی بزرگترین و یکی از قدیمی ترین سالن های باله و اپرا در جهان است که سال 1824 افتتاح شده است. با اینکه این بنا بارها بازسازی شده اما هنوز تمام شکوه مربوط به سبک نئوکلاسک را حفظ کرده است. معماری داخلی این بنا با مخمل قرمز، یک لوستر کریستالی سه طبقه و قالب‌های طلایی، حس باشکوهی از دوره بیزانس-رنسانس را به این مکان می‌دهد.

 

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

 سن پترزبورگ

از دیگر مقاصد مهم گردشگری روسیه، شهر سن پترزبورگ است که دومین شهر بزرگ روسیه می‌باشد و جمعیت آن به حدود 5.4 میلیون نفر می‌رسد. این شهر در قسمت اروپایی روسیه قرار گرفته و بعد از استانبول، مسکو و لندن چهارمین شهر بزرگ این قاره است.

 

تاریخچه سن پترزبورگ

سن پترزبورگ با اینکه فقط 300 سال قدمت دارد، تاریخی غنی و هیجان انگیز، رویدادهای دراماتیک و شخصیت های مهم تاریخی دارد. در ابتدا نام این شهر پتروگراد، بعد لنینگراد بود و حالا با نام سنت پترزبورگ شناخته می‌شود. این شهر  که در سال 1703 توسط امپراتور پیتر کبیر به عنوان “پنجره ای رو به غرب” تاسیس شد، از فضایی پر جنب و جوش و زیباترین معماری‌های اروپا برخوردار است و برای کسانی که به فرهنگ و تاریخ علاقمند هستند، یکی از بهترین مقاصد برای سفر است.

 

  جغرافیا و آب و هوا

سنت پترزبورگ در شرق خلیج فنلاند و در کنار رود نوا قرار گرفته است. این شهر شمالی‌ترین شهر پر جمعیت جهان است و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد به طوری که از اواخر اردیبهشت‌ماه تا اواسط مردادماه شاهد پدیده‌ای به نام شب‌های سفید هستیم که در آن تابش نور طولانی می‌شود و تمام شبانه روز هوا روشن می‌ماند. در این مدت گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از  این پدیده به روسیه سفر میکنند و جشن های کوچک و بزرگی نیز در سراسر شهر برگزار میگردد .

 

زمستان‌های سنت پترزبورگ طولانی، همراه با سرمای شدید و وزش باد است که در موقع سفر باید این موارد را در نظر گرفت و تجهیزات کافی و لباس مناسب به همراه داشت.

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ توسط کاترین کبیر در سال 1764 تاسیس شده است. این موزه عظیم و باشکوه با آثار فرهنگی برجسته و ارزشمند خود به عنوان بزرگترین گالری هنر در جهان شناخته میشود که بیش از  3 میلیون اثر هنری را در خود جای داده است.

 

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

کاخ پترهوف

پترهوف از برترین جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ است که در سال 1709 به دستور سزار پیتر کبیر ساخته شده است. سزار پیتر برای ساخت این بنا اهدافی داشت که یکی از آن‌ها برپایی جشن پیروزی در برابر سوئد و همچنین به رخ کشیدن قدرت خود بود. این کاخ و باغ بی‌نظیرش شهرت جهانی دارد و از آثار به ثبت رسیده در سازمان جهانی یونسکو می‌باشد. بازدید از پارک و محوطه‌ی این اثر باشکوه تاریخی می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

 

از مسکو تا سن پترزبورگ با تور روسیه

قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول در جزیره زیاچی، کوچیک‌ترین جزیره سن پترزبورگ، واقع شده است و بنیان‌گذار آن پیتر بزرگ میباشد. این قلعه که ارگ اصلی شهر سن پترزبورگ است در سال 1703 ساخته شده  و اولین بنای معماری این شهر است. شما می‌توانید برای بازدید از این قلعه، به بالای آن بروید و از چشم‌اندازهای زیبای رود نوا لذت ببرید و اوقات خوشی را سپری کنید.

 

کلام آخر

آژانس آرزوی سفر پارسیان برگزارکننده تورهای مختلف گردشگری به صورت نقد و اقساط و با قیمت های بسیار مناسب میباشد. در صورتی که قصد سفر به روسیه را دارید میتوانید برای رزرو و خرید تورهای روسیه مانند تور مسکو، تور سن پترزبورگ و تور ترکیبی هر دو شهر و همچنین اخذ ویزای توریستی روسیه از طریق تماس با کارشناسان فروش آژانس آرزوی سفر پارسیان با شماره 02145128 در ارتباط باشید.

 

ما در آرزوی سفر آرزوی شما را برآورده می‌کنیم.  

جدیدترین مطالب سایت