همسرم زگیل تناسلی دارد! چه کنم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همسرم زگیل تناسلی دارد! چه کنم؟

سلام. همسرم مبتلا به اچ پی وی ۱۱ شده‌است. میخواستم بیینم اگر من که ۳۲ سالم است واکسن رو بزنم و کرایو تراپی کنم و آثار زگیل تناسلی از بین بره ایا امکان انتقال زگیل تناسلی از همسرم به بنده هست؟ و این احتمال چقدر هست؟ آیا می‌توان بچه دار شد؟

 

این سوال واقعی همسر یک بیمار مبتلا به زگیل تناسلی از دکتر حسین کرمی، متخصص اورولوژی و درمان زگیل تناسلی است و این سؤال، یکی از هزاران سؤالی است که هر روزه در این باره مطرح می‌شود. جواب دکتر کرمی را بخوانید:

 

“در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم”

 

زگیل های تناسلی یکی از رایج ترین انواع عفونت های مقاربتی است. بسیاری از افرادی که فعالیت جنسی زیادی دارند، در برخی از مراحل زندگی خود حداقل به یك نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، ویروسی كه باعث زگیل های تناسلی می شود، آلوده می شوند.

 

زگیل های تناسلی بر بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد. زگیل‌ها می توانند مانند برجستگی های کوچک و گوشتی به نظر برسند و یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد ، زگیل ها آنقدر کوچک هستند که دیده نمی‌شوند.

 

برخی از گونه‌های ویروس HPV می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند ، در حالی که برخی از آنها می توانند باعث سرطان شوند. واکسن هایی مانند واکسن گارداسیل می توانند به محافظت در برابر برخی از گونه های HPV دستگاه تناسلی کمک کنند .

 

زگیل های تناسلی چه تاثیری بر زندگی جنسی فرد دارند؟

زگیل های تناسلی می توانند باعث افسردگی و اضطراب شوند که این امر می تواند به سلامت جنسی فرد نیز آسیب وارد کند. بسیاری از افراد مبتلا به زگیل تناسلی احساس خجالت و شرم می کنند.

 

این افراد ممکن است نگران انتقال عفونت به شریک زندگی خود باشند. افراد مبتلا به زگیل تناسلی اگر در یک رابطه جدید قرار بگیرند، ممکن است نگران توضیح وضعیت خود به فرد جدید بوده و ترس از طرد شدن داشته باشند. آنها ممکن است نگران باشند که آیا زگیل های تناسلی پس از درمان دوباره برمی گردند؟ بله، اگر عفونت هنوز در بدن باشد این امکان وجود دارد.

 

با تمام این نگرانی ها ، احساس اضطراب در مورد رابطه جنسی در افراد مبتلا به زگیل تناسلی معمول است. برخی ممکن است به طور کلی از فعالیت جنسی اجتناب کنند، که این تصمیم ممکن است منجر به افسردگی، تنهایی و از بین رفتن صمیمیت با همسر شود.

 

افرادی که مشکوک به زگیل تناسلی هستند باید برای معالجه به پزشک مراجعه کنند. متخصص اورولوژی می تواند در مورد روشهای ایمن جنسی و نحوه کنترل شیوع در آینده مشاوره دهد.

 

همسرم زگیل تناسلی دارد! چه کنم؟

اختلال عملکرد جنسی در مردان مبتلا به زگیل های تناسلی

یک مطالعه جدید گزارش داده است ، در مردان مبتلا به زگیل تناسلی ، احتمال بروز اختلال در عملکرد جنسی ، افسردگی و اضطراب بیشتر است. یکی از بهترین راه‌های درمان زگیل تناسلی مردان، کرایوتراپی زگیل تناسلی است.

 

زگیل های تناسلی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) برجستگی های کوچکی هستند که در ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. تخمین زده می شود که سالانه بین 3 تا 4 میلیون مرد در سراسر جهان با زگیل تناسلی تشخیص داده می شوند. HPV از طریق تماس جنسی منتقل می شود.

 

اعتقاد بر این است که مانند بسیاری از عفونت های منتقله از راه مقاربتی ، زگیل های تناسلی با اختلال عملکرد جنسی، اضطراب و افسردگی در ارتباط هستند. بسیاری از افراد مبتلا به زگیل های تناسلی از ابتلا به بیماری خود احساس شرم می کنند، خود را مقصر می دانند و از انتقال عفونت به شریک زندگی خود نگران هستند. همچنین ممکن است نگران طرد شدن در یک رابطه جدید باشند.

 

برخی محققان از ترکیه خاطرنشان کردند که تحقیقات بسیار کمی درمورد عفونت‌های جنسی، اثرات روانشناختی و اختلال عملکرد جنسی به طور خاص بر روی زگیل های تناسلی متمرکز است. مطالعه حاضر با هدف کسب اطلاعات بیشتر در مورد اختلال عملکرد جنسی در مردان مبتلا به زگیل تناسلی و چگونگی این اختلال عملکرد جنسی ممکن است با افسردگی و اضطراب همراه باشد.

 

محققان به این قضیه پرداخته‌اند که آیا افسردگی و اضطراب باعث اختلال عملکرد جنسی می شود یا اینکه اختلال عملکرد جنسی باعث افسردگی و اضطراب می شود. آنها نتیجه گرفتند که به نظر می رسد اختلال عملکرد جنسی در گروه بیماران مبتلا به زگیل تناسلی مستقل از اضطراب و افسردگی است.

 

آنها اظهار داشتند که ممکن است زگیل های تناسلی با احساس کمتری در ناحیه آسیب دیده همراه باشد و به دلیل قرارگیری زگیل ها ، مردان از جذابیت کمتری برخوردار باشند. دانشمندان توصیه کردند بیماران مبتلا به زگیل تناسلی از نظر عملکرد جنسی و همچنین افسردگی و اضطراب مورد غربالگری قرار گیرند.

 

بهترین راه درمان زگیل تناسلی

هر چه زودتر زگیل های تناسلی درمان شوند ، راحت‌تر درمان می‌شوند. دو نوع درمان اصلی برای زگیل های تناسلی وجود دارد. نوع درمانی که دریافت می کنید به نوع زگیل و محل زگیل بستگی دارد. درمان ها عبارتند از:

 

درمان دارویی با استفاده از کرم ، لوسیون یا مواد شیمیایی بر روی زگیل ها

از بین بردن زگیل ها توسط کرایوتراپی، لیزر و سوزاندن

 

درمان زگیل تناسلی ممکن است چند هفته طول بکشد. در این مدت ممکن است به شما توصیه شود از صابون یا کرم و لوسیون هایی که باعث تحریک پوست می شوند خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود تا زمانی که خود یا همسرتان درمان خود را تمام نکرده و زگیل ها از بین نرود، رابطه جنسی برقرار نکنید.

 

اگرچه این روش های درمانی می توانند زگیل ها را خود از بین ببرند ، اما ویروسی که باعث ایجاد زگیل می شود هیچ درمانی ندارد و تنها راه‌حل، انجام دوباره کرایوتراپی است. البته بدن برخی از افراد با گذشت زمان قادر به پاکسازی ویروس است.

 

قبل از استفاده از درمان زگیل های تناسلی همیشه باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. بسیاری از روش های درمانی زگیل برای درمان زگیل‌های دست و پا طراحی شده اند و نباید از آنها در دستگاه تناسلی استفاده شود.

جدیدترین مطالب سایت