همه چیز درباره لوله فلکسی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه چیز درباره لوله فلکسی

لوله فلکسی یکی از تجهیزاتی است که کاربرد های مختلفی در زمینه های گوناگون دارد. این لوله ها مانند یک کانال حفاظتی عمل می کنند. عمده هدف استفاده از این لوله ها، به کارگیری آنها به عنوان یک پوشش محافظتی می باشد. لوله های فلکسی دارای انواع گوناگونی می باشند.

 

تنوع لوله های فلکسی یا همان لوله های خرطومی؛ مربوط به اندازه، جنس، نوع کاربرد و ویژگی های آنها می باشد. در هر زمینه ای می توان لوله های فلکسی مناسب را انتخاب کرد. به طور کلی از لوله های فلکسیبل برای پوشاندن کابل و یا سیم های هدایت جریان برق و الکتریسیته استفاده می شود. در واقع این لوله ها بیشتر نقش حفاظتی و ایجاد ایمنی بالاتر را بر عهده دارند.

 

ویژگی های مهم لوله های فلکسیبل:

برای انتخاب لوله های فلکسیبل در زمینه مناسب، باید به ویژگی های آن توجه شود. انتخاب لوله ها بر اساس ویژگی های آنها، کمک می کند تا در هر زمینه و برای هر کاربردی، مناسب ترین لوله خرطومی را انتخاب کرد. برای انتخاب لوله های فلکسیبل مناسب، باید به اندازه، قطر، جنس و نوع آن توجه شود.

 

انعطاف پذیری یکی از ویژگی های مهم در لوله های فلکسیبل می باشد. منعطف بودن این لوله ها باعث می شود که در هر زمینه ای بتوان از آنها استفاده کرد. از این لوله های فلکسیبل می توان در زمینه های مختلف و برای کاربرد های مختلف استفاده کرد. همچنین منعطف بودن این لوله ها سبب می شود؛ که در هر جهتی چرخش داشته باشند و دچار آسیب دیدگی و شکستگی نشوند.

 

لوله فلکسی دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است.

روکش و جنس آنها به گونه ای است که در برابر هرگونه عامل خارجی، حداکثر میزان مقاومت را خواهند داشت. در مواردی که لازم است کابل کشی ها در فضای بیرون از محیط انجام شود؛ لوله های فلکسی یک انتخاب مناسب هستند. چرا که اشعه آفتاب، رطوبت، باران و فشار بیش از حد به آنها آسیب وارد نخواهد کرد.

لوله های فلکسیبل عایق هستند و جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی دهند. بنابراین می توان برای کابل کشی و سیم کشی موارد مختلفی از آنها استفاده کرد.

این لوله ها در انواع مختلفی از نظر جنس، سایز و کاربرد تولید می شوند؛ در نتیجه می توانید در هر زمینه ای از این لوله ها استفاده کنید.

خرید لوله های فلکسی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

انواع لوله های فلکسی:

لوله فلکسی دارای تنوع بسیار بالایی است. از این رو در موارد مختلف صنعتی و غیره بسیار مورد انتخاب و استفاده قرار می گیرد. در موارد زیر؛ انواع لوله های فلکسیبل خرطومی معرفی می شوند:

 

لوله های آلومینیومی: این لوله های فلکسی بسیار مقاوم هستند. در مواردی که حرارت بالا و اشعه وجود دارد؛ می توان از این نوع از لوله ها برای پوشش کابل و سیم ها استفاده کرد.

 

لوله های فلزی فلکسی: این لوله ها برای مواردی که فشار زیاد است، بسیار مناسب هستند. لوله های فلزی فلکسی مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع فشار و ضربات را خواهند داشت.

 

لوله های پلاستیکی فلکسی: بهتر است این نوع از لوله های فلکسیبل در محیط های داخلی استفاده شود؛ تا با تغییرات دمایی و اشعه افتاب دچار آسیب نشوند.

 

لوله های برزنتی: لوله های برزنتی فلکسی نوع دیگری از لوله های خرطومی می باشند. سبک بودن، مقاومت و استحکام بالا از ویژگی های بارز این لوله ها می باشد. به همین دلیل می توان در موارد بسیاری از این لوله ها استفاده کرد.

 

لوله های روکش دار از نوع دیگری از لوله های خرطومی فلکسیبل می باشند. روکش این لوله ها از جنس PVC می باشد. روکش پی وی سی در این نوع از لوله ها کاربرد های آن ها را افزایش می دهد؛ چرا که استحکام و طول عمر آنها افزایش پیدا می کند.

همه چیز درباره لوله فلکسی

تنوع لوله های فلکسیبل

کاربرد های لوله های فلکسیبل:

تقریبا می توان گفت که لوله فلکسی در هر زمینه ای کاربرد های گسترده ای دارد. در واقع شما می توانید این لوله ها را در استفاده های صنعتی مختلف مشاهده کنید. این کاربرد گسترده نتیجه ویژگی های خوب و بارز این لوله ها می باشد.

 

لوله های فلکسیبل در دوربین های مدار بسته کاربرد های گسترده ای دارند. زمانی که دوربین مدار بسته در محیط بیرون نصب می شود؛ می توان از این لوله ها برای سیم کشی دوربین ها استفاده کرد. همچنین این کابل های فلکسی دوربین را به دستگاه اصلی متصل می کنند.

از لوله های فلکسیبل برای روکش کردن سیم کشی ساختمان ها استفاده می شود. در این صورت سیم کشی ها دچار آسیب نمی شوند و از بین نمی روند.

در کابل های آنتن نیز از لوله های فلکسیبل استفاده می شود.

کاربرد گسترده دیگر لوله های فلکسی در سیستم های مخابراتی برای سیم کشی کابل های مخابراتی می باشد.

این لوله ها نسوز و عایق هستند؛ بنابراین در صنایع شیمیایی و حرارتی کاربرد های بسیاری دارند.

همه چیز درباره لوله فلکسی

لوله های فلکسیبل در زمینه های مختلفی کاربرد دارند.

جدیدترین مطالب سایت