همه جاهای دیدنی قشم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه جاهای دیدنی قشم

درسال‎‌های اخیر شاهد رونق گرفتن صنعت گردشگری درجزیره زیبای قشم هستیم که این به خاطر مورد توجه قرار گرفتن جاهای دیدنی قشم و همچنین توجه کردن به موقعیت استراتژیک این جزیره است.

 

سالانه افراد زیادی تنها به دلیل بازدید از جاهای دیدنی قشم  پا به این جزیره می‌گذارند و با شگفتی‎‌های زیادی روبه رو می‎‌شوند. اگر قصد یک سفر رویایی را دارید سفر به جزیره قشم را فراموش نکنید.

 

موقعیت جغرافیایی قشم

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره غیره مستقل جهان و همچنین بزرگ‎‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس محسوب می‎‌شود. این جزیره  مساحتی برابر 1491 کیلومتر مربع و 5/2 برابر کشور بحرین را دارا می‎‌باشد.

 

اما اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی این جزیره را بیان کنیم، باید بگوییم این جزیره که در استان هرمزگان واقع است از شمال به بندر عباس و از جنوب به جزیره هنگام متصل می‎‌باشد و کوه بو خو مرتفع‌ترین نقطه قشم است که 3500 متر بلند‌تر از سطح دریا محسوب می‎‌شود.

 

برای سفر به این جزیره هیجان انگیز تنها از دو راه آبی وهوایی می‌توانید اقدام کنید که خوشبختانه قشم دارای فرودگاه بین‌المللی می‌باشد که با اکثر شرکت‌‎های هواپیمایی در حال همکاری است.

 

قشم دارای آب وهوای گرم و مرطوب بوده و میانگین متوسط دما در آن 26 درجه سانتی گراد است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود سفر خود را در فصل زمستان یا بهار انجام دهید چراکه ممکن‎‌ است گرمای آن طاقت فرسا باشد ولی با این حال اگر به دنبال سفر ارزان‌تری هستید و مشکلی با گرما ندارید می‌توانید در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید و از جاهای دیدنی قشم بازدید کرده و از تخفیف بلیت‎‌ها و ویلا‎‌ها استفاده کنید. اما عمده جشن‎‌ها و پای کوبی‎‌ها در فصل نوروز است.

 

پس اگر به مراسمات محلی و یا مسابقات طناب کشی، شنا، دومیدانی، اسکیت روی آب و…علاقه دارید سفر در نوروز را فراموش نکنید. اگر تماشای لاک‎ پشت‌‎های پوزه عقابی و شنا کردن و غواصی در دریا برای شما جذاب است اواخر اردیبهشت ماه می‌تواند زمان مناسبی برای این کار باشد.

 

جاهای دیدنی قشم

قشم آنقدر جاهای دیدنی دارد که ممکن است در سفر خود گیج شوید که به کجا بروید پس بهتر است قبل از هرچیز با یک تور هماهنگ کنید تا بهترین هتل‎‌ها و مکان‎‌ها را به شما معرفی کند و برای شما یک برنامه منظم  تنظیم کند تا یک سفر خاطره انگیز با خود از این جزیره به یادگار ببرید.

 

جنگل‎‌های حرا

جنگل‎‌های همیشه سبز حرا یک منظره عجیب و رویایی را در قسمت شمال غربی قشم به وجود آورده است که سالانه گردشگران زیادی به قصد دیدن این منطقه به قشم سفر می‎‌کنند. این جنگل‎‌ها با توانایی خارق العاده‎‌ای که در تبدیل آب شور خلیج فارس به آب شیرین دارند توانستند بقای خود را سال‎‌ها حفظ کنند. اما نکته عجیبی که درباره این جنگل‎‌ها وجود دارد این است که در هنگام مد درختان حرا در آب به سر می‌برند و در هنگام جذر نمایان می‌شنوند. برای تماشای حرا تنها توسط قایق می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

 

جزیره هنگام

 آب‎‌های شفاف جزیره هنگام و طبیعت بکرش چشمان هر بیننده‌‎ای را خیره می‌کند. با سفر به جزیره هنگام می‌توانید ماهی‎‌های در حال بازیگوشی در لب ساحل و دلفین‎‌هایی که در دریا بالا و پایین می‌پرند و همچنین لاک پشت‎‌های پوزه عقابی را تماشا کرده و لذت ببرید. اقامت در شب را در جزیره هنگام فراموش نکنید چراکه ساحل آنقدر جذاب و زیبا می‌شود که حتما شما را به وجد خواهد آورد. در حقیقت فیتوپلانکتون‎‌های لب ساحل نوری همچون ستارگان را ایجاد می‌کنند که گویا شما بر فراز آسمان سیر می‌کنید. برای سفر به این جزیره که در قسمت شمال غربی قشم واقع شده فقط از قایق می‌توانید استفاده کنید.

همه جاهای دیدنی قشم

دره ستارگان

درشمال جزیره قشم دره‎‌ی ستارگان بر اثر عواملی چون باد وآب فرسایش یافته و منظره‌ای دیدنی را به وجود آورده است به طوریکه می‌توان آن را از جاهای دیدنی قشم به شمار آورد که توریست‎‌های زیادی را به خود جذب کرده است. قدمت این دره به دومیلیون سال پیش برمی‌گردد و متشکل از شکاف‎‌ها و بریدگی‎‌ها و دالان‎‌هایی است که شکل عجیبی به آن داده است. اگرچه این دره در شب بسیار زیبا است اما پیشنهاد می‎‌شود به دلیل صدای باد که کمی وهم انگیز است سفر به این منطقه را در روز انجام دهید و از مردم محلی آنجا که به فروش لوازم تزیینی دستی می‌پردازند خرید کنید.

 

قلعه پرتقالی‎‌ها

قلعه پرتغالی‌‎ها که دارای تاریخچه طولانی وعظیم است، در قسمت شمالی جزیره قشم قرار دارد. این قلعه‌‎ها که دارای ستون‌‎هایی به مانند نخل روی سقف‌هایی پوشیده از سنگ‎‌های دلفریب مرجانی هستند نشان دهنده ذوق و هنر پرتغالی‌‎ها در آن زمان بوده و جالب است بدانید این قلعه‎‌ها فقط مکانی به عنوان دژ و نگهبانی نبوده بلکه ساختمان این قلعه‎‌ها برای انبار آب و انبار نگهداری اسلحه و همچنین کلیسا طراحی شده بود.

 

بندر لافت

آن چیزی که بندر لافت را به یکی از جاهای دیدنی قشم تبدیل کرده معماری زیبا و جالب این منطقه و هچنین وجود بادگیرها است. این روستا دارای آب انبار بوده که یکی از دلایل تشکیل خانه‎‌ها در این منطقه وجود آب شیرین آن است. مذهب در بین اهالی این روستا اهمیت زیادی دارد به طوریکه در این روستا هفت مسجد می‌بینیم که خانه‌‎ها در اطراف آن ساخته شده‌اند. این مسجد‎‌ها تک مناره‌ای بوده که نشان دهنده این است که اهالی روستا اهل تسنن می‌باشند.

 

جزایر ناز

در جنوب شرقی قشم جزایر ناز یا به زبان محلی‎‌ها (دو کرده) وجود دارد. اگر در هنگام جزر در جزایر ناز به سر ببرید در زمان مشخصی از روی ارتفاعات این جزیره می‌توانید به تماشای جزیره لارک و تنگه هرمز بنشینید. گرچه امکانات رفاهی زیادی در این جزیره مشاهده نمی‌کنید ولی آرامشی که هنگام قدم زدن در ساحل به دست می‎‌آورید را نمی‌توانید با هیچ جا عوض کنید. همچنین اگر به سواری با شتر علاقه دارید می‌توانید آن را در این جزیره امتحان کنید.

 

غار نمکدان

 با طی کردن یک فاصله 90 کیلومتری از قشم می‌توان یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم، کوه نمکی و به طبع غار نمکی را که دوکیلومتری ساحل واقع شده مشاهده کرد. قندیل‎‌های نمک در داخل غارعلاوه بر اینکه می‌تواند برای گردشگران بسیار دیدنی باشد دارای خاصیت درمانی نیز می‎‌باشد. همچنین تنفس در این غار می‌تواند در بهبود بیماری آسم اثر بخش باشد. در کف این غار جویباری از آب نمک روان است که از دور همانند چشمه‌ای در دامنه کوه است. نکته قابل توجه این که حتما برای بازدید از این غار چراغ قوه همراه خود داشته باشید؛ چراکه بدون آن به دلیل تاریکی غار هیچ دیدی نخواهید داشت.

همه جاهای دیدنی قشم

درباره جاهای دیدنی قشم صحبت کردیم ولی برای سفر به یک شهر بهتر است با غذاهای محلی آن منطقه هم آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بهترین و معروف‌ترین آن را انتخاب کنید. به دلیل نزدیکی به دریا از وجود غذاهای دریایی متنوع در این شهر نباید تعجب کرد. ماهی برشته و یا ذغالی که از برشته کردن ماهی سارین و یا سرخو و… درست می‌شود، هواری، و کلمبا (kolomba) که از ماهی و سبزی‌های مخصوص تهیه می‎‌شود و عنکاس که ماهی مورد استفاده در آن ماهی مرکب است می‌توان نام برد.

 

اگر برای اولین بار است که به این جزیره سفر می‌کنید پیشنهاد می‌‎شود حتما از تور‌‎های گردشگری استفاده کنید تا هم هزینه زیادی را نپردازید و هم با یک برنامه درست سفر خود را پیش ببرید . تور قشم گردی برای اقامت و گردش بهتر در جزیره و نشان دادن جاهای دیدنی قشم در خدمت شما می‎‌باشد. تورلیدر‎‌های قشم گردی جوانان قشم هستند که بر مناطق بیشتر از شما تسلط دارند. پس با خیال راحت برنامه سفر خود را به آن‎‌ها بسپارید تا شما را با جاهای هیجان انگیز روبه روکنند. جهت ارتباط با تور قشم گردی به آدرس  qeshmgardi.com مراجعه فرمایید.

جدیدترین مطالب سایت