معرفی فرودگاه دبی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معرفی فرودگاه دبی

 دبی به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان، برای گردشگران جذابیت‌های فراوانی دارد و درآمد بسیار بالایی را از جذب گردشگر دارد. این شهر که مانند نگین می‌درخشد هر سال توریست‌های زیادی را به سمت خود می‌آورد. دبی مقصد گردشگری بسیاری از افرادی است که علاقه‌مند به دیدن جذابیت‌های خاص و پر زرق و برق هستند.

 

دبی یکی از شهرهای توریستی تقریبا گران برای مردم ایران محسوب می‌شود به همین دلیل زمانی که تصمیم برای رفتن به دبی گرفتید باید هزینه‌های خود را مدیریت کرده و راه‌های سفر ارزان را جستجو کنید تا بتوانید در هزینه‌ها و خرید بلیط هواپیما تهران دبی  و بلیط هواپیما دبی تهران صرفه‌جویی کنید.

 

هنگام سفر پس از خرید بلیط هواپیما تهران دبی، بدون‌شک اولین جایی که در دبی به آنجا پا خواهید گذاشت فرودگاه دبی است که نقطه مرکزی رفت‌و‌آمد و سفر به دبی محسوب می‌شود که تعداد بسیار بالایی از مسافران را در طول شبانه روز جابه‌جا می‌کند.

 

نکته‌ای که در اینجا شایان توجه است این است که این فرودگاه پرترددترین فرودگاه جهان است و به همین دلیل از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز برای خدمات‌دهی به مسافران استفاده می‌کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی فرودگاه دبی پرداخته و توضیحات و اطلاعات لازم را ارائه کنیم.

 

فرودگاه دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی دارای مساحتی بسیار وسیع به اندازه 2900 هکتار است که در طول شبانه روز در یک هفته هشت هزار پرواز را ارائه می‌دهد. این فرودگاه عربی تقریبا به تمام کشورهای جهان پرواز دارد و به‌طور کلی دارای 3 ترمینال است. در این 3 ترمینال انواع پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌شود که در ادامه به توضیح ترمینال‌ها می‌پردازیم.

 

ترمینال شماره 1

این ترمینال مهم‌ترین و اصلی‌ترین ترمینال فرودگاه دبی است و دارای خدمات رفاهی زیادی مانند انواع رستوران و خدمات مسافری می‌باشد. در این ترمینال مهم‌ترین سفرهای خارجی انجام می‌شود. همه سفرهای خارجی به قاره‌های اروپا و آمریکا از این ترمینال انجام می‌شود.

معرفی فرودگاه دبی

ترمینال شماره 2

این ترمینال از درجه اهمیت کمتری نسبت به ترمینال شماره 1 برخوردا است و پروازهای تقریبا طولانی و مهم چه خارجی و چه داخلی در اینجا انجام می‌شود که این پروازها بیشتر قاره آسیا و آفریقا در بر می‌گیرد و طرف قرارداد انواع ایرلاین‌ها چه گران و چه ارزان است.

 

ترمینال شماره 3

ترمینال شماره 3 جذاب‌ترین و مجلل‌ترین ترمینال فرودگاه بین المللی دبی است و صرفا پروازهای هواپیمایی امارات و کانتاس در آنجا انجام می‌شود که مسافران می‌توانند از انواع این خدمات مجهز و لوکس بهره ببرند.

 

دسترسی به فرودگاه دبی

برای رفت و آمد به فرودگاه دبی می‌توانید از  گزینه‌های مختلفی استفاده کنید. باتوجه به اینکه فرودگاه دبی بسیار پرتردد است، مدیران این فرودگاه انواع دسترسی آسان برای مسافران را فراهم کرده‌اند انواع وسایل حمل و نقل عمومی در داخل و کنار فرودگاه آماده به خدمت‌رسانی هستند. این گزینه‌های حمل‌و‌نقل شامل اتوبوس، تاکسی و مترو است.

 

اتوبوس

در هر سه ترمینال فرودگاه دبی اتوبوس‌هایی هستند که در ایستگاه السبخه (Al Sabkha) و الغبیبه ( Al Ghubaiba ) توقف دارند. این خطوط اتوبوس شامل خط‌های 401 و 402 می‌شود که حتما برای سوار شدن به این اتوبوس باید کارت مخصوص سفر را خریداری کنید.

 

مترو

استفاده از مترو به این صورت است که می‌توانید از 6 صبح تا 12 شب از آن استفاده کنید. برای رسیدن به مترو باید از ترمینال‌های یک و سه حرکت کنید. برای استفاده از مترو هم مثل هرجای دیگر احتیاج به خرید کارت بلیط دارید.

 

تاکسی

تاکسی نسبت به دیگر وسایل رفت‌و‌آمد در فرودگاه مانند مترو و اتوبوس علاقه‌مندان بیشتری دارد چراکه بسیاری از مسافران مسیر توقف‌های اتوبوس و مترو را نمی‌دانند. در هر صورت استفاده از تاکسی در دبی بسیار راحت‌تر از اتوبوس و تاکسی است و دسترسی آن هم به گونه‌ای است که در تمامی فرودگاه وجود دارد به‌راحتی با دادن آدرس به راننده می‌توانید به مسیر خود برسید.

معرفی فرودگاه دبی

هتل فرودگاه

فرودگاه دبی در خود هتل مناسب و شیکی را جای داده است که آماده پذیرایی از مهمانان است. این هتل هزینه‌ای کمتر نسبت به هتل‌های خارج از فرودگاه دارد و می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید البته تا وقتی که محل اقامتتان مشخص شود.

 

خدمات پزشکی

فرودگاه دبی مانند دیگر فرودگاه‌ها دارای درمانگاه و محل ارائه خدمات پزشکی است که اگر مسافری دچار بیماری شد می‌تواند از آن خدمات استفاده کند. همچنین باید بدانید که در تمامی ترمینال‌های فرودگاه دبی خدمات پزشکی وجود دارد.

 

سالن استراحت

در هر 3 ترمینال فرودگاه سالن استراحت وجود دارد که هرکدام کیفیت خاص خودشان دارند و سالن استراحت ترمینال شماره 1 مجهزتر و مجلل‌تر است. البته به‌خاطر داشته باشید که برای استفاده از این سالن‌ها باید پول پرداخت کنید.

 

اینترنت فرودگاه

اینترنت فرودگاه دبی برای مسافران به دو صورت وای فای و وایرلس ارائه می‌شود که به اندازه نیم ساعت رایگان است و برای استفاده بیشتر می‌توانند با پرداخت هزینه از آن استفاده کنند. برای متصل شدن به وای فای  «DXB Free WiFi» یا «DWC Free WiFi» را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت