معتدل‌ ترین شهرهای ایران از نظر آب‌ و هوا در تابستان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معتدل‌ ترین شهرهای ایران از نظر آب‌ و هوا در تابستان

معتدل‌ ترین شهرهای ایران : کشور عزیزمان ایران از کشورهای چهارفصل در جهان است که هریک از فصل‌ها زیبایی خود را دارند. افرادی که علاقه‌مند به سفر هستند، معمولاً فصل تابستان به فکر خرید بلیط هواپیما می‌افتند و دوست دارند در تابستان به جاهایی سفر کنند که از لحاظ آب‌وهوایی دلپذیر و خنک باشد.

 

در کل، با نزدیک شدن فصل تابستان ذهن همه به سوی سفر سوق داده می‌شود و هم‌وطنان جنوبی کشور که از گرمای طاقت‌فرسا برخوردارند، با سفر به شهرهای معتدل از نظر آب‌وهوایی برای چند روزی هم که شده احساس خنکی و آرامش می‌کنند. توجه داشته باشید که اکثر شهرهای خنک کشورمان در مناطق غرب، شمال غربی و شمال هستند.

 

همان‌طور که شهرهای بزرگ همواره میزبان مسافران از نقاط مختلف کشور هستند، اما نباید از شهرهای کوچک چشم‌پوشی کرد، زیرا این شهرها در طول سال مسافران زیادی را پذیرا می‌شوند. این شهرها در نقاط مختلف کشور با طبیعت زیبا، آب‌وهوای مطبوع، جاذبه‌های دیدنی و متعدد و مردم خوش‌ذوق و مهمان‌نواز خود سفری به‌یادماندنی برای مسافران رقم می‌زنند.

 

شهرکرد

اینجا به بام ایران مشهور بوده و مرکز استان چهار محال و بختیاری است. شهرکرد یکی از بلندترین شهرهای کشور محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت شهرکرد دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های خنک است. شهرکرد معتدل‌ترین شهر ایران بوده و یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان و گرما است. این شهر بسیار زیبا بوده و جاهای دیدنی زیادی دارد، همچنین با اهالی خونگرم و مهمان‌نواز خود از میهمانان سراسر کشور استقبال می‌کنند.

 

از مهم‌ترین جاهای دیدنی و تاریخی در این شهر می‌توان به قلعه و مکان‌های تاریخی اشاره کرد که عبارت‌اند از قلعه چالشتر، قلعه دزک، شیر سنگی، موزه‌های مختلف و غیره. همچنین در این منطقه می‌توانید کوهنوردی و غارنوردی کنید و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید. اگر با تور مسافرتی سفر کنید می توانید از این جاذبه ها دیدن کنید.

معتدل‌ ترین شهرهای ایران از نظر آب‌ و هوا در تابستان

فیروزکوه

شهر فیروزکوه در منطقه شمالی تهران و در مسیر استان مازندران واقع‌شده است. این شهر زیبا آب‌وهوای خنکی دارد و در اکثر ماه‌های سال سرد است. همچنین به دلیل فاصله اندک این شهر تا تهران همواره شهروندان پایتخت در روزهای تعطیل و برای فرار از گرمای تهران به این شهر سفر می‌کنند و فاصله تهران تا فیروزکوه نیز حدوداً ۲ ساعت است. یکی از جاذبه‌های تماشایی این شهر تنگه واشی است که طبیعت بی‌نظیری دارد و خنکی هوا در این منطقه سبب می‌شود تا روحتان نوازش شود. همچنین چندین قلعه، کاروانسرا، گورستان و جاهای دیدنی دیگر جزو جاهای فیروزکوه به شماره می‌روند.

 

سرعین

اینجا یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای شمال غربی کشور است که در استان اردبیل قرار دارد و به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا همواره آب‌وهوای بی‌نظیر و خنکی دارد. اینجا با چشمه‌های آبگرم طبیعی خود در میان جهانیان نیز به شهرت رسیده است و به دلیل قرارگیری در دامنه کوه‌های سبلان در تابستان طبیعتی سرسبز همراه با هوای خنک دارد. در این شهر توریستی چندین مراکز خرید و جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی وجود دارند و محل‌های اقامت زیادی نیز آماده استقبال از مسافران تابستانی هستند.

 

خرم‌آباد

استان لرستان یکی از مناطق زیبا با آب‌وهوای معتدل بوده و یکی از مقاصد عالی در فصل تابستان به شمار می‌رود. در طول تابستان مسافران زیادی از جاهای مختلف کشور این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. انتخاب پرواز چارتر یک راه آسان و به صرفه برای سفر به خرم آباد است. شهر خرم‌آباد به دلیل نزدیکی به زاگرس طبیعت بکری دارد و در میان جاذبه‌های طبیعی نیز می‌توان به آبشار نوژیان، آبشار گریت، پارک جنگلی شور آب، دره شیزر، دریاچه گهر اشاره کرد که در هنگام سفر به این منطقه بازدید از این مناطق نباید فراموش نشود.

 

دیلمان

یکی از مناطق ییلاقی در کشورمان دیلمان نام دارد که در استان گیلان واقع‌شده و جزو از خوش و آب هواترین مناطق کشور به شمار می‌رود. دیلمان جزو توریست پذیرترین شهرهای ایران است و با قدمتی بیش از ۵ هزار سال پیش از میلاد مقصد کسانی است که دوست دارند در تابستان به منطقه خنک سفر کنند.

 

در این منطقه می‌توانید برف را مشاهده کنید و در کنار رودخانه و آبشار نیز خنکی را لمس کنید. برای دسترسی به شهر دیلمان در ابتدا باید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما عازم شهر رشت شوید، سپس با سپری کردن مسیر ۴۲ کیلومتری به لاهیجان بروید و سپس با ۱۵ کیلومتر دیگر به سیاهکل برسید که ماه‌های مرداد و تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه است.

 

معتدل‌ ترین شهرهای ایران از نظر آب‌ و هوا در تابستان

ماسوله

شهر ماسوله در ۶۰ کیلومتری رشت واقع‌شده و جزو خنک‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. اینجا یکی از شهرهای تاریخی بوده و معماری بی‌نظیری دارد. ماسوله از شهرهای توریستی کشورمان است و ساخت آن به دوره زندیه برمی‌گردد، به‌طوری‌که خانه‌های این شهر به‌صورت پلکانی روی همدیگر قرار دارند. این روستا کلاً در ارتفاع قرار دارد و پوشش گیاهی و جنگل‌های اطراف شهر ماسوله سبب شده تا آب‌وهوای خنک همراه با مه داشته باشد، همچنین سایه درختان جنگلی سبب می‌شود تا خنکی آن نسبت به بقیه شهرها بیشتر باشد و یکی از روح‌نوازترین روستاهای کشور در میان گردشگران و توریست‌ها شناخته‌ شود.

 

بجنورد

شهری در سمت شمال شرقی کشور که مرکز استان خراسان شمالی است. این شهر که در میان کوهپایه‌های رشته‌کوه آلا داغ واقع‌شده است، آب‌وهوای کوهستانی و خنکی دارد و با جاذبه‌های دیدنی و طبیعی خود مقصد مسافران زیادی از هم‌وطنان در زمان تابستان می‌شود. برخی از این جاهای دیدنی این شهر عبارت‌اند از پارک بابا امان و پارک بش قارداش، آبشار و آبنمای زیبا که در فصل تابستان خنک هستند و بازدید از آن‌ها روحتان را نوازش خواهند کرد.

 

کوه گل دنا

در هنگام تابستان اگر به دنبال سفر کوتاه‌مدت و منطقه خوش آب‌وهوا هستید، یکی از جاهای دیدنی در کشورمان کوه گل دنا است که در شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع‌شده و بسیار سرسبز است، همچنین این شهر چشمه‌های آب زیادی دارد. دنا جزو مناطقی است که با جاذبه‌های دیدنی و جانوری خود در میان گردشگران به شهرت رسیده است. برخی از گونه‌های جانوری در این منطقه عبارت‌اند از خرس قهوه‌ای، بز کوهی، کبک دری و انواع پرنده مهاجر که در طول تابستان به این منطقه کوچ می‌کنند، مانند مرغابی، درنا و لک‌لک. اینجا برای آن دسته از افرادی که به دنبال آرامش هستند پیشنهاد می‌شود تا برنامه‌ سفر در تابستان داشته باشند.

 

خوانسار

از شهرهای سردسیر در مرکز کشور می‌توان به خوانسار اشاره کرد که آب‌وهوای معتدلی دارد و مناسب‌ترین شهر برای سفر در تابستان شناخته‌شده است. این شهر کوچک بوده و فاصله دو ساعته تا اصفهان دارد و به دلیل کندوهای عسل در میان همگان به شهرت رسیده است. علاوه بر آن، چشمه‌های آب خنک، درختان زیبا، طبیعت بکر، آب‌وهوای تمیز سبب می‌شود تا این شهر زیبا به منطقه گردشگری عالی در تابستان تبدیل شود. خانه تاریخی ابهری‌ها نیز در زمان قاجار در این منطقه ساخته‌شده و با نقش و نگار و معماری خود گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

 

سخن آخر

همواره با اتمام امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها و رسیدن گرما به اوج بسیاری از افراد دوست دارند به سفر بروند و در این میان نیز سفر به مناطق خنک موردتوجه زیادی قرار می‌گیرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ایران ما شهرهای دیدنی زیادی دارد که هرکدامشان در فصل خاصی مناسب هستند. شاید برایتان سؤال باشد که مناطق خنک در کشور در کدام قسمت واقع‌شده است که در این متن سعی بر آن بوده تا خنک‌ترین شهرها و مناطق کشورمان را برایتان معرفی کنیم. برای بهره‌مندی از تورهای گردشگری نیز می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید و با وارد کردن نام شهر مورد نظر بلیط هواپیما و تور خود را رزرو کنید. امید است یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها را در این تابستان در یکی از مناطق معرفی‌شده سپری کنید.

جدیدترین مطالب سایت