هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

دبی امروزه به عنوان یک شهر تجاری و بازرگانی موفق و پیشرفته ای شناخته شده است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از قبیل برج ها، پارک ها های تفریحی، سواحل، مراکز خرید و موزه های تاریخی است که توجه بسیاری از توریست ها را به خود جلب می کنند.

 

معمولا هر گاه صحبت از جاذبه های گردشگری در دبی می شود همه ما آسمان خراش ها و ساختمان های مدرن را تصور می کنیم اما امروزه موزه ها نقش موثری در جذب گردشگران را ایفا می کنند که نباید از آنها غافل شد. در این مقاله سما را با تعدادی از موزه های تاریخی و مهم دبی آشنا خواهیم کرد؛

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه مروارید

تور دبی و یکی از بهترین و مهم ترین موزه های دبی ، موزه مروارید است که در سال ۲۰۰۳، توسط سلطان آل اویس تاسیس شده است. همانطور که از اسم این موزه پیداست، محلی برای نگهداری از مروارید است. در گذشته، صید مروارید در تمام کشور های ساحلی به ویژه دبی رواج داشته است به همین دلیل سلطان الاویس به جمع آوردی انواع مختلف مروارید ها پرداخته و در نهایت آنها را به مردم دبی اهدا کرد که منجر به تاسیس این موزه شد. در این موزه، علاوه بر مروارید ها، لوازم غواصی و همچنین نقشه یافتن مروارید ها نیز نگه داری می شوند.

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه اتحاد

به گزارش سفر باتو ، از دیگر موزه های مهم و مجبوب دبی میتوان به موزه اتحادیه اشاره کرد که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و اکنون به روی بازدید عموم باز است. این موزه  برای علاقه مندان به تاریخ و سیاست دبی، مکان بسیار جالبی خواهد بود. این موزه آثاری از کشور امارات متحده عربی در زمینه های گوناگونی چون سیاسی و اجتماعی، علمی و فرهنگی، نظامی را به نمایش گذاشته است. در این موزه همچنین می توانید گذرنامه های قدیمی و وسایل شخصی چون عینک، ساعت های جیبی، نامه و تمبر و دیگر اشیا قدیمی را نیز مشاهده کنید. ساختمان این موزه دارای هست غرفه است که در هر یک از آنها تاریخ به نحوی نمایش داده می شود.

غرفه اول مستندی از تاریخ امارات متحده عربی را به نمایش می گذارد.

غرفه دوم دارای یک نقشه پانوراما که نمایانگر دوران قبل از شکل گیری فدراسیون است

غرفه سوم دارای جدول زمانی تعاملی که نشانگر رویداد های مهم تاریخی ماقبل از اتحادیه است

غرفه چهارم دارای یک ویترین با تصاویری از  یک جلسه میان زاید ابن سلطان آل نهیان  و راشد ابن سعید آل مکتوم می باشد

عرفه پنجم راهنمایی برای تشکیل اتحادی

غرفه ششم به مهم ترین بخش بیان مهم ترین لحظات بیعت بنیانگذاران قبل از سال ۱۹۷۱ می پردازد.

غرفه هفتم مربوط به قانون اساسی امارات متحده عربی است.

غرفه هشتم یک گالری از جشن ملت تازه بنیان شدهاست.

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه تصاویر متحرک

این موزه در سال ۲۰۱۴،در خیابان الخمیلا  توسط شیخ ماجد بن محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس سازمان فرهنگ و هنر دبی ساخته شده است. در این موزه حدود به ۳۰۰ نوع عتیقه و همچنین تعداد محدودی از آثار باستانی چون پیپباکس هلندی،زوتروب، فناکیستیسکوپ و پراکسینوسکوپ  در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه شتر

موزه شتر دبی که با نام بیت الرکاب یا خانه شتر سواری نیز شناخته می شود  در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شده و تمامی اطلاعات مربوط به شتر ها و شتر سواری را به نمایش گذاشته است.همچنین این موزه دارای حیاط و اتاق های  بزرگ است که آموزش هایی مربوط به شترها را در بر دارد.

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه خانه شیخ سعید آل مکتوم

یکی دیگر از مهم ترین موزه های دبی که حتما توصیه میشود در لیست مسافرت تان قرار دهید موزه خانه شیخ سعید آل مکتوم است که در سال ۱۸۹۶ ساخته شد و تا سال ها مورد استفاده قرار می گرفت. شیخ سعید از باده نشینان دبی بوده است که پس از فوت، خانه وی را به عنوان موزه در اختیار بازدید عموم قرار دادند. این موزه دارای مساحتی حدود به ۳۶۰۰ متر است که دارای نقاشی های زیبا، اشیاء با ارزش و کمیاب و همچین انواع اسکناس و سکه های قدیمی است.

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه مدرسه الاحمدیه

مدرسه الاحمدیه واقع در دبی که در سال ۱۹۱۲،  توسط شیخ احمد بن دلموک، تاجر ثروتمند مروارید تاسیس شده است و امروزه به عنوان یک موزه به فعالیت خود دارد. این موزه قدمتی نزدیک به صد ساله دارد که از معتبرترین مراکز علمی تاریخی و همچین اولین مدرسه در دبی است. این مدرسه در سال ۲۰۰۰ به موزه تبدیل شده و توسط حاکم دبی افتتاح شد.

 

هر آنچه در مورد موزه های دبی باید بدانید

موزه قهوه

موزه قهوه معروف به متحف القهوه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی است که با سبک معماری شرقی در سال ۲۰۱۴ توسط یک تاجر قهوه به نام خلید المولا ساخته شده است. این موزه همانطور که از نامش پیداست انواع قهوه هایی که برخی از آنها قدمت بالای ۳۰۰ سال دارند را به نمایش می گذارد که تمامی اطلاعات مربوط به هر کدام را می توانید مطالعه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت