نحوه نگهداری از چیلر تراکمی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نحوه نگهداری از چیلر تراکمی

چیلر تراکمی دستگاه جهت کاهش دمای آب جریان پیدا کرده در سیستم تهویه و خنک کننده هوا در ساختمان و سرد کردن ماشین آلات و محصولات صنعتی است.

نگهداری اصولی از چیلر تراکمی در بهبود عملکرد و افزایش عمر آن تاثیر بسزایی دارد.

این چیلرها که به سه نوع چیلر هوا خنک، چیلر آب خنک و تبخیری خنک دسته بندی می شوند می بایست به طور مداوم سرویس و نگهداری شوند.

پرسنل شرکت والا اندیشان پس از اجرای دقیق در نصب چیلر تراکمی با سرویس های دوره ای این دستگاه در بهبود عملکرد آن تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارند.

مواردی که شامل سرویس چیلر تراکمی می شود عبارتند از: بررسی وضعیت کمپرسور ها، روغنکاری صحیح قطعات، اجرای تست ازت، استفاده از نشت یاب الکتریکی جهت کنترل حرارت، میزان گاز مبرد، وضعیت آب در لوله ها و تمیز کاری فیلتر ها

 

نکاتی در رابطه با نگهداری انواع چیلر تراکمی

رعایت نکات زیر در تعمیر و نگهداری چیلر تراکمی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد:

تمیز نگه داشتن مداوم لوله ها: مسیر لوله‌های انتقال آب در چیلر تراکمی باید بدون رسوب،  آلاینده ها و مواد معدنی باشد.

 

کنترل سختی آب جریان یافته در کندانسور: این عملیات با رسوب زدایی سالانه و اسید شویی انجام می گیرد در این صورت دیگر شاهد کاهش راندمان انتقال حرارت و افزایش درصد افت فشار در لوله های منتهی به کندانسور نخواهید بود.

 

کنترل دمای آب ورودی به کندانسور: با پایین نگه داشتن دمای آب ورودی کندانسور از افزایش فشار کاری چیلر و مصرف بالای انرژی جلوگیری می‌کنند.

 

نگهداری سرعت جریان آب در بخش‌های مختلف: حداقل و حداکثر سرعت جریان آب عبوری چیلر تراکمی بایستی بین ۳ تا ۱۲ فوت بر ثانیه بر اساس استاندارد جهانی باشد.

 

شارژ کافی جهت مبرد دستگاه: حفظ سطح استاندارد فشار مبرد در نحوه عملکرد دستگاه بسیار موثر است و سبب افزایش ظرفیت سرمایشی دستگاه می گردد.

 

جلوگیری از ورود گازهای غیر قابل تقطیر:

ورود گازهایی مانند هوا و رطوبت به بخش مکش کمپرسور سبب کاهش کارایی در چیلر تراکمی می گردد.

تست میزان روغن کمپرسور: عملیات بررسی روغن کمپرسور روی تمامی فرآیندهای سرد سازی جریان آب،  انتقال حرارت و انتقال هوای مطبوع در محیط تاثیر گذار است.

 

چک کردن عملکرد موتور و قطعات چیلر:

بدین منظور اتصالات الکتریکی،  سیم کشی ها و وضعیت تابلو برق ها جهت جلوگیری از وجود اتصالات ضعیف بررسی می گردد.

نصب درایور و اینورتر های دور متغیر در چیلر تراکمی: سرویس کاران ماهر با تغییر دور موتور کمپرسور به کاهش مصرف انرژی بر اساس بار برودتی کمک می کنند. 

 

چک لیست مهم برای نگهداری و مراقبت از چیلرهای تراکمی

مجریان و اپراتورهای شرکت والا اندیشان با فناوری مانیتورینگ از راه دور و ثبت گزارشات عملکرد چیلرهای تراکمی نحوه کار دستگاه را بررسی می‌کنند.
این کار با یادداشت برداری از نحوه عملکرد  بخش‌های مختلف دستگاه مانند فشار نواحی مختلف،  سطح سیال و نرخ جریان آب عبوری در کندانسور و اواپراتور انجام می گردد.
پس از لیست مواردی چون ارزیابی کارکرد کلیه دستگاه،  اطمینان از عدم نشتی در سیستم،  اندازه گیری میزان سختی آب،  بررسی دما و فشار و…
تمامی  اجزا و قطعات جداگانه بررسی می‌شوند در صورتی که سرویس کار در یکی از بخش‌ها مشکلی را شناسایی کند آن را رفع می کند و مانع از ایجاد خرابی های بیشتر می گردد.

نکات مورد بررسی در چک لیست نگهداری چیلر تراکمی:

چک کردن سیستم روغن، تنظیم اتصالات برقی، بررسی کمپرسور و اجزای آن، شستشوی لوله های اواپراتور، تست ضخامت لوله های کندانسور، رفع آلودگی لوله‌های کندانسور، تعیین نقطه تنظیم قفل چیلر، تنظیم تعادل موتور، چک عایق دستگاه، تست عملکرد صحیح کنترل ها، تست کیفیت آب و مواد آن، اندازه گیری میزان دمای موتور، بررسی کویل ها، چک کلیه تنظیمات و بررسی برنامه زمانی روشن بودن دستگاه.

 

والا اندیشان بهترین راهکارها برای مراقبت از چیلرهای تراکمی را به شما ارائه میدهد.

چیلرهای تراکمی پس از نصب نیاز به نگهداری و سرویس دوره ای دارند.

متخصصین شرکت والا اندیشان با انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای چیلر تراکمی در استفاده بهینه،  بهبود عملکرد و افزایش عمر دستگاه تاثیر بسزایی دارند.

در تمامی سرویس‌های دوره‌ای چک لیست های مدرن نرم‌افزاری تهیه می گردد و پس از شناخت دلایل بروز مشکلات و عیب یابی؛  تعمیرات چیلر تراکمی صورت می‌گیرد.

نوع سرویس در بازدیدهای هفته ای و ماهانه متفاوت می‌باشد انجام بازدید دوره ای در ابتدا و انتهای فصل گرما لازم است تا در صورت بروز مشکل عیب یابی صورت گیرد تا از خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری شود

جدیدترین مطالب سایت