نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

ممکن است در زندگی هر کدام از ما زمانی پیش بیاید که کسی که دوستش داریم؛ نیاز به کمک شبانه روزی داشته باشد. این واقعیت تلخ برای شخصی که به مراقبت نیاز دارد یا فردی که سعی می‌کند از او مراقبت کند؛ بسیار ناراحت کننده و در موارد زیادی چالش برانگیز است. احتمالاً کار به جایی خواهد رسید که اعضای خانواده و دوستان دیگر قادر به مراقبت 24 ساعته لازم از عزیز سالمنداشان نیستند. زمانی که این اتفاق می‌افتد؛ دیگر وقت آن رسیده است که به جای دوستان و خانواده، مسئولیت مراقبت و نگهداری از سالمند را در منزل با متخصص قابل و کارآزموده‌ای تقسیم کنند. در این شرایط اطرافیان به بررسی گزینه‌های حرفه‌ای و موجود می‌پردازند.

 

زیرا همگی به این موضوع واقف هستیم که در دوران کهولت و سالمندی این عزیزان به لحاظ جسمانی و روحی بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند. در این موقعیت، مراقبت 24 ساعته در خانه بهترین چیزی است که می‌توانید برای رسیدگی به آنها در نظر بگیرید. بنابراین خدمات ارائه شده توسط پرستار سالمند که از استانداردهای مراقبتی بالا برخوردار است؛ بسیار کارساز خواهد بود. از این سو در مطلب زیر به بررسی موارد مهم و تاثیرگذار در این انتخاب می‌پردازیم.

 

فاکتورهایی همانند: 

حقوق نگهداری از سالمند

دفتر خدمات نگهداری از سالمند در منزل

نگهداری از سالمند پوشکی در منزل

نگهداری از سالمند در منزل

 

چرا نگهداری از سالمند در منزل

حضور یک متخصص حرفه‌ای برای نگهداری از سالمند در منزل، نه تنها اوضاع را برای بیمار بهتر می‌کند؛ بلکه فشار روحی و جسمی ‌روی خانواده‌ها را به سبب وظیفه سخت و طاقت فرسای رسیدگی و مراقبت شبانه روزی، از بین می‌برد. مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل یک سرویس حرفه‌ای را ارائه می‌کند؛ که اطمینان می‌دهد هر شخص سالمندی بدون نیاز به توجه دائمی‌ و بی وقفه اعضای خانواده خود، رسیدگی و درمان مورد نیازش را به بهترین حالت ممکن دریافت می‌کند.

اکثر سالمندان ترجیح می‌دهند در این برهه از زندگیشان در خانه‌های خود بمانند تا اینکه به مکانی دور از خانواده و محل آرامش خود، نقل مکان کنند. مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل می‌تواند این کار را برای سالخوردگان انجام دهد. از این رو به بیماران آرامش خاطر وصف نشدنی را می‌بخشد.

 

شرایط نگهداری از سالمند پوشکی در منزل

نیازی به یادآوری نیست؛ اما همه می‌دانیم سالمندان در زندگی ما برکتی هستند که خداوند مهربان آن را در اختیار ما قرار داده است. بنابراین لازم است تا از صمیم قلب این عزیزان را دوست داشته باشیم و به آنها خدمت رسانی کنیم. با افزایش سن ممکن است افراد دچار بیماری‌های جسمی ‌شوند که بروز یکسری رفتارها در آنها غیرارادی است. معمولا بی اختیاری در ادرار از عوارض ناگوار کهولت سن و یا بروز بیماری‌های حاد در این مقطع سنی می‌باشد. این اتفاق باعث می‌شود که فرد نیازمند استفاده از پوشک‌های بهداشتی باشد. شرایط مراقبت و نگهداری از سالمند پوشکی در منزل نسبت به سالمندان دیگر متفاوت بوده و ممکن است خانواده‌ها با این قضیه به مشکل بر بخورند. 

 

وجود یک پرستار برای نگهداری از سالمند پوشکی در منزل و کمک کردن به آنها برای حفظ عزت نفسشان، جدا از خدماتی که به سالمند و خانواده وی می‌رساند؛ می‌تواند آرامش روانی لازم را به خانواده‌ها برگرداند. در این شرایط رعایت بهداشت سالمند به لحاظ جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. از این رو موسسات ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل، توانسته‌اند خدمات ویژه پرستاری را به منظور مراقبت و نگهداری از سالمند پوشکی در منزل به خانواده‌های محترم ارائه دهند. 

 

 دفتر خدمات نگهداری از سالمند در منزل

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

برای ارائه خدمات پرستاری در منزل می‌بایست مراکز مذکور دارای مدیریت جامع و صحیح باشند. زیرا وجود نظارت حرفه‌ای و اختصاصی بر نحوه استخدام نیروها، عملکردشان، رضایت مشتری‌ها و… می‌تواند سطح خدمات نگهداری از سالمند در منزل را به حد اعلا و استاندارد برساند. هم‌ اکنون تعداد زیادی دفتر خدمات نگهداری از سالمند در منزل برای ارائه خدمات پرستاری وجود دارند؛ که به صورت ضعیف و توسط افراد غیرحرفه‌ای اداره می‌شوند.

 

این خدمات نامطلوب ممکن است علاوه بر اتلاف هزینه و تحمیل بار مالی بر خانواده‌ها، موجب آسیب جسمی ‌و روانی جبران نشدنی بر سالمند شوند. بنابراین برای دریافت این خدمات می‌بایست از طریق یک دفتر خدمات نگهداری از سالمند در منزل نام آشنا و معتبر اقدام کنید. از جمله مشخصه‌های این دفاتر قانونی و حرفه‌ای می‌توان به وجود تعرفه مشخص برای خدمات، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی، بررسی عملکرد کارمندان توسط بازرسین و وجود نظم و قانون در آنها اشاره کرد. دفتر خدمات نگهداری از سالمند در منزل مرکزی است که خانواده‌ها می‌توانند برای نقد خدمات و دریافت بهتر آنها به آنجا مراجعه کرده و از رسیدگی‌های لازم اطمینان کسب کنند. 

 

 حقوق نگهداری از سالمند

حقوق نگهداری سالمند در منزل متناسب با نیاز سالمند و درخواست دهنده که می‌تواند خانواده و یا دوستان این عزیزان باشد؛ متفاوت خواهد بود. از جمله عواملی که در تعیین قیمت و حقوق نگهداری از سالمند در منزل تاثیرگذار خواهد بود عبارتند از:

 

شرایط و مشکلات سالمند: از جمله مهمترین عوامل تعیین حقوق نگهداری از سالمند این است که فرد سالخورده از چه بیماری‌ها و ناتوانی‌های جسمانی رنج می‌برد؟ آیا به مراقبت‌های خاص پزشکی نیاز دارد؟ آیا دچار زوال عقل و بی اختیاری است؟ در چه شرایط روحی قرار دارد؟ آیا او لجباز، عصبی و پرخاشگر شده است؟

 

مدت زمان درخواست سرویس: آیا به صورت تمام وقت به پرستار نیاز است یا به صورت موقتی و ساعتی در روز؟

 

سطح خدمات درخواست شده: در طول شبانه روز یا مدت زمان مراقبت و نگهداری پرستار از سالمند، لازم است تا چه خدماتی به فرد مذکور داده شود؟ برای مثال، آیا نیاز است علائم بالینی و حیاتی مانند چک کردن تنفس، ضربان قلب، تست فشار و قند خون و… بیمار دائما چک و بررسی شود؟ و یا خدمات پرستار شامل، نظارت بر مصرف داروها، انجام تزریقات، شستشوی زخم و…  می‌باشد؟ آیا هدف از استخدام پرستار سالمند کمک و همراهی در اموراتی همانند: انجام کارهای شخصی (دستشویی و استحمام)، کارهای خانه (پخت و پز، خرید و شستشو) و … می‌باشد؟

 

مسافت پرستار تا مکان ارائه خدمت: فاصله مکانی میان پرستار و سالمند چه مقدار است؟

 

موارد بالا همگی از جمله فاکتورهای تاثرگذار در محاسبه و تعیین حقوق نگهداری از سالمند است. هر مقدار سطح رسیدگی بالاتر و میزان ساعات درخواستی بیشتر باشد؛ قاعدتا حقوق نگهداری از سالمند افزایش پیدا خواهد کرد. 

 

حال که با نحوه قیمت گذاری حقوق نگهداری از سالمند و شرایط مراقبت شبانه روزی در منزل به این عزیزان آشنا شدید؛ آیا به نظر شما این میزان هزینه، ارزش دریافت این خدمات تخصصی و آرامش خیال اطرافیان را دارد؟

جدیدترین مطالب سایت