معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

گرجستان کشوری زیبا با تمدنی کهن است.زبان مردم گرجستان، گرجی است  و دین اکثر مردم مسیحیت است که پیرو کلیسای ارتدکس گرجی است. واحد پول این کشور لاری می باشد.

 

در سفر به گرجستان می توانید از جاذبه های گردشگری مهم و جذاب این کشور نظیر، کلیساها، مساجد، پارک ها، موزه ها و بناهای تاریخی دیدن کنید. یکی از مهم ترین جاذبه های هر کشوری پارک های آن است که مکان مناسبی برای گشت و گذار و استراحت است.اگر دنبال همچین مکان هایی هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید؛

 

معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

شهر سیقناقی

یکی از قدیمی ترین شهر های گرجستان که در استان کاختی واقع شده است. این شهر به دلیل زیبایی خیره کننده  و معماری بسیار زیبای آن به شهر عشق معروف شده است و تبدیل به یک مکان زیبا و  رویایی برای برگزاری مراسم ازدواج برای جوانان شده است و همچنین در این شهر هیچ طلاقی ثبت نشده است. این شهر تنها دارای ۳۰۰۰ نفر جمعیت است اما پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

 

این شهر که در قدیم هرتی  نام داشت به دلیل واقع شدن در منطقه حاصلخیز دارای باغ های سرسبز و زیبایی است که دیدن آن ها برای هر گردشگری الزامی است.

 

معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

پارک ریکه تفلیس

یکی دیگر از بهترین جاذبه های تفریحی تور تفلیس و شهر تفلیس پارک ریکه  است که در سال ۲۰۱۳ میلادی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است. این پارک در مجاورت کاخ ریاست جمهوری قرار دارد و محل برگزاری فستیوال ها و جشن های مردم تفلیس می باشد. پارک ریکه به دلیل دسترسی آسان از طریق پل صلح  و همچین تله کابین، تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی مهمی شده است که از مکان های گردشگری زیادی برخوردار است.

 

اگر با تور به این پارک سفر می کنید حتما به وقت بیشتری نیاز دارید تا بتوانید از تمام این مناطق بازدید کنید. دسترسی به این پارک بسیار آسان است و همچنین می توانید از ترامواهای هوایی با نمای فوق العاده از شهر، قلعه ناری کالا، کاخ ریاست جمهوری، مجسمه مادر و پل صلح استفاده کنید.

 

از امکانات این پارک می توان به کافی شاپ ها، رستوران ها و زمین های بازی مخصوص کودکان اشاره کرد.این پارک اغلب در فصول گرم مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

 

معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

کلیسای نوراشن

کلیسای نوراشن در تفلیس واقع شده است، در خیابان لسلیزه، سمت چپ آن یک کلیسای یونانی هست، اکنون به کلیسای ارتدوکس گرجی تبدیل شده است، در سمت راست یک کلیسای گرجستان سیونی و چند متر دیگر در پایین کنیسه مسجداست.

 

 قرن ها مردم با اعتقادات مختلف در کنار هم در صلح و دوستی زندگی کرده اند.

 

درگیری 17 ساله مربوط به کلیسای نوراشن ، یکی از کلیساهای ارمنی در تفلیس، با تلاش آشکار برای تغییر واقعیت های تاریخی، تازه به مرحله دیگری رسیده است.

 

و طی سال های زیادی کلیسا دست خوش تغیرات و خرابکاری های بسیار از جمله گور های جعلی ارمنی شد و در بسیاری از موارد نوراشن تنها یک نمونه غم انگیز است.

 

معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

پارک ریکه تفلیس در گرجستان

پارک ریکه یکی دیگر از زیباترین اماکن گردشگری و تفریحی گرجستان، که در قلب تفلیس واقع شده است. این پارک در سال ۲۰۱۳ میلادی ساخته شده و تبدیل به یکی از مکان های گردشگری مهم شده است. دسترسی به این پارک به دلیل واقع شدن در نزدیکی پل صلح کالاتراوا برای مسافران بسیار راحت بوده و همچنین بازدید از قلعه ناریکالا نیز از بالای تله کابین امکان پذیر است.

 

معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

کلیسای جامع سامبا

کلیسای جامع سامبا در تپه الیا بنا شده است، که در ساحل سمت چپ رود کورا (مشکواری) در محله تاریخی اوبلاوری در تفلیس قدیم می باشد. تور آنکارا قیمت مناسب را از حتما در سایت سفر باتو ببینید.

 

طراحی به سبک سنتی گرجی، اما با تأکید بیشتر بر عمودی که توسط بسیاری از مردم به عنوان چشم انداز در نظر گرفته می شود.

 کلیسای جامع دارای یک نقشه صلیبی با گنبد بالای یک گذرگاه است که بر روی هشت ستون قرار دارد.

 در عین حال ، پارامترهای گنبد مستقل از ستون ها است و نمای کلی از گنبد و کلیسا ا به کلی نشان می دهد. این گنبد توسط یک صلیب طلاکاری شده به رنگ طلایی 7تا 5۵متر پیشی گرفته است.

این کلیسا به سبک سنتی و بسیار چشم نواز است.

 

معروفترین تفریحات گرجستان در سفر به گرجستان

کلیسای جامع سیونی

کلیسای جامع سیونی(به زبان گرجی: معبد سیون) یک کلیسای جامع ارتدکس گرجستان در تفلیس، پایتخت جورجیااست که از جذابیت بی بدیل برخوردار است.

 به دنبال یک سنت قرون وسطی در گرجستان در نامگذاری کلیساها پس از مکان های خاص در سرزمین مقدس، کلیسای جامع سیونی نام کوه صهیون را در اورشلیم به همراه دارد. تور نوروز 99 استانبول و گرجستان و ترکیه را با قیمت های مناسب آفر بگیرید.

 معمولاً برای تفکیک آن از چندین کلیسای دیگر در سراسر جورجیا که دارای نام سیونی هستند، به عنوان “تفلیس سیونی” معروف است.

کلیسای جامع تفلیس سیونی در مرکز تاریخی (خیابان سیونی) در مرکز شهر تفلیس واقع شده است، که نمای شرقی آن جلوی خاکریز سمت راست رودخانه کورا واقع شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت