تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی از نگاه سایت فیگار

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی از نگاه سایت فیگار

هرکسی دلایل متفاوتی برای جستجوی نقد فیلم دارد. شما می‌توانید بواسطه‌ی خواندن یک نقد محتوایی و تکنیکال خوب، با رویکرد و نگاهی متفاوت در رابطه با یک فیلم بیاندیشید.

تمام تلاش سایت فیگار در زمینه نقد فیلم این بوده تا ضائقه‌ی سینما دوستان را کمی بالاتر ببرد و کاری کند تا در انتخاب یک اثر سینمایی علاوه بر سرگرمی به جنبه‌های روانشناختی، فلسفی و تکنیکال آن‌ها توجه کند.

تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی از نگاه سایت فیگار

تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی

برخی از علاقه‌مندان به سینما قبل از دیدن فیلم، از نقد فیلم و نقد سریال جهت فهمیدن میزان علاقه‌ی یک منتقد استفاده می‌کنند، در حالی که برخی از آن‌ها برای بحث بیشتر پس از دیدن فیلم سراغ بررسی فیلم‌ها می‌روند.

 

از طرفی، برخی به جهت نیاز به کمک در یافتن یک فیلم ارزشمند برای تماشا، به دنبال اخبار سینما و بررسی‌های مختلف هستند. وقت گذاشتن برای تماشای فیلم، چه در سینما و چه در خانه، زمان زیادی را می‌گیرد و زمان در دنیای تکنولوژی همچون پول ارزشمند است.

 

بنابراین، شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر فیلمی که قصد تماشای آن را دارید ارزش وقت شما را خواهد داشت یا خیر. علاوه بر این، ممکن است دوست داشته باشید قبل از فشار دادن دکمه پخش، تصور کنید که یک فیلم چگونه خواهد بود.

 

برای این منظور تیم فیگار با راه اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام با آدرس @figar_ir، جهت کسب اطلاعات کلی و خلاصه‌ای در رابطه با فیلم‌های روز و مطرح دنیا در یک نگاه، تمام تلاشش را کرده است تا از جهات مختلف همچون تصویر زیر با فیلمی که می‌خواهید ببینید، آشنا شوید:

تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی از نگاه سایت فیگار

خلاصه نقد و بررسی فیلم لمب در صفحه اینستاگرام فیگار

 

اهمیت مطالعه نقد فیلم

تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی از نگاه سایت فیگار

نمایی از سه رنگ: قرمز – فیلمی فرانسوی به کارگردانی کریشتوف کیشلوفسکی محصول سال ۱۹۹۴ است.

 

با این اوصاف، ما می‌دانیم که افراد به دلایل کاملاً متفاوت به دنبال نقد سریال یا بررسی یک فیلم هستند. برخی از افراد به سادگی می‌خواهند با دیدن یک شماره (امتیاز IMDB) برای فیلمی که قرار است تماشا کنند نسخه بپیچند تا خیالشان از سرگرم‌شدن و قرار گرفتن در بین جمعیت بیشتری که آن فیلم را دوست داشتند، جمع شود.

 

برخی از افراد هم هستند که می‌خواهند اطلاعات عمیقی درباره‌ی یک فیلم و حقایق پنهان آن بدانند تا بعد از تماشای آن فیلم تصمیم درست‌تری در رابطه با آنچه که در انتهای ساختار روایی با آن مواجه شدند، بگیرند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و صفحه‌ی اینستاگرام فیگار یکی از سایت‌های تخصصی ایران در حوزه نقد فیلم و سریال به همه‌ی خواسته‌های خود در حوزه‌ی بررسی تخصصی فیلم برسید.

 

افرادی هستند که کاملاً علاقه‌مند به فیلم هستند و می‌خواهند وارد جزئیات تولید شوند و حرف‌های همدلان و همفکران خود را درباره‌ی انواع فیلم‌های قدیمی و کلاسیک، نه فقط فیلم‌های جدید یا محبوب، بشنوند.

 

به همین دلیل، ما یکی از بهترین مکان‌هایی که در فضای وب برای بررسی فیلم‌ها وجود دارد را سایت فیگار می‌دانیم. هر عاشق سینما، با مراجعه به سایتی مثل فیگار چه مبتدی و چه متخصص، راهی برای برآوردن نیا‌زهای فیلمی و سریالی خود و تبدیل شدن به یک تماشاگر حرفه‌ای را دارد.

 

بسیاری از مردم از دوستان خود یا افراد دیگری که می‌شناسند برای دریافت مشاوره در مورد تماشای یک فیلم استفاده می‌کنند. باید بگوییم که بخش‌های مختلفی در سایت فیگار وجود دارد که شما را با بهترین‌های هر ژانر و هر کارگردانی آشنا می‌کند.

 

از طرفی، برخی به روزنامه‌ها یا مجلات سر می‌زنند یا تلویزیون تماشا می‌کنند تا توصیه‌هایی را برای دیدن فیلم و سریال دریافت کنند. اما، در دنیای تکنولوژی و عصری که در آن قرار گرفته‌ایم تعداد زیادی از افراد با اینترنت به خواسته‌ها و جواب‌های خود می‌رسند و نظرات آنلاین را پیدا می‌کنند که به آنها می‌گوید از یک فیلم چه انتظاری داشته باشند.

 

به طور کلی، نقد فیلم را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: نقد روزنامه‌نگاری، که به طور منظم در روزنامه‌ها، مجلات و سایر رسانه‌های جمعی مطرح ظاهر می‌شود؛ و دیگری نقد دانشگاهی که توسط محققان فیلم که از طریق نظریه‌های معتبر سینمایی در مجلات دانشگاهی نوع نگاه خود را مطرح می‌کنند.

 

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاثیر نقد فیلم در انتخاب یک اثر سینمایی سپاس‌گزار هستیم. پیشنهاد ما به شما این است که حتما به سایت فیگار با آدرس https://figar.ir سر بزنید و از مقاله‌های اختصاصی آن در این حوزه بهره‌مند شوید.

جدیدترین مطالب سایت