پربارترین نهال گردو و ۴ تکنیک طلایی برای احداث باغ گردو

مجموعه : رپورتاژ آگهی
پربارترین نهال گردو و ۴ تکنیک طلایی برای احداث باغ گردو

شـما بـه عنوان یک کشاورز و باغدار کـه بـه دنبال احداث باغ گردو هستید باید اطلاعات علمی و کشاورزی خودرا دراین زمینه بالا ببرید. اگر این امکان برایتان وجود ندارد بهتر اسـت از کمک، مشاوره و راهنمایی هاي‌ افراد متخصصی استفاده کنید، کـه هم دراین زمینه تحصیل کرده هستند، همین کـه تجربه کافی را بـه خاطر احداث چندین باغ گردو بـه دست آورده اند. مطمئناً نتایج خیلی مطلوب و پر سودی بـه همراه خواهد داشت.

 

دراین مقاله می خواهیم درباره انواع درخت گردو صحبت کنیم کـه کاملاً پربار و اقتصادی برای کشاورزان اسـت و باعث می شود درسال هاي‌ اولیه درآمد خیلی بالایی برای انها بـه همراه داشته باشد.

 

علاوه بر ان چهار تکنیک طلایی جهت احداث باغ گردو بـه شـما ارائه می‌دهیم کـه با خواندن این مطالب  اطلاعات عمومی شـما در مورد این موضوع افزایش پیدا می‌ کند.

 

 ولی در مرحله اول توصیه میکنیم حتما تمامی راه و روش هاي‌ سنتی را کنار بگذارید. جهت صرف هزینه کمتر و سود بیشتر روش هاي‌ علمی امتحان شده توسط پژوهشکده ها را جای گزین ان کنید.

 

معرفی پربارترین درخت گردو

همانگونه کـه قول دادیم میخواهیم عده اي از پربار ترین و انواع نهال گردو را بـه شـما معرفی کنیم، تا هنگام خرید ان دچار مشکل و یا سردرگمی نشوید. عده اي از مشهور ترین نژاد هاي‌ گردو کـه در شرایط محیطی مناسب بسیار پربار می باشد و احتیاج بـه کود یا سموم و آفات کش کمتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نهال گردو و خرید و فروش با قیمت مناسب میتوانید وارد صفحه زیر شوید : 

https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings

 

نهال و درخت گردو فرنور پیوندی:

طبق معمول در مناطق کوهستانی کـه ارتفاع ان از سطح دریا 1500 تا 2500 متر می باشد، درخت گردو فرنور جز نهال هاي‌ پیوندی محسوب می شود بهترین گزینه برای کاشت در مناطق با ارتفاع بالا محسوب می شود.

 

نهال و درخت گردو چندلر پیوندی:

اگر باغ شـما در مناطق معتدل و یا معتدل رو بـه سردی قرار اسـت احداث شود، می توانید از درخت گردوی چندلر استفاده کنید. بـه خاطر کیفیت بالای ان و میزان باردهی کـه دارد، این نوع گردو مورد توجه کشاورزان و باغداران عزیز قرار گرفته اسـت. بهترین مناطق برای کاشت نهال چندلر در ارتفاعات 2۰۰الی ۱۵۰۰ متری از سطح دریا می باشد.

 

نهال و درخت گردو :

اگر بـه دنبال کاشت درخت گردو هستید کـه سرمای بهاره در ان منطقه وجود ندارند، از نهال گردو اسرائیلی استفاده کنید. این درخت گردو در هوای خنک رشد خوبی داشته و طبق معمول تا دمای منفی ۱۰ درجه را نیز تحمل می‌کند. بهترین مناطق برای کاشت گردوی اسرائیلی ارتفاع ۵۰۰ الا  ۱۵۰۰ متری می‌باشد. البته میزان استقامت ان در برابر انواع آفات و بیماری هاي‌ مربوط بـه درخت قابل توجه می باشد.

 

نهال و درخت گردو تویسرکان:

تویسرکان جزو درخت گردو شناخته شده و مشهور می‌باشد کـه در میان مصرف کنندگان جایگاه و خاستگاه ویژه‌ اي دارد. بهترین منطقه برای کاشت ان ها مناطق معتدل و خنک اسـت. پرکار بوده و بـه عنوان یکی از انواع نهال گردو اقتصادی شناخته شده اسـت. آب و هوا مدیترانه یک جو مناسب جهت پرورش این درخت فراهم می‌ کند. محدوده گرمایی ان دمای پایین‌ تر از ۴۰ درجه و سرمایی بالاتر از منفی ۵ درجه سانتی گراد اسـت، از معایب این رقم می‌ تون بـه زودگل بودن ان اشاره کرد بنابر این در مناطقی کـه با مشکل سرمای بهاره مواجه هستند این رقم توصیه نمی‌شود .

 

نهال و درخت گردو ژنوتیپ پالیز:

بیشتر نهال هاي‌ معرفی شده در بالا جزو نهال هاي‌ پیوندی بودند، این جا میخواهیم درخت گردو ژنوتیپ برتر را معرفی کنیم کـه جزو درخت گردو اصلاح شده شناخته شده اسـت. طبق معمولً در نخستین سال کاشت شروع بـه باردهی می‌‌ کند، بـه خاطر همین بیشتر کشاورزان جهت بازگشت سریع سرمایه خواهان خرید این نهال  و کاشت ان در نهالستان گردو هستند، این نژاد علاوه بر زود بازده بودن یک درخت پاکوتاه محصوب می شود بـه طوری کـه ارتفاع ان تا ۴ الی ۵ متر رشد می‌کند، همچنین این نژاد درخت گردو باردهی زیادی دارد ودر هکتار بالای ده تن بار گردو باکیفیت عالی بـه شـما می‌دهد.

پربارترین نهال گردو و ۴ تکنیک طلایی برای احداث باغ گردو

دلایل اصلی محبوبیت باغ گردو در میان کشاورزان و باغ داران

شـما برای احداث باغ گردوی پربار و اقتصادی باید بـه چندین نکته و تکنیک طلایی توجه کافی داشته باشید تا بتوانید یک باغ پربار با طول حیات اقتصادی بالا راه اندازی کنید.

 

کسانی کـه برای کسب درآمد بـه دنبال احداث باغ گردو هستند می‌ دانند کـه گردو امتیازات خیلی زیادی نسبت بـه نهال هاي‌ دیگر دارد. همین امر باعث شده تا کشاورزان بیشتری بـه دنبال راه اندازی باغ گردو باشند.

 

از خصوصیات و امتیازات ویژه اي کـه باعث محبوبیت باغ گردو شده اسـت،  برای مراقبت از این درختان احتیاج بـه صرفه زمان خیلی زیاد نمی باشد و نگه‌داری ان آسان اسـت علاوه بر ان بـه خاطر مقاومت و استحکام بالای ان در برابر آفت ها و خود تغذیه بودن بـه عنوان نهال کم هزینه شناخته شده اسـت.

 

درخت گردو بـه گونه اسـت کـه از تمامی قسمت هاي‌ آن را میتوان استفاده بهینه کرد. برگ و پوست سبز ان برای رنگرزی در صنایع نساجی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار میدهند.  پوست چوبی ان یا همان غلاف گردو بـه عنوان سوخت زغالی در کشور خودمان و کشور منطقه خریداری می شود.

 

مغز گردو ارگانیک و طبیعی  دارای ارزش غذایی خیلی بالایی بوده، در صنایع غذایی خواهان خیلی زیادی دارد. بازار خرید و فروش ان بسیار پر رونق و سودآور اسـت.

 

معرفی آناتومی گردو نژاد پالیز

گردو یکی از مهم ترین خشکباری اسـت کـه در کشور ما تولید می شود، و با نام هاي‌ بومی مانند جوز، گردکان، چهار مغز و آغوز دار می شناسند. گردو بومی کشور جمهوری اسلامی ایران اسـت بـه همین خاطر توانسته اسـت، جایگاه برتر تولید و صادرات گردو در جهان را کسب کند.

 

ارتفاع درخت گردوی پربار طبق معمولً بین ۵ تا ۲۵ متر می باشد، کـه بر حسب نژاد ان متفاوت اسـت. از آنجایی کـه گل هاي‌ درخت گردو بـه صورت نر و ماده اسـت، بنابر این بـه عنوان درخت خود بارور شناخته می شود.

 

با آنکه دوره باردهی درخت گردو بسیار طولانی تر از نهال هاي‌ دیگری اسـت و طبق معمولً ۵ تا ۶ سال طول می‌ کشد، تا نهال کاشته شده بار دهد ولی نژاد هاي‌ اصلاح شده زودبارده هستند ودر سال اول شروع بـه باردهی می‌کنند، ولی بـه این نکته باید اشاره کنیم کـه طول عمر این درخت خیلی زیاد اسـت و طبق معمولً ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال تخمین می‌زنند.

 

چهار تکنیک طلایی برای احداث باغ گردو

شـما برای احداث باغ گردو پربار و اقتصادی باید بـه چهار تکنیک طلایی دقت و توجه کافی داشته باشید. اگر بـه ان ها دقت کنید، مطمئنا میتوانید باغ گردوی احداث کنید کـه نه تنها برای خودتان بلکه برای نسل هاي‌ بعدی خانواده تان نیز کسب درآمد داشته باشد.

 

تکنیک طلایی اول «آب و هوای مناسب و سازگار جهت احداث باغ گردو»

شـما قبل از این کـه نژاد نهال درخت گردو را تعیین کنید، حتما بـه آب و هوای منطقه احداث باغ دقت کافی داشته باشید. ارتفاع مناسب از سطح دریا، رطوبت مناسب و همچنین دمای آب و هوا در فصل پاییز، تابستان و بهار تاثیر خیلی مثبتی بر روی رشد و باردهی درخت گردو دارد.

 

شناخت کامل شـما از شرایط جغرافیایی محیط کشت درخت گردو باعث می شود تا بتوانید در انتخاب نوع نهال دقت اطلاعات داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر دراین ضمینه با کارشناسان برتر نهال تماس حاصل فرمایید.

 

تکنیک طلایی دوم «شرایط خاکی مناسب و میزان زهکشی آن جهت احداث باغ گردو»

از دیگر عواملی کـه تاثیر مثبتی بر میزان رشد سریع درخت گردو دارد و باردهی ان را افزایش می‌دهد خاک مناسب جهت کاشت و پرورش درخت گردو اسـت. خاکی کـه مملو از شن و سنگریزه و یا سخت و کلوخ مانند باشد، اصلا مناسب برای کاشت درخت گردو نیست. چون مانع پخش و رویش ریشه ها می‌‌ شود. زهکشی مناسب باعث می شود تا شرایط کافی برای رشد ریشه ها و تغذیه ان بـه وجود بیاورد.

 

تحقیقات گیاه دکتری نشان داده اسـت کـه مهم ترین مرحله در احداث باغ گردو بررسی خاک ان هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ شیمیایی می‌باشد، درصد قلیایی و باز بودن خاک در نتیجه رشد و باردهی درخت موثر اسـت. برای این موضوع تنها می توانید بـه کلینیک گیاه دکتری مراجعه کرده و آزمایشات لازم را بر روی خاک با خود انجام دهید. پس قبل کاشت نهال حتما بـه بافت خاک باغ  دقت کافی داشته باشید.

 

تکنیک طلایی سوم «میزان آبیاری و رطوبت محیط اطراف درخت گردو به همراه میزان استفاده از آفت کش و کود»

درست اسـت کـه ما بهترین نهال گردو را بـه‌عنوان یک نهال مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و جو هاي‌ گوناگون می شناسیم، همچنین مقاوم بودن ان در برابر برخی آفت ها ثابت شده اسـت، ولی مانند هر درخت و نهال دیگر احتیاج بـه رطوبت کافی، آبیاری منظم ؛ کود دهی مناسب و استفاده از انواع زهر و قارچ‌ کش ها دارد.

 

البته تمام موارد تاثیر مستقیمی با نوع نژاد خریداری شده دارد. در واقع شـما پس از این کـه نوع خاک، آب و هوای منطقه تان مشخص شد، باید نژاد نهال خودرا انتخاب کنید. وقتی کـه نژاد ان مشخص شود، اطلاعات کافی و علمی در مورد  نحوه آبیاری، کوددهی و همچنین استفاده از آفت کش ها مخصوصاً کرم گردو داشته باشید.

 

پربارترین نهال گردو و ۴ تکنیک طلایی برای احداث باغ گردو

تکنیک طلایی چهارم «خرید نهال مرغوب و با کیفیت گردو از مراکز معتبر و شناخته شده»

شاید باورتان نشود ولی مهم ترین تکنیکی کـه باعث می شود تا شـما یک باغ پر بار و اقتصادی را احداث کنید، خرید نهال ها با ویژگی هاي‌ خاص و کیفیت بالا از نهالستان هاي‌ معتبر می‌باشد. نهال هاي‌ خریداری شده حتما باید دارای لیبل جهاد کشاورزی باشد. در واقع شناسنامه‌ دار بودن نهال ها نشانگر این اسـت کـه این محصولات در نهالستان هاي‌ معتبر و زیر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی همچنین پژوهشکده‌ هاي‌ گیاه شناسی تولید شده اند، تمامی مراحل ان بـه صورت اصولی و علمی طی شده اسـت.

 

عوامل منفی تاثیر گذار بر روی عدم رشد و باردهی درختان باغ گردو:

هرس نامناسب درخت گردو باعث می شود تا از میزان سلامت ان بکاهد، در واقع برای این کـه بهره وری و ساختار درخت گردو افزایش پیدا کند شـما باید ان را بـه صورت اصولی و کاملا استاندارد هرس کنید. با توجه بـه نوع باغ و متراژ ان؛ از همان سال هاي‌ اولیه درخت گردو باید ساختار مناسب و اصولی را جهت هرس ان رعایت کنید.

 

از مشکلات مهم دیگری کـه میزان فتوسنتز برگ هاي‌ درخت گردو کاهش میدهد، آلاینده‌هاي‌ هوا و وجود ریزگرد هاي‌ پراکنده در هوا می باشد. این ریزگرد ها باعث ایجاد آلودگی و یک لایه گرد و غبار بر روی برگ هاي‌ درخت گردو می شود، در نتیجه مانع تنفس و تغذیه ان ها می شود. بـه این مورد در علم گیاه شناسی کوتولگی می‌گویند.

 

میزان آبیاری نامناسب و اطلاعات کافی نداشتن در مورد آبیاری درخت گردو نیز مانع رشد و یا باعث بروز بیماری هاي‌ مختلف می شود. میزان بارندگی تاثیر بسزایی در آبیاری هفتگی درخت گردو دارد، به طور مثال آبیاری گردو در فصل بهار و پاییز کاملا متفاوت تر از میزان بارندگی ان بر فصل تابستان می باشد.

 

عرضه اینترنتی  و خرید نهال گردو نژاد برتر نهال از سایت خارجی و ایرانی بصورت غیر حضوری

اگر شـما بـه دنبال خرید نهال گردوی نژاد برتر هستید تا بتوانید با خیال آسان ان را در مزرعه و باغ خود کشت کنید، بهتر اسـت بـه سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کنید، خوشبختانه در دهه گذشته سایت برتر نهال توانسته اسـت در زمینه فروش اینترنتی و ارائه اطلاعات عمومی و علمی در مورد انواع نهال هاي‌ درختان رتبه برتر را در گوگل کسب کند.

 

اگر شـما بـه یک سایت خارجی و معتبر مراجعه میکنید می‌بینید کـه تمامی محصولات موجود در انبار فروشگاه از جمله برای فروش نهال گردو بـه طور منظم در گالری سایت درج شده اسـت.

 

علاوه بر ان تمامی اطلاعات موجود در مورد نژاد نهال ها و همچنین قیمت نهال گردو و دیگر نهال ها نیز ثبت شده اسـت. همچنین سایت سعی  کرده‌اند اطلاعات کامل و علمی در مورد نهال هاي‌ میوه ارایه دهند. از جمله ان می‌توان بـه سایت http://burntridgenursery.com/english-walnut-trees/product/55 اشاره کرد.

 

 البته همانگونه کـه اشاره شد در کشور ما سایت هاي‌ معتبر و مشهور درسال‌هاي‌ گذشته همانند برتر نهال توانستند این راه را ادامه داده و خدمات متنوعی جهت رفاه حال مشتریان ارائه دهند.

 

درضمن قیمت نهال گردو دراین سایت ارزان و اقتصادی اسـت. برتر نهال برای فروش نهال گردوی باکیفیت در منطقه شمال غرب کشور بـه رسمیت شناخته شده اسـت.

جدیدترین مطالب سایت