5 مورد از پرفروش ترین کتاب های شعر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
5 مورد از پرفروش ترین کتاب های شعر

پرفروش ترین کتاب های شعر: شعرها پل‌هایی هستند میان احساسات درونی و بروز دادن آن که به لطیف‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد، به همین دلیل هم کمتر کسی پیدا می‌شود که گاهی سرکی به اشعار نکشد و گلوی احساسش را تازه نکند.

 

اگر دوست دارید با پر فروش‌ترین کتاب‌های شعری که طی سال‌های اخیر منتشر شده‌اند، بیشتر آشنا شوید و از خواندن اشعارشان لذت ببرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ما فهرستی از پنج کتاب پر فروش دهه اخیر از شاعران ایرانی را برایتان آماده کرده‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخابتان باشد.

 

ضد

 درست است که آشنایی با شاعران بزرگ جهان که بهترین آثار عاشقانه را در کارنامه خود ثبت کرده اند، منبع خوبی برای پیدا کردن عاشقانه‌ها به دست می‌دهد؛ اما نباید از شاعران ایرانی با غزل‌های عاشقانه قوی‌شان هم غافل شد و فاضل نظری حتما یکی از این شعرا است.

 

 فاضل نظری شاعر جوانی است؛ اما با مضامینی پخته را در شعرهایش به کار می‌گیرد که یکی از دلایل جذب شدن خوانندگان به شعرهای اوست.

کتاب «ضد» چهارمین مجموعه شعری است که از نظری توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و در مدت کوتاهی بسیار پر فروش شد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این مجموعه تا پایان نیمه اول سال 97 با 85000 هزار نسخه فروش توانست به یکی از پرفروش‌ها کتاب‌های شعر دهه 90 تبدیل شود.

در مجموعه «ضد» 51 غزل وجود دارد که مثل سایر آثار شاعر بسیار هوشمندانه، روان و ساده سروده شده‌اند و در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.

نظری اثر پر فروش دیگری هم به نام «کتاب» دارد که سال 95 توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار شد.

این اثر 55000 نسخه چاپ شده است.

از نظری آثار دیگری مثل گریه‌های امپراتور و کتاب گزینه اشعار فاضل نظری نیز موجود است که توجه مخاطبان را به خودشان جلب کرده‌‌اند.

 

پرفروش ترین کتاب های شعر

5 مورد از پرفروش ترین کتاب های شعر

قبله مایل به تو

اگر به خواندن اشعار آیینی علاقه دارید، می‌توانید سراغ کتاب «قبله مایل به تو» بروید که سروده حمید رضا برقعی، شاعر آیینی است.

این کتاب سال 1394 در هشتاد صفحه توسط انتشارات فصل پنجم به چاپ رسید و تا سال 97 با آمار فروش 33800 نسخه توانست عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر دهه اخیر را از آن خودش کند.

مقدمه این کتاب را موسوی گرمارودی نوشته است.

این اثر برنده جوایزی از جمله جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و اثر برگزیده در هفدهمین دوره کتاب فصل شده است. در بخشی از اشعار شاعر می‌خوانیم: «تو را تا لحظه آخر نگاه من صدا می‌زد/ چراغی شعله شعله زیر باران دست و پا می‌زد/ حدود ساعت سه، جان من می‌رفت آهسته/ برای غرق در دریا شدن می‌رفت آهسته»

 

آتایا

استعدادهایی شبیه علیرضا آذر کم پیدا می‌شوند؛ شاعری که توصیفات زیبا، قلم روان و زبان ساده شعرش توانسته تعداد زیادی مخاطب را به خودش جلب کند و شاید در آیند اشعار او در لیست زیباترین اشعار از نویسندگان محبوب در قرن معاصر قرار بگیرد.

کتاب آتایا سروده این نویسنده یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های شعر دهه 90 است که با آمار رسمی فروش 17400 نسخه تا پایان شهریور 97 توانسته جایگاهش را در این فهرست حفظ کند.

آذر علاوه بر شعر، ترانه سرا هم هست و با خوانندگان زیادی همکاری داشته است.

در بخشی از اشعار کتاب آتایا می‌خوانیم:

«دلم هر روز می‌گیرد، شرایط تلخ و بحرانی است/ هوای خانه را دارم؛ اگرچه رو به ویرانی است/ از این تصویر می‌رفتم اگر او چشم برمی‌داشت/ چه می‌خواهد بیابانی که در آیینه زندانی است»

 

پرفروش ترین کتاب های شعر

5 مورد از پرفروش ترین کتاب های شعر

حفره‌ها

گروس عبدالملکیان بیشتر با کتاب‌های «رنگ‌ها رفته دنیا» و «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند»، شناخته شد.

بعد از آن کتاب‌های حفره‌ها، سه گانه خاور میانه و پذیرش مطرح شدند، که در آن میان «حفره‌ها» با فروش 17000 نسخه‌ای تا ابتدای پاییز 97 لقب یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های شعر دهه 90 را گرفت.

حفره‌ها سال 95 توسط نشر چشمه که خود عبدالملکیان دبیر بخش شعر آن است، در 82 صفحه منتشر شد و توانست نظر مخاطبان علاقمند به این شاعر جوان را به خود جلب کند.

کتاب پذیرفتن از دیگر آثار پر فروش این شاعر است که چاپ 17000 نسخه‌ای داشت.

این کتاب 95 صفحه دارد و توسط نشر چشمه به انتشار رسیده است.

 

پیشامد

یکی دیگر از کتاب‌های زیبایی که نشر نیماژ منتشر کرده است، کتاب پیشامد اثر نویسنده خوش قریحه کاظم بهمنی است.

این کتاب 16700 نسخه فروش داشته است و در سال 1396 منتشر شده است.

کتاب 72 صفحه دارد و شامل غزل‌های این شاعر تازه نفس و خلاق می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«هر کس به قدر روزی خود سهم دارد / سهم من از تو؛ چشم گریان زیر باران / ای کاش می‌شد با تو ساعت‌ها قدم زد / از راه ‌آهن تا شمیران زیر باران»

بهمنی اثر پر فروش دیگری هم به نام عطارد دارد که شاید نام آن را بیشتر از کتاب پیشامد شنیده باشید.

این کتاب را هم نشر نیماژ در 13000 نسخه منتشر کرده است.

جدیدترین مطالب سایت