چرا سفر با هواپیما انتخاب مناسب تری نسبت به سایر وسایل نقلیه است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چرا سفر با هواپیما انتخاب مناسب تری نسبت به سایر وسایل نقلیه است؟

یکی از مقوله هایی که می تواند انسان را از خستگی و روزمرگی نجات دهد، مسافرت است. فرقی نمی کند برای رهایی از کار و خستگی به کدام نقطه ایران و جهان سفر شود، به دریا همراه با صدای جز و مد آرامبخش یا به جنگل با صدای جیرجیرک ها و پرندگانی که روح را نوازش می دهد.

 

سفر می تواند به روستایی کوچک با امکانات کم باشد ولی بسیاری از خاطرات کودکی را در ما زنده کند. اگر تمامی این سفرها با سرعت، امنیت و آرامش عجین شود، بوی دلنشینی و لذت فراوان می دهد.

 

سفر با اتومبیل شخصی مزایایی با خود به همراه دارد، ولی نمیتواند خستگی را از تنمان بیرون ببرد. اتوبوس، قطار و کشتی نیز هرکدام برای خود مزایا و معایبی را به همراه دارند، این وسایل نیز به دلیل پیمودن مسیر با بازه زمانی بالا وقت بسیار زیادی از سفر را به خود اختصاص می دهد.

 

سفر با هواپیما می تواند وقت، امکانات، آسایش، امنیت و سرعت را با خود به همراه داشته باشد. از این رو سفر با هواپیما می تواند بهترین گزینه برای استفاده بیشتر از زمان سفر و راحتی در آن باشد. استفاده از تمامی این مزایا فقط با تهیه بلیط هواپیما رخ می دهد.

 

مزایای سفر با سریع ترین وسیله نقلیه

اصلی ترین و مهمترین مقوله استفاده از هواپیما برای سفر سرعت است. با استفاده از هواپیما می توان مسیرهای پیش رو را در باز زمانی کمتری سپری کرد و بیشتر زمان در نظر گرفته برای سفر را به گشت و گذار پرداخت. در این بین اگر وسایل دیگری برای سفر انتخاب می شد، بهترین زمان های ممکن در مبدا و مقصد تلف می شد.

 

یکی دیگر از مزایایی که می توان به آن اشاره کرد امنیت در سفر است. سفرهای جاده ای با توجه به حوادثی که هر ساله رخ می دهد، نمی تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد. سفر با هواپیما همیشه برای کسانی که اندک از این وسیله نقلیه استفاده می کنند، استرس و نگرانی به همراه داشته است. این وسیله نقلیه در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل از امنیت بالاتری برخوردار است. وجود سرعت و امنیت باعث شده تا خرید بلیط هواپیما بیشتر از گذشته انجام شود و مورد استقبال بیشتر متقاضیان قرار گیرد.

 

چرا سفر با هواپیما انتخاب مناسب تری نسبت به سایر وسایل نقلیه است؟

خدماتی که هواپیما به مسافران عرضه می دارد را نمی توان در سایر وسایل نقلیه مشاهده کرد. ارائه این خدمات فقط معطوف به زمان سفر نمی شود بلکه می توان آن را در فرودگاه نیز مشاهده کرد. آسایش، احترام، امنیت و خدماتی که در هواپیما ارائه می شود را به ندرت می توان در سایر وسایل نقلیه مشاهده کرد.

 

با توجه به شرکت های هواپیمایی متعددی که در سیستم حمل و نقل هوایی ایران فعالیت می کنند، امکانات و خدمات ارائه شده نیز تنوع بسیار بالایی به خود گرفته اند.

 

به طور کلی امکانات و خدمات ارائه شده در شرکت های هواپیمایی به سه کلاس پروازی درجه یک first، تجاری business و اقتصادی economy تقسیم بندی می شوند. قیمت بلیط هواپیما با توجه به امکاناتی که این کلاس های پروازی ارائه میدهند با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

 

قیمت بلیط هواپیما علاوه بر کلاس پروازی به عوامل دیگری نیز وابسته است. ساعت حرکت، نوع هواپیما و شرکت هواپیمایی، نوع بلیط از عواملی هستند که می توان به آنها اشاره کرد. بازه زمانی در تهیه بلیط هواپیما بسیار موثر است.

 

به طور کلی بلیط های هواپیما در سه بازه زمانی صبح، ظهر و عصر ارائه می شود. این بازه زمانی با توجه به مسیر قیمت های مختلفی دارند. شرکت های هواپیمایی با توجه به هزینه های پرداخت شده برای فراهم کردن امکانات مسافران و نوع هواپیمایی که ارائه می دهند، برای بلیط های خود نرخ تعیین می نمایند.

 

نوع بلیط نیز جز عواملی است که بر بها بلیط هواپیما تاثیرگذار است. بلیط های هواپیما را می توان به دو دسته سیستمی که معمولا قیمت ثابتی دارد و بلیط چارتر که دارای نوسان قیمت است، تقسیم بندی کرد.

 

خریدی سریع، آسان و مقرون به صرفه

حال سوال اینجاست که چگونه می توان بلیط هواپیما را برای سفرهای پیش رو تهیه کرد؟ بلیط هواپیما در قدیم الایام به صورت حضوری به معرض فروش گذاشته می شد. متقاضیان باید به صورت حضوری به یکی از نمایندگی های فروش مراجعه می کردند تا بلیط را تهیه کنند. اما با روی کار آمدن اینترنت در زندگی مردم دیگر به مراجعه حضوری نیست. متقاضیان می توانند به راحتی و بدون دردسرهای خاص با استفاده از اینترنت بلیط هواپیما را تهیه کنند. خرید اینترنتی بلیط هواپیما سال هاست که جانشین خریدهای پر زحمت حضوری شده است. سفر با هواپیما بهترین گزینه ممکن برای سفرهای داخلی و خارجی است.پس شک به دلتان راه ندهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

جدیدترین مطالب سایت