نیاز به عشق در کودکان و راههای عشق ورزیدن به فرزندتان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نیاز به عشق در کودکان و راههای عشق ورزیدن به فرزندتان

پیوند با نوزادانمان حتی قبل از تولد آن‌ها آغاز می‌شود. وقتی هنوز در رحم ما هستند باید با آن‌ها صحبت کنیم. کودک به شنیدن صدای ما عادت می‌کند و ما می‌توانیم از همان ابتدا احساس کنیم که با او ارتباط داریم. ما به عنوان مادر یا پدر لازم است با فرزندانمان ارتباط برقرار کنیم و به آن‌ها نیز کمک کنیم که با ما ارتباط برقرار کنند.

 

در آغوش گرفتن کودک، صحبت با او، غذا دادن و مراقبت از کودک راه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط با فرزندمان است. نوزاد تازه متولدشده یاد می‌گیرد که به والدینش اعتماد کند و برای دریافت آرامش و محبت به آن‌ها تکیه کند. آگاهی از علائم عشق در کودکان به شما کمک می‌کند که متوجه شوید با موفقیت با فرزندتان پیوند برقرار کرده‌اید یا نه. در ادامه با این علائم آشنا می‌شوید.

 

علائم عشق در نوزادان

او به چشمان شما خیره می‌شود: یکی از علائم عشق در کودکان تازه متولدشده، خیره شدن در چشمان والدینش است. نوزادان تازه متولدشده عاشق نگاه کردن به چهره هستند و چهره شما برای کودک دوست‌داشتنی است. متخصصان بر این باورند که این نگاه روح‌انگیز، یک غریزه قدرتمند برای بقا است که برای جلب عشق و توجه مراقب طراحی شده است اما درعین‌حال این نگاه همچنین آغاز عشق او به شماست. او درمی‌یابد که شما چقدر در زندگی او مهم هستید.

 

او بوی شما را تشخیص می‌دهد: بین انتخاب ده گل رز معطر و تی‌شرت عرق کرده آغشته به شیر شما، فرزندتان هر بار به دنبال لباس شما می‌رود. حتی یک کودک یک‌هفته‌ای نیز سر خود را به سمت پد سینه آغشته به شیر مادرش خواهد چرخاند. برای نوزاد تازه متولدشده شما هیچ بویی شیرین‌تر از بوی شما نیست.

 

او به شما لبخند می‌زند: اولین باری که فرزندتان به شما یک لبخند واقعی می‌زند، یک لحظه بسیار هیجان‌انگیز است. این روش کودک برای ابراز عشق بچگی و گفتن «دوستت دارم» است.

 

او با شما صحبت می‌کند: اولین غان و غون‌های کودک به سمت شما یا یک مراقب معتمد دیگر معطوف می‌شود. او با صحبت با خودش شروع نمی‌کند. او برای برقراری ارتباط با شما از این زبان اولیه استفاده می‌کند، پس به او پاسخ بدهید.

 

او می‌خواهد شما در کنارش باشید: تقریبا در نیمه سال اول زندگی کودک، متوجه خواهید شد که او از نبود شما در کنار خود ناخشنود است. هنگامی‌که از اتاق خارج می‌شوید ممکن است صورت فرزندتان مچاله شود یا شروع به گریه کند و هنگام بازگشت شما عاشقانه لبخند بزند. این نشانه دلبستگی روزافزون کودک به شما و همچنین یکی از علائم عشق در کودکان است.

 

نیاز به عشق در کودکان و راههای عشق ورزیدن به فرزندتان

به کودک خود عشق ورزیدن را یاد بدهید

کودک از چهره شما تقلید می‌کند: یکی از علائم عشق در کودکان نوپا این است که آن‌ها حالت چهره شما را تقلید می‌کنند. به همین دلیل است که این کودکان، هنگام لبخند زدن شما لبخند می‌زنند و هنگام ترسیدن شما، مضطرب می‌گردند. این بازتاب دادن حالت چهره از دوره نوزادی شروع می‌شود اما در سنین نه تا 18 ماهگی به اوج خود می‌رسد.

 

او نشانه‌ها را از شما دریافت می‌کند: کودک یک‌ساله شما در برابر یک فیل که در آشپزخانه، تخم‌مرغ سرخ می‌کند چه واکنشی نشان می‌دهد؟ به‌احتمال‌زیاد، او به شما نگاه می‌کند. دنیا می‌تواند برای کودک کوچک شما مکانی گیج‌کننده و غافلگیرکننده باشد و او از واکنش‌های شما برای درک آن استفاده می‌کند. او شما را دوست دارد و به نظر شما اعتماد دارد.

 

او از رفتار شما تقلید می‌کند: روانشناسی پسران عاشق در مورد علائم عشق در کودکان چه می‌گوید؟ آیا پسر کوچک شما سعی می‌کند با کلیدهای شما در را باز کند؟ آیا او دقیقا مانند شما موهای خود را در مقابل آینه درست می‌کند؟ می‌گویند تقلید، تملق و چاپلوسی است اما در کودکان نوپا، تقلید کردن صادقانه‌ترین راه برای ابراز عشق و احترام است.

 

او با شما تعامل دارد: رفت و برگشتی که در دوران کودکی آغاز شده است اکنون بسیار پیچیده‌تر است. کودک نوپای شما می‌خواهد به سوالاتتان پاسخ دهد، شاهد عکس‌العمل شما نسبت به کاری که انجام می‌دهد باشد و از ایده‌های خود (به روش خودش) به شما بگوید. این امر به عنوان توجه اجتماعی متقابل شناخته می‌شود و نشانه دلبستگی و اعتماد کودک نوپا به شما است.

 

او از شما به عنوان پایگاه اصلی استفاده می‌کند: در یک محیط جدید، کودک نوپای شما ممکن است بین کاوش در محیط و در آغوش گرفتن شما در رفت‌وآمد باشد. این یک نشانه اطمینان و دلبستگی در کودک و عشق کودکی است. شما مکانی امن و دلگرم‌کننده برای بازگشت کودک هستید.

 

او برای نجات به شما مراجعه می‌کند: شما در حال عبور از پارک هستید که یک سگ بزرگ به سمت کودک نوپای شما می‌دود. فرزندتان دست‌هایش را بلند می‌کند تا شما او را بلند کنید و در آغوش بگیرید. درواقع، کودک به شما اعتماد می‌کند تا به او کمک کنید و این یکی از علائم عشق در کودکان است.

 

او برای آرامش و راحتی به سراغ شما می‌آید: کودک نوپای شما ممکن است وقتی زمین خورد گریه کند تا شما او را در آغوش بگیرید. او می‌داند که می‌تواند به راحتی بر روی شما حساب کند و به اندازه کافی به شما اعتماد دارد.

 

نیاز به عشق در کودکان و راههای عشق ورزیدن به فرزندتان

نشانه عشق در کودکان پیش‌دبستانی

او بدرفتاری می‌کند: یکی از علائم عشق در کودکان پیش‌دبستانی سعی در دریافت توجه است. اگر او توجه مثبت را از شما دریافت کند هرگز به دنبال توجه منفی نخواهد بود. برای مثال، تصور کنید که در حال صحبت با دوستتان هستید که فرزندتان شروع به پرتاب اسباب‌بازی‌هایش می‌کند. درواقع در این شرایط کودک سعی دارد توجه شما را دریافت کند اما با روشی منفی. این نشان می‌دهد که شما چقدر برای او مهم هستید.

 

شما الگوی او هستید: همانند دوران نوپایی، کودک شما دوست دارد کاری که شما انجام می‌دهید را دقیقا کپی کند اما در این سن، تقلید کردن پیشرفته‌تر است. برای مثال ممکن است ببینید که او سعی می‌کند مانند شما با تلفن حرف بزند یا در بازی‌هایش هنگام رانندگی با ماشین تصادف می‌کند. در این سن، شما برای فرزندتان یک ستاره راک هستید.

 

او به صورت شفاهی، عشق خود را بیان می‌کند: رفتار کودک پیش‌دبستانی برای ابراز عشق چیست. سرانجام در سه یا چهارسالگی، بسیاری از کودکان ابراز عشق خود را با کلمات واقعی آغاز می‌کنند. ممکن است جملاتی از قبیل «دوستت دارم، مامان» یا «پوستت خیلی نرمه» یا حتی «می‌خوام با تو ازدواج کنم و برای همیشه با هم باشیم» را از فرزندتان بشنوید. همه این‌ها علائم عشق در کودکان است.

 

او شما را آرام می‌کند: کودک پیش‌دبستانی شما ممکن است با همدلی خود شما را شگفت‌زده کند. ممکن است وقتی می‌بیند که شما اشک می‌ریزید یا وقتی ناراحت هستید شما را ببوسد یا پتو مخصوص خود را به شما پیشنهاد کند. او در این شرایط با شما به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که شما در زمان ناراحتی‌اش با او رفتار می‌کنید. شما دنیای فرزند خود هستید و او دوست ندارد که این دنیا به هم بریزد؛ بنابراین سعی دارد همه چیز را درست کند.

 

او سعی می‌کند با کلماتش شما را آزار بدهد: عشق نباید آسیب ببیند اما وقتی در مورد بچه‌ها صحبت می‌کنیم گاهی اوقات ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر باعث ناکامی کودک پیش‌دبستانی خود شوید یا احساسات او را جریحه‌دار کنید ممکن است جملاتی از قبیل «دیگه دوستت ندارم» یا «ازت متنفرم» را از او بشنوید. این کلمات درواقع به این معناست که: «تو برای من آن‌قدر مهمی که میتونی من رو بیش از دیگران ناراحت کنی، بنابراین من می‌خوام بهت صدمه بزنم».

 

او به شما هدیه می‌دهد: ممکن است یک گل که از حیاط خانه کنده شده باشد یا یک نقاشی از فرزندتان هدیه بگیرید. هدایای جالب و دوست‌داشتنی کودک نشان می‌دهد که شما برای او خاص هستید.

 

او بازگشت شما را جشن می‌گیرد: کودک پس‌ازاینکه مدتی از شما جدا می‌شود فرزندتان احتمالا بعدازآن شما را در آغوش می‌کشد و موفقیت‌های خود را به شما نشان می‌دهد. این اتفاق حتی زمانی که برای جدا شدن قشقرق به پا کرده بود نیز رخ می‌دهد.

 

 نشانه عشق در کودکان بزرگتر

شما منبع اعتماد کودک هستید: یکی از علائم عشق در کودکان بزرگتر این است که آن‌ها وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند به والدین خود مراجعه می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که آن‌ها به پدر و مادر خود اعتماد دارند. فرزندتان می‌داند که می‌توانید به او کمک کنید تا احساسات خود را مدیریت کند و در مورد چگونگی بهتر کردن وضعیت، او را راهنمایی می‌کنید.

 

او می‌خواهد برای شما کارهایی انجام دهد: ممکن است کودک شما بخواهد برای شما چای بیاورد یا حتی صبحانه شما را درست کند. این امر به ویژه یکی از علائم عشق در کودکان بزرگتر است.

 

او انعطاف‌پذیرتر است: هرچقدر که از پذیرش این مسئله متنفر باشیم اما برخی مواقع ما فرزندمان را ناامید می‌کنیم. خبر خوب این است که بچه‌های بزرگ به لطف روابط متقابل و دوستانه‌ای که در طول این سال‌ها ایجاد کرده‌اید، احتمالا با این مسئله کنار آمده‌اند. بنابراین اگر مجبورید یک بازی را تا صبح به تعویق بیندازید چون مثلا خسته هستید، احتمال اینکه فرزندتان در این سن این مسئله را با خونسردی بپذیرد بیشتر وجود دارد. او اعتماد دارد که شما به قول خود عمل خواهید کرد و به این پختگی رسیده است که شما هم مثل او نیازهایی دارید.

 

او در مورد شما لاف می‌زند: ما به عنوان والدین همیشه در مورد بچه‌هایمان لاف می‌زنیم (حداقل در مقابل پدربزرگ و مادربزرگ دلسوز و همسرمان) بچه‌های ما نیز در مورد ما لاف می‌زنند. بنابراین اگر از فرزند بزرگ خود شنیدید که می‌گوید: «مامان من میتونه بهترین غذاها رو درست کنه»، آن را به عنوان یکی از علائم عشق در کودکان بپذیرید.

 

او قدردانی می‌کند: وقتی بچه‌ها از ما تشکر می‌کنند واقعا به ما عشق می‌ورزند و احترام می‌گذارند. بنابراین دفعه بعدی که به کودک خود یک میان وعده می‌دهید و او فریاد می‌زند: «من عاشق این شیرینی‌هام، خیلی ممنون»، با خیال راحت بگویید: «منم تو رو دوست دارم عزیزم».

 

وقتی او را خجالت‌زده می‌کنید به شما می‌گوید: اگر فرزند شما قانون جدیدی می‌گذارد که هنگام جدا شدن از شما و مدرسه رفتن، «بوس و بغل ممنوع»، به این معنی نیست که شما را دوست ندارد. درواقع درست برعکس است. او با بیان محدودیت‌ها، نشان می‌دهد که به شما اعتماد دارد. او می‌داند حتی اگر نخواهد شما او را ببوسید یا بغل کنید باز هم دوستش خواهید داشت و احساس امنیت می‌کند.

 

او یک دیپلمات است: کودک شما در سن مدرسه قادر و کاملا مایل است با شما مذاکره کند. بنابراین اگر او می‌خواهد کمی تلویزیون ببیند و شما می‌خواهید به تکالیفش برسد می‌توانید برای یافتن راه‌حل کاملا با هم همکاری کنید. او اعتماد دارد که شما به او گوش می‌دهید که این امر باعث می‌شود تمایل او به گوش کردن حرف‌های شما نیز بیشتر شود.

 

همان‌طور که مطالعه کردید کودکان عاشق والدین خود هستند و علائم عشق در کودکان در هر سنی متفاوت است. وقتی این علائم را در فرزندتان می‌بینید متوجه می‌شوید ارتباط شما با فرزندتان قوی است و او به شما اعتماد دارد.

منبع : gahvare.net

جدیدترین مطالب سایت