همه چیز درباره تحصیل در ترکیه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه چیز درباره تحصیل در ترکیه

اگر به تحصیلات در دانشگاه های بین المللی علاقه مند هستید، تحصیل در ترکیه پیشنهاد ماست. در ترکیه دانشگاه های معتبر در سطح جهانی وجود دارد که متقاضیان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا جهت تحصیل دارد. به خصوص تحصیل در ترکیه برای ایرانیان به این دلیل که کشور همسایه بوده و رفت و آمد به این کشور راحت تر است، محبوبیت زیادی دارد. چه شما بخواهید در مدارس و دبیرستان های ترکیه تحصیل کنید و چه در کالج و دانشگاه های آن، باید قوانین و شرایط مربوط به هر کدام را بدانید. از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله در رابطه با چگونگی تحصیل در ترکیه صحبت کنیم.

 

شرایط تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه علاقه ی زیادی به جذب دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان به خصوص قاره ی آسیا دارد. به همین دلیل نیز از متقاضیان تحصیل در ترکیه استقبال می کند، چرا که می خواهد از این طریق رنک و اعتبار دانشگاه های خود را بالا ببرد. البته شما می توانید هم در مقاطع مدرسه و دبیرستان و هم در مقاطع دانشگاهی و کالج درخواست تحصیل در این کشور را داشته باشید. از مهم ترین شرایط تحصیل در ترکیه می توان به داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های ترکیه و البته داشتن ویزای تحصیلی ترکیه اشاره کرد.

 

رشته های تحصیلی پرطرفدار در ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه در رشته های تحصیلی مختلفی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می کنند اما در این میان تعدادی از رشته های تحصیلی، متقاضیان و طرفداران بیشتری دارد. این رشته های تحصیلی عبارتند از:

مدیریت کسب و کار

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

علوم زمین شناسی

علوم کاربردی و حرفه ای

علوم طبیعی و ریاضیات

حقوق

حسابداری

فهناوری مهندسی

مهندسی صنایع

 

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه می پرسند که آیا تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان نیز امکانپذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. برای تحصیل در ترکیه نیاز به مدرک زبان انگلیسی و یا زبان ترکی دارید.

 

تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه ها در ترکیه اعم از دولتی یا خصوصی و مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دروس خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند و متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند درخواست تحصیل در این دانشگاه ها را داشته باشند.

از جمله دانشگاه های ترکیه که تدریس در آن ها به زبان انگلیسی انجام می شود عبارتند از:

 

دانشگاه بغازیچی

دانشگاه کوچ

دانشگاه مرمره

دانشکده هنرهای زیبای سینان

دانشگاه فنی استانبول

 

هزینه تحصیل در ترکیه

سوال بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کمتر بوده و باید بگوییم که بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی هزینه تحصیل نیز متفاوت است. اما به طور متوسط شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه در مقطع کارشناسی حدود 240 تا 1500 دلار می باشد. اما اگر قصد تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی را داشته باشید، این شهریه به 450 تا 1500 دلار تغییر خواهد کرد. تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز شهریه ای بالغ بر 300 تا 900 دلار در پی دارد. چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه را داشته باشید باید 5،000 تا 20،000 دلار شهریه را در نظر بگیرید.

 

همه چیز درباره تحصیل در ترکیه

اما علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه، زندگی در ترکیه نیز به منظور تحصیل در این کشور نیز هزینه دارد. هزینه زندگی در ترکیه شامل هزینه هایی از جمله اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، قبوض و … می شود. میزان این هزینه ها با توجه به سبک زندگی هر فرد متفادت است. اما به طور میانگین می توان هزینه بالغ بر 500 الی 600 دلار در ماه به این منظور در نظر گرفت.

 

بورسیه تحصیلی ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه می توانند جهت رایگان شدن تحصیل در این کشور از بورسیه های تحصیلی در ترکیه استفاده نمایند. دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه موجب رایگان شدن بیمه دانشجویی، خوابگاه و شهریه دانشگاه خواهد شد. در برخی از بورسیه های تحصیلی دانشجویان علاوه بر تحصیل رایگان، حقوق نیز دریافت می کنند. برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه باید شرایطی از جمله داشتن رزومه تحصیلی با معدل بالا، داشتن مقالات علمی، داشتن اختراع، داشتن شرایط علمی عالی و … داشته باشید.

 

از انواع بورسیه تحصیلی ترکیه می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد:

بورسیه تحصیلی موفقیت علمی

بورسیه تحصیلی Greenmatch

بورسیه تحصیلی ژولیز

بورسیه تحصیلی Servicescape

بورسیه تحصیلی Mailcheck

بورسیه تحصیلی Next generation scholarships

 

برای اطلاع از نحوه ی استفاده از هر کدام از انواع بورسیه با ما در تماس باشید. موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر با سابقه درخشان به خصوص در امر ویزای تحصیلی آماده ارائه ی خدمات جهت اخذ ویزای تحصیلی به شما عزیزان می باشد. جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت www.asmehr.ir مراجعه نمایید.

 

دانشگاه های برتر ترکیه

در پایان نیز لیستی از برترین دانشگاه های ترکیه به منظور تحصیل در این کشور را تهیه کرده ایم. برترین دانشگاه های ترکیه عبارتند از:

همه چیز درباره تحصیل در ترکیه

دانشگاه کوچ (Kӧç ϋniversitesi)

دانشگاه بیل کنت (Bilkent ϋniversitesi)

دانشگاه سابانجی (Sabanci ϋniversitesi)

دانشگاه فنی خاورمیانه   (Orta asya teknik ϋniversitesi)

دانشگاه بغاز ایچی (Boğaziçi ϋniversitesi)

دانشگاه صنعتی استانبول (Istanbul teknik ϋniversitesi)

دانشگاه آنکارا (Ankara ϋniversitesi)

دانشگاه حاجت تپه (Hacet tepe ϋniversitesi)

دانشگاه استانبول (Istanbul ϋniversitesi)

 

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات تحصیل در ترکیه را با شما عزیزان در میان بگذاریم. چنانچه نیاز به اطلاعات و جزئیات بیشتری در این رابطه دارید، مقاله تحصیل در ترکیه در وبسایت موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر را مطالعه فرمایید.

 

همچنین شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان به وبسایت ما به آدرس www.asmehr.ir مراجعه نموده و یا از طریق شماره تماس 09039081201 با ما ارتباط برقرار کنید.

جدیدترین مطالب سایت