نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل

فیبر نوری می‌تواند داده‌های مختلف را به‌ راحتی با پهنای باند بالا انتقال دهد؛ به همین دلیل، به‌ عنوان مهم‌‌ترین و بهترین ابزار انتقال اطلاعات شناخته‌ شده است و روز به روز افراد بیشتری از آن بهره می‌گیرند. از این‌ رو اگر شما هم قصد استفاده از آن را دارید، بهتر است بدانید در حال حاضر تمام مناطق داخل کشور توسط اینترنت تار نوری پشتیبانی نمی‌شود. از این جهت باید قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل نمایید که محل زندگی‌تان جزو مناطق تحت پوشش قرار دارد.

 

پس از آن برای درخواست فیبر نوری می‌توانید به‌ راحتی با شماره‌ تلفن 2020 تماس بگیرید تا اپراتور، مشاوره‌ای کامل در این زمینه به شما بدهد و سپس درخواست‌تان را ثبت نماید. کسانی که از این روش بهره بگیرند به‌ راحتی می‌توانند سیم‌های تلفن منزل‌شان را تغییر دهند و به بهترین شکل ممکن از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند. در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات جامع‌تری را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما بمانید.  

 

نحوه نصب و راه‌اندازی مودم فیبر نوری در منزل

برای نصب مودم فیبر نوری به کابل LAN احتیاج دارید زیرا این کابل باید بین کامپیوتر و مودم قرار بگیرد. کابل مورد نظر از یک آی‌ ‌پی پیش ‌فرض برخوردار بوده که با وارد کردن آن می‌توانید خیلی راحت به بخش تنظیمات مودم وارد شوید. پس‌ از طی کردن این مراحل باید نام و پسورد خواسته‌ شده را وارد کنید تا به بالاترین سطح از تنظیمات مودم هدایت شوید.

 

دقت داشته باشید که سرویس DHCP بر روی مودم فعال باشد. اگر سیستم شما فاقد IP است، می‌توانید خیلی راحت تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید؛ اما حتما یک آی پی مناسب در نظر بگیرید. بعد از تخصیص آی پی به مودم، باید به قسمت تنظیمات نام و پسورد بروید و با دقت آن را کامل کنید.

 

هنگام طی کردن این مراحل باید وارد قسمت WAN شوید که 2 کانفیگ مربوط به اتصال خط مخابرات و اتصال اینترنت برای‌تان در نظر گرفته شده است. برای نصب مودم باید اطمینان حاصل نمایید که کابل فیبر نوری به کامپیوتر متصل شده باشد.

 

در آخر هم یک رنج درست برای آی پی خود در نظر بگیرید تا تنظیمات مورد نیاز به شکل کاملاً دقیق و اصولی اجرا شود. توجه داشته باشید کانکشن با دقت برقرار شود و حتما موقعیت WAN را در حالت ENABLE قرار دهید تا سطح تنظیمات به شکل عالی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

از طرف دیگر نیز بسیار مهم است که سرویس‌های وارد شده را به شکل کاربردی مد نظر داشته باشید. فراموش نکنید برای نصب مودم پیش از صرف هزینه‌های زیاد، لازم است بدانید که محل زندگی‌تان جزو مناطق تحت پوشش تار یا فیبر نوری قرار دارد یا خیر.

 

کسانی که قصد راه‌اندازی مودم‌های تار نوری در منزل را دارند، باید تجهیزاتی همچون کابل فیبر نوری، ترمینال شبکه نوری، کابل اینترنت، نردبان جک دیواری، آداپتور برق، جعبه‌ تقسیم و… را تهیه کنند. این عملیات باید توسط افراد متخصص با دقت بسیار بالایی انجام شود، به همین دلیل اگر مهارت کافی برای نصب را ندارید، دست به اقدامات نامناسب نزنید.

 

برای انجام کابل‌ کشی در منزل باید کابل را از جعبه مخابرات به خانه انتقال دهید. البته این مسئله مهم باید از طرف شرکت مخابراتی انجام شود و نیاز به تکنسین حرفه‌ای دارد. کابل‌های فیبر نوری در یک ترمینال شبکه نوری قرار می‌گیرند و اغلب در قسمت زیرزمین به پایان می‌رسند. این قسمت به شما کمک می‌کند تا خطوط فیبرهای نوری را برای اینترنت، تلفن و یا تلویزیون به سادگی در منزل راه‌اندازی کنید.

 

بعد از پایان عملیات نصب کابل نوبت به بررسی دستگاه تلفن می‌رسد‌. در این مرحله باید تلفن خود را با فیبر‌های نوری مورد ارزیابی قرار دهید و چک کنید که بین آن‌ها سازگاری کافی وجود دارد. بیشتر تلفن‌هایی که قدیمی هستند، با کابل تار نوری کار نمی‌کنند و به‌ همین دلیل نیز باید حتما یک تلفن جدید خریداری کنید. بعد از آن باید جایی‌ که قرار است شبکه تلفن به آن متصل شود را مشخص کنید.

 

برای انجام این کار بهتر است از یک مهندس مخابرات کمک بگیرید. رایانه مورد نظر را با استفاده از جک دیواری نصب کنید و کابل اترنت را به آن متصل نمایید. بعد از این‌ که اتصالات لازم صورت گرفت، باید به‌ خوبی آن‌ها را تست کنید و مطمئن شوید که تمام خطوط تلفن می‌توانند به فیبر نوری انتقال پیدا کنند و از سرعت شگفت انگیزی بهره بگیرند.

 

نکات مهم برای انتخاب مودم فیبر نوری

هنگام انتخاب مودم فیبر نوری حتما آنتن آن را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل نمایید که از نظر قدرت و تعداد، در کارایی مودم تاثیر منفی به جای نمی‌گذارد.

دقت داشته باشید مودم‌های 2 باندی از 2 باند فرکانسی پشتیبانی می‌نمایند و همین امر نیز موجب شده سرعت آن‌ها نسبت‌ به مودم‌های دیگر تا حدودی افزایش یابد. بنابراین حتما تعداد باندهای آن را هم در نظر بگیرید.

قیمت مودم نیز باید همانند قیمت کابل فیبر نوری مورد بررسی قرار بگیرد.

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب مودم‌های تار نوری، سرعت پورت شبکه و وایرلس است. سرعت وایرلس در واقع همان سرعتی است که روی جعبه مودم به‌ عنوان حداکثر سرعت انتقال داده به نمایش گذاشته شده است. دقت داشته باشید مودم مورد نظرتان باید از سرعت وایرلسی حداقل 300 مگابیت در ثانیه برخوردار باشد.

مودم فیبر نوری که تهیه می‌کنید باید حداقل از آنتن‌هایی با قدرت 5 دی برخوردار باشد.

برای انتخاب بهترین مودم تار نوری حتما ویژگی‌های کلیدی همچون شرکت سازنده و قدرت مودم را در نظر بگیرید.

در حال حاضر تنوع مودم‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای فیبر نوری بهره بگیرید، بسیار بالا است و همین امر موجب شده اکثر افراد انتخاب ایده‌آلی نداشته باشند. بنابراین سعی کنید قبل از خرید، تحقیقات لازم را در مورد گزینه‌ای که مد نظر دارید، انجام دهید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

 

هزینه نصب و اجرای فیبر نوری در منزل

توجه داشته باشید استفاده از این سرویس رایگان نیست و برای بهره‌گیری از آن باید مبلغ مشخصی را بپردازید. هزینه نصب و راه‌اندازی فیبر نوری در منزل اغلب به موارد مختلفی همچون نوع تجهیزات بستگی دارد و هر چقدر از لوازم باکیفیت‌تری بهره‌ بگیرید، به هزینه بیشتری احتیاج خواهید داشت.

 

ناگفته نماند که هزینه سیم کشی برعهده‌ مخابرات نیست و شما باید خودتان آن را بپردازید. قیمت کابل فیبر نوری نیز با توجه به کیفیت و نوع آن مشخص می‌شود. سعی کنید تجهیزات مورد نیازتان را از شرکت‌ها یا فروشگاه‌های معتبر همچون بانک فیبر نوری خریداری نمایید تا سریع آسیب نبینند و دچار ضرر نشوید.

 

هنگامی‌ که درخواست فیبر نوری می‌دهید، نیاز است که مودم ساده‌تان را هم تغییر دهید زیرا این مودم‌ها از کابل‌های فیبرنوری به‌ خوبی پشتیبانی نمی‌کنند و سرعت مطلوبی هم نخواهند داشت. پس برای خرید مودم پرسرعت نیز لازم است مبلغی را کنار بگذارید.

 

قبل از این که برای راه‌اندازی فیبرنوری درخواست دهید، ابتدا قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و در نتیجه بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. همچنین اگر تجربه کافی در این خصوص ندارید، بهتر است از افراد باتجربه راهنمایی و کمک بگیرید تا بعدا به مشکل برنخورید.

 

همان‌ طور که متوجه شدید درخواست فیبر نوری برای منزل کار چندان دشواری نیست و تنها به کمی دقت نیاز دارد. بنابراین علاوه‌بر طی کردن مراحلی که در این مقاله ذکر شد، بهتر است پیش از راه‌اندازی مودم فیبر نوری حتما تجهیزات لازم را از فروشگاهی معتبر با قیمتی مناسب خریداری نمایید و سراغ محصولات بی‌کیفیت نروید. بانک فیبر نوری و شبکه یکی از درگاه‌های معتبر برای خرید انوع تجهیزات فیبر نوری است و تیم کارشناسان این ممجموعه می‌توانند از همان مراحل ابتدایی تا اجرای نهایی، همراه شما باشند و پروژه را با بالاترین استانداردها تحویل دهند. شما همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های 22894865 021 – 74035000 (30 خط) با تیم مشاوره و راهنمای خرید مجموعه بانک فیبر نوری در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب سایت