با این راهکارها، هزینه های سفر به کیش را کاهش دهیم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با این راهکارها، هزینه های سفر به کیش را کاهش دهیم

سفر به کیش به خصوص در نیمه دوم سال که بسیاری از نقاط کشور، هوای سردی را تجربه می‌کند، یکی از بهترین فرصت‌های ایرانگردی به خصوص در جزایر زیبای جنوب ایران پهناور است. اگر قصد کیش گردی در نیمه دوم سال دارید، بایستی برای سفر انفرادی یا گروهی خود، به صورت صحیحی برنامه‌ریزی کرده تا در زمان و بودجه خود صرفه جویی لازم کنید. در این گفتار، راهکارهایی برای مدیریت هزینه و زمان در سفر به کیش پیشنهاد شده تا بتوانید حداکثر استفاده را از بودجه خود برای کیش‌گردی خاطره‌انگیز، در اختیار داشته باشید.

 

مدیریت زمان را فراموش نکنید

مدیریت زمان چه برای ایرانگردی و چه جهانگردی یکی از مهم‌ترین مقولاتی است که گردشگر انفرادی یا گروهی باید در دستور کار داشته باشد تا حداکثر بهره‌وری را از بودجه محدودی که دارد، کسب کند. مدیریت زمان یعنی این‌که شما پیش از عزیمت به مقصد مورد نظر، بدانید که برنامه روزانه شما چیست. کدام مقصدهای گردشگری اولویت مهم برای بازدید دارد.

 

چه غذا و نوشیدنی باید صرف شود و بهترین نقاط خرید و خوردن و دیدن کجاست. چگونه از حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه تردد استفاده کنیم و چه زمانی سفر کنیم که هتل و محل اقامت ارزان در دسترس باشد.

 

پس اولین راهکار برای کاهش هزینه های سفر به جزیره مرجانی کیش آن است که بدانید کدام هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های جزیره، تخفیف‌های هیجان‌انگیز دارند. در برخی از ایام سال، شاهد افزایش شمار مسافران کیش هستیم مثل تعطیلات کریسمس و تعطیلات نوروز. لذا می‌توان سفر به کیش را به پس از این رویدادها موکول کرد.

 

سفر ارزان به کیش در کدام ماه‌ها

ناگفته پیداست که در اواسط تابستان که شاهد افزایش شدید درجه حرارت در کیش هستیم، شاهد افت مسافر هستیم. اما همیشگی نیست و باید به قیمت ها و نرخ پرواز و هتل به کیش از مبداء‌های گوناگون دقت کرد. اواخر خرداد تا اواخر مرداد، مسافر کم‌تری معمولا عازم کیش می‌شود. اگر دوست دارید در هزینه‌های کیش‌گردی صرفه‌جویی کنید، حتما فصل تابستان را در نظر داشته باشید. با خنک تر شدن هوا، شاهد افزایش مسافر و گرانی هزینه سفر خواهیم بود.

 

اگر قصد تابستان گردی در کیش دارید، ضد آفتاب را در نظر داشته باشید.

با این راهکارها، هزینه های سفر به کیش را کاهش دهیم

کدام روز برای سفر به کیش مناسب است؟

این هم یکی از موضوعاتی است که کیش‌گردهای عزیز باید مد نظر داشته باشند. سفر به کیش چون مثل سفر به دوبی، چند روزه است و اکثر مسافران، سفری ۳ تا ۴ روزه را برای کیش‌گردی در نظر دارند، لذا توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های سفر، از سفر به کیش در روزهای پایانی هفته پرهیز کنید. قیمت تور و هتل و پرواز کیش، در اوایل هفته ارزان‌تر از آخر هفته است.

 

اوج سفر مسافرین کیش از سه شنبه عصر تا جمعه عصر است. قیمت تور کیش در این روزها افزایش یافته و در نیمه نخست هفته شاهد بهترین قیمت برای سفر به کیش هستیم که می‌توانید رقابتی‌ترین نرخ هتل و پرواز و تور ارزان کیش را در پلتفرم تخصصی بزرگ سفرمارکت مشاهده کنید.

 

اگر قصد کاهش هزینه های سفر به کیش را دارید، بهتر است شنبه صبح عازم کیش شده و نهایت سه شنیه ظهر به مبدا بازگردید.

 

ساعت پرواز را دقت کنید

از دیگر مسائلی که باعث کاهش هزینه‌های سفر انفرادی یا گروهی به مرجانی‌ترین جزیره خلیج همیشه فارس ایرانیان می‌شود، توجه به ساعت پرواز است. قیمت پروازهای کیش در هر ساعت از شبانه روز متفاوت است. علت هم شمار گسترده مسافران و خطوط پروازی است که از مبداء های گوناگون عازم جزیره کیش هستند.

 

در بعضی از ساعات شبانه روز، شاهد ترافیک قابل توجهی از مسافر هستیم و قیمت بالاتر است. مثلا عصرها، قیمت بالا می‌رود. مثل در ساعت نزدیک به ۲ ظهر، شاهد افزایش قیمت هستیم. چرا که پذیرش یا CHECK IN هتل‌ها در کیش در ساعت ۱۴ بوده و از طرفی مسافران برای این‌که در جزیره کیش معطل نشوند، پروازهایی بین ۱۰ تا ۱۲ ظهر انتخاب می‌کنند که به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی کیش و ترنسفر به هتل، پذیرش شوند و استراحت کنند.

 

اگر شما پروازهای پس از ساعت ۲ عصر را انتخاب کنید، قیمت پرواز شما کاهش می‌یابد و از طرفی هم در زمان خنکی جزیره وارد این منطقه می‌شوید. پروازهای عصر کیش، طرفدار کمی دارد. شما می‌توانید به جای اقامت در هتل‌های گران ۴ و ۵ ستاره کیش، از فرصت‌های اقامتی در ویلاهای روبروی دریا و ویلاهای استخردار کیش که در سفرمارکت معرفی شده استفاده کنید و سفری هیجان‌انگیز را برای خود و خانواده و دوستان خود رقم بزنید.

 

اقامت در هتل را فراموش کنید!

بعضی‌ها هتل‌گرد هستند و لاکچری‌گرد! اما می‌توان به جای اقامت در هتل‌های لوکس کیش، در ویلاهای استخردار یا ویلاهای لوکس نزدیک دریا در کیش اقامت داشت و با صدای موج دریا، از خواب بلند شد. اقامت در اقامت‌گاه‌های مجهز اختصاصی در جزیره کیش، برای مسافرانی که گروهی سفر می‌کنند، به شدت در هزینه‌های اقامتی آن‌ها صرفه جویی خواهد کرد.

 

امکان پخت و پز آسان و نگهداری حجم بالای مواد غذایی در یخچال و عدم نیاز به خرید غذا و نوشیدنی در مغازه‌های سطح جزیره که سبب مدیریت بودجه می‌شود، از جمله فواید اسکان در اقامت‌گاه‌های لوکس و معمولی ارزان و مقرون به صرفه کیش است.

 

لذا اگر قصد کیش گردی با گروهی از دوستان و آشنایان دارید، اقامت در خانه های مسکونی و برج ها و ویلاهای لوکس و دوبلکس و تریبلکس و فورلکس جزیره را که در سفرمارکت معرفی شده است، در نظر داشته باشید. حتما در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد. شک نکنید!

 

پروازهای ارزان برای بازگشت از کیش

همان‌طور که می‌دانید، تحویل اتاق در هتل‌های جزیره کیش ساعت ۱۲ ظهر است. یعنی شما تا ساعت ۱۲ فرصت دارید که اتاق را تحویل دهید تا برای آن روز، شارژ نشوید. لذا CHECK OUT ساعت ۱۲ است. به همین خاطر، نرخ پروازهای عصر به منظور برگشت از کیش، افزایش خواهد یافت.

 

به منظور کاهش قیمت تور کیش می‌توانید پروازهای صبح را جهت بازگشت انتخاب کنید. چون حجم مسافر بازگشتی از کیش به نقاط مختلف کشور پیش از ساعت ۱۲ ظهر، کم است. پروازهای عصر با توجه به ساعت CHECK OUT هتل‌های کیش، قیمت بیش‌تری معمولا دارند.

 

قیمت‌های خرید بلیط چارتر و لحظه آخر و سیستمی کیش را از نقاط مختلف ایران به کیش و بالعکس در بخش بلیط هواپیما سفرمارکت مشاهده کنید تا سفری ارزان را به این دردانه خلیج فارس ایران، تجربه کنید.

 

فقط ایرلاین معروف؟

برخی از معروف‌ترین خطوط هواپیمایی ایران به مقصد کیش، قیمت بلیط‌های بیش‌تری به نسبت ایرلاین‌های کم‌تر شناخته شده دارند. برخی از ایرلاین های معروف، قیمت بلیط هواپیما به مقصد کیش را بیش از سایر ایرلاین‌ها اعلام کرده اند.

 

شما می‌توانید برای مدیریت هزینه و کاهش هزینه تمام شده سفر به کیش، از ایرلاین‌های کم‌تر معروف مثل وارش و معراج استفاده کنید. لذا با سفرمارکت می توانید ایرلاین های ارزان را به مقصد کیش انتخاب کرده و با تقویم پرواز سایت سفرمارکت، ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما کیش را در ساعات و روزهای مختلف هفته بررسی و انتخاب کنید.

 

هتل ارزان در کیش

در کیش می‌توانید از ده‌ها فرصت اقامتی استفاده کنید. هتل‌های ارزان کیش را در سایت سفرمارکت مشاهده کنید و در هزینه های اقامتی خود صرفه‌جویی کنید تا پول بیش‌تری برای خرید و تفریحات هیجان‌انگیز آبی داشته باشید. لذا هتل‌های ۳ ستاره یا اسکان در خانه‌های مسکونی مناسب اهالی جزیره، می‌تواند گزینه خوبی باشد. شما می‌توانید در هتل‌های ارزان کیش مستقر شوید و از خدمات لابی و کافه و استخر و رستوران هتل‌های شیک و ۵ ستاره کیش در طول روز استفاده کنید.

 

با این راهکارها، هزینه های سفر به کیش را کاهش دهیم

نظرات مسافران قبلی را جدی بگیرید

در بسیاری از سایت های گردشگری معروف داخلی و بین المللی مثل تریپ ادوایزر، نظرات مشتریان و مسافران قبلی بسیاری از هتل‌های ایران از جمله هتل‌های کیش درج شده و در دسترس عموم است. نظرات کاربران درباره رزرو هتل آپارتمان کیش، دید خوبی به شما درباره انتخاب هتل می‌دهد. برخی از هتل‌های کیش معمولا با حجم بالای نظرات مثبت کاربران همراه می‌شود. مثل هتل داریوش کیش. به هر حال، شما بایستی طبق مدیریت بودجه، هتل مورد نظر را انتخاب کنید اما نظرات کاربران درباره هتل‌ها نیز در تصمیم گیری نهایی شما بی تاثیر نخواهد بود.

 

ساحل و مراکز خرید کیش

اگر عشق ساحل‌گردی و پاساژ گردی هستید، بهتر است که محل اقامت شما نزدیک ساحل و مقصدهای خرید جزیره باشد. اما اگر علاقه‌ای به این دو کار ندارید، مناطق دور از مرکز جزیره را در نظر داشته باشید تا هم هزینه شما کم شود و هم از شلوغی‌ها در امان باشید.

 

اگر نزدیک ساحل و مراکز خرید اقامت کنید، هزینه حمل و نقل شما در روزگار بنزینی این روزها، کاهش خواهد یافت. در کیش، هزینه تاکسی به نسبت کرایه تاکسی در سایر شهرها، بیش‌تر است. برای کاهش هزینه سفر به کیش توصیه می‌شود که کم‌تر تاکسی سوار شوید و به همین خاطر، محل اقامت خود را در بهترین نقطه انتخاب کنید.

 

قابل توجه شکم‌گردهای رستوران گرد!

اگر رستوران‌گرد هستید، حتما غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی در رستوران های کیش در انتظار شما خواهد بود. اما باید پول خوبی هم پرداخت کنید. توجه داشته باشید که برای مدیریت هزینه در سفر به کیش، بهتر است که برای میل کردن غذا، کم‌تر به رستوران بروید. مخصوصا اگر گروهی سفر می‌کنید. اقامت در خانه‌های مسکونی با وسایل پخت و پز کامل، فرصتی برای پخت و پز با کیفیت و کم هزینه است.

 

شما می‌توانید به جای آن‌که برای یک پرس کباب یک نفره در رستوران های کیش تا 300 هزار تومان هزینه کنید، این مبلغ را برای خرید برنج و روغن و پیاز و گوشت تازه و طبخ کباب تابه‌ای اختصاص داده و چند نفر را چلوکباب بدهید. پس حتما اگر گروهی سفر به کیش دارید، به مساله پخت و پز در روزگار گرانی مواد غذایی دقت کنید و پول خود را صرف لوکیشن رستوران نکنید!

 

گاهی یک وعده شام ۵ نفره در کیش، بیش از 2 میلیون تومان خرج بر می‌دارد. مبلغی که می‌توان با پخت و پز در اقامت گاه مسکونی در کیش، ۱۰ وعده غذای با کیفیت کم نمک و روغن میل کرد.

جدیدترین مطالب سایت