معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

شیراز، از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و فرهنگی در ایران است که جایگاه محبوبی در میان گردشگران داخلی و خارجی پیدا کرده است. شیراز شهری است که در گذشته از مراکز مهم مبادلات کالا بین بازرگانان هندی و عربی در ایران بوده است که همین موضوع باعث رشد و رونق تجارت در این شهر شد. البته که روند این تجارت پررونق هنوز هم ادامه دارد. با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا به این شهر زیبا سفر کنید، با سفر به شیراز علاوه‌بر تفریح و گردش در مکان‌های دیدنی می‌توانید با سوغات شیراز هم آشنا بشید در این مطلب سوغاتی‌های شیراز را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

صنایع دستی

صنایع دستی از با ارزش‌ترین سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شود. اگر به خرید فرش دستباف معروف عشایر علاقه دارید، به چهارسوق بازار بروید، البته قیمت این فرش‌ها کمی گران است، اگر برایتان مشکل است، نگران نباشید چون گلیم عشایر با نقش و نگارهای زیبا، جایگزین مناسبی است. البته صنایع دستی دیگری مانند: قالیچه، خاتم کاری، منبت کاری، قلم زنی شیرازی و… که از سوغاتی‌های با ارزش شیراز هستند.

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

عرقیجات شیراز

عرقیات، از معروف‌ترین سوغات شیرازی‌ها محسوب می‌شود. که هر کدام از عرقیجات علاوه بر خواص دارویی دارای طعم و عطر فوق‌العاده‌ای هستند. این عرقیجات شامل: عرق نسترن، بهارنارنج، گلاب، بیدمشک و عرقیات دو آتشه، که به عنوان محبوب‌ترین عرقیات شیراز به فروش می رسند. مردم شیراز تمایل زیادی به استفاده از عرقیات بجای نوشیدنی‌های صنعتی دارند، اگر به این شهر سفر کردید حتما عرقیجات شیراز را به عنوان سوغاتی برای بستگانتان بیاورید.

با دیدنی ها و جاذبه های شیراز بیشتر آشنا شوید

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

مسقطی

مسقطی نوعی شیرینی است که از ترکیب حلوا، مغز پسته و نشاسته تهیه می شود که از معروف‌ترین خوراکی های این شهر محسوب می‌شود. مسقطی یکی از بهترین خوراکی هایی است که می توانید به عنوان سوغات از شیراز تهیه کنید. در سفره نوروزی ایرانیان، مخصوصا در جنوب کشور مسقطی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که به عنوان یک دسر خوشمزه می توان از آن یاد کرد.

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

فالوده شیرازی

فالوده شیرازی که در سراسر ایران معروف است و به دلیل طرفدارهای زیادی که دارد در همه شهرها این فالوده مخصوص تهیه می‌شود. فالوده شیرازی طعم فوق‌العاده‌ای با لیموترش تازه، بستنی، آب آلبالو و … که با توجه به ضاعقه هر فرد سرو و میل می‌شود. فالوده را نمی‌توانید به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرید، اما اگر به شیراز رفتید حتما فالوده شیرازی معروف را امتحان کنید. با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران شیراز می‌توانید به این شهر تاریخی سفر کنید و از مکان‌های گردشگری و سوغاتی‌هایش لذت ببرید.

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

کتاب شعر شیرازی

شیراز شهر شعرا است، بزرگ‌ترین شعرای شیرین زبان فارسی شیرازی بوده‌اند که در همین شهر هم دفن شده‌اند و سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای مشاهده آرامگاه حافظ شیرازی به این شهر سفر می‌کنند. شما می‌توانید این کتاب شعر را برای خود، همسر، دوست، همکار و یا به هر شخص دیگری به عنوان هدیه و یا سوغات بدهید. کتاب‌های شعر در مدل‌های مختلف و جعبه‌های زیبا در فروشگاه‌های شهر وجود دارند که می‌توانید آنها را خریداری کنید.

 

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

آبلیمو شیرازی

لیموهای شهر شیراز از باکیفیت‌ترین لیموهای پرورش یافته در کشور هستند. به همین دلیل آبلیموی شیرازی یکی از معروف‌ترین محصولات سوغات این شهر است که می‌توانید علاوه بر عرقیجات آبلیمو شیرازی را هم از این شهر خریداری کنید و از طعم و عطر آن در کنار غذاهای ایرانی لذت ببرید. از لیمو به عنوان روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ مانند: آبلیمو، لیمو خشک، اسانس و… لیمو و آبلیمو طبیعی علاوه بر طعم عالی که به غذا می دهند دارای خواص درمانی مختلفی هستند. آبلیمو منبع غنی ویتامین c می‌باشد؛ که یکی از مهم‌ترین خواص آن، شفافیت پوست و همچنین در تقویت رشد مو موثر است. اگر به این شهر سفر کردید آبلیمو طبیعی شیرازی را که از سوغات این شهر محسوب می‌شود خریداری کنید.

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

بهار نارنج شیراز

بهارنارنج دارای عطر و بوی بی‌نظیری است. افرادی که تجربه سفر در شیراز را داشته‌اند، می‌دانند که شیراز در ماه اردیبهشت بسیار زیباست؛ در این ماه، درخت‌های بهارنارنج، کوچه باغ‌ها و خیابان‌های شیراز را پرا از عطر می کنند. از بهارنارنج محصولاتی عرق بهارنارنج، شربت بهارنارنج، عطر و اسانس و مربای لذیذ بهار نارنج، گل خشک‌شده آن که به عنوان دمنوش آرام بخش، مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عمل می‌آیند، شما می توانید هرکدام از آنها را به عنوان سوغاتی تهیه کنید. بهارنارنج دارای خواص‌های درمانی بسیاری است مانند: تاثیر گذار برای سیستم عصبی بدن، آرامش بخش عالی و ضد تشنج، جلوگیری از حمله‌های عصبی و قلبی، تاثیر گذار در داشتن خواب کافی و درمان بی‌خوابی، اشتها آور و ضد سرفه که از خواص عالی بهارنارنج هستند.

معروف‌ترین سوغاتی‌ های شیراز کدامند؟

سفرتان به شیراز را ارزان مدیریت کنید

اگر قصد سفر به شیراز را دارید با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا میتوانید به این شهر زیبا و تاریخی که دارای سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ای است، سفر کنید.

جدیدترین مطالب سایت