نکات مهم خرید بوت چرم زنانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نکات مهم خرید بوت چرم زنانه

خرید بوت چرم زنانه : مطمئناً نیاز شما به استفاده از کفشی که در برابر سرما و برف از پایتان محافظت کند، در زمان ورود به فصل‌های سرد بیشتر می‌شود. نوع و طرح کفش در ظاهر شما تأثیر زیادی می‌گذارد؛ به همین دلیل داشتن حداقل یک جفت بوت یا نیم‌ بوت چرم زنانه، برای ست کردن با انواع استایل‌ها ضروری است. یکی از دلایلی که افراد به کفش‌هایی از جنس چرم روی می‌آورند، دوام و کیفیت بالای آن است. کفش چرم طبیعی و فاقد مواد ترکیبی اضافی، دارای منافذی هستند که باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به پا می‌شوند.

 

همچنین این محصولات اگر طراحی صحیح و مناسبی داشته باشند، می‌توانند احساس راحتی زیادی را در شما به وجود آورند و از ابتلا به پادرد و آسیب به پاهای شما جلوگیری کنند. از دیگر عوامل محبوبیت بوت و نیم بوت‌، مقاومت بالایشان در برابر نفوذ برف و باران و حتی رطوبت، به داخل کفش است. تنوع وسیعی که در طراحی، رنگ و دیگر جزئیات این کفش‌ها وجود دارد باعث شده تا هنگام خرید با انتخاب‌های زیادی روبه‌رو باشد.

 

ازجمله الزاماتی که در هنگام تهیه کفش چرم باید به آن توجه کنید این است که بعدازظهرها به خرید بروید. چراکه پاهای شما در صبح‌ کوچک‌تر هستند و ممکن است بوتی که خریداری می‌کنید از سایز واقعی پای شما کوچک‌تر باشد.

 

مشخصه‌های قابل‌ توجه برای خرید بوت چرم

همه خانم‌ها معمولاً کفشی را انتخاب می‌کنند که هم سلامت پایشان را تضمین کند و هم باعث شیک شدن استایل آن‌ها شوند. اگر شما نیز می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، بهتر است در هنگام خرید بوت چرم زنانه به  موارد زیر توجه کنید.

 

چه هدفی از پوشیدن کفش دارید!

عملکردی که بوت در برابر محیط و شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد بسیار مهم است. افرادی که در مناطق سردسیر و کوهستانی هستند نیازشان به استفاده از نیم بوت یا بوت چرمی که دارای کیفیت و پایداری خیلی زیاد باشد، بیشتر است. انتخاب فردی که پیاده‌روی می‌کند نسبت به شخصی که علاقه‌مند به کوهنوردی است، بایستی متفاوت باشد؛ چراکه در هر مورد سبک یا سنگینی کفش و محیط گرمی که برای پا فراهم می‌کند، بر فعالیت شما تأثیر می‌گذارد.

 

میزان راحتی کفش را در نظر بگیرید!

هنگام خرید نیم بوت یا بوت چرم، طبیعتاً کفشی که در آن به پایتان فشار نیاید و یا بیش ‌از اندازه در آن نلغزد و به‌طورکلی راحت و گرم باشد، بهترین انتخاب است. ضخامت و جنس ته یا کف بوت و همچنین قالب کفش از عامل‌های تأثیرگذار بر روی این ویژگی هستند. توجه داشته باشید که این فاکتور را فدای مدل و طرح بوت نکنید چراکه به دلیل راحت نبودن پایتان در کفش، پس از مدت کوتاهی دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

 

از آسیب‌هایی که بوت نامناسب می‌تواند برای شما به وجود آورد، تغییر ساختار پا و یا فرم سرپنجه پایتان است؛ حتی گاهی مشکلاتی نظیر میخچه نیز ممکن است به وجود ‌آید. توجه داشته باشید اصطلاح جا باز کردن برای نیم بوت‌های چرمی، زیاد صحیح نیست.

 

درست است که چرم، قابلیت کشسانی دارد و تا حد بسیار کمی جا باز می‌کند؛ ولی به این معنا نیست که شما به امید آن، کفشی را انتخاب کنید که پایتان را تحت‌ فشار قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا راحتی پای خود را در کفش بسنجید.

 

توجه به طراحی و اندازه کفش مهم است!

در ویترین مغازه‌ها شما شاهد بوت‌هایی هستید که کف و پنجه آن‌ها بسیار جادار و بزرگ است و در مقابل برخی از آن‌ها باریک‌ترند. ازاین‌رو برای داشتن کفش مناسب، بایستی ابتدا بر اساس قالب پای خود و سپس سلیقه شخصی‌تان کفش را انتخاب کنید.

 

به اندازه ساق بوت دقت کنید!

هر چه اندازه ساق کفش، بلندتر باشد می‌تواند بیشتر از پای شما در برابر سرما محافظت کند. به‌طورکلی خرید بوت با ساق‌های بلند و یا کوتاه می‌تواند امری سلیقه‌ای باشد و شما با توجه به شرایط مکان زندگی خود، تیپ و استایل و علاقه‌تان ، باید بوت مناسبی را خریداری کند.

نکات مهم خرید بوت چرم زنانه

خرید بوت چرم زنانه

 

جنس چرم را بررسی کنید!

چرم‌های طبیعی که از سطح بیرونی چرم پرداخت می‌شوند، از مرغوب‌ترین نوع به شمار می‌آیند؛ عمر طولانی و کیفیت بالا از مشخصه‌های مهم چرم طبیعی هستند. چرم نبوک دارای بافتی مخملی است و از لایه‌های درونی‌تر پوست یا چرم گاو به دست می‌آید و زیبایی و ظرافت خاصی دارد. تمیز کردن نبوک کمی مشکل است و مقاومت کمی در برابر آب دارد. از طرفی چرم جیر که از لایه‌های درونی‌تر پوست گوساله و بز تهیه می‌شود، عمر بیشتری نسبت به نبوک دارد.

 

بنابراین اطلاع از نوع چرم نیم بوت انتخابی‌تان بسیار نکته مهمی است. به‌طورکلی چرمی که بیش‌ازحد براق نباشد، بوی مواد شیمیایی ندهد و در برابر آتش و حرارت مقاوم باشد، به‌عنوان جنسی خوب و مرغوب شناخته می‌شود. خوب است بدانید بوت‌هایی که مچشان دارای خز مصنوعی است، در برابر آب مقاوم‌ترند.

 

نوع و اندازه بند کفش را در نظر بگیرید!

نیم بوت‌هایی که بندهای بلندی دارند؛ راحت‌تر می‌توان پوشید و یا درآورد. اگر انتخاب شما کفش بنددار است توجه داشته باشید که قوزک پای شما در آن به‌راحتی قرار بگیرد و فضای آن تنگ و یا گشاد نباشد. همچنین توجه داشته باشید که سفت بستن بندها می‌تواند فرم اولیه کفش را از بین ببرد.

 

وزن کفش چقدر است!

درست است که بوت‌های زمستانی نسبت به دیگر کفش‌ها وزن سنگین‌تری دارند اما در میان خود آن‌ها نیز فاکتور وزن متفاوت است. بوت‌های سبک و درعین‌حال گرم و راحت، گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره شما خواهند بود؛ زیرا پایتان را خسته و آزرده نمی‌کنند.

نکات مهم خرید بوت چرم زنانه

فرم و جنس زیره بوت چگونه است!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طول عمر کفش و راحتی پا نقش مؤثری دارد، زیره بوت است. درواقع کفشی که دارای حالت کشسانی متعادلی باشد، می‌تواند فشارهای وارده از وزن ما به کفش و بلعکس را خنثی کند. همچنین نوع دندانه‌دار زیره به دلیل اصطکاک بیشتری که به وجود می‌آورند برای راه رفتن بر روی برف مناسب‌تر است و از لیز خوردن شما جلوگیری می‌کند. مقاومت در برابر آب و سایش نیز از دیگر نکاتی است که یک زیره خوب باید از آن برخوردار باشد.

 

اندازه و طرح پاشنه برای خانم‌ها مهم است!

پاشنه‌هایی با طراحی‌ متفاوت و اندازه مختلف، برای بوت و نیم بوت‌های چرم زنانه طراحی ‌شده‌اند و شما می‌توانید وابسته به سلیقه و نیازتان هرکدام که می‌خواهید تهیه کنید. در هنگام خرید بهتر است توجه کنید، کفش‌هایی که بیشتر از 4 یا 5 سانتی‌متر پاشنه یا لژ دارند، مناسب استفاده روزمره نیستند و می‌توانند باعث آسیب و درد در ناحیه کمر و ستون فقرات شما شوند. همچنین پاشنه‌های نوک‌تیز که تقریباً به‌سختی می‌توانند تعادل ایجاد کنند، برای محیط‌های برفی مناسب نیستند و لیز می‌خورند.

 

نکات مهم خرید بوت چرم زنانه

خرید بوت چرم زنانه

 

به نوع دوخت و درزهای بوت توجه نمایید!

اگر درزهای کفش به‌خوبی دوخته و چفت نشده باشد، آب و سرما می‌توانند به‌راحتی در آن نفوذ پیدا کند. ازاین‌رو دوخت‌های دو لایه که بسیار محکم و ضخیم هستند شما را از بابت عدم نفوذ آب و سرما مطمئن می‌کنند.

 

توجه به آناتومی بدن خود داشته باشید!

زمانی که شما با اطلاع از آناتومی بدن خود کفشی را انتخاب کنید مطمئناً خرید رضایت بخشی خواهید داشت.

آناتومی سیب: بوت‌های ساقدار به‌منظور پر و چاق‌تر نشان دادن پای شما بهترند.

گلابی: برای کم کردن حجم پایتان و کشیده‌تر نشان دادن آن، از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده کنید.

مثلث برعکس: برای ایجاد تعادل در ظاهر، بهتر است ‌بوت‌های پرکارتر و زرق‌وبرق دار را انتخاب کنید.

مستطیل: به‌منظور خارج کردن ظاهرتان از یکنواختی، کفش‌هایی که دارای انحنا و قوس در ظاهرشان هستند، مناسب‌ترند.

بدن و پای کوتاه و چاق: بوت‌های نوک‌تیز برای شما مناسب‌اند.

بدن و پای کشیده: کفش‌های بدون پاشنه ظاهرتان را متعادل می‌کنند.

 

ارزش و قیمت

قیمت بوت چرم زنانه وابسته به عواملی مانند نوع چرم، پاشنه، زیره و یراق‌آلاتی که در آن به‌کار رفته متفاوت است. لازم است بدانید که نوع باکیفیت این بوت‌ها به حدی زیاد بادوام و پایداری هستند؛ به‌طوری‌که از پرداخت هزینه برای آن هیچ‌گاه پشیمان نمی‌شوید.

جدیدترین مطالب سایت