نهال های مناسب مناطق گرمسیری چه نهال هایی هستند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نهال های مناسب مناطق گرمسیری چه نهال هایی هستند؟

خرید نهال؛ در مناطق گرمسیر به دلیل کمبود خاک های حاصلخیز و همچنین کاهش درصد رطوبت در مقایسه با سایر نقاط، دقت عمل بیشتری می خواهد چرا که در دسته بندی هایی که برای انواع نهال ها ارائه شده متوجه شده اند که تمام گونه ها برای مناطق گرم و خشک مناسب نمی باشد و نیاز هریک از آنها متفاوت است.

 

مقدار آبیاری نهال های گرمسیری چگونه می باشد:

بعضی از نهال ها به آبیاری بیشتری نیازمند هستند و حتی قرار گرفتن در یک محیط گرم با دمای بالای 30 درجه برای آنها مضر خواهد بود و باعث می شود که مقاومت خود را از دست بدهند. پیشنهاد می کنیم قبل از شروع کار، ویژگی های جغرافیایی منطقه خود را به خوبی در نظر بگیرید و اگر در میان بررسی ها به این نکته رسیدید که میزان بارندگی های سالانه در منطقه شما مانند شهر کرمان به عددی کمتر از 500 میلیمتر می رسد، بهتر است که از شرایط کاشت 2  نهال منتخب که در ادامه به نقل از نهالستان گلد نهال برسی خواهیم کرد:

 

خرید نهال پسته مناسب مناطق گرمسیری:

پسته با نام علمی  “Pistacia vera”دارای خواصی مانند : کنترل دیابت، کمک به کاهش وزن و کنترل فشار خون می باشد که از محبوبیت قابل توجهی در سراسر دنیا برخوردار است و هر ساله در بخش صادرات فروش زیادی را تجربه می کند. نهال پسته، در برابر شوری و کم آبی مقاوم می باشد، اما ترجیه می دهد تا شوری آب از 18 دسی زیمنس بر متر بیشتر نشود. همین ویژگی باعث شده تا به عنوان یکی از مناسب ترین نهال های گرمسیری برای شهرهای گرم و خشک کشورمان خریداری شوند. نهال های پسته ها دارای انواع متفاوتی هستند که معروف ترین آنها شامل: نهال پسته اکبری، پسته کله قوچی، احمد آقایی، قزوینی، زرند، فندقی و … می باشد.

 آب و هوای گرم و خشک برای مقاومت نهال پسته؛ گزینه ی مناسبی می باشد زیرا برخلاف نهال های سردسیری عملکرد بالایی در این مناطق دارند و به باردهی بالایی می توانند برسند. نهال پسته؛ در دمای بالای 40 درجه و همچنین در زمستان ها تا 19- درجه مقاوم است.

 

رشد نهال پسته به چه عواملی بستگی دارد؟

برای عملکرد بهتر نهال پسته؛ از خاک های لومی و شنی با عمق زیاد استفاده کنید. بررسی خاک و درصد شوری آن به رشد نهال پسته؛ کمک می کند. تمام ارقام پسته نسبت به آبیاری زیاد حساس هستند و لازم نیست تا هر هفته آنها را سیراب سازید.

 

خرید بهترین نهال پسته در مناطق گرمسیر:

 برای خرید نهال پسته؛ ریشه های نهال را به دقت بررسی کنید تا کاملا صاف و بدون گره باشند.نهالستان گلدنهال برای تمام نهال های پسته؛ به خریداران عزیز ضمانت واقعی بازگشت کالا ارائه می دهد و تمام ارقام موجود در این نهالستان از ریشه های کاملا سالم برخوردار هستند. یکی از انواع نهال پسته، پسته ی کله قوچی می باشد. این درخت پسته، یکی از ارقام نهال پسته زود گل، به شمار می آید به طوری که شکوفه ها از اواخر اسفند رشد می کنند.

 

نهال های مناسب مناطق گرمسیری چه نهال هایی هستند؟

نهال بادام مناسب مناطق گرمسیری:

بادام با نام علمی “Prunus dulcis” به دلیل مقاومتی که در برابر کم آبی از خود نشان می دهد مناسب کاشت در مناطق گرمسیر می باشد. برای کاشت نهال بادام؛ لازم نیست حتما باغ های بزرگ و چند هزار هکتاری داشته باشید، برای شروع می توانید از باغچه های حیاط منازل خود نیز استفاده کنید.

 

 اولین نکته ای قبل از خرید نهال، استعلام از قیمت نهال بادام؛ می باشد که معمولا ارقام ایرانی و غیر اصلاح شده از قیمت های کمتری برخوردار می باشند. برای انکه بتوانید محصولات خود را به بازار عرضه نمایید بهتر است.

 

 از ارقام شیرین آن خریداری کنید و این موضوع در زمان برداشت محصولات اهمیت پیدا می کند، زیرا بادام های تلخ طرفداری ندارند. توجه داشته باشید با ریشه های نهال بادام؛ در زمان کاشت به آرامی برخورد کنید زیرا به شدت حساس هستند و نباید خم شوند و از حالت اولیه ی خود خارج شوند.

 

پرورش نهال بادام به چه عواملی بستگی دارد؟

نهال بادام؛ مانند هر گیاه دیگری برای رشد خود به آبیاری، خاک مناسب، کود، نور خورشید و … نیاز دارد. نکته ای که در مورد آن وجود دارد این است که به آبیاری زیاد حساس است و مقاومتش را در خاک از دست می دهد زیرا رطوبت در قسمت ریشه ها افزایش پیدا می کند. برای مثال در نهال بادام تونو، این بادام، یکی از گونه نهال های بادام؛ بومی کشور ایتالیا می باشد. شکل برگ های Almond seedlings، نیزه ای، باریک، دراز و کمی موج دار است و میزان بازدهی ان، 50 الی 70 کیلو است.

 

حین خرید نهال بادام بهتر است چه نکاتی رعایت شود:

در زمان خرید نهال بادام؛ دقت داشته باشید اگر اطراف نهال با پلاستیک مشکی پوشیده است، حتما باید سوراخ هایی روی این پلاستیک قرار گرفته باشد تا ریشه های نهال بادام؛ از بین نرفته باشند زیرا هوای کافی در جریان نیست و باعث می شود که ریشه ها ضعیف شوند. نهالستان گلدنهال برای تمام نهال های بادام؛ به مشتریان عزیز اطمینان خاطر می دهد که نه تنها راه های عبور و مرور هوا را در تمام نهال ها تعبیه کرده است، بلکه آن ها را ضمانت می کند.

 

نتیجه گیری کلی در رابطه خرید نهال:

در این مقاله به معرفی 2 نهال پر فروش برای مناطق گرمسیری پرداختیم و عوامل مخرب به همراه شرایط لازم رشد را برای هر کدام از نهال پسته و نهال بادام پرداختیم. انتخاب نهالستان گلد نهال به اهداف اقتصادی شما رنگ تازه ای می بخشد.

 

 ما در زمینه ی تولید انواع و ارقام نهال و درختان میوه ی مثمر ثمر پر فروش از جمله : فروش انواع نهال گردو، ارقام نهال پسته، اقلام نهال بادام، نهال های انگور، گیاهان هلو، درختان شلیل، نهال سیب، نهال گلابی، نهال انار، خرید نهال پیوندی و… تمامی ارقام نهال موجود در بازار و همچنین ارقام نهال کمیاب مانند: نهال رازبری، بلک بری، زغال اخته، سنجد و… را با مجوز گواهی بهداشت جهاد کشاورزی، دارا می باشیم.

 

نشانی سایت ما:goldnahal.ir

شماره تماس : 09144812739 علی نریمانی

ایمیل ما : INFO@GOLDNAHAL.IR

 

جدیدترین مطالب سایت