مهاجرت به استرالیا؛ برای رسیدن به یک زنگی ایده آل شانس خود را امتحان کنید.

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مهاجرت به استرالیا؛ برای رسیدن به یک زنگی ایده آل شانس خود را امتحان کنید.

امروزه در بیشتر کشورها خصوصا ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مهاجرت به یک امر رایج تبدیل شده است. عده کثیری آرزوی مهاجرت به یک کشور پیشرفته با یک رفاه نسبی را در سر می پرورانند. البته کشورهای بسیاری هستند که از محبوبیت بسیاری در بین متقاضیان برخوردار هستند.

 

یکی از این کشورهایی که امروزه در لیست مقاصد مهاجرتی پرطرفدار قرار گرفته، استرالیا است. چنانچه شما هم قصد دارید برای داشتن یک زندگی ایده آل به استرالیا مهاجرت کنید، باید بگوییم که باید با آگاهی کامل و شناخت صحیح میرهای مهاجرت گام بردارید.

 

البته برای رسیدن به خاک استرالیا، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط و موقعیت خود انتخاب کنید.

 

یکی از این روش هایی که امروزه رایج و پرطرفدار است، مهاجرت از طریق کار است که ما هم قصد داریم در این مبحث به آن بپردازیم.

 

ویزای کار استرالیا؛فرصت های تکرار نشدنی در انتظار شما است.

استرالیا یکی از آن کشورهایی است در سال‌های اخیر با توجه به موقعیت های کاری بیشمار به یک مقصد مهاجرتی محبوب در بین مهاجران تبدیل شده است. ناگفته نماند که مهاجرت از طریق ویزای کار یکی از سریع ترین روش ها برای اخذ اقامت استرالیا نیز است. به همین دلیل روز به روز بر تعداد متقاضیان این ویزا افزوده می شود.

 

دولت استرالیا هر ساله لیستی را برای پذیرش نیروی متخصص خارجی ارائه می‌کنند. افرادی که در این مشاغل مهارت یا تخصص خاصی دارند، با ارسال رزومه کاری خود می‌توانند در استرالیا مشغول به کار شوند. البته رزومه کاری خوب تنها چیزی نیست که به آن نیاز دارد، بلکه عوامل دیگری مثل سن، مدرک تحصیلی و تسلط شما در زبان انگلیسی تاثیرگذار هستند.

 

افرادی که در دانشگاه‌های معتبری تحصیل داشته‌اند، شانس بیشتری برای مهاجرت به استرالیا دارند. برای مثال فارغ التحصیلان دانشگاه تهران به راحتی می‌توانند از شرکت‌های استرالیایی کار بگیرند و به راحتی ویزای کار استرالیا را داشته باشند. برای اینکه کار و تخصص خود را در کشور استرالیا ادامه دهید و یک آینده شغلی عالی داشته باشید، باید ویزای کار را دریافت کنید.

 

اما برای اخذ ویزای کار مانند هر ویزای دیگر باید یک سری شرایط و مراحل را در نظر داشته باشید که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه باشید و این مبحث را از دست ندهید.

 

مهاجرت به استرالیا؛ برای رسیدن به یک زنگی ایده آل شانس خود را امتحان کنید.

برای گرفتن ویزای کار استرالیا چه شرایطی باید داشته باشیم؟

دولت و اداره مهاجرت استرالیا ویزاهای مختلفی را تحت عنوان ویزای کار صادر می‌کند. به همین دلیل ممکن است که مراحل و شرایط مورد نیاز با توجه به نوع ویزا با اندکی تفاوت همراه باشد.
اما به طور کلی شرط اولیه برای اخذ ویزای کار استرالیا این است که ابتدا شغل مورد نظر خود را در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا پیدا کنید. و اما شرایط دیگر شامل:
⦁ داشتن مدرک معتبر زبان( آیلتس با حداقل نمره 6)
⦁ داشتن سوابق کاری مرتبط با شغل درخواستی
⦁ مدرک تحصیلی
⦁ شرایط سنی:حداقل 18 و حداکثر 44 سال
خوب. حالا که با شرایط دریافت ویزای کار استرالیا آشنا شدیم، بد نیست به شرح مختصری از مدارک مور نیاز در این پروسه بپردازیم.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا

برای دریافت ویزای کار باید مدارک زیر را تهیه و به اداره مهاجرت استرالیا تحویل دهید:

⦁ گذرنامه
⦁ شناسنامه
⦁ مدرک زبان انگلیسی
⦁ مدارک تحصیلی با ترجمه رسمی و مهر اداره گذرنامه
⦁ سند ازدواج در صورت تاهل
⦁ گواهی عدم سوء پیشینه
⦁ کارت ملی
⦁ سوابق کار در 10 سال گذشته
⦁ جاب آفر
⦁ جواب تست های پزشکی
خوب. اگر موافق باشید با هم یک اشاره مختصری هم به مراحل اخذ ویزای کار استرالیا داشته باشیم.

 

مراحل دریافت ویزای کار استرالیا

برای دریافت هر ویزایی شما باید یک مراحلی را طی کنید که ویزای کار استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست. مراحل اخذ ویزای کار استرالیا به شرح زیر است:
مرحله اول: در این مرحله باید به فهرست مشاغل استرالیا مراجعه کنید که ببینید که شغل مورد نظرتان در لیست وجود دارد یا خیر.
مرحله دوم: در این مرحله باید امتیاز شماری کنید.
مرحله سوم: قدم بعدی مربوط به اسسمنت یا معادل سازی مدارک است. بر اساس نوع مدرک تحصیلی خود، می توانید یک سازمان ارزیاب را انتخاب و مدارک خود را برای ارزیابی ارسال کنید.
مرحله چهارم:خوب. حالا نوبت ثبت امتیازات است.در این قسمت ما به حداقل امتیاز برای برخی از ویزاها را اشاره کردیم:
ویزای 189 استرالیا:65 امتیاز
ویزای 190 استرالیا: 60 امتیاز
ویزای 491 استرالیا: 50 امتیاز
مرحله پنجم:حال در این مرحله باید منتظر دعوت نامه باشید.
مرحله ششم: بعد از دریافت دعوتنامه دو ماه فرصت دارید که هزینه ویزا را واریز کنید.

 

از آنجاییکه تعداد متقاضیان ویزای کار استرالیا بالا است، تصیمیم گرفتیم به یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید و ادامه این مبحث را از دست ندهید.

مهاجرت به استرالیا؛ برای رسیدن به یک زنگی ایده آل شانس خود را امتحان کنید.

ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا برای افرادی صادر می‌شود که حمایت یک کارفرما یا اسپانسر شغلی ندارند. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، می‌توانید بر پایه سن، مدرک تحصیلی و زبان انگیلسی، سابقه کار و مهارت خود ویزای 189 را برای اقامت دائم خود کسب کنید. دولت استرالیا برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، امتیازهای مختلفی را بر اساس عوامل مختلف در نظر می‌گیرد تا بتواند ویزای 189 را صادر کند.

به طور کلی می‌توان گفت که ویزای 189 جزو بهترین ویزاهای کاری است که می‌توانید دریافت کنید؛ زیرا هیچ محدودیت منطقه‌ای یا شغلی در آن وجود ندارد. البته برای دریافت این ویزا به یک سری شرایط خاص را داشته باشید که در ادامه این بخش به آن می‌پردازیم.

اولین شرط برای دریافت ویزای 189 این است که باید مهارت و تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود داشته باشد. همچنین مدارک تحصیلی شما نیز باید به صورت معادل سازی شده به سفارت کشور استرالیا ارائه شود.

 

برای اینکه این ویزا را در پاسپورت خود داشته باشید، به نمره حداقلی آیلتس 6 نیاز دارید. البته سن شما نیز نباید بالای 45 سال باشد و باید امتیاز 65 را در برنامه اسکیل ورکر بگیرید.

 

 

نگاهی به برنامه اسکیل ورکر اداره مهاجرت استرالیا

برنامه اسکیل ورکر استرالیا مانند کشور کانادا برنامه ریزی شده، یعنی یک سیستم امتیازدهی جامع با بررسی شرایط به متقاضیان مهاجرت کاری امتیاز می‌دهد. همانطور که قبلا اشاره شد، باید حداقل امتیاز 65 را برای دریافت ویزای 189 کسب کنید.

 

نحوه امتیازدهی به متقاضیان مهاجرت کاری استرالیا تقرببا مشابه به کشور کاناداست. برای امتیازدهی به داوطلبان عوامل مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که هر یک تا میزان مشخصی امتیاز شما را بالا می‌برد. سن، میزان تحصیلات، نمره زبان و سوابق کاری چهار عاملی هستند که روی میزان امتیاز متقاضی تاثیر چشمگیری می‌گذارد.

 

بدون شک مهمترین مزیت برنامه اسکیل ورکر این است که به شما امکان استفاده از ویزاهای کاری مختلف را می‌دهد. به همین دلیل دیگر محدودیتی برای انجام کارهای مهاجرتی خود نخواهید داشت. همچنین می‌توانید برای سایر اعضای خانواده خود درخواست اقامت دهید. تمامی این مزایا به شما کمک می‌کند تا با ویزای اسکیل ورکر استرالیا یک اقامت بی دردسر در این کشور داشته باشید.

مهاجرت به استرالیا؛ برای رسیدن به یک زنگی ایده آل شانس خود را امتحان کنید.

و کلام آخر
با همه این تفاسیر کار در یک کشور پیشرفته ای مثل استرالیا، مسلما یک رزومه کاری بسیار قوی برای شما در بر خواهد داشت . با انجام این کار افق‌های روشنی در مسیر رشد کاری شما دیده می‌شود که برای داشتن یک زندگی موفق فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

 

همچنین با مهاجرت کاری می‌توانید زندگی جدیدی را برای خانواده خود آغاز کنید تا فرزندان و همسر شما از امکانات عالی کشور استرالیا بی‌بهره نمانند.

 

پس برای ساختن آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان تردید نکنید. می توانید با کمک یک مشاور یا وکیل زبده به راحتی این مسیر را طی کنید. وکلا و مشاورین مجموعه کانگروز می توانند به خوبی در این خصوص به شما کمک کنند.

 

مجموعه کانگروز با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین این مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

جدیدترین مطالب سایت