مهمترین نکات برای موفقیت در تدریس خصوصی آنلاین

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مهمترین نکات برای موفقیت در تدریس خصوصی آنلاین

مهمترین نکات برای موفقیت در تدریس خصوصی آنلاین و تبدیل شدن به معلم خصوصی با درآمد بالا

در این مقاله می توانید راهکارهای عملی و موثر و مهمترین نکات برای موفقیت در تدریس خصوصی آنلاین و تبدیل شدن به معلم خصوصی با درآمد بالا را مطالعه نمائید. کار تدریس خصوصی آنلاین یا حضوری می تواند درآمد فوق العاده ای داشته باشد.

 

5 نکته اساسی برای شروع عالی تدریس خصوصی

1- با علاقه تدریس خصوصی را انجام دهید. اگر به کار تدریس علاقه نداشته باشید به موفقیت های بزرگ نمی رسید.

2- دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید. دروسی که به آن درس ها علاقه دارید و در عین حال پرمتقاضی هستند را انتخاب کنید.

3- بر روی کار تدریس خصوصی تمرکز کنید. تدریس خصوصی را به صورت نیمه وقت انجام دهید در حد معمولی باقی خواهید ماند.

4- دروس محدودی را تدریس کنید و در آن درس ها بهترین باشید. با تدریس دروس مختلف نمی توانید برای همه ی آن دروس نفر اول باشید.

5- روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. ممکن است ابتدای کار جذب شاگرد سخت باشد ولی به تدریج بهتر خواهد شد.

یکی از بهترین روش ها برای جذب شاگرد درج تبلیغ در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com (معلم خصوصی آنلاین و حضوری در تهران و کرج و کل ایران) است.

 

چگونه معلم خصوصی موفق و پردرآمدی باشیم؟

در کنار موارد ذکر شده در بالا نکاتی زیر را هم در نظر داشته باشید:

 

– نتایج کار خودتان را ارزیابی کنید. فقط تدریس نکنید. هر از چند گاهی کوئیز یا امتحان کوچکی بگیرید. روند یادگیری را بررسی کنید و اگر خوب نبود شیوه کار را تغییر دهید.

 

– پیش خودتان مسئولیت 100 درصد نتیجه گرفتن شاگردانتان را به عهده بگیرید. حتی اگر کلاسهای شما تضمینی نیست، به گونه ای تدریس کنید که انگار اگر نتیجه نگیرید پولی دریافت نمی کنید.

 

– به کار تدریس متعهد باشید. به شاگردانتان کمک کنید تا در درس و تحصیل موفق باشند. فقط فرمول یاد ندهید. روند برخورد با مسائل و آموزش صحیح دروس را یاد دهید.

 

– برای زمانهای بین کلاسهای خصوصی به شاگردانتان برنامه ارائه دهید. به انها توصیه های لازم را بکنید و مطالبی که باید بخوانند را برایشان مشخص نمائید.

– هر از چند گاهی بخشی از درس که قرار است جلسه بعد ارائه شود را برای شاگردتان مشخص کنید تا جلسه بعد تدریس خصوصی برای شما ارائه کند.

– برگزاری یک جلسه جمع بندی و رفع اشکال روز قبل از امتحان برای نتیجه گرفتن شاگردانتان بسیار مهم است. این جلسه را برگزار نمائید.

– حتی بعد از امتحانات هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردانتان باشید. به این ترتیب نشان می دهید که نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم است.

 

مهمترین نکات برای موفقیت در تدریس خصوصی آنلاین

انتخاب درست دروس تدریسی برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی

دروس تدریسی را درست انتخاب کنید. دروسی را انتخاب کنید که متقاضیان بالایی برای کلاس خصوصی دارد. به عنوان مثال ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، زبان انگلیسی، کامپیوتر، دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی، انواع نرم افزارهای کاربردی، حسابداری و …. مواردی هستند که متقاضیان بالایی دارند. البته برای کلاس خصوصی زمینه ها و دروس پر متقاضی دیگری هم هستند که ممکن است در این بخش ذکر نشده باشد. در مرحله بعد دروسی را انتخاب کنید که مورد علاقه خودتان هم باشد. بعد از این موارد باید روی خودتان کار کنید. دروسی را که می خواهید تدریس کنید به خوبی مطالعه نمائید و بر آنها مسلط شوید. به هر میزان مسلط تر باشید بهتر است. در کلاس های خصوصی شاگرد شما یا والدین ایشان تعارفی ندارد و اگر خوب تدریس نکنید با استاد دیگری کلاس را هماهنگ خواهند کرد. اگر می خواهید از تدریس خصوصی پول خوبی در بیاورید به گونه ای تدریس کنید که شاگردهای شما حفظ شوند و کلاس ها کنسل نگردد. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com می توانید مقالات بسیار خوبی در زمینه موفق شدن در شغل تدریس خصوصی مطالعه نمائید.

 

تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی را هم مد نظر داشته باشید

کار تدریس خصوصی به عنوان کار اصلی و یا شغل دوم و یک شغل پاره وقت و نیمه وقت می تواند بسیار گزینه خوبی باشد. اگر به تدریس و آموزش علاقه دارید و می خواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید با کمی هوش و خلاقیت می توانید به درامدهای خوبی برسید. در حال حاضر، بسیاری از اساتید علاوه بر تدریس حضوری به صورت اینترنتی و آنلاین هم کار تدریس را انجام می دهند. بنابراین شما هر جای ایران که ساکن هستید به بازارکار تدریس خصوصی در کل ایران و جهان دسترسی دارید. به عنوان مثال اگر دروس دانشگاهی را تدریس کنید ممکن است از کشورهای دیگر هم دانشجویان ایران که در حال تحصیل در آن کشورها هستند متقاضی استفاده از کلاس های شما باشند. از نمونه سایت های تدریس خصوصی خارجی هم می توان به سایت های tutor.com و tutorme.com اشاره نمود.

 

معلم خصوصی موفق روش های جدید تدریس را امتحان می کند

برای بهترین بودن در کار تدریس و برای داشتن بهترین روش تدریس در مدرسه و دانشگاه و یا در کلاس های تدریس خصوصی بسیار خوب است از روش های جدید برای ارائه درس استفاده کنید. استفاده از پاورپوینت و فیلم و امکانات کمک آموزشی می تواند جذابیت و بازدهی کلاس های شما را به میزان زیادی افزایش دهد. ارزیابی در کلاس همان پرسیدن سوال و گرفتن کوئیز و امتحان گرفتن است. این ارزیابی هم می تواند مفید باشد. برای هر مطلبی که ارائه می کنید تمرین بدهید تا شاگردهای شما درس را مرور نمایند. در کلاس می توانید هر جلسه به یکی از شاگردهای خودتان بگوئید در حد 10 دقیقه مطالب جلسه قبل را توضیح دهد تا باز هم تنوع بیشتری به کلاس داده باشید. برای اینکه بهترین روش تدریس را داشته باشید لازم نیست در جستجوی دستورالعمل های عجیب و پیچیده باشید. اگر خودتان به تدریس و دروسی که درس می دهید علاقه دارید و بر دروسی که ارائه می دهید مسلط هستید در نهایت مطمئن باشید شاگردهای شما از درس دادن شما لذت خواهند برد. می توانید سایت های دانشگاههای معتبر ایران مانند دانشگاه تهران ut.ac.ir، دانشگاه علم و صنعت iust.ac.ir، امیر کبیر aut.ac.ir، دانشگاه شریف sharif.ir، دانشگاه اصفهان ui.ac.ir و …. را چک کنید و از جزوات اساتید خوب این دانشگاهها هم در کلاس های خودتان استفاده نمائید.

برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی تبلیغ خودتان را در سایت تدریس خصوصی https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php ایران مدرس ثبت کنید. معلم های خصوصی آنلاین و حضوری از کل کشور و شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، رشت، اهواز و …. در ایران مدرس حضور دارند.

 

مهمترین نکات برای موفقیت در تدریس خصوصی آنلاین

به صورت مداوم تسلط خودتان را افزایش دهید

برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی بسیار مهم است که بر دروسی که تدریس می کنید مسلط باشید. به هر میزان تسلط شما بیشتر باشد نحوه ارائه مطالب توسط شما بهتر و بهتر خواهد شد. به هر میزان مسلط تر باشید به سوالاتی که پرسیده می شود راحت تر می توانید پاسخ دهید. اگر بر درس مسلط نباشید و حین ارائه درس خودتان درگیر این باشید که مبحث را متوجه شوید بازدهی شما به شدت پایین خواهد آمد. وقتی که درس را خودتان خیلی خوب بلد هستید از جایگاه بالاتری مباحث را خواهید دید و با زبان ساده تری مطالب را ارائه خواهید نمود. اگر درس را با علاقه انتخاب کرده باشید تسلط پیدا کردن بر آن هم برای شما راحت خواهد بود. در یک حالت مشخص متوقف نشوید و به صورت مداوم مطالعه کنید و روی خودتان کار کنید و بهتر و بهتر شوید.

 

تعهد به کار تدریس خصوصی و جذب شاگرد بالا

به کار تدریس خصوصی متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان نه تنها باید برای شما مهم باشد بلکه باید در اولویت اول قرار گرفته باشد. وقتی شاگردهای شما نتیجه می گیرند اتفاقات خوب شروع می شود. شاید باور نکنید ولی اگر به کار خودتان متعهد باشید و صادقانه برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان تلاش کنید بعضا حتی اگر نتیجه خوبی هم نگیرند باز هم ترم های بعد پیش شما برای درس های دیگرشان و یا برای تلاش دوباره برای پاس شدن همان درس برمی گردند. وقتی صادقانه برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان تلاش می کنید این تعهد و صداقت شما را شاگرد شما و والدین ایشان تشخیص می دهند و همواره کلاس ها را با شما هماهنگ خواهند کرد و ترم های بعد هم دوباره با خود شما تماس می گیرند. در این حالت، همین شاگردهایی که دارید شما را به عنوان یک معلم خصوصی خوب به دوستان، همکلاسی ها، آشنایان و فامیل هایشان معرفی می کنند.

 

در کلاس های خصوصی برای فاصله زمانی بین کلاسها تمرین بدهید

مهم است کاری کنید شاگردهای شما در فاصله زمانی بین کلاسها درس را مرور کنند و بخوانند. شاگردهای شما تا زمانی که خودشان درس نخوانند آن را یاد نمی گیرند. فقط با حضور در کلاس نمی توان درس را یاد گرفت. یکی از وظایف اصلی مدرس و معلم خصوصی هدایت شاگردهایش به سمت موفقیت است. باید به آنها مشاوره بدهید و در برنامه ریزی برای استفاده مفید از وقتشان به آنها کمک نمائید. با تمرین دادن و خواستن آن با جدیت در جلسه بعد باعث می شوید شاگردهای شما از زمانی که دارند بهتر استفاده کنند و درس بخوانند.

 

موفقیت در اولین جلسه تدریس خصوصی، بسیار مهم و کلیدی

برای اینکه جلسه اول کلاسهای خصوصی را با موفقیت برگزار نمائید در مرحله اول باید بر درسی که قرار است تدریس کنید به صورت 100درصدی مسلط باشید. ممکن است شما 99% مطالب را خوب بلد باشید و در همان جلسه اول یک سوال از آن 1 درصدی که بلد نیستید پرسیده شود. بلد نبودن یک سوال در اولین جلسه به بیسوادی و بلد نبودن درس توسط شما تعبیر می گردد. ممکن است خودتان به نسبت سابقه کاری خودتان و نحوه تدریس و ارائه درس توسط خودتان دید بسیار خوبی داشته باشید ولی به هر حال شاگرد جدیدی که اولین جلسه تدریس را با ایشان دارید دیدی به نسبت شما ندارد و از روی همان مطالبی که در اولین جلسه ارائه می کنید شما را قضاوت خواهد کرد. حتی بعضا والدین هم در همان اطراف میزی که شما نشسته اید و در حال ارائه درس هستید با کاری خودشان را سرگرم می کنند و به نحوه تدریس شما دقت می نمایند. پس سعی کنید کاملا آماده و مسلط در کلاسهای خصوصی حاضر شوید.

 

برای موفقیت در تدریس هر ترم هدفی برای خودتان در نظر بگیرید

می توانید هدف خودتان را بر اساس تعداد شاگردهایی که دارید و یا بر اساس درآمدی که می خواهید کسب کنید در نظر بگیرید. مثلا اگر ترم گذشته کلا سه شاگرد داشته اید تصمیم بگیرید این ترم تعداد شاگردهای خودتان را دو برابر کنید و یا درامدی که به دست آورده اید را 50 درصد افزایش دهید. اگر هدف واضح و مشخصی در سر داشته باشید به نسبت حالتی که ندانید واقعا چه چیزی می خواهید احتمال موفقیت شما چندین برابر خواهد شد و راه حلهای مناسب را پیدا خواهید کرد.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس (انتخاب مستقیم و بدون واسطه معلم خصوصی آنلاین و حضوری)

جدیدترین مطالب سایت