مهمترین نکات خرید کامپیوتر گیم حرفه‌ای

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مهمترین نکات خرید کامپیوتر گیم حرفه‌ای

 اگر گیمر هستید و به دنبال خرید یک سیستم گیمینگ مناسب هستید، این مقاله به شما در خرید کامپیوتر گیمینگ دلخواه کمک بسیاری خواهد کرد.

 

در این مقاله قصد داریم ذهن شما را برای انتخاب درست یک سیستم گیمینگ آماده کنیم. برای خرید سیستم گیمینگ ابتدا باید اجزای سیستم را به درستی بشناسیم، البته نکات مرتبط با خرید کیس گیمینگ تا حدود بسیاری برای خرید کامپیوترهای طراحی و رندر نیز صادق است. پس برای شناخت بهتر این اجزا با ما همراه باشید.

 

انتخاب یک سیستم گیمینگ قدرتمند

یک کامپیوتر از اجزای مختلفی شامل بدنه کیس، مادربرد، پردازنده مرکزی، خنک کننده پردازنده مرکزی، رم، کارت گرافیک (شامل : پردازنده گرافیکی، حافظه موقت گرافیکی و خنک کننده گرافیک)، حافظه ذخیره سازی و منبع تغذیه تشکیل شده است؛ که ما به طور خلاصه وظیفه هرکدام از اجزا و نحوه عملکردشان را برای شما توضیح می دهیم تا در زمان خرید آگاهی نسبی نسبت به این قطعات داشته باشید اما توصیه می کنیم در صورتی که دانش و تخصصی کافی در این زمینه را ندارید از افراد متخصص این حوزه مشورت بگیرید و از مراکز تخصصی فروش کامپیوترهای گیمنیگ از جمله استوک پی سی خرید کنید.

 

بدنه کیس

این قطعه شامل یک باکس تو خالی به همراه فن ها و نورپردازی است. متریال استفاده شده در بدنه کیس مهمترین فاکتور در خرید کیس می باشد. دیزاین کیس برخلاف باور عموم مردم فقط به علت زیبایی نیست بلکه هدف اصلی تهویه بهتر هوا است. انتخاب درست این قطعه در تهویه گرمای تولید شده توسط دیگر قطعه ها اهمیت بالایی دارد و به افزایش طول عمر کیس کمک می کند.

در زمان خرید کیس گیمینگ حتما باید به قاب یا بدنه کیس و همینطور خنک کننده توجه بسیاری داشت، بازی های کامپیوتری سرعت اجرای بالاتری از کامپیوترهای معمولی دارند و همین منجر‌به گرم شدن کامپیوتر می شود.

 

مادربرد (Motherboard)

این قطعه را می توانیم مسیر ارتباطی همه قطعه های سیستم بدانیم. تمامی قطعات به مادربرد متصل شده و از این طریق با هم در ارتباط خواهند بود. مادربردها در سایز های مختلفی موجود هستند. هرچه سایز مادربرد بزرگتر باشد، سیستم شما میتواند از قطعات بیشتری پشتیبانی کند. انتخاب درست این قطعه از این جهت حائز اهمیت است که به شما دسترسی های بیشتری از لحاظ تعداد ورودی و خروجی های سیستم و هماهنگی بیشتر قطعات می‌دهد.

 

پردازنده مرکزی (CPU)

این قطعه وظیفه پردازش تمامی اطلاعات را در سیستم بر عهده دارد. دقیقا وسط مادربرد نصب می شود، اطلاعات را از رم تحویل گرفته و مرحله پردازش را انجام می دهد. هر پردازنده دارای تعدادی هسته و واحد پردازشی است. طبیعتا پردازنده هایی با تعداد هسته بالاتر قدرت پردازشی بیشتری دارند اما باید به فرکانس یا به عبارتی قدرت پردازشی هر هسته هم توجه کنید. این قطعه انحصارا توسط دو شرکت AMD و Intel تولید می شود که از دیرباز در تولید این قطعه با هم در رقابت بوده اند. در صورتی که به یک کامپیوتر گیم حرفه ای نیاز دارید در خرید این قطعه دقت بیشتری داشته باشید.

 

خنک کننده پردازنده مرکزی (CPU Cooler)

تمامی گیمرها به اهمیت داشتن یک خنک کننده قوی در زمان خرید کامیپوتر گیمینگ حرفه ای آگاه هستند. پردازنده مرکزی هنگام انجام پردازش ها، حرارت بالایی از خود تولید می کند که موجب آسیب دیدن آن می شود. این قطعه روی پردازنده مرکزی نصب می شود تا حرارت را منتقل کرده و دفع کند. بسته به دمای محیط و قدرت پردازنده، شما می توانید از انواع خنک کننده های آبی یا بادی استفاده کنید. شرکت های تولیدکننده پردازنده مرکزی، معمولا داخل باکس یک کولر هم قرار می دهند اما به دلیل نداشتن قدرت کافی برای خنک سازی پردازنده، توصیه می شود حتما از یک خنک کننده بهتر استفاده کنید چرا که حتی ارزان ترین خنک کننده های موجود در بازار هم از خنک کننده های فابریک موجود در جعبه پردازنده قوی تر هستند.

مهمترین نکات خرید کامپیوتر گیم حرفه‌ای

رم (RAM)

رم حافظه موقت سیستم گیمینگ است و در هر لحظه در حال پر و خالی شدن است. اطلاعات نمی توانند به طور مستقیم از حافظه به پردازنده ارسال شوند چرا که حافظه های ذخیره سازی سرعت کافی برای ارسال اطلاعات به پردازنده را ندارند. پس رم حافظه موقتی با حجم کمتر و سرعت بیشتر نسبت به حافظه های دائمی هست که با گرفتن اطلاعات مورد نیاز از حافظه های ذخیره سازی، آن ها را با سرعت بیشتری به پردازنده ارسال می‌کند.

 

کارت گرافیک

کارت گرافیک در کامپیوترهای مخصوص گیم و رندر از جمله قطعاتی است که هزینه کردن برای آن واقعا ارزشمند است. در صورتی که کارت گرافیک مناسبی انتخاب نکنید اجرای بازی با دشواری و لَگ بسیار مواجه خواهد شد و لذت بازی را از شما خواهد گرفت.

پردازنده گرافیکی (GPU) که وظیفه پردازش تمام اطلاعات تصویری را به عهده دارد، اطلاعات را از حافظه موقت گرافیکی (VRAM) تحویل گرفته و پس از پردازش به مانیتور تحویل می دهد. کارت گرافیک در حقیقت یک بورد می باشد که دو قطعه ی بالا بر روی آن نصب شده و برای خنک شدن قطعا احتیاج به یک خنک کننده قوی دارد که باز هم در خود کارت گرافیک تعبیه شده است. با توجه به میزان استفاده از پردازنده گرافیکی و فشاری که می خواهید به آن وارد کنید، می توانید کارت گرافیک تک فن، دو فن یا سه فن تهیه کنید. پردازنده گرافیکی هم انحصارا توسط دو شرکت AMD و Nvidia تولید می شود که شما با توجه به نوع سلیقه و نوع استفاده می توانید از محصولات یکی از این دو شرکت استفاده کنید.

 

حافظه‌های ذخیره سازی

به طور کلی دو نوع حافظه ذخیره سازی برای سیستم وجود دارد که شامل HDD و SSD می شود. HDD ها حافظه های دیسکی دارای حجم های بسیار بالا و سرعت پایین هستند و مناسب ذخیره کردن اطلاعاتی مثل فیلم ها هستند که نیاز به دسترسی سریع ندارند اما SSDها حافظه های کربنی دارای حجم های پایین تر و سرعت بالاتری نسبت به HDD ها هستند و مناسب نصب ویندوز و برنامه ها و بازی ها هستند. توجه کنید که طول عمر SSD ها خیلی کمتر بوده و مناسب نوشتن و پاک کردن مداوم اطلاعات نمی باشند.

 

منبع تغذیه یا پاور (PSU)

تمامی قطعات موجود در سیستم از برق استفاده می‌کنند. برق این قطعات از قطعه ای به نام پاور تامین می شود که وظیفه تبدیل برق شهری به برق مناسب استفاده سیستم را دارد. برای خرید یک پاور مناسب ابتدا باید مصرف برق تمامی قطعات سیستم را محاسبه کنید و بعد اقدام به تهیه پاور کنید. توجه داشته باشید که ظرفیت پاور باید بیشتر از برق مصرفی سیستم باشد چرا که هدر رفت برق توسط پاور را هم باید در نظر بگیریم.

 

با توجه به توضیحات ذکر شده متوجه نحوه عملکرد قطعات سیستم های کامپیوتری و اهمیت هر یک از قطعات در زمان خرید کامپیوتر گیمینگ شدید. با توجه به نوع بازی و بودجه خود می‌توانید اقدام به خرید کامپیوتر گیم حرفه ای، کامپیوتر گیمینگ متوسط و ارزان قیمت کنید.

 

البته در فروشگاه‌های تخصصی نیز امکان خرید سیستم‌های گیمینگ آماده و یا سفارشی وجود دارد که برای خرید می توانید بصورت آنلاین و یا حضوری اقدام کنید، استوک پی سی از جمله فروشگاه‌های معتبر و متخصص در حوزه خرید کامپیوترهای بازی، اداری و طراحی با سال ها سابقه فعالیت در این حوزه است.

جدیدترین مطالب سایت