8 نکته ای که هنگام خرید پرینتر خانگی باید بررسی کنید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
8 نکته ای که هنگام خرید پرینتر خانگی باید بررسی کنید

آیا به دنبال یک پرینتر جدید هستید؟ با وجود مدل‌های مختلف و برندهای گوناگون در بازار پیداکردن پرینتری که مناسب نیازها و بودجه شما باشد بسیار سخت است.

 

اگرچه ما در دنیای دیجیتال گوشی‌های هوشمند و وای‌فای زندگی می‌کنیم، اما بسیاری از افراد و کسب‌وکارها همچنان هر روز از جوهر و کاغذ استفاده می‌کنند. مهم نیست که چه چیزی را می‌خواهید چاپ کنید، خرید پرینتر مناسب می‌تواند یک تصمیم بسیار مهم برای شما باشد و در درازمدت در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند. از سوی دیگر، انتخاب نادرست می‌تواند ناامیدی زیادی برای شما به دلیل هدررفتن پولتان به همراه داشته باشد؛ بنابراین هنگام خرید پرینتر مهم است که مدلی را انتخاب کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند.

 

فرقی نمی‌کند به پرینتر اچ چی، پرینتر کانون، پرینتر اپسون یا پرینتر Brother علاقه‌مند باشید، شناسایی نیازهای خود و انتخاب درست باتوجه‌به بودجه‌ای که دارید از مهم‌ترین مسائل در خرید پرینتر است. همچنین باید در مورد کارایی پرینترها بیشتر بدانید. برای اطمینان از اینکه از خرید خود پشیمان نمی‌شوید ما در اینترنت بسیار تحقیق کرده‌ایم و از مقالات سایت‌های معتبری همانند راهنمای خرید پرینتر خانگی حواس جمع و مقالات انگلیسی در این زمینه کمک گرفته‌ایم تا در این نوشته به شما نکاتی آموزش دهیم تا در هنگام ورود به فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

 

1. بودجه مهم است

هزینه پرینترها بسیار متفاوت است. بدیهی است که شما نباید بیش از توان مالی خود برای پرینتر جدید هزینه کنید. بااین‌حال، مسئله بودجه برای یک پرینتر بیشتر از هزینه اولیه خرید آن است. چون باید مداوم جوهر جایگزین را خریداری کنید و قیمت این محصول نیز بسیار مهم است.

 

معمولاً ارزان‌ترین پرینترها گران‌ترین جوهر را دارند. تولیدکنندگان از این طریق پول خود را به دست می‌آورند؛ بنابراین قبل از اینکه به بهترین پرینتر را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید، کمی به‌صورت آنلاین در سایت هایی مثل دیجیکالا تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که قیمت کارتریج‌های جایگزین با سایر مدل‌ها با قیمت مشابه مطابقت دارد و نیز شما توانایی خرید آنها را به‌صورت مداوم در آینده داشته باشید.

 

همچنین تحقیق کنید آیا می‌توانید کارتریج‌های جوهر شرکت‌های دیگر را برای پرینتر خود انتخاب کنید؟ توجه داشته باشید که استفاده از کارتریج‌های جوهر تأیید نشده توسط کمپانی سازنده ممکن است گارانتی دستگاه شما را باطل کند.

 

8 نکته ای که هنگام خرید پرینتر خانگی باید بررسی کنید

2. نوع جوهر

سه پیکربندی رایج برای کارتریج جوهر وجود دارد.

دو کارتریج جوهر: یک کارتریج مشکی و یک کارتریج رنگی همه‌کاره.

چهار کارتریج جوهر: یک کارتریج مشکی و سه کارتریج جداگانه برای فیروزه‌ای، سرخابی و زرد. این مدل رنگ CMYK است.

جوهر افشان: پرینتر به‌جای استفاده از کارتریج، جوهر خود را از مخازن بزرگ و قابل شارژ می‌گیرد.

 

از بین این سه، جوهرافشان‌ها در درازمدت اقتصادی‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال، Epson Expression ET-3700 EcoTank می‌تواند 14000 صفحه سیاه یا 11200 صفحه رنگی را از یک‌بار پرکردن مجدد مخازن چاپ کند. این شاید برای دو سال استفاده برایتان کافی باشد.

همچنین می توانید پرینترهای لیزری بخرید. این دستگاه‌ها به‌جای جوهر از تونر استفاده می‌کنند. پرینترهای لیزری می‌توانند لبه‌های واضح‌تر و تصاویر واضح‌تری نسبت به رقبای جوهرافشان خود تولید کنند.

اینکه کدام پیکربندی برای شما مناسب است بستگی به نحوه استفاده شما از پرینتر دارد. اگر می‌خواهید اسناد متنی زیادی را با رنگ‌های کمی چاپ کنید، ممکن است یک پرینتر دو کارتریجی کافی باشد. افرادی که به چاپ‌های رنگی درجه یک حرفه‌ای نیاز دارند باید پرینتر لیزری را انتخاب کنند و کاربران عادی می‌توانند بین پرینترهای CMYK و جوهرافشان تصمیم بگیرند.

 

3. سرعت چاپ

اگر پرینتر شما کیفیت بالایی داشته باشد اما با سرعتی لاک‌پشتی برایتان اسناد را چاپ کند خیلی مأیوس‌کننده است. همچنین وقتی تعداد پرینت‌های شما زیاد باشد بسیار اذیت‌کننده است.

اگر چاپ زیادی انجام می‌دهید، به‌خصوص چاپ اسناد با ده‌ها صفحه، سرعت چاپ عامل مهمی در تصمیم خرید شما خواهد بود.

سرعت پرینتر بر حسب صفحات در دقیقه “PPM” اندازه‌گیری می‌شود. یک پرینتر سرعت PPM متفاوتی برای صفحات متن و صفحات تصاویر خواهد داشت. بااین‌حال، وقتی به پرینترها در فروشگاه نگاه می‌کنید، اغلب فقط یک رتبه‌بندی PPM را می‌بینید. این نشان می‌دهد که پرینتر می‌تواند چند صفحه متن سیاه را در یک دقیقه تولید کند.

بازهم تنوع زیادی در امتیازات PPM پرینترهای جوهرافشان درجه مصرف‌کننده خواهید دید. شما می توانید با هر چیزی از 5PPM تا 25PPM روبرو شوید.

 

8 نکته ای که هنگام خرید پرینتر خانگی باید بررسی کنید

4. کیفیت چاپ

اگرچه پرینترهای لیزری بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند، اما خرید آنها گران بوده و هزینه‌های اجرایی بالاتری نیز دارند.

اگر کاربر خانگی هستید، یک جوهرافشان برایتان کافی است. اما این را بدانید که کیفیت چاپ در بین پرینترهای جوهرافشان به طور قابل‌توجهی متفاوت است.

چندین فاکتور بر کیفیت چاپ تأثیر می‌گذارد، از جمله طراحی هد چاپ، درایور پرینتر و کیفیت جوهر. بااین‌حال، مشخصات اصلی که باید به آن توجه کرد، DPI پرینتر (نقاط در هر اینچ) است. این نشان می‌دهد که پرینتر با چه دقتی می‌تواند پیکسل‌های یک تصویر منبع را تکرار کند.

 

5. اتصال بی سیم

نکته مهم دیگری که هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه کنید، اتصالات آن است. برای ایجاد ارتباطی که نیاز دارید، دو سؤال از خود بپرسید:

از کجا می‌خواهید چاپ کنید؟

از کدام دستگاه‌ها می‌خواهید پرینت بگیرید؟

 

تمام پرینترهای موجود در بازار اتصال سیمی را ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند از طریق پورت USB به رایانه شما متصل شوند.

بااین‌حال برخی از مدل‌ها اتصال Wi-Fi و اتصال بلوتوث را نیز ارائه می‌دهند. همچنین به طور فزاینده‌ای دستگاه‌هایی را خواهید یافت که از Google Cloud Print و Apple AirPrint نیز پشتیبانی می‌کنند. بلوتوث برای پرینت از دستگاه‌های تلفن همراه عالی است، درحالی‌که پشتیبانی از Wi-Fi و کلود به شما امکان می‌دهد اسناد را از راه دور در زمانی که خارج از خانه هستید پرینت بگیرید.

 

8 نکته ای که هنگام خرید پرینتر خانگی باید بررسی کنید

6. ویژگی‌های اضافی

پرینترها اداری بیش از چاپ ساده انجام می‌دهند. دستگاه‌های All-in-One می‌توانند فکس‌ها را کپی، اسکن و حتی ارسال کنند.

می توانید انتظار داشته باشید که برای پرینترهای All-in-One کمی بیشتر هزینه بپردازید، اما برای بسیاری از افراد قابلیت‌های اضافی ارزش هزینه اضافه را دارد.

همچنین به ویژگی‌های اضافه شده خاص توسط کمپانی سازنده مانند حالت‌های ویژه چاپ عکس و برنامه‌های وب توجه کنید.

توجه: برای ارسال فکس نیازی به استفاده از پرینتر نیست. همچنین می توانید فکس را در اندروید ارسال کنید و از رایانه خود فکس ارسال کنید.

 

7. قالب کاغذ

همه پرینترها نمی‌توانند کاغذ با اندازه‌های گوناگون را بپذیرند. به طور مشابه، بسترهای اسکنر در بسیاری از پرینترهای همه کاره برای بعضی سایزها بسیار کوچک هستند.

برخی از دستگاه‌های همه کاره رده بالا دارای یک سینی تغذیه اسکنر جداگانه در بالا هستند. می‌توانید از آن برای اسکن اسناد بزرگ‌تر یا قراردادن چندین کاغذ و اسکن همه آنها در یک فایل PDF استفاده کنید.

 

 

8. پرینتر کوچک یا پرینتر قابل حمل و یا پرینتر رومیزی؟

پرینترها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. اگر به دنبال پرینتری هستید که در یک منطقه کوچک مناسب باشد، اکنون نسخه‌های کوچک زیادی در دسترس هستند. مطمئناً ممکن است مجبور شوید عملکرد اسکنر و کپی را قربانی سایز دستگاه کنید، اما برای کاربران گاه‌به‌گاه گزینه خوبی است.

در مواردی دیگر مقیاس برخی از دستگاه‌ها به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر هستند. آنها معمولاً بازار اداری کوچک را هدف قرار می‌دهند و در خانه شما غیرضروری هستند.

به یاد داشته باشید، فناوری باید برای استفاده عالی و کاربردی باشد. چیزی را نخرید که با محیطش سازگاری ندارد.

 

8 نکته ای که هنگام خرید پرینتر خانگی باید بررسی کنید

چگونه بهترین قیمت را برای پرینتر مناسب پیدا کنیم؟

در این راهنما، ما اطلاعاتی را ارائه کرده‌ایم که برای کمک به انتخاب پرینتر عالی به شما نیاز دارید. اما حتی زمانی که مدل خاصی را انتخاب کردید، جستجوی شما همچنان به مرحله نهایی نیاز دارد. یعنی با بررسی فروشگاه‌های مختلف و مقایسه قیمت‌های آنها با هم.

 

بهترین پرینتر برای شما کدام است؟

متغیرهای زیادی وجود دارد که بتوانید یک پرینتر را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. در عوض باید باتوجه‌به مزایا و معایب، مدل‌هایی را که در نظر می‌گیرید با معیارهایی که در مورد آن صحبت کردیم بسنجید.

در مقاله بالا ما نکاتی را به شما نکات پیش از خرید پرینتر را آموزش داده‌ایم و شما را تشویق کرده‌ایم که به هزینه‌های پرینتر از نظر سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر کنید. اگرچه قیمت پایین ممکن است جذاب به نظر برسد، اما درنظرگرفتن هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در طول عمر دستگاه شما مفید است. به طور مشابه، شما می‌خواهید پرینتری را انتخاب کنید که استفاده مکرر را تحمل کند و برای سال‌های آینده عملکرد خوبی داشته باشد. یک برند قابل‌اعتماد مانند Brother، Canon، Epson، HP یا Lexmark ممکن است بیشتر در آزمون زمان مقاومت کند. برندهای متفرقه احتمال دارد بعد از مدتی خراب شوند و مجبور شوید هزینه زیادی را برای تعمیر آن بپردازید.

بازهم پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید تحقیقات بیشتری در اینترنت انجام دهید. وب‌سایت‌های معتبری مانند سایت حواس جمع در مورد پرینتر خانگی و اداری مقالات خوبی منتشر کرده‌اند. قطعاً داشتن آگاهی بیشتر قبل از خرید هر محصولی یک تجربه خرید خوب را در شما ایجاد خواهد کرد.

جدیدترین مطالب سایت