پرورش پربارترین درخت گردو دنیا با خرید نهال گلدانی از نهالستان گردو

مجموعه : رپورتاژ آگهی
پرورش پربارترین درخت گردو دنیا با خرید نهال گلدانی از نهالستان گردو

 خرید نهال از نهالستان گردو

خرید نهال گردو اولین و مهم ترین شاخصه ای است که در هنگام احداث باغ گردو باید بدان توجه شود. درخت گردو در سراسر جهان طرفدار دارد. طول عمر و ماندگاری بالای درخت گردو در کنار فایده های بی شماری که دارد توجیه اقتصادی کاشت این درخت محبوب را به خوبی بیان می کند.

 

بنابراین در سال های اخیر، باغداران همواره به فکر راه حل های مناسب برای افزایش باردهی درخت و کسب درآمد افزون تر آن هستند.

 

همان طور که می دانید گردو از جمله محصولاتی است که به دلیل ارزش بالایی که دارد، افراد زیادی را به سوی خود سوق می دهد.

 

انواع ویتامین ها و پروتئین ها، فیبر، آنتی اکسیدان، امگا 3 و … در این ماده غذایی یافت می شود. از این رو متخصصان علوم تغذیه مصرف این ماده ارزشمند را برای سلامتی بدن مفید دانسته اند.

 

همان طور که بیان شد، اندک توجه به کاشت نهال گردو و شرایط رشد آن، در آینده ای نه چندان دور می تواند محصول فراوان و ارزنده ای را در اختیار شما قرار خواهد دهد. اما چگونه یک نهال مرغوب را انتخاب کنیم؟

 

آیا چگونگی کاشت نهال گردو در میزان باردهی آن تأثیری دارد؟ به طور یقین هر باغدار با دیدن افزایش میزان بار محصول از نتیجه تلاش خود لذت بیشتری خواهد برد. خوشبختانه در عصر حاضر روش های نوین کاشت و پرورش این نهال، نتیجه مطلوبی در بر داشته است.

 

تفاوت نهال گلدانی با نهال ریشه لخت

نهال گردو و تمام نهال های دیگر را می توان بصورت نهال گلدانی یا ریشه لخت کاشت. البته به یاد داشته باشید که هر کدام از این روش ها باید با توجه به زمان کاشت، شرایط اقلیمی و محیطی در نظر گرفته شود.

 

نهال ریشه ای یا همان نهال ریشه لخت به این صورت است که نهال ها در ابتدا در باغ مادری کاشته می شوند. سپس در یک یا دو سالگی نهال و زمانی که نهال هنوز در خواب زمستانی است ریشه را با دقت از خاک خارج می کنند و برای کاشت عرضه می دارند.

 

این در حالی است که در روش گلدانی، نهال ها را در گلدان می کارند. در واقع در این روش ریشه نهال همراه با خاک در گلدان قرار گرفته و برای کاشت درون زمین آماده می شود.

 

مزیت خرید نهال گلدانی یا ریشه در این است که به دلیل سازگاری ریشه با خاک درون گلدان،  هر زمان از سال که اراده کرده اید می توانید به زمین اصلی انتقال دهید. اما کاشت نهال ریشه لخت تنها قبل از بیدار شدن نهال از خواب زمستانی یعنی در اواخر زمستان و اوایل بهار امکان پذیر است.

 

از طرفی دیگر در خرید نهال گلدانی می توان اطمینان داشت که ریشه در هنگام حمل و نقل و کاشت در زمین اصلی به هیچ وجه آسیب نمی بیند.

پرورش پربارترین درخت گردو دنیا با خرید نهال گلدانی از نهالستان گردو

 خرید نهال گلدانی

 

خرید نهال گردو اصلاح شده چه مزیتی دارد؟

یکی از گزینه های مطمئن و ایده ال جهت کاشت درخت گردو، خرید نهال گردو از یک نهالستان گردو معتبر است. این نهالستان با توجه به شرایط آب و هوایی گرمسیری یا سردسیری، نهال مناسب زمین شما را در اختیار تان قرار می دهد.

 

به ثمر نشستن نهال گردو به زمان طولانی نیاز دارد اما امروزه کارشناسان علم کشاورزی با اصلاح نهال ها علاوه بر کوتاه نمودن این زمان (در برخی ارقام برتر باردهی حتی از سال اول و دوم آغاز می شود) مزیت های دیگری نیز به آن افزوده اند.

 

افزایش میزان باردهی، مقاومت در برابر آفات و هم چنین ماندگاری باردهی در طی سالیان متمادی ارمغان بی نظیری است که با خرید نهال اصلاح شده از این نهالستان ها به آن دست خواهید یافت. لذا در هنگام خرید از نهالستان گردو حتما به سراغ نهال های اصلاح شده و ارقام برتر بروید تا سرمایه گذاری مطمئنی را در پیش رو داشته باشید

 

پربارترین نهال و درخت گردو دنیا از کدام ارقام است؟

شرایط آب و هوایی هر منطقه تعیین می کند کدام نهال مناسب تر است. در کشور ما، مناطق سردسیر و نیمه سردسیر بیش از دیگر مناطق به کاشت و پرورش گردو اختصاص یافته است و درواقع پربارترین نهال گردو برای هر منطقه میتواند رقم متفاوتی باشد که در ادامه 3 مورد پربار ترین آنها را معرفی میکنیم.

 

نهال گردو چندلر یکی از رقم های پر بار گردو است که به دلیل مقاومت در برابر سرما برای این مناطق، گزینه مناسبی محسوب می شود. نهال گردو فرنور از دیگر ارقام درخت گردو است که دیر برگ ده و پر بار می باشد. این رقم که به طور معمول 2 تا 3 سال پس از کاشت بار می دهد در برابر سرمای بهاره مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. نهال گردو ژنوتیپ نیز از دیگر ارقام اصلاح شده و پر طرفدار درخت گردو است که باردهی خود را در اولین سال پس از کاشت آغاز می کند. ارتفاع درخت آن متوسط و از ارقام دیر گل محسوب می شود.

 

بارهی تمام این ارقام معرفی شده درصورتی که منطقه ی کاشت و شرایط رشد مساعد بوده و رسیدگی خوبی به آنها شود، بالای 8 تن در هکتار خواهد بود که این میزان محصول بعد از رسیدن درخت به بلوغ کامل بدست خواهد آمد.

 

لذا در انتخاب رقم صحیح برای منطقه ی خود دقت نموده و حتما از نهالستان های معتبر اقدام به خرید نهال نمایید تا کارشناسان آنها مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند

 

در هنگام خرید نهال گلدانی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

انتخاب نهالستان معتبر و مورد تأیید جهاد کشاورزی

داشتن گواهی سلامت و شناسنامه دار بودن نهال ها

سالم و صاف بودن بدنه نهال ها

اطمینان از سالم و قوی بودن ریشه

نهال های انتخاب شده باید در بازه یک تا دو سال باشند

نهال ها باید عاری از هرگونه آفت و بیماری باشند

جوانه های نهال باید کاملا سالم باشند

خودداری از خرید نهال هایی که طول آن از 40 سانتی متر کمتر باشد

خودداری از خرید نهال هایی که ریشه آن از خاک سطح گلدان بالا زده یا برعکس نهال هایی که ریشه آن از سوراخ های پایین زهکشی بیرون زده اند.

 

پرورش پربارترین درخت گردو دنیا با خرید نهال گلدانی از نهالستان گردو

فروش نهال گردو

 

انتخاب بهترین نهالستان برای خرید نهال گردو گلدانی

انتخاب نهالستان قابل اطمینان همیشه چالش بزرگی برای باغداران بوده؛ اما در صورتی که قصد خرید نهال گلدانی را دارید باید در انتخاب نهالستان وسواس بیشتری به خرج دهید. یکی از بزرگترین و معتبر ترین نهالستان های کشور که بصورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش نهال گلدانی فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال میباشد که با سال ها تجربه و با داشتن کاری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

 

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت می‌باشند.

 

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو، خرید نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

 

شماره تلفن: 09145530336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت “میاندوآب نهال” در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

جدیدترین مطالب سایت