نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاهی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاهی

در این محتوا ، نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاهی را به شما آموزش خواهیم داد. سکوبندی آزمایشگاهی (یا میزبندی) یکی از مهمترین قسمتهای آزمایشگاه است. این فضایی است که در آن کارهای از پیش تعیین شده ، آزمایش ها انجام می شود ، قرائت ها انجام می شود و تجهیزات آزمایشگاهی ذخیره و استفاده می شود. بدون سکوبندی های آزمایشگاهی ، آزمایشگاه ها ناکارآمد خواهند بود.

نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاهی

ما می خواهیم آزمایشگاه شما ایمن ، با دوام و کارآمد باشد ، بنابراین در زیر چند نکته درباره نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاه خود آورده ایم. مطمئناً ، شما می توانید با کسی قرارداد ببندید تا کار را برای شما انجام دهد ، اما اگر فردی با بودجه و آگاه هستید که به خلاقیت های خود افتخار می کند ، این بخش اطلاعاتی می تواند منبع مناسبی برای شما باشد.

 

موارد مهم در سکوبندی آزمایشگاه

ابتدا باید مکان مناسبی را برای سکوبندی آزمایشگاهی انتخاب کنید. این مکان باید تهویه هوای مناسبی داشته باشد تا دریچه های هوایی خوبی در اطراف آن نصب شود.

سقف اتاق آزمایشگاه برای سکوبندی بدلیل آزاد شدن گاز های مختلف باید بلند باشد. در عین حال کانال کشی خروجی هود های شیمی نیز نیاز به سقفی حداقل به سه متر ارتفاع دارد.

آزمایشگاه باید در محلی با نورگیر مناسب تجهیز شود چراکه کار با دستگاه های مختلف نیاز به نور کافی دارد تا از خطای انسانی تا جای ممکن جلوگیری کند.

در سکوبندی آزمایشگاه انتخاب متریال با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، سکوبندی در هر آزمایشگاه برای ۱۰ سال کار صورت میگیرد پس باید تمام اجزای سکوبندی با بهترین کیفیت باشند.

کابینت بندی آزمایشگاه با کمد و میز های معمولی کاملا تفاوت می کند، چراکه کابینت آزمایشگاهی در محیط صنعتی و زیر کار مواد شیمیایی و خورنده و تحت بار سنگین دستگاه های صنعتی می باشد، فشاری که سکوبندی تحمل می کند بسیار بالا تر از محدوده ای است که شما آنرا به یک کابینت سازی بسپارید. سکوبندی آزمایشگاه یک تخصص است

 

نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاهی

تفاوت سکوبندی آزمایشگاه با کابینت های معمولی

سکوبندی آزمایشگاه شامل استراکچر و سازه فولادی با رنگ الکترواستاتیک است. این یک ریر سازی مقاوم به بار و ضربه و محیط های آلوده و شیمیایی می باشد، اولین تفاوت مهم بین کابینت های خانکی و سکوبندی آزمایشگاهی این مورد است

 

سکوبندی آزمایشگاهی روی کیفیت روکش های MDF دقت بالایی دارد تا در مرور زمان بر اثر برخورد اسید ها و بخارات و بر اثر دستگاه های سنگین روکش آن آسیب نبیند و جدا نشود. این در حالیست که در کابینت بندی های معمول زیبایی ظاهری مد نظر است.

 

از دیگر تفاوت های مهم سکوبندی آزمایشگاه رویه کار است، در سکوبندی از سنگ گرانیت و سنگ سرامیک و یا سنگ های معدنی کوارتز بهره گرفته می شود. این سنگ ها در مقابل مواد شیمیایی و خراش مقاوم هستند. در کنار آن زیر سازی های پی وی سی در زیر سرامیک ها بسیار مهم است.

 

مورد دیگری که در سکوبندی آزمایشگاه اجرا می شود درز بندی با مواد دو جزئی ضد اسید است که در میان محل اتصال سنگ ها و سرامیک ها می باشد.

 

در سکوبندی آزمایشگاه از یراق الات با کیفیت و مقاوم در برابر بخارات اسیدی استفاده می شود وگرنه با سرعت بالا دچار پوسیدگی و خرابی می شود

شیرآلات و سینک سکوبندی آزمایشگاه عمدتا از جنس های پلی پروپیلن با مقاومت در برابر اسید هستند و نصب تمامی اجزا و درز بندی از چسب های سیلیکونی و مقاوم به اسید می باشد.

نحوه ساخت سکوبندی آزمایشگاهی

سازگاری آزمایشگاهی

برای آزمایشگاه مهم است که توانایی تغییر و انطباق سریع و بی دردسر را داشته باشد. به همین دلیل باید سکوبندی آزمایشگاهی به نحوی طراحی شود که برای ارائه به دانشمندان ، دانشجویان و شیمی دانان آماتور و استفاده تجهیزات لازم برای نیاز آنها منطبق باشد. هر وسیله ای که در نظر داریم باید با در نظر گرفتن سهولت استفاده باشد. همچنین تمرکز زیادی بر دوام و ایمنی داریم.

 

نتیجه گیری

در سکوبندی آزمایشگاه به کیفیت متریال کار شده و انطباق پذیری آنها توجه کنید. سکوبندی باید به کاربری آسوده تمامی کاربران آن کمک کند. سکوبندی های مدولار نیز که قابلیت حرکت و جابه جایی روی چرخ دارند نیز به تازگی در دنیا مورد توجه قرارگرفته است.

 

شرکت های ایرانی نیز می کوشند در این زمینه نوآور باشند و هر چه بیشتر به نیاز های مشتریان خود پاسخ دهند. سکوبندی آزمایشگاهی قدم اول ساخت یک آزمایشگاه و بستر اصلی کار شماست، اگر محیط شما نامناسب باشند، بازدهی دستگاه های شما افت می کند، پرسنل شما بی انگیزه و فرسوده می شوند.

 

سکوبندی آزمایشگاه را به مجموعه های بزرگ و با تجربه بسپارید چراکه هر مقدار هم شما ریز بین باشید باز هم نکاتی هست که آنها را در نظر نگرفته اید. برای مثال اگر چرخ های نصب شده در هر جای آزمایشگاه شما قابلیت قفل شدن نداشته باشد، شما درچار مشکلات فراوانی می شوید.

 

منبع:   رویان ایران

جدیدترین مطالب سایت