نحوه انتخاب بهترین فیلتر استخر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نحوه انتخاب بهترین فیلتر استخر

فیلتر استخر برای استخر شما به همان اندازه اهمیت دارند که کلیه ها برای بدن شما اهمیت دارند. اگر چه کلر و سایر ضدعفونی ‌کننده‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها و سایر آلاینده‌ها استفاده می شوند،اما فیلتر ، یکی از تجهیزات استخر است که آلاینده ها و ناخالصی ها را از آب خارج می‌کند.

 

اما چگونه می توان بهترین فیلتر استخر را انتخاب کرد؟ در انتخاب فیلتر استخر ، تنها قیمت حائز اهمیت نیست، اگرچه یک فاکتور مهم است، اما شما فیلتری را باید انتخاب کنید که بتواند آلاینده ها را به دام بیاندازد و تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد و بیش از چند سال دوام داشته باشد. برای اینکه بهترین انتخاب را برای استخر خود داشته باشید، ابتدا باید گزینه های خود را بررسی کنید.

 

فیلتر استخر چه کاری انجام می دهد؟

قبل از اینکه در مورد ویژگی های انواع مختلف فیلترها صحبت کنیم، مهم است که ابتدا در مورد اینکه فیلتر استخر چه کاری انجام می دهد و چرا برای یک استخر بسیار مهم است صحبت کنیم. فیلتر وسیله ای است که در مسیر شبکه لوله کشی استخر نصب می شود. همانطور که آب از داخل فیلتر عبور می کند، کثیفی و زباله در داخل آن به دام می افتد. این باعث ایجاد آب تمیز و فیلتر شده می شود. آب تمیز از طریق یک لوله خروجی به استخر باز می گردد. تا زمانی که سیستم روشن است این به صورت دایره ای اجرا می شود. بسته به نوع فیلتر و میزان استفاده از استخر، اکثر دارندگان استخر، فیلتر را برای مدت 6 تا 12 ساعت در روز روشن می کنند.

 

اندازه فیلتر استخر

فیلترها بر اساس گالن در دقیقه (gpm ) در هر متر مربع دسته بندی می شوند. نرخ جریان فیلتر باید حداقل همان GPM پمپ شما یا بالاتر باشد. فیلتر استخر، بهتر است در اندازه بزرگتر انتخاب شود تا بتواند قدرت پمپ را کنترل کند. یک قانون کلی مفید این است که فیلتری با حداقل 1 فوت مربع در هر 10000 گالن ظرفیت استخر انتخاب کنید. فیلتر استخر و پمپ استخر دست به دست هم می دهند و آب استخر را تصفیه می کنند. فیلتر نمی تواند بدون پمپ استخر کار کند و اگر پمپ اندازه مناسبی نداشته نباشد، هیچ کدام به درستی کار نمی کنند.

 

فیلترهای استخر اندازه آلاینده هایی را که می توانند از بین ببرند را در میکرون اندازه گیری می کنند. میکرون مخفف میکرومتر است که یک میلیونیم متر است. یک تار موی انسان حدود 50 میکرون یا حدود 0.05 میلی متر قطر دارد. قطر برخی از باکتری ها حدود 2 میکرون یا حدود 0.02 میلی متر است. فیلتر استخر آلاینده های در حد چند میکرون را از بین می برد.

 

انواع فیلتر استخر

سه نوع فیلتر مختلف برای استفاده در استخرها وجود دارد: فیلتر شنی استخر،فیلتر کارتریجی استخر و فیلتر دیاتومه استخر که  قیمت، نوع تگهداری و نرخ فیلتراسیون بر اساس نوع فیلتر متفاوت است که هر یک مزایا و معایب خود را دارد. نوع فیلتر مورد استفاده بستگی به درخواست مالک استخر از نظر قیمت، میزان نگهداری مورد نیاز و سایر عوامل دارد. انواع فیلتر استخر عبارتند از:

 

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی یکی از قدیمی ترین فناوری ها و ارزان ترین فیلتری است که می توان خریداری کرد. اگر به استخرهای قدیمی نگاه کنید ،در اکثر این استخرها ، یک فیلتر شنی پیدا خواهید کرد. در فیلتر شنی یک مخزن وجود دارد که بسته به اندازه مخزن، مقدار مشخصی ماسه وجود دارد. ماسه رسانه ای است که وارد مخزن می شود. فقط می توان از نوع خاصی از ماسه که مخصوص صنعت استخر است استفاده کرد.

 

این فیلتر با حرکت آب در مخزن از بالا به پایین کار می کند. حدود 75 درصد ماسه و 25 درصد فضای خالی در مخزن وجود دارد. همانطور که مخزن با آب استخر پر می شود، از شن عبور می کند و هر یک از میکرون هایی را که به اندازه کافی بزرگ هستند که در ماسه گیر می کنند، فیلتر می کند.

 

این کثیفی و زباله در مخزن باقی می ماند تا زمانی که کل سیستم شستشوی معکوس انجام شود. سپس آب تصفیه شده به داخل استخر بازگردانده می شود. یک فیلتر شنی معمولاً دارای یک دریچه چند پورت است که بین سه تا شش عملکرد را برای فیلتر امکان پذیر می کند.

 

در طول عملکرد عادی فیلتر، شیر روی حالت فیلتر تنظیم می شود و در اکثر مواقع در این حالت قرار می گیرد. همچنین یک حالت شستشوی معکوس وجود دارد که صاحب استخر را قادر می‌سازد یک شلنگ را به فیلتر متصل کند تا تمام کثیفی‌ها و زباله‌هایی که در داخل فیلتر به دام افتاده است، را تخلیه کند.

 

کاری که اساساً حالت بکواش انجام می دهد این است که جریان آب را از طریق فیلتر از پایین به بالا معکوس می کند. این کار تمام زباله های جمع شده از فیلتر را به شیلنگ تخلیه منتقل می کند. بسته به طول فصل شنا و نحوه نگهداری از استخر، معمولاً هر سه تا پنج سال یکبار شن و ماسه داخل فیلتر استخر تعویض می شود. این کار باید انجام شود زیرا با عبور آب از روی آن، ذرات شن بسیار گردتر می شوند که باعث قفل شدن آنها به یکدیگر می شود. این کار فیلتراسیون کمتری را به همراه خواهد داشت.

 

مزایای فیلتر شنی:

هزینه کمتر

تعمیر و نگهداری آسان تر

شن و ماسه پنج تا هفت سال قبل از نیاز به تعویض ماندگاری دارد

راندمان فیلتراسیون را می توان با مواد افزودنی جایگزین افزایش داد

 

معایب فیلتر شنی:

فیلتراسیون 20 میکرون کمترین تأثیر را در بین سه نوع فیلتر دارد

شستشوی معکوس و شستشو آب را هدر می دهد

فشار ساختمان باعث کاهش راندمان فیلتر می شود

 

فیلتر دیاتومه استخر

عملکرد این فیلتر مشابه فیلتر شنی است. چیزی که در مورد آن متفاوت است، رسانه فیلتری است که استفاده می شود. داخل فیلتر دیاتومه ، مجموعه ای از شبکه ها است که با پودر دیاتومه پوشانده شده اند که از فسیل موجودات دریایی خرد شده و ترشحات سیلیس خارجی موجودات دریایی میکروسکوپی کوچک به نام دیاتوم ها ساخته شده است.

 

هنگامی که آب از میان شبکه ها عبور می کند، بیشتر کثیفی ها و زباله ها را در سطح میکرونی بسیار پایین تر از فیلتر شنی به دام می اندازد. می تواند ذرات بسیار کوچکتر و ریزتر را جذب کند که به نوبه خود آب را بهتر تصفیه می کند، که باعث شفافیت بیشتر آب می شود و استخر ایمن تری را برای شنا ایجاد کند. فیلتر دیاتومه نیز باید شستشوی معکوس شود. برخلاف فیلتر شنی، هنگام شستشوی معکوس، مقدار زیادی از پودر دیاتومه  شسته شده و از بین می رود.

 

پس از شستشوی معکوس باید پودر دیاتومه بیشتری برای شارژ مجدد فیلتر اضافه کنید. شما باید مراقب پودر دیاتومه باشید، زیرا این یک سیلیکات بسیار ریز است که می تواند برای سلامتی خطراتی ایجاد کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد DE در صورت تنفس می تواند باعث مشکلات ریوی و در صورت عدم استفاده و دفع صحیح باعث تحریک پوست شود. حتی برخی آن را سرطان زا می نامند، اما تاکنون تحقیقات این موضوع را ثابت نکرده است.

 

فیلترهای دیاتومه باید به صورت سالانه جدا شوند و شبکه ها باید تمیز و چربی زدایی شوند. آلاینده هایی مانند روغن های بدن، لوسیون برنزه کننده و همچنین جلبک ها روی شبکه های دیاتومه جمع می شوند. اگرچه فیلترهای دیاتومه ، احتمالاً بهترین فیلترها در شفاف سازی آب هستند، اما نسبت به انواع دیگر به نگهداری بسیار بیشتری نیاز دارند. کارهای بسیار بیشتری در ارتباط با آنها وجود دارد. فیلتر دیاتومه فیلتر گران قیمتی است و در صورت خرید این نوع فیلتر باید همه فاکتورها را در نظر بگیرید.

 

مزایای فیلتر:

آلاینده های کوچک به اندازه 5 میکرون را فیلتر می کند.

پودر دیاتومه را می توان از طریق اسکیمر استخر اضافه کرد.

برای تمیز کردن نیازی به مواد شیمیایی ندارد.

 

معایب فیلتر:

فیلتر گران قیمتی است.

نظافت و نگهداری زیادی نیاز دارد.

توری ها هر 2 تا 3 سال یکبار نیاز به تعویض دارند.

پودر دیاتومه در صورت استنشاق می تواند مضر باشد.

 

فیلتر کارتریج استخر

فیلتر کارتریج یکی از محبوب ترین انواع فیلترهای استخر هستند. آنها در انواع مختلفی ، فیلترهای کارتریج تک عنصری و فیلترهای کارتریج چند عنصری وجود دارند. انواع چند عنصری معمولاً شامل دو تا چهار کارتریج هستند. سازندگان استخر معمولا از فیلتر چند عنصری برای استخر استفاده می کنند.

 

در یک فیلتر کارتریج استخر ، کارتریج ها زباله ها را به دام می اندازند. هر کدام بسته به اندازه استخر می توانند در اندازه های مختلف از کوچک، متوسط ​​تا بزرگ باشند. آنها معمولاً از پلی استر تابیده شده ساخته می شوند که چین خورده و دور یک هسته پلاستیکی سنگین یا پی وی سی پیچیده شده و در هر انتها با پلاستیک لاستیکی سنگین بسته می شود.

 

آب از بیرون کارتریج به هسته مرکزی جریان می یابد و چین های موجود در کارتریج کثیفی را می گیرند. کارتریج ها به گونه ای طراحی شده است که آب را از طریق پلیسه ها عبور دهد. کارتریج ها دارای مساحت سطح بالایی هستند بنابراین تعمیر و نگهداری آنها بسیار کم و آسان است.

 

برای یک استخر داخلی که 12 ماه از سال کار می کند، فیلتر باید دو تا سه بار در سال جدا و تمیز شود. معمولاً حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد تا کارتریج ها به طور کامل و مؤثر تمیز شوند. هنگامی که کارتریج ها برداشته می شوند، یک شلنگ بیشتر کثیفی ها و زباله های سنگین را از بین می برد. به دلیل تجمع روغن های بدن، روغن های برنزه، محصولات مو و جلبک های انباشته شده، حداقل سالی یک بار کارتریج ها باید چربی زدایی شوند.

 

اگر این اتفاق نیفتد، کارتریج ها بهترین عملکرد خود را ندارند. با نگهداری خوب، یک کارتریج می‌تواند بین چهار تا هشت سال دوام بیاورد. تنها کاری که انجام می دهید این است که فیلترهای قدیمی را بیرون بیاورید و فیلترهای جدید را داخل آن قرار دهید.

 

پس از تعویض آنها، به گونه ای عمل می کند که گویی یک فیلتر کاملاً جدید دارید. فیلتر به طور کامل و با ظرفیت کامل خود کار خواهد کرد. یک فیلتر کارتریج هرگز نیازی به شستشوی معکوس ندارد، نیازی به ماسه یا محیط دیاتومه ندارد و به مخزن جداسازی نیاز ندارد.

 

مزایای فیلتر کارتریج:

آلاینده های کوچک 10 میکرون را فیلتر می کند.

بدون شستشوی معکوس؛ هدر رفت آب کمتر.

در سرعت های پایین مانند پمپ های با سرعت متغیر عملکرد خوبی دارد.

 

معایب فیلتر کارتریج:

نیاز به کار بیشتر از فیلترهای شنی

ماندگاری فقط 2 تا 3 سال

تمیز کردن عمیق 1 تا 2 بار در سال مورد نیاز است

نحوه انتخاب بهترین فیلتر استخر

چه نوع فیلتری توصیه می شود؟

رایج ترین انواع فیلترهایی که خواهید دید فیلترهای شنی هستند. آنها به طور موثر استخر را برای سالها بدون مشکل و نیاز به تعمیر و تعویض تمیز می کنند. آنها ارزان ترین فیلترهایی هستند که ارائه می شوند، بنابراین اغلب به عنوان بخش مهمی از تجهیزات استخر ارائه می شوند. فیلترهای DE کمتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا گران قیمت هستند و تعمیر و نگهداری بسیار زیادی نیاز دارند. فیلترهای کارتریج ، اگرچه شست و شو و نگهداری کمی نیاز دارند، اما طول عمر کوتاه تری دارند و باید هر دو یا سه سال یکبار تعوبض شوند و همچنین در سال باید چند بار به طور کامل تمیز شوند.

 

نحوه انتخاب بهترین فیلتر استخر

کلام آخر

تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام فیلتر استفاده شود واقعاً به سطح نگهداری و نیاز استخر و خواست صاحب استخر بستگی دارد، که چه چیزی می خواهد و چه هدفی برای آنها مهم است. آیا تصفیه، نگهداری یا هزینه های طولانی مدت ؟ این موضوع برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

 

شرکت ساینا تصفیه آریا وارد کننده تجهیزات و لوازم استخر به شما این امکان را می دهد که فیلتر مناسب استخر را خودتان انتخاب کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت به آدرس https://digipoolmarket.com مشخصات فنی و قیمت انواع تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی را مشاهده کرده و در صورت نیاز به مشاوره با شماره 58925-021 تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت