آیا حجم معاملات فروش و خرید تتر از بیت کوین بیشتر می‌شود؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا حجم معاملات فروش و خرید تتر از بیت کوین بیشتر می‌شود؟

ارزهای دیجیتال از تقریباً هیچ به بیش از 300 میلیارد دلار در سرمایه بازار تنها در چند سال رشد کردند. برای بسیاری، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نوید یک سیستم مالی ناشناس و غیرمتمرکز را بدون دخالت بانک‌ها و دولت می‌دهند. مفهوم بیت کوین با بحران مالی 2008 تا 2009 مطابقت دارد، زمانی که بی‌اعتمادی فزاینده نسبت به مداخله دولت و بی‌اعتمادی به بانک‌های بزرگ وجود داشت.

 

افزایش تعداد سرمایه گذارانی که ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند، منجر به افزایش حجم معاملات ارزهای دیجیتال شده است. پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخ در سال 2020، حجم معاملات روزانه و ماهانه ارزهای رمزپایه پیشرو جهان رکورد جدیدی را در این سال ثبت کرد.

 

تتر، که حجم تراکنش بالایی دارد، ظاهراً توسط ذخایر دلار پشتیبانی می‌شود و امکان انجام تراکنش‌ها بدون اتصال بانکی را فراهم می‌کند، که بسیاری از صرافی‌های رمزارز در به دست آوردن یا نگهداری آن با مشکل مواجه هستند. در این مقاله، نقش بزرگترین استیبل کوین یعنی تتر، بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

 

حجم معاملات و مبادلات تتر

حال سؤالی که مطرح است این است که آیا حجم معاملات فروش و خرید تتر از بیت کوین بیشتر می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که: بله. چرا که ارز تتر با ارزش بازار ۶۸/۱۲ میلیارد دلار در جایگاه سومین رمزارز با ارزش بازار قرار دارد و به دلیل جفت شدن با بسیاری از ارزهای دیجیتال، حجم معاملات آن گاهی از بیت کوین هم پیشی می‌گیرد. شما می‌توانید جزئیات حجم معاملات و … را از لینک زیر مشاهده کنید :

 

https://wallex.ir/markets/usdt

بر اساس داده‌های ارائه‌ شده توسط BlockArabia.com، تتر به‌عنوان پرکاربردترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، حجم معاملات ماهانه به 2.3 تریلیون دلار رسید که تقریباً دو برابر بیت‌کوین و 2.5 برابر بیشتر از اتریوم است. حجم معاملات تتر روزانه پنج بار در یک سال افزایش یافت. بدون شک تتر با حجم معاملات ماهانه 95 درصد بالاتر از بیت کوین، مهمترین ارز در بازار جهانی ارزهای دیجیتال است. به‌عنوان پر استفاده‌ترین ارز پایدار در جهان، مسیری برای بسیاری از معامله‌گران فعال به سمت بازار ارزهای دیجیتال است.

 

داده‌های CoinMarketCap نشان داد که حجم معاملات روزانه تتر در سال گذشته افزایش یافته است. در ژوئن و جولای 2020، بین 20 تا 25 میلیارد دلار در گردش بود و تا پایان سال به حدود 70 میلیارد دلار رسید. بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین ارز دیجیتال جهان، در حجم معاملات ماهانه به حدود 1.2 تریلیون دلار رسید. اتریوم با 908.1 میلیارد دلار در حجم خرید 30 روزه، سومین ارز دیجیتال پرمعامله است.

 

تتر و بیت کوین

تفاوت کلیدی بین تتر و بیت کوین این است که “تتر یک استیبل کوین است که به یک کالای واقعی یعنی دلار آمریکا متصل است، در حالی که بیت کوین به هیچ کالایی در دنیای واقعی ارتباطی ندارد.” در واقع، تتر یک رمزارز متمرکز است، در حالی که بیت کوین به دلیل عدم پیوند به کالاها و یا ارزهای دیگر، کاملاً غیر متمرکز است.

 

به همین دلیل، در تئوری، ارزش تتر باید پایدارتر از بیت کوین باقی بماند. ارزهای دیجیتالی که به یک دارایی یا ارز واقعی متصل نیستند، در معرض نوسانات بازار هستند. اکثر ارزهای دیجیتال رایج بازار مانند اتریوم، بیت کوین و لایت کوین (LTC) شاهد نوسانات و نوسانات شدید در بازار، تورم و نرخ بهره خواهند بود. به نظر می‌رسد تتر کمی پایدارتر است، زیرا نزدیک به ارزش یک دلار باقی مانده است. تمایز دیگر این است که “Tether لزوماً برای کسب سود طراحی نشده است، بلکه یک ذخیره پایدار ارزش است.”

 

آیا حجم معاملات فروش و خرید تتر از بیت کوین بیشتر می‌شود؟

مقایسه حجم معاملات فروش و خرید تتر با بیت کوین

بر اساس فرضیه “فشار”، Bitfinex بدون توجه به تقاضای سرمایه‌گذاران نقدی، تتر را چاپ می‌کند و عرضه اضافی Tether می‌تواند تورمی در قیمت بیت‌کوین ایجاد کند که به دلیل جریان سرمایه واقعی نیست. در این تنظیمات، سازندگان Tether چندین انگیزه بالقوه دارند. اولاً، اگر سازندگان تتر، مانند اکثر پذیرندگان و صرافی‌های اولیه ارزهای دیجیتال، دارایی‌های زیادی از بیت‌کوین داشته باشند، عموماً از تورم قیمت ارزهای دیجیتال سود می‌برند.

 

دوم، عرضه هماهنگ تتر فرصتی برای دستکاری ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. زمانی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، سازندگان تتر می‌توانند عرضه زیاد تتر خود را به‌گونه‌ای به بیت‌کوین تبدیل کنند که بیت‌کوین را بالا ببرد و سپس مقداری بیت‌کوین را در مکانی با قیمت کمتر به دلار بفروشند.

 

آیا تتر سرمایه گذاری خوبی است؟

استیبل کوین‌هایی مانند تتر به عنوان یک سرمایه‌گذاری منطقی نیستند، زیرا قرار نیست ارزششان افزایش یابد. آنها فقط به عنوان ذخیره ارزش عمل می کنند، زیرا یک USDT همیشه باید برابر با یک دلار باشد. علاوه بر اینکه یک ذخیره مفید ارزش است، مزیت تتر به عنوان ابزاری برای انجام تجارت به روشی بسیار ساده‌تر از استفاده از بیت کوین است. بامبرا می‌گوید: «یک بیت‌کوین امروز همان قیمت بیت‌کوین فردا نخواهد بود، و ایجاد طرح‌های قیمت‌گذاری برای شرکت‌هایی که صرفاً بر مبنای بیت‌ کوین هستند را بسیار دشوار می‌کند».

 

کاربران ارزهای دیجیتال همچنین باید از تغییر چشم انداز نظارتی پیرامون دارایی‌های دیجیتال آگاه باشند. لوپرستی می گوید: «آینده تتر و سایر استیبل کوین‌ها به شفافیت، کفایت وثیقه و نقدینگی بستگی دارد. این ویژگی‌ها مورد توجه قانون گذاران خواهد بود که بدون شک تلاش‌های خود را بر این بخش از اقتصاد دارایی‌های دیجیتال به دلیل فروپاشی TerraUSD متمرکز خواهند کرد.

 

کلام آخر

به طور کلی، یافته‌های ما از این دیدگاه پشتیبانی می‌کند که دستکاری قیمت می‌تواند اثرات مخرب قابل‌ توجهی در ارزهای دیجیتال داشته باشد. قیمت‌ها در این بازار بسیار بیشتر از عرضه/تقاضای استاندارد و اخبار اساسی منعکس می‌شود.

 

این اثرات انحرافی، زمانی که باز شوند، می‌توانند تأثیر منفی قابل توجهی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشند. به طور گسترده‌تر، این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که فناوری‌های نوآورانه طراحی‌ شده برای دور زدن سیستم‌های بانکداری سنتی، نیاز به نظارت خارجی، نظارت و چارچوب نظارتی را همانطور که بسیاری از افراد در فضای ارزهای دیجیتال معتقد بودند را حذف نکرده‌اند.

 

همچنین شواهد نشان می‌دهد که حجم معاملات فروش و خرید تتر در آینده افزایش یابد و این استیبل کوین که اکنون در جایگاه سوم رمزارزها قرار دارد به دلیل جفت شدن با بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، به احتمال زیاد دارای حجم معاملاتی گاهاً بیش از بیت کوین خواهد شد.

جدیدترین مطالب سایت