همه چیز درباره خرید سگ‌ ها

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه چیز درباره خرید سگ‌ ها

آیا فکر می‌کنید آماده هستید تا یک موجود دوست‌داشتنی را به خانواده خود اضافه کنید؟ 

سگ‌ها موجودات شگفت‌انگیزی هستند. شما می‌توانید رازهایتان را با سگ‌تان درمیان بگذارید و او هرگز به کسی نخواهد گفت و اگر از دست او خسته ، ناراحت و حتی عصبانی هم شوید او همچنان شما را دوست خواهد داشت. خریدن سگ کار بسیار سختی است مخصوصا اگر بار اولتان باشد. ما در این مطلب سعی داریم شما را با  نکاتی را درباره خریدن سگ آشنا کنیم و اینکه چگونه میتوانید خریدی خوب و ایمن را در شیپور داشته باشید.  

 

مهمترین نکته قبل از خرید سگ 

مهمترین نکات این است که آیا شما بودجه کافی برای خریدن سگ و هزینه‌های نگهداری آنها را دارید و آیا سبک زندگی شما اجازه پروش او را به شما می‌دهد یا خیر، زیرا بعد از آمدن آنها شرایط زندگی شما تغییر خواهد کرد. 

 

برای خرید سگ عجله نکنید 

سگ‌ها متنوع‌‌ترین حیوانات هستند و درحال‌حاضر 340 نژاد سگ وجود دارد. سعی کنید با مطالعه درباره نژاد یک سگ آن را انتخاب کنید زیرا هر نژاد خصوصیات رفتاری منحصربه‌فرد خود را دارد و این موضوع تعیین کننده ارتباط‌گیری هرچه بهتر شما با سگ‌تان است. 

 

در زمان خریدن سگ به ظاهر او دقت کنید!

بعد از این که مطمئن شدید که نژاد موردنظر خود را پیدا کردید باید از سلامت او اطمینان حاصل کنید به عنوان مثال: 

1.در تحرکات او دقت کنید 

2.از عادی بودن حالت موهای سگ مطمئن شوید (کدر و ژولیده نباشد) 

3.عادی بودن حالت چشم او 

درباره والدین او حتما سوال بپرسید و حدالامکان آن‌ها را مشاهده کنید و بعد از خریدن سگ بلافاصله آن را به کلینیک دامپزشکی ببرید. 

همه چیز درباره خرید سگ‌ ها

در چه سنی سگ را بخریم؟ 

بهترین زمان برای خریدن سگ سن 45 روزگی تا 12 هفتگی است زیرا در این سن سگ غذای جامد می‌خورد و ارتباط‌گیری او هم شکل می‌گیرد و شما می‌توانید ارتباط بهتری با او بگیرید. 

 

شما باید اطلاعات کاملی درباره این که چه زمانی و در چه سنی باید چه چیزی را به سگ خود آموزش دهید را کسب کنید و حدالامکان یک پرورش دهنده مجرب پیدا کنید و سوالات زیادی از او بپرسید سوالاتی مانند: چگونه از سگ‌ها نگهداری می‌کنند؟ توله‌‌ها تا چه سنی کنار والدین خود هستند؟‌ چه غذایی می‌خورند؟ آیا تست بیماری‌های نژادی شده‌اند؟ 

 

اگر در زمان مناسب طرز مواجه شدن با آدم‌ها و سگ‌های دیگر را یاد نگیرند در آینده نسبت به آنها خشمگین و حساس میشود و مدام واق واق می‌کند.  

 

سگ شما قرار است چه نقشی داشته باشد؟   

سگ‌ها به دلیل تنوع نژاد آنها و رفتارهای منحصربه‌فرد نسبت به نژادی که دارند نقش های متفاوتی ایفا می‌کنند و اگر به این نکته توجه نشود سگتان مورد آزار قرار می‌گیرد و به سگی خرابکار تبدیل می‌شود.

سگ خانواده

طبق گفته سایت AKC سگ‌هایی با نژاد گلدن رتریور، کاوالیر کینگ، بیگل و فرنچ بولداگ بهترین نژاد برای سگ خانواده هستند. 

سگ گارد یا نگهبان

نژادهای روتوایلر، ژرمن شپرد، دوبرمن و بولد استیف سگ‌های مناسبی برای گارد هستند. 

سگ‌های دوستار بچه‌ها

اگر بچه کوچک در خانه دارید سگ‌ها می‌توانند پرستار و دوست خوبی برای بچه‌ها باشند. بهترین نژادها برای ایفای این نقش دوست داشتنی گلدن رتریور، لابرادور رتریور، بیگل، باکسر و نیوفنلاند و سینت برنارد. 

سگ‌های آپارتمانی

اگر در اپارتمان زندگی می‌کنید و نگران واق‌واق‌های زیاد هستید و نیز به دنبال خرید سگی که به گردش کمتری هم نیاز دارد هستید می‌توانید از نژادهایی مثل بدلینگتون تریر، کاوالیر، شی هواهوا و شیتزو می‌توانید انتخاب کنید. 

 

شیپور چیست؟   

موضوع سایت شیپور نیازمندی‌های آنلاین، و هدف اصلی آن ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده است.

نکته: در سایت شیپور امکان پرداخت از درگاه اینترنت بانک نیست.    

 

چگونه در شیپور خرید سگ مطمئن داشته باشیم؟ 

خرید غیر حضوری انجام ندهید!

مطمئن‌ترین راه بعد از این که کالای موردنظر خود را انتخاب کردید قرار حضوری با فروشنده است و حدالامکان این قرار حضوری را نزدیک به پاسگاه پلیس، شعب بانک‌ها و… باشد. تا از صحت و سلامت کالا مطمئن شوید.

 

چگونه ایمن خرید کنیم؟

حتما حضوری فروشنده را ببینید. 

تحت هیچ شرایطی بدون دیدن کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید. 

شناسه آگهی و اطلاعات فروشنده را تا پایان معامله نگه دارید.

 

خرید سگ از شیپور را توصیه می‌کنید؟همانطور که در بالا به نکات مفیدی اشاره شد، خرید سگ کار بسیار سختی است.  سایت و اپلیکیشن شیپور این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعاتی که فرد فروشنده درباره یک سگ قرار داده را بخوانید تا به خرید شما کمک ‌کند و حق انتخاب بیشتری را نسبت به پت‌شاپ‌ها را داشته باشید. 

پت‌شاپ‌ها اصولا اطلاعات کاملی از نژادها ندارند و ممکن است اطلاعات اشتباهی به شما بدهند و سگ‌هایی که در این مکان‌ها به فروش می‌رود ممکن است از پرورش‌دهنده‌های غیرحرفه‌ای خریده شده باشند و از همه مهم‌تر ممکن است بیماری داشته و نژاد اصل و خالص نباشند و هم قیمت بالایی دارند. با توجه به دلایل گفته شده خرید از پت‌شاپ‌ها نسبت به خرید از فروشندگان در شیپور کمتر توصیه می‌شود.

جدیدترین مطالب سایت