چگونه موتور جارو برقی پارس خزر را تعویض کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی

موتور جاروبرقی پارس خزر

جارو برقی جزء یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی به شمار می رود که به دلیل استفاده های مکرر و مداوم ممکن است دچار خرابی و ایراد گردد که البته برای تعمیر آن می‌توان از متخصصین حرفه ای و با تجربه استفاده کرد و به راحتی مشکل را برطرف نمود. قطعا نظافت منزل و جارو کردن بدون این وسیله ی کاربردی امری دشوار و سخت خواهد بود.

جاروبرقی در برندهای متفاوتی وجود دارد که یکی از نمونه جاروبرقی های پرفروش به پارس خزر اختصاص داشته است. اما موتور جاروبرقی پارس خزر نیز همانند هر وسیله ی برقی دیگری ممکن است به تعویض نیاز داشته باشد که در ادامه شما می توانید با مراحل تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر آشنا شوید…. این مراحل تقریبا در تمامی برندها یکسان هستند.

حتما بخوانید: تعمیر جاروبرقی پارس خزر در آی پی امداد

 

چگونه موتور جارو برقی پارس خزر را تعویض کنیم؟
نحوه تعویض موتور جاروبرقی

تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر

اگر قصد تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر را دارید و کمترین تجهیزات در اختیار شما قرار داشته است کافی است که مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید به شیوه صحیح موتور جاروبرقی را تعویض کنید. در اصل موتور در پایه کانتور قرار دارد و موجب می‌شود که فن به کار خود ادامه بدهد و با ایجاد مکش سبب شود تا آشغال و گرد و غبار جمع‌آوری شود؛ اگر به خوبی موتور دستگاه نتواند به عملکرد خود ادامه بدهد قطعاً دستگاه هم دارای مکش نخواهد بود.

موتور جاروبرقی در قسمتی قرار دارد که تعویض آن تقریبا راحت است ولی برای عوض کردن رله ها و ترانسفورماتور ها شما نیاز به تجهیزات خاصی دارید پس برای تعویض چنین قطعاتی حتماً از تعمیرکاران حرفه ای استفاده کنید اما موتور را خودتان هم با کمی آگاهی و پیچ گوشتی و انبردست می‌توانید عوض کنید.

اگر در جاروبرقی شما مکش به خوبی انجام نمی‌شود باید قبل از هر کاری برس جاروبرقی کلاهک را از لوله خرطومی جدا نمایید و سپس این قسمتها را بررسی کنید که مبادا دچار گرفتگی یا انسداد شده باشند. چرا که مسدود شدن آنها سبب می‌شود تا جاروبرقی نتوانند مکش خوبی از خود نشان بدهد اما اگر تمام قسمت ها بدون مشکل بودند و راه ها آن ها کاملا باز بود باید برای تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر اقدام کنید.

حتما بخوانید: دفترچه راهنمای طریقه استفاده صحیح از جاروبرقی پارس خزر

گام به گام تا تعویض موتور جاروبرقی

اگر تصمیم دارید موتور جاروبرقی پارس خزر را تعویض کنید باید در گام اول برای درآوردن فیلتر دستگاه اقدام کنید و دکمه پوشش فیلتر جاروبرقی را فشار بدهید و برای جدا کردن جعبه از محفظه اقدام نموده و در نهایت فیلتر را خارج کنید.

در گام دوم پوشش فن را درآورده و بدین منظور در جلوی کانتر زبانه ای وجود دارد که برای بازکردن پوشش پلاستیکی است و باید آن را بکشید و پوشش فن را بلند نمایید و فن خارج کنید.
در گام بعد برای در آوردن پوشش موتور اقدام کنید. شما باید به واسطه پیچ گوشتی پیچ ها را در بیاورید و آن ها را باز کنید.

در این مرحله باید موتور را از جای خود خارج کنید به این صورت که پلاستیکی اطراف موتور را احاطه کرده که از جنس فوم بوده و باید آن را از موتور جدا کنید. دقت داشته باشید که حتماً در این قسمت سیم ها را از موتور جدا کنید و موتور در بیاورید. توصیه می‌شود که قبل از جدا کردن سیم ها از موتور از اتصالات یک عکس تهیه کنید و موتور را بعد از جدا کردن سیمهای اتصال و فوم در بیاورید.

در مرحله بعد باید موتور جدید را نصب کنید به این صورت که سیم ها را به موتور جدید متصل نمایید.

حالا در اطراف موتور لبه فوم را قرار بدهید و سپس موتور را بر روی جای خود بگذارید.

بخش پلاستیکی پوشش موتور را نصب کنید به این صورت که درب موتور را دوباره نصب کرده و پیچ ها را محکم ببندید.
در نهایت فیلتر جاروبرقی را نصب کنید که در بخش عقب جاروبرقی است و پوشش فیلتر را بر روی جای خود قرار بدهید.

همان طور که اشاره کرده ایم برای تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر بهتر است از متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای استفاده کنید تا دستگاه شما دچار مشکل یا ایرادی نگردد؛ میتوانید بدین منظور از آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد به عنوان یکی از بهترین و باتجربه ترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی به شمار می رود که می تواند انواع لوازم خانگی را برای شما در کمترین زمان ممکن با قیمت های منصفانه تعمیر نماید.

در زمان تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر وقتی که برای بازکردن موتور جاروبرقی اقدام می نمایید مشاهده می‌کنید که به صورت مستقیم دو سیم به موتور اتصال دارند و باید حتماً از موتور آنها را جدا نموده و فراموش نکنید از وسایل ایمنی مثل دستکش پلاستیکی و انبردست استفاده کنید. برای کارکردن با هر وسیله ی برقی باید اول ایمنی را رعایت کنید و بعد کارتان را شروع نمایید.

چه زمانی نیاز به تعویض موتور جاروبرقی داریم؟

موتور جاروبرقی در واقع به عنوان یکی از حساس ترین و اصلی ترین قطعات می باشد که در جارو برقی وجود دارد و برای تعویض آن حتماً باید دلایل قوی و قانع کننده وجود داشته باشد. اگر که از جاروبرقی تان استفاده می کنید و مکش خوبی ندارد ممکن است در موتور اشکالاتی رخ داده باشد و نیاز به تعویض آن وجود داشته باشد.

در صورت مشاهده دود یا بوی سوختگی حتماً باید اتصالات را بررسی کنید چرا که می‌تواند موتور در این شرایط به تعویض نیاز داشته باشد.

جاروبرقی شما ممکن است روشن نشود و اگر کیت الکترونیکی و اتصال ها را بررسی کرده اید ممکن است در موتور اشکالی رخ داده باشد.

حتماً در زمان استفاده از جاروبرقی به چندین نکته مهم توجه کنید تا برای مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید و طول عمر مفید تری داشته باشد و نیاز به تعویض موتور نداشته باشید.

اگر جارو برقی خاک استفاده می کنید اصلاً برای جارو کردن مایعات آن را به کار نگیرید چون صدمه بسیار جدی به موتور دستگاه وارد خواهد کرد. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که بعد از اینکه ۱۰ دقیقه با دستگاه تان را جارو کرده اجازه بدهید دستگاه برای ۵ دقیقه استراحت کند و مجدداً به جارو کردن ادامه دهید.

در آخر نکته دیگری که بسیار مهم است و متاسفانه نادیده گرفته می‌شود بررسی مسدود و گرفتگی قسمتهای مختلف جاروبرقی نظیر لوله خرطومی، برس و…

اگر هر کدام است قسمتهای مختلف جاروبرقی به واسطه اشیای ریز و درشت دچار گرفتگی شده باشند قطعاً جاروبرقی برای اینکه بتواند به عملکرد خود ادامه دهد و قدرت بیشتری صرف می‌کند و فشار زیادی به موتور وارد خواهد شد پس حتما این موارد را بررسی کنید تا از آزاد بودن مسیر اطمینان داشته باشید.

حتما بخوانید: تعمیرکار جاروبرقی آی پی امداد

جدیدترین مطالب سایت