همه چیز درباره عایق ژاکتی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه چیز درباره عایق ژاکتی

عایق ژاکتی یکی از نیاز های ضروری در صنعت می باشد. این عایق در تجهیزات و لوازم صنعتی، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اصلی ترین هدف استفاده از عایق های ژاکتی آن است؛ که بتوان از انتقال گرما و سایر موارد مضر صنعتی جلوگیری کرد. علاوه بر ایزوله کردن تجهیزات و دستگاه های صنعتی، می توان از اتلاف انرژی آنها نیز جلوگیری کرد. عایق کاری ژاکتی دارای انواع مختلفی است. به گونه ای که از هر کدام از آنها در موارد مختلفی استفاده می شود. با توجه به نیاز و صنعت مورد نظر، بهترین عایق نوع ژاکتی را انتخاب می کنند.

 

ویژگی های مهم عایق های ژاکتی:

کاربرد مفید عایق های ژاکتی زمانی مشخص می شود؛ که متناسب با شرایط و تجهیزات، مناسب ترین عایق را انتخاب کرد. عایق ها باید دارای برخی از ویژگی های مهم باشند، تا برای استفاده در صنایع و موارد گوناگون به کار گرفته شوند. موارد زیر برخی از مهم ترین ویژگی های عایق های ژاکتی می باشند:

 

مهم ترین ویژگی عایق ژاکتی آن است؛ که بسیار مقاوم و مستحکم باشد. استحکام بالای این عایق ها در صنعت، بسیار قابل توجه است. چرا که از آن ها در برابر دما های بالا و برای تجهیزات صنعتی بزرگ استفاده می شود.

عایق های ژاکتی که برای دستگاه ها انتخاب می شود؛ باید در اندازه و سایز درست انتخاب شوند. در غیر این صورت اتلاف انرژی و حرارت بالا وجود خواهد داشت.

عایق کاری ژاکتی باید با پارچه ها و تجهیزات مخصوص و مقاوم صورت بگیرد. برای مثال بهتر است؛ برای عایق کاری از پارچه های مقاوم فایبرگلاس با دوخت های بسیار قوی استفاده شود.

 

عایق ژاکتی در صنایع مختلف، کاربرد وسیعی دارد.

ویژگی مهم دیگر برای عایق کاری ژاکتی آن است؛ که پارچه لایه های درونی، میانی و لایه خارجی به صورت دقیق و مناسب انتخاب شوند. در واقع لازم است برای هر لایه، پارچه هایی با مشخصه های ویژه انتخاب شود. انتخاب صحیح پارچه برای لایه های مختلف سبب می شود؛ که عایق در برابر هر گونه آسیب حفظ شود و عملکرد بهتری داشته باشد.

اتصال عایق های ژاکتی به دستگاه و تجهیزات صنعتی نیز بسیار مهم است. برای اتصال لازم است از تجهیزات مناسب با جنس های با کیفیت استفاده شود.

از دیگر ویژگی های بارز عایق کاری ژاکتی، می توان به تنوع کاربرد آنها اشاره کرد. استحکام بالای این عایق ها سبب شده است؛ که از آنها در صنایع گوناگون مانند پتروشیمی ها، نیروگاه ها، انواع توربین ها، پمپ ها، سیستم های صنعتی و … استفاده کرد.

 

انواع عایق های ژاکتی:

 

تنوع عایق های ژاکتی صنعتی بسیار بالا است. انواع این عایق ها در صنایع مختلف کاربرد های فراوان و قابل ملاحظه ای دارند.

 

عایق حرارتی ژاکتی از نوع پارچه ای: از این عایق ها برای محیط های صنعتی مرطوب استفاده می شود. چرا که پارچه آنها در برابر رطوبت بسیار مقاوم است. معمولا این عایق ها از جنس فایبرگلاس هستند.

 

عایق های ژاکتی آلومینیومی: این عایق های فلزی به علت داشتن وزن سبک، بسیار پر کاربرد هستند. از این عایق ها می توان در صنایع شیمیایی استفاده کرد؛ چرا که دوام بالایی در برابر خوردگی دارند.

 

عایق حرارتی ژاکتی از نوع فولاد: این عایق های ژاکتی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند. استفاده از آنها در صنایعی با دماهای بالا بسیار مناسب است. همچنین این عایق ها در برابر رطوبت، سایش و خوردگی با دوام هستند.

همه چیز درباره عایق ژاکتی

تنوع عایق های ژاکتی بالا است.

 

مزایای عایق کاری ژاکتی:

استفاده از عایق ژاکتی در صنایع مختلف، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. مهم ترین نقشی را که این عایق ها ایفا می کنند؛ آن است که امنیت بالایی را به وجود می آورند. مزایای بسیار عایق کاری ژاکتی سبب شده است؛ که همواره مورد انتخاب قرار بگیرند. در ادامه به مهم ترین مزایای استفاده از انواع عایق های نوع ژاکتی می پردازیم:

 

اولین و مهم ترین مزیت استفاده از این عایق ها آن است؛ که ایمنی بسیار بالایی را به وجود می آورند. زیرا قدرت نفوذ آنها بسیار بالا است و از انتقال هر گونه مواد مضر و حرارت های بالا به محیط اطراف جلوگیری می کنند.

به طور کلی عایق های حرارتی ژاکتی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند. زیرا این عایق های صنعتی می توانند دمایی تا حدود 900 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. همین ویژگی باعث شده است که در صنایع گوناگون به کار گرفته شوند.

این عایق ها ضخامت و کیفیت بسیار بالایی دارند. در تهیه و تولید آنها از به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا به کار گرفته شده است. به همین دلیل طول عمر بسیار بالایی دارند.

مقاومت آنها در برابر رطوبت، حرارت، مواد شیمیایی، خوردگی و سایش بسیار بالا است. بر همین اساس می توان در انواع محیط های صنعتی از آنها استفاده کرد. کیفیت آنها بسیار بالا است؛ به گونه ای که در برابر حریق مقاوم خواهند بود.

نسبت به کارایی و طول عمر بالایی که دارند؛ بسیار مقرون به صرفه خواهند بود.

همه چیز درباره عایق ژاکتی

مقاومت عایق های ژاکتی در برابر حرارت بسیار زیاد است.

 

جدیدترین مطالب سایت