وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات چگونه کار می‌کند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات چگونه کار می‌کند؟

یکی از موضوعاتی که ممکن ذهن بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ و کوچک را به خصوص در ایران به خود مشغول کند و در واقع اطلاعات زیادی از آن نداشته باشند چگونگی کار وکیوم فرمینگ برای بسته بندی انواع محصولات مختلف و متفاوت در هر زمینه‌ای است.

 

در حقیقت تعداد زیادی از تولیدکنندگان و کسانی که می‌خواهند به علت‌های مختلف و متفاوت بسته بندی محصولات خود توسط وکیوم فرمینگ و همچنین به این شیوه انجام دهند و در واقع در حینانجام این کار از مزایای متنوع و زیاد آن بهره مند شوند نمی‌دانند که وکیوم فرمینگ اصلا چیست و حتی تصاویر خیلی واضح و روشنی از این شیوه بسته بندی در جهان ندارند.

 

همانطور که در مقاله‌های پیشین به آن پرداخته شد وکیوم فرمینگ شیوه نوینی در بسته بندی انواع محصولات است که به تولیدکنندگان انواع محصولات مختلف و متفاوت اجازه می‌دهد که از مزایای زیاد این شیوه بسته بندی برای محصولات خود استفاده کره و از آن بهره کافی ببرند.

 

بسته بندی محصولات در گذر زمان

ارائه محصول تولید شده از دیرباز یکی از دغدغه‌های بزرگ تمامی تولیدکنندگان انواع محصولات در جهان به شمار می‌رفته و همچنان که قابل مشاهده است بزرگ‌ترین کارخانه‌های امروز در جهان و همچنین بزرگ‌ترین شرکت‌های مختلف در سطح دنیا به این موضوع توجه ویژه و خاصی دارند.

 

این که چرا بسته بندی محوصلات تا این حد مورد توجه تولیدکنندگان و شرکت‌های تجاری در طی تاریخ بوده و همچنان نیز هست در حوصله این مقاله نیست و باید گفت که مهم‌ترین نکته‌ای که این مقاله حول محور آن به تحریر درآمده است، چگونگی بسته بندی در زمان‌های مختلف و همچنین چیستی وکیوم فرمینگ برای بسته بندی محصولات مختلف است.

 

در طول تاریخ انسان همیشه سعی داشته است تا در هر عرصه‌ای که به آن وارد می‌شود توسط آن وضع زندگی خود و همچنین آسایش خود را همواره بهبود ببخشد. در حقیقت تولیدکنندگان محصولات مختلف در سراسر جهان در طی زمان‌ها متفاوت تاریخی به این پایبند بوده و سعی بر این داشته‌اند تا با بهبود و ارتقای سطح تولیدات خود و همچنین بسته بندی‌های مناسب برای آن ها کیفیت خدمات خود و همچنین سود خود را از فروش این نوع محصولات افزایش بدهند.

 

وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات چگونه کار می‌کند؟

وکیوم فرمینگ و تاثیر آن بر صنعت بسته بندی در جهان

صنعت بسته بندی پیش از شیوه نوین خود یعنی وکیوم فرمینگ همچنان در حال تکامل و ارتقا بود و به شیوه‌های مختلفی محصولات متفاوت را بسته بندی می‌کرد و تولیدکنندگان همگی از شیوه‌های مختلف موجود در آن استفاده می‌کردند.

 

اما با گذشت زمان و همچنین پیدایش این در جهان بسته بندی دچار تحول عظیمی شد. به گونه‌ای که تقریبا تمامی کارخانه‌های دنیا طی نیم قرن به این شیوه نوین بسته بندی رو کردند و از خدمات و مزایای بی شمار آن بهره‌مند شدند.

 

علاوه بر زیبایی محصول قیمت وکیوم فرمینگ باعث شده بسیاری از شرکت های صنعتی به سمت استفاده از این محصول روی آورند .

 

با تاثیر بسزایی که وکیوم فرمینگ  بر روی شیوه‌های مختلف بسته بندی محصولات گذاشت در واقع باعث شد که افراد زیادی که حتی تخصصی در زمینه آن ندارند و همچنین به کلی مشغول به فعالیت‌های مختلف دیگری هستند به آن علاقه‌مند شده و خواستار این باشند تا با ساز و کار جذاب این شیوه مدرن و نوین در بسته بندی محصولات آشنا بشوند.

 

کاربردهای مهم وکیوم فرمینگ در بسته‌بندی محصولات

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن در ادامه این مقاله پرداخت کاربردهای بسیار مهم وکیوم فرمینگ در بسته‌بندی انواع محصولات مختلف و متنوع است.

وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات چگونه کار می‌کند؟

شاید در نگاه اول سوالی که پیش بیاید این باشد که اصلا وکیوم فرمینگ دقیقا در بسته‌بندی چه نوع محصولاتی کاربرد موثر دارد و در حقیقت وکیوم فرمینگ را در چه جاهایی می‌توان دید. این نوع شیوه بسته‌بندی را می‌توان گفت که همه مردم و تعداد زیادی از افراد هر روزه می‌توانند در مکان‌ها و فروشگاه‌های مختلف مواد غذایی و صنعتی ببینند.

 

وکیوم فرمینگ عمدتا برای بسته‌بندی محصولات مواد غذایی کاربرد دارد زیرا در این صنعت بسیار منعطف‌تر از انواع بسته‌بندی‌های دیگر است و به نوعی می‌توان آن را یک بسته‌بندی زیبا و کاربردی در صنعت بزرگ تولیدات مواد غذایی جهان دانست.

 

مردم اغلب در فروشگاه‌های مختلف سراسر سطح شهرها هنگام خریدهای خود می‌توانند این نوع از بسته‌بندی را به شکل‌های مختلف و متنوع ببینند. همچنین شاید اینطور به نظر برسد که این نوع بسته‌بندی پس در صنایع دیگر کاربرد چندانی ندارد اما باید گفت این فکر از ریشه اشتباه است و در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 

وکیوم فرمینگ محصولات در صنایع بزرگ دیگر در جهان نیز کاربرد بسیار گسترده و بالایی دارد و به نحوی می‌توان گفت همین گستردگی در استفاده آن است که باعث شده تا بسیاری از کارخانه‌هایی که به آن نیاز دارند هر روز بیشتر به استفاده از آن ترغیب بشوند.

 

کاربردهای دیگر وکیوم فرمینگ را می‌توان در تولیدات صنایع مختلفی نظیر ابزارهای مختلف و متنوع در هر موضوع و موردی، انواع مواد غذایی حساس، قالب کفش‌ها، پوشاک و لباس و… مشاهده کرد و در حقیقت همین موضوع فراگیری آن نسبت به شیوه‌های دیگر بسته‌بندی در جهان باعث شده است تا بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ تجاری در دنیا به استفاده و بهره‌برداری از آن ترغیب بشوند و محصولات خود را به شیوه بسته‌بندی وکیوم فرمینگ روانه بازارهای مختلف در سراسر جهان کنند.

 

مزیت‌های وکیوم فرمینگ در بسته‌بندی محصولات

در واقع یکی از اصلی‌ترین مقالات ما در رابطه با فواید و مزیت‌های خاص وکیوم فرمینگ در بسته‌بندی محصولات به همین عنوان است و باید در نظر داشت که برای درک کامل و درستی از فواید زیاد و کاربردی وکیوم فرمینگ در جهان می‌توان به این مقاله مراجعه کرد و به نوعی تمامی مزیت‌هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت خلاصه‌ای از قسمت‌های این مقاله است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

در دهه‌های گذشته دانشمندان زیادی برای بهبود توانایی‌های وکیوم فرمینگ برای بسته‌بندی محصولات فعالیت‌های زیادی را انجام دادند که می‌توان گفت نتایج آن ها را می‌توان در وکیوم پلاستیک امروزی و پیشرفته به خوبی مشاهده کرده‌اند.

 

همانطور که قابل حدس است مزیت‌های وکیوم فرمینگ را نمی‌توان منحصرا در چند موضوع خاص پیگیری کرد، وکیوم فرمینگ با یکپارچه‌ساری مواد اولیه در روکش‌ها و قالب‌هایی خاص باعث می‌شود تا کمترین حجم مواد اولیه برای بسته‌بندی یک محصول مصرف شود و همین موضوع سبب می‌شود تا تولیدکننده و کارخانه‌ها بتوانند در مجموع هزینه‌های بسیار کمتری را در این راستا برای تولیدات انواع محصولات خود در نظر بگیرند.

 

همچنین یکی دیگر از مزیت‌های وکیوم فرمینگ در بسته‌بندی محصولات مواد غذایی به ویژه در این یک سال اخیر که شیوع ویروس کرونا در بین مردم مهم‌ترین موضوع بهداشتی در بین مردم جهان است، می‌تواند با استفاده از بهترین و دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی محصولات غذایی به صورتی انجام دهد که حتی کوچک‌ترین آلودگی‌هایی نیز در روند بسته‌بندی صورت نگیرد و مصرف کنندگان بتوانند با خیالی آسوده و راحت‌تر دیدی بازتر نسبت به این موضوعات خرید خود را از برند مورد نظر و اطمینان خود به خوبی انجام دهند.

 

البته  باید در نظر داشت که وکیوم فرمینگ با استفاده از تکنولوژی هواگیری بین محصولات در فرایند بسته‌بندی این کار را به خوبی و کیفیتی بسیار بالا انجام دهد و در همین راستا نیز می‌توانید به مقالاتی که که در این موضوع دسته‌بندی‌ می‌شوند مراجعه کنید.

وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات چگونه کار می‌کند؟

سینی کشت نشا در وکیوم پلاستیک و فرمینگ

یکی از کاربردهای وکیوم در صنعت کشاورزی استفاده از سینی کشت نشا است. امروز گلخانه ها بصورت حرفه ای فعالیت می کنند و یکی از راه ها و اصول فعالیت آنها که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از سینی های کشت نشا است. در واقع سینی کشت نشا نظم بیشتری به گلخانه داده  نشا در جای خود رشد کرده و مزاحمت برای دیگر گیاهان ندارد و این موضوع باعث استفاده بیشتر در صنعت کشاورزی شده است.

 

سینی کشت نشا در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شود و ممکن است عمق آن نیز متفاوت باشد. وکیوم پوشش نوین برخی ابعاد پیشفرض را برای این منظور ساخته و امکان شخصی سازی آن را نیز برای متشریان محترم فراهم آورده است.

 

وکیوم فرمینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

شکل گیری خلا to شاید از این جا به بعد مقاله کمی شکل تخصصی‌تر به خود بگیرد در نگاه اول اما باید گفت که تا حد امکان مطالب ساده شده هستند و چگونگی کار و چیستی وکیوم فرمینگ تا جایی که امکان داشت به شیوه‌های ساده‌ و راحت‌تری ارائه شده است.

 

وکیوم فرمینگ را تقریبا می‌توان شیوه جدید و تا حدودی ساده شده‌ی شیوه بسته بندی محصولات مختلف یعنی ترموفرمینگ دانست(که در مقالات آینده به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت).

 

پس از گرم شدن یک ورقه پلاستیکی تا حدی که مایعی از آن تشکیل بشود و همچنین تا حد مناسب به گرمای ایده‌آل برسد، توسط شیوه‌های مختلفی قالب‌هایی که از قبل طراحی شده‌اند  بوجود می‌آید که پس از آن این قالب‌ها توسط کشش‌های مکانیکی یا پنوماتیک بر روی محصولات مختلف در هر حجم و اندازه‌ای کشیده می‌شود.

 

این شیوه کشیده شدن مواد گرمادیده بر روی محصولات مزیت‌های مختلفی دارد که در مقالت گذشته به آن ها پرداخته شد و همچنین باید در ادامه پرداخت به این مزیت‌ها گفت که این شیوه کاملا بهداشتی بوده و همچنین به همین دلیل بیشتر در بسته بندی محصولات غذایی کاربرد دارد.

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد وکیوم فرمینگ در جهان از بهترین شیوه‌های بسته‌بندی انواع محصولات مختلف و متفاوت به شمار می‌رود و به نوعی می‌توان گفت در صنعت بسته‌بندی محصولات در دنیا یکی از پیشگامان روش‌های بسته‌بندی به شمار می‌رود و همین موضوع سبب شده است تا در کمتر از نیم قرن تمامی کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ تجاری در جهان بتوانند با اطمینانی خوب به این نوع از بسته‌بندی محصولات خود روی بیاورند.

 

متاسفانه در ایران این روش بسته‌بندی را نمی‌توان به صورت کامل و با تکنولوژی‌های روز دنیا مشاهده کرد اما با این حال مزیت‌های فراوانی که در بسته‌بندی شامل می‌شود باعث شده است تا بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های تجاری در ایران نیز از سال‌های سال پیش‌تر به فکر بسته‌بندی محصولات خود توسط این روش یعنی وکیوم فرمینگ باشند و در جاهای مختلف و برهه‌های زمانی متفاوت به استفاده‌های گوناگون از آن بیفتند.

 

البته باید در نظر گرفت که وکیوم فرمینگ در چند سال اخیر تا حد بسیار زیادی رشد قابل توجهی نیز داشته است و انواع محصولات مختلف مواد غذایی در سراسر کشور را می‌توان در این قالب یعنی وکیوم‌های مختلف و متنوع مشاهده کرد.

وکیوم فرمینگ در بسته بندی محصولات چگونه کار می‌کند؟

برخی از مجموعه های خاص مثلا تالارها و باغ تالارها که امروز با توجه به شرایط کرونا مراسم عروسی و عقد فضای باز را برگزار میکنند جهت رعایت نکات بهداشتی از وکیوم فرمینگ نیز استفاده می نمایند.

 

امکان فضای باز در کنار بسته بندی با کیفیت با کمک تجهیزات بسته بندی مدرن باعث رقبت بیشتر مخاطبان شده است.

اما موضوعی که شاید بسیاری از کارخانه‌ها و یا تولیدکنندگان نوپاتر هنوز شاید به خوبی اطلاعات چندانی از آن نداشته باشند این موضوع است که وکیوم فرمینگ که یکی از بهترین شیوه‌های بسته‌بندی در جهان به شمار می‌رود دقیقا چه کاربرد‌هایی دارد و به نوعی چگونه می‌تواند بسته‌بندی‌های با کیفیتی را روانه بازار تجاری روز دنیا کند. یا اینکه اصلا وکیوم فرمینگ دقیقا چه چیزی است و از چه منابعی می‌توان به جزییات کار با آن دست پیدا کرد.

 

در این مقاله سعی شده است تا با ساده‌ترین شیوه ممکن یکی از بهترین روش‌های بسته‌بندی محصولات در جهان را به خوبی شرح و بسط داد تا تولیدکنندگان و کارخانجات مختلف در حوزه‌های مختلف تولید بتوانند با دید بهتر و بازتری به این نوع و روش از بسته‌بندی محصولات مختلف و متنوعی در هر سطح و کیفیتی یعنی وکیوم فرمینگ پیدا کنند و به سبب این آشنایی بتوانند محصولات خود را به شیوه‌های بهتری در امر بسته‌بندی محصولات مختلف در هر موضوعی به بازار مصرف کنندگان ارائه کنند.

 

همچنین باید در نظر داشت که هیچ تولید محتوای مناسبی در این زمینه برای آشنایی بیشتر مردم و تولیدکنندگان با این روش بسته‌بندی تا به حال به خوبی صورت نگرفته است و می‌توان گفت تا حدی به این شیوه بسته‌بندی محصولات یعنی وکیوم فرمینگ محصولات کم لطفی شده است و لذا به همین دلیل تصمیم داریم تا در مقالات مختلفی به این موضوع بیشتر از پیش بپردازیم و قدمی بهتر برای آشنایی بیشتر مردم و تولیدکنندگان و کارخانه ها شیوه بسته‌بندی محصولات مختلف متنوع یهنی وکیوم فرمینگ برداشته شود.

 

وکیوم پوشش نوین / https://www.vacuumpn.com/ 09125575542

جدیدترین مطالب سایت