صفر تا صد چاپ عکس روی تخته شاسی و ترفند های چاپ افست

مجموعه : رپورتاژ آگهی
صفر تا صد چاپ عکس روی تخته شاسی و ترفند های چاپ افست

صنعت چاپ به عنوان یه صنعت در حال رشد در سراسر جهان محسوب میشه. اساساً به معنی تولید یه کپی از یه تصویر یا یه متن از طریق وسایلی مثل ماشین چاپ یا جوهر هستش. فناوری چاپ افست در قرن چهاردهم توسط گوتنبرگ اختراع شد و مردم از اون زمان به چاپ اشیاء پرداختن. امروزه نوع دیگه ی از چاپ به نام چاپ دیجیتال گسترش پیدا کرده اما هنوز جایگزین چاپ افست نشده. در ادامه، تفاوت بین چاپ افست و دیجیتال و مزایای هر دو روش رو بررسی خواهیم کرد. همچنین به معرفی چند مورد از بهترین چاپخونه های ایران میپردازیم.

 

تفاوت های اصلی چاپ افست و دیجیتال

1- زمان

در چاپ افست، صفحات فلزی باید به صورت حکاکی شده روی غلتک هایی اعمال بشن که بتونن جوهر رو مستقیماً روی کاغذ منتقل بکنن. راه اندازی برای چاپ افست عموماً به طور قابل توجهی وقت گیرتر از چاپ دیجیتاله. در حالی که چاپ دیجیتال میتونه به راحتی یک ورق کاغذ یا یک کپی از یک کتابچه رو با حداقل تنظیمات چاپ کنه. بنابراین چاپ افست به زمان و مواد بیشتری نیاز داره.

 

2- اندازه ورق

چاپ دیجیتال معمولاً اندازه‌های کوچک‌تری رو اجرا میکنه. معمولاً ورق‌های 19 اینچی با برخی از ماشین‌ها تا 29 اینچ هم میرسه. در حالی که، چاپ افست معمولاً از پرس هایی با ورق های 29 و 40 اینچی استفاده میشه. این افزایش اندازه، امکان چاپ متنوع تری رو فراهم میکنه که در صفحات کوچکتر اصلا امکان پذیر نیست. برخی از نمونه ها عبارتند از پوستر، چاپ کتاب که نیاز به جلدهای بزرگ داره، و انواع خاصی از بروشورها. علاوه بر اندازه ورق، حجم چاپ هم بسیار مهمه. مشتریان اغلب برای چاپ کوتاه مدت به دستگاه های چاپ دیجیتال با فرمت عریض روی میارن. درحالی که چاپ عریض رو نمی‌توان روی دستگاه‌های دیجیتال انجام داد مثل چاپ روی سطوح مواد بسته‌بندی، پلاستیک و غیره.

 

3- نمایش رنگ

هر قطعه از تجهیزات چاپ، تفاسیر و کنترل های متفاوتی رو در مورد نحوه اعمال رنگ ها بر روی صفحه ارائه میدن. پرس های افست میتونن کنترل های رنگ خاصی رو داشته باشن که این یه مزیت نسبت به چاپ دیجیتال محسوب میشه. برای مثال، چاپ رنگ‌های پنتون در دستگاه‌های چاپ افست دقیق‌تره، چون از خود جوهر پنتون استفاده میشه. این به طور معمول برای مارک های بزرگ شرکتی که ثبات رنگ برای آن ها ارزش قابل توجهی داره، بسیار مهمه.

 

4- قیمت

تفاوت تکنولوژیکی بین دو روش چاپ (چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال) در نحوه انتقال تصاویر بر روی کاغذ هستش. این تفاوت باعث میشه که در هزینه دریافتی از مشتری تأثیر بذاره. جوهر و هر ورق کاغذی که از یک پرس افست جدا میشه در واقع ارزون تر از پرس دیجیتاله، اما صرفه جویی فقط در صورتی منطقیه که کار چاپ با حجم کافی بالا باشه. اکثر مشاغلی که محتوای چاپی سریع و در حال تغییر دارن، چاپ دیجیتال گزینه ی مناسبیه. همچنین، مشاغلی که محتوای خودشون رو به طور مدام تغییر نمیدن، اغلب چاپ افست رو انتخاب میکنن.

 

صفر تا صد چاپ عکس روی تخته شاسی و ترفند های چاپ افست

برای بهتر شدن کیفیت عکس روی تخته شاسی از چه فرمتی استفاده کنیم؟

هر چیزی که روی کاغذ، پلاستیک یا تی شرت چاپ شده میبینید، از یک فایل تصویری تهیه شده است. استفاده از نوع مناسب فرمت به این معنیه که طرح شما با بهترین کیفیت ظاهر میشه. زمانی که شما به گرافیک چاپی با کیفیت بالا نیاز دارید، بهتره از فرمت TIFF  استفاده کنید. TIFF یک فرمت شطرنجیه که مخفف عبارت Tagged Image File Format هستش. برای چاپ تخته شاسی به لینک قبل مراجعه کنید. هنگام اسکن یک سند یا گرفتن عکس با دوربین دیجیتال حرفه ای، احتمالاً با فایل های TIFF مواجه خواهید شد. فرمت فایل TIFF فایل RAW اصلی رو فشرده نمیکنه. به همین دلیله که روز به روز در حوزه عکاسی و انتشار محبوبیت بیشتری پیدا میکنه. این فرمت از چندین لایه به همراه فضاهای رنگی RGB و CMYK پشتیبانی میکنه. توجه داشته باشید که حجم فایل های TIFF بسیار زیاده اما این ایراد با بالاترین کیفیت برای چاپ عکس جبران میشه.

 

بهترین چاپ خانه چاپ بنر ایران

همان طور که میدونید بنرهای شخصی سازی شده مناسب میتونه چشم یه رهگذر و یا مشتری احتمالی رو به خود جلب کنه؛ به خصوص در موقعیت های شلوغ و پرترافیک. اگه شما نمیدونید که بنر سفارشی خودتون رو در کجا چاپ کنید که علاوه بر تضمین کیفیت، از لحاظ هزینه هم مقرون به صرفه باشه، به شما 3 تا از بهترین چاپخونه های ایران رو معرفی میکنیم.

 

1- کوثر پرینت

2- چاپ متین

3- چاپ ایران کهن

 

این چاپخونه ها، بنرهای و تابلوهای سفارشی شما رو برای هر محیطی (از جمله رستوران، مغازه، نمایشگاه های تجاری) با مجموعه ای از طرح های با کیفیت بالا و تمام رنگی ارائه میکنن. برای شروع، شما باید سبکی رو انتخاب کنید که به بهترین وجه برای کسب وکار و یا پرژوه مناسب باشه. شرکت های کوثر پرینت، چاپ متین، چاپ ایران کهن به دلیل رشد چشمگیر صنعت چاپ، به شدت در تجهیزات چاپ سرمایه گذاری کردن و میتونن شما رو در مسیر طراحی و انتخاب نوع بنر راهنمایی کنن. جهت دریافت مشاوره و هماهنگی با چاپخونه ها از طریق دو روش زیر اقدام کنید.

منبع : کوثر پرینت   https://kosarprint.com/  02191014000      

جدیدترین مطالب سایت