مشکلاتی که بعد از زایمان طبیعی رخ می دهد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مشکلاتی که بعد از زایمان طبیعی رخ می دهد

زایمان طبیعی می تواند روند دردناکی برای بسیاری از خانم ها داشته باشد، در واقع واژن در اثر کشیدگی زایمان طبیعی دچار کبودی و یا پارگی می‌ گردد. به ‌طور معمول ۳ تا ۸ هفته زمان می ‌برد که آسیب زایمان طبیعی بهبود پیدا کند.  با این وجود بسیاری از خانم ها اقدام به ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی می نمایند تا ساختار واژنشان شکل اولیه به دست بیاورد. برای ترمیم کردن واژن باید به خوبی نکاتی که مربوط به عمل جراحی واژن می باشد را پزشک مورد بررسی قرار دهد و سپس پس این عمل را برای بیمار انجام دهد.

 

هدف از ترمیم واژن بعد از زایمان

زایمان و بارداری یکی از مهمترین مراحل زندگی هر یک از خانم ها می باشد که مراقبت و حساسیت بالایی را به خود اختصاص داده است. هر یک از خانم ها در این دوران ممکن است که واژنشان دچار تغییراتی شود.

 

بسیاری از خانم ها بعد از اینکه تغییراتی در واژن خود احساس می کنند قصد عمل جراحی می نمایند. شما پیش از اینکه اقدام به جراحی واژن نمایید و یا از داروهایی برای تنگ کردن واژن استفاده کنید باید با پزشک مشورت نمایید تا شما را به خوبی راهنمایی نماید. هر یک از خانم هایی که اقدام به جراحی واژن می نمایند هدف متنوعی دارند. در واقع یکی از اصلی ترین اهداف این است که کشیدگی و گشادی واژن به طور کلی از بین برود.

 

انواع عمل های ترمیم واژن بعد از زایمان

برخی از روش هایی که مربوط به تنگ کردن واژن می باشد و پزشکان از این روش ها استفاده می کنند عبارت است از :

 

تنگ کردن با استفاده از نخ

 ترمیم سازی واژن با استفاده از نخ یکی از روش های تنگ کردن واژن بوده که به صورت غیر تهاجمی می باشد. در این روش پزشک از روش بیهوشی استفاده نمی کند، چرا که باید بدانید خونریزی در این روش وجود ندارد. نخ های استفاده شده در این روش بعد از 10 الی دوازده روز از بین می رود و ناپدید می شود.شما بعد از انجام دادن این روش جراحی به مدت 6 هفته نباید رابطه جنسی برقرار نمایید.

 

 جراحی پرینورافی

یکی از دلایل شل شدن واژن که بسیاری از خانم ها با آن مواجه می شوند زایمان طبیعی است. پرینه یکی از مهمترین بافت های ناحیه تناسلی می باشد کهفاصله بین مقعد و واژن بوده که امکان دارد در حین زایمان پاره پاره شود. بر همین اساس با استفاده روش جراحی مورد نظر می توانید بافت های پاره شده را ترمیم کنید. یکی از مهمترین نکاتی که شما باید در مورد این روش درمانی در نظر داشته باشید این است که بعد از چند ماه نتیجه آن را می توانید مشاهده کنید. برخی از عوارضی که این روش دارد سرگیجه، خونریزی، ترشح و التهاب است. برخی از مادران که دچار پارگی خفیف در مدخل واژن شده اند از این روش درمانی می توانند استفاده کنند.

 

با استفاده از لیزر

از دیگر روش های از بین بردن گشادی واژن لیزر می باشد. شما می توانید با استفاده از لیزر تا حدود عضلات آسیب دیده واژن را سفت تر کنید. شما در این روش بدون خونریزی و بدون بیهوشی می توانید شل شدن واژن خود را از بین ببرید. تولید کلاژن جدید، از بین بردن افتادگی رحم، هزینه کمتر از جراحی های دیگر، کاهش علائم بی اختیاری ادرار و … از جمله مزیت های این روش درمانی می باشد. شما با استفاده از این روش نیاز نیست که تحت مراقبت های خاص قرار بگیرید و بعد از جراحی می توانید به فعالیت های خود رسیدگی نمایید.

 

چه زمانی بعد از زایمان باید اقدام به ترمیم واژن نمایید ؟

 شما زمان جراحی واژن را باید به پزشک بسپارید تا با معاینه شما زمان دقیق را برای عمل اعلام کند. به طور کلی پزشکان زمان دقیق بعد از جراحی واژن را 6 ماه بعد زایمان اعلام می کنند.وضعیت روحی و جسمانی مادر یکی از مهمترین نکاتی است که پیش از جراحی واژن باید به آن دقت شود. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که اگر بعد از زایمان خونریزی شدیدی دارید نباید از این روش جراحی استفاده کنید. هر زمان که شما قصد جراحی واژن دارید باید با بهترین جراح زیبایی زنان مشورت کنید تا شما را مورد معاینه قرار داده و زمان دقیق جراحی را به شما اعلام نماید.

 

دوره نقاهت بعد از ترمیم واژن

 دوره نقاهتی که شما بعد از جراحی واژن خواهید داشت بستگی به نوع جراحی دارد که انجام داده اید. تعداد جلساتی که شما برای ترمیم رفته اید روی دوره نقاهت بستگی زیادی خواهد داشت. یکی از مهمترین نکاتی که شما در دوران نقاهت باید به خوبی در نظر داشته باشید این است که فعالیت های سنگین اصلا انجام ندهید و رابطه جنسی را محدود کنید.رژیم غذایی مناسب شما یکی از دیگر نکاتی است که شما باید به خوبی آن ار در نظر داشته باشید. پزشک رژیم غذایی مناسبی را به شما اعلام می کند تا تنها از آن مواد غذایی استفاده کنید.

 

نکاتی در مورد ترمیم واژن

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد جراحی واژن اهمیت دارد این است که شما بدانید زایمان آخرتان را انجام داده اید و دیگر نمی خواهید زایمان داشته باشید. باید از پزشک درخواست نمایید که واژن شما را مورد معاینه قرار دهد تا بهترین روش را برای جراحی واژن شما معرفی کند. میزان پارگی واژن یکی از مهمترین نکاتی است که پزشک زمان ترمیم و جراحی واژن به آن دقت زیادی خواهد داشت. توجه نمایید که هر یک از پزشکان تخصص خاصی در مورد جراحی واژن دارند.  

 

البته این مورد ذکر شده در رابطه با عمل تنگ کردن واژن باید مورد توجه قرار بگیرد اما در روش های دیگر مانند جراحی لابیاپلاستی اینکه عمل قبل و یا بعد از زایمان باشد هیچ فرقی نخواهد داشت.

جدیدترین مطالب سایت