چرا فرش 1200 شانه، انتخاب تمام خاص پسندان است؟!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چرا فرش 1200 شانه، انتخاب تمام خاص پسندان است؟!

پیشرفت تکنولوژی و تبلور فناوری در صنعت فرش سبب حضور و خودنمایی فرش های ماشینی طرح دستباف اعم از فرش 1200 شانه و حتی شانه های بالاتر شد؛ محصولاتی که به دلیل قیمت کمتر از قالی های دستباف و داشتن طرح ها و نگاره های ایرانی خیلی زود محبوب ایرانیان شدند.

 

تولید فرش ۱۲۰۰ شانه و دیگر محصولات دستباف گونه نشان داد که فرش‌های ماشینی همانند قالی‌های دستباف نیز می‌توانند نقش موثری در زیباسازی فضا و دکوراسیون داشته باشد.

 

استفاده از فرش 1200 شانه تراکم 3600 در نقش و نگاره ای اصیل ایرانی، کف خانه را به تابلوی هنری زیبا تبدیل می‌کند و فضایی شاهانه و رمانتیک ایجاد می‌سازد.

 

 طرح‌ها و نگاره‌هایی شبیه قالی‌های دستباف و کیفیتی بی نظیر فرش ماشینی 1200 شانه سبب شد تا تولید این بافته‌های ظریف، سبب سربلندی صنعت فرش در داخل و خارج شود و مناسب با سلیقه خاص پسندان باشد.

 

 با اینکه تولید فرش ١٢٠٠ شانه پایان کار نبود و بعد از آن، محصولات 1500 شانه با ظرافت بالا و بافته‌هایی شبیه پارچه‌های مخملی شکل خودنمایی کردند؛ ولی نتوانست نگاه‌ها را از سمت فرش های 1200 شانه برگرداند.

 

تا چند سال اخیر برای ایجاد فضایی با سبک و سیاق کلاسیک، مجلل و شاهانه افراد باید به سراغ خرید قالی‌های دستباف می‌رفتند؛ ولی تولید فرش 1200 شانه تراکم 3600 کاشان در سال 1394 سبب شد تا مشتریان برای انواع فضاهای مجلل و لوکس به سراغ فرش‌های ماشینی بروند و از طرح‌های دستباف گونه این قالی‌های زیبا بهره ببرند و فرصتی بود برای دوستداران طرح‌های قالی‌های دستباف که به دلیل قیمت بالای این بافته‌های دستباف توان خرید آن‌ها را نداشتند.

 

خرید قالی‌های دستباف تا پیش از تولید فرش های 1200 شانه علاوه بر آنکه مسبب می‌شد تا خریدار از طرح و نگاره‌های آن لذت ببرد، نوعی سرمایه نیز محسوب می‌شد.

 

بالا رفتن آگاهی مردم و علم آن‌ها از اینکه منابع مالی خود را در راه‌های دیگری سرمایه گذاری کنند و همچنین تولید فرش‌های دستباف گونه و دست یافتن به متنوع ترین طرح‌ها و نگاره‌های جدید با رنگ‌های سال، افراد را از خرید قالی‌های دستباف منصرف کرد و بدین صورت تولید فرش های 1200 شانه گل برجسته و دیگر محصولات ماشینی، افتخاری عظیم برای صنعت فرش محسوب شد.

 

در واقع زیبایی و ظرافت، توپری و فشردگی، استفاده از نخ خاب مرغوب هیت ست شده و طرح‌هایی بسان قالی‌های دستباف را می‌توان جزو معیارهای انتخاب فرش های 1200 شانه دانست و این دلایلی است که سبب شده است تا فرش 1200 شانه مناسب باسلیقه و نظر خاص پسندان باشد و از همه مهم ‌تر این که قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه در مقایسه با قیمت 12 متری 1500 شانه و 12 متری قالی‌های دستباف بسیار پایین‌تر و متعادل‌تر است.

 

با خرید فرش 1200 شانه، دغدغه تعویض زودهنگام فرش را نخواهید داشت

مگر می‌شود که خرید فرش 1200 شانه در طرح‌ها و نگاره‌های دستباف گونه جای خرید قالی‌های دستباف را بگیرد؟ چه عواملی سبب شده است که این بافته‌های ماشینی در دل هر دکوراسیونی خودشان را جای دهند و به زیبایی تمام خودنمایی کنند؟

 

شاید طرز بافت فرش‌های دستباف را از نزدیک دیده باشید که توسط زنان و مردان هنرمند ایرانی انجام می‌شود. برای بافت این قالی‌ها نخ خاب به دور نخ تار پیچیده شده و گره می‌خورد و با نخ پود، این گره‌ها محکم‌تر می‌شوند؛ ولی وضعیت تولید فرش های ماشینی با دستگاه‌های بافندگی اینطور نیست؛ بدین صورت که هر محصولی اعم از 350 شانه، 500 شانه، 700 شانه یا 1200 شانه بدین گونه تولید می‌شود که نخ خاب به دور نخ تار به حالت U شکل قرار می‌گیرد و در مرحله آهار و تکمیل فرش، این گره‌ها با چسب و رزین فیکس می‌شوند.

 

حجم بالای گره در یک متر از قالی 1200 شانه و دیگر محصولات با شانه و تراکم بالا سبب شده است تا این ریشه‌ها و گره‌ها به صورت فشرده و منسجم در کنار هم قرار گیرند؛ به گونه ای که انگشتان دست بین آن‌ها نمی‌توان نفوذ کند و این فشردگی و توپری سبب سفتی و انسجام بالای فرش ۱۲۰۰ شانه شده و سالیان متمادی می‌تواند طنین انداز منزل گرم شما باشد، بدون آنکه ماهیت خود را از دست بدهد یا اینکه گره‌ها باز شوند.

 

در صورتی که در محصولات با شانه و تراکم پایین به دلیل تعداد گره‌های کم در یک متر از طول و عرض، امکان باز شدن گره‌ها به مرور زمان بر اثر از بین رفتن آهار و چسب پشت فرش به دلیل شست و شو و پاخور شدن وجود دارد؛ از طرفی چون تولید فرش های 1200 شانه با دستگاه‌های پیشرفته و جدید وندویل بلژیک بافته می‌شوند در هر ردیف و رج، سه پود زده می‌شود که این سه پود سبب سفتی بافته می‌شود.

 

پس آیا منطقی نیست که خریدار در هنگام خرید و انتخاب، به قیمت فرش 1200 شانه توجهی نکند و فقط به این بیندیشد که با خرید این بافته‌های زیبا و ظریف بافت می‌تواند به فرش بادوام، محکم، توپر و فشرده دست یابد؟!

 

ضرب المثل هیچ گرانی بی حکمت نیست نیز برای فرش 1200 شانه صدق می‌کند

مسلما ضرب المثل هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت را شنیده اید. معنای این ضرب المثل این است که اجناس و کالاها بر اساس نوع ارزششان قیمت گذاری می‌شوند. فرش های ماشینی نیز همینطور هستند که براساس ارزششان قیمت گذاری می‌شوند.

 

قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 نیز بر اساس ارزشی که دارد، بالاتر از قیمت دیگر بافته‌هاست؛ چون به دلیل شانه و تراکم بالا نخ‌های بیشتری در بافت آن استفاده شده و از آنجایی که تراکم گره در این محصول زیاد است، نخ استفاده شده نمره بیشتری دارد و قیمت الیاف بافت این محصول بیشتر از دیگر محصولات با شانه و تراکم پایین است و از طرفی بافت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ باید با دستگاه پیشرفته HCIx2 صورت گیرد که وارداتی از شرکت وندویل است.

چرا فرش 1200 شانه، انتخاب تمام خاص پسندان است؟!

چه عاملی کیفیت فرش 1200 شانه تراکم 3600 را فوق العاده کرده است؟

بها و ارزش فرش های 1200 شانه زیاد است، از این رو توجه به کیفیت آن بسیار مهم است، چه بسا خرید محصولات بی کیفیت مصادف است با از دست دادن بهای زیاد.

بهترین کیفیت در فرش‌های ماشینی می‌تواند برندهای معتبر را ایجاد سازد. فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم 3600 نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی به دلیل کیفیت بالای مواد اولیه، کیفیت دستگاه بافندگی و بالا بودن شانه و تراکم از کیفیت بی نظیری برخوردار است.

 

شاید بتوان در تولید فرش های 700 شانه یا محصولات با شانه و تراکم پایین تر از الیاف نامرغوب استفاده شود؛ ولی به دلیل تعداد 4 میلیون و 320 هزار گره در یک متر مربع از فرش های 1200 شانه، تولید کننده باید از الیاف نازک و آکریلیک هیت ست شده با نمره ۳۶ تا 40 استفاده کند؛ چون در یک متر از عرض این بافته 1200 گره و در یک متر از طول آن ۳۶۰۰ گره زده شده است. این حجم از گره با نخ‌های نازک در بافت عاملی است برای کوتاه بودن ارتفاع نخ خاب؛ وگرنه گره‌ها روی هم می‌افتند و طرح و نقشه جلوه و وضوح ندارند.

 

الیاف آکریلیک هیت ست شده که وارداتی از آلمان و ترکیه هستند در بافت این فرش های ماشینی به کار می‌رود که مقاوم، بادوام، بدون پرز و ظریف هستند.

 

با این اوصاف و تعاریف می توان چشم بسته خرید فرش ۱۲۰۰ شانه را انجام داد چون:

تراکم طولی تمامی فرش های 1200 شانه سه برابر تراکم عرضی آن است.

با دستگاه‌های پیشرفته HCIx2 بافته می‌شوند و بافته عاری از عیوب و نقص فنی است.

به دلیل سرعت بالای این دستگاه‌ها حتما الیاف باید هیت ست شوند و در مرحله ریسندگی با بخار آب و گرما مقاوم سازی شوند.

در هر ردیف و رج، سه پود زده شده است که سبب محکم شدن و سفت شدن سطح بافته می‌شود.

تراکم بالا در این بافته‌های ظریف و زیبا عامل مهمی در مقابل ساییدگی‌های روزانه است.

فشردگی و انسجام بین ریشه‌ها و گره‌ها سبب می‌شود تا ذرات ریز و گرد و غبار نتواند بین ریشه‌های آن نفوذ کند.

 

زیبایی فرش ماشینی 1200 شانه شهرت جهانی دارد

تا به اینجا کیفیت بالای فرش ماشینی 1200 شانه برایمان مشخص شد؛ ولی نباید از زیبایی و ظرافت و چشم انداز همانند قالی‌های دستباف فرش های 1200 شانه غیر برجسته و برجسته دور ماند و اگر از طرح‌ها و نگاره‌های زیبای این فرش‌های ماشینی سخن نگوییم، خالی از لطف است.

 

طرح‌های کلاسیک و سنتی فرش های ماشینی 1200 شانه نمادی از هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است و نقش و نگارهای زیبای قالی‌های دستباف با سبک جدیدتر و شکیل‌تر به صورت فرش 1200 شانه با تراکم 3600 به زیبایی تمام می‌درخشند و یک فضای با اصلالت را ایجاد می‌کنند.

 

نقوش سنتی و کلاسیک ایرانی همراه با رنگ زمینه لایت و خنثی سبب شده است تا فرش های ماشینی 1200 شانه برای دکوراسیون‌های امروزی مناسب باشد و این موارد در طراحی قالی‌های دستباف رعایت نشده است، از این رو امروزه حتی در مکان‌های مجلل، لوکس و فاخر از طرح‌ها و نگاره‌های اصیل فرش 1200 شانه جدید بهره می‌گیرند.

 

طرح های فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه علاوه بر آنکه نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی هستند، می‌توانند برای انواع دکوراسیون‌های ایرانی اعم از کلاسیک و سنتی، مدرنیته یا مینیمال مناسب باشند و این هست قدرت بالای طرح های اصیل فرش 1200 شانه؛ در صورتی که طرح‌های قالی‌های دستباف برای مکان‌های مدرنیته و مینیمال مناسب نیستند.

 

بیشتر طرح های فرش 1200 شانه غیر برجسته و برجسته درون مایه ای از سبک‌های کلاسیک را دارند و طرحان توانسته اند طرح‌های قدیمی و با اصالت را به صورت خلاقانه برای انواع دکوراسیون‌ها به صورت فرش 1200 شانه ارائه دهند و ترکیب طرح‌های قدیمی با طراحی مدرن سبب روی آوردن قشر جوانان به این طرح‌ها و نگاره‌های اصیل ایرانی شده است و بدین صورت می‌توان تولید فرش 1200 شانه را افتخاری برای ایرانیان دانست؛ چون باعث شد نسل به نسل و سینه به سینه، طرح‌های اصیل ایرانی که بیانگر هویت و فرهنگ ایرانیان است حفظ شود.

 

این فرش های ماشینی توانسته اند طرح‌های قدیمی و اصیل ایرانی را اعم از طرح افشان، خشتی، اسلیمی، لچک و ترنج، بته جقه و… را با زیبایی تمام و با ظرافت بالا به طرز ماهرانه ای به تصویر بکشند.

 

تنوع و زیبایی را می‌توان در این طرح‌ها دید؛ افشان شدن و پراکندگی گل‌ها و شاخه و قوس‌های دورانی همرا با برگ‌ها در طرح‌های افشان، ساقه‌های پیچ در پیچ و خودنمایی برگ، گل، گیاهان و حیوانات روی این ساقه‌ها در طرح‌های اسلیمی، مزین شدن ترنج و لچک با نقوش ختایی، اشکال هندسی، گل و پرندگان در طرح‌های ترنج دار که همانند مدالی در مرکز فرش می‌درخشد و قرار گرفتن خشت‌های مربعی شکل یا مستطیلی در کنار هم و طراحی درون خشت‌ها با نقش مایه‌های مختلف و متفاوت، از زیبایی‌های فرش 1200 شانه جدید با طرح‌های سنتی و کلاسیک است که زیبایی آن‌ها را نمی‌توان در دکوراسیون انکار کرد.

 

فرش 1200 شانه گل برجسته انتخابی مناسب برای پذیرایی

قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته به دلیل استفاده از الیاف هایبالک در برخی از قسمت های این بافته و برجسته نمودن طرح ها و گل های آن در مرحله تکمیل و آهار به کمک فرآیند بخار آب و گرما کمی بالاتر از 1200 شانه غیر برجسته است؛ ولی تقاضا و فروش آن بیشتر است و دلیل آن هم ظاهر و ظرافتی شبیه قالی های دستباف 80 رج تبریز است.

 

خلاقیت و نوآوری در صنعت فرش ماشینی با تولید فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته خودش را نشان داد و با وجود سابقه نسبتا کم توانست خودش را در دل هر بییننده ای جای دهد. طرح‌ها و نگاره‌های برجسته روی این فرش های 1200 شانه برجسته، جلوه زیبایی به فضا می‌دهد و طرح و نقشه حالت سه بعدی به خود می‌گیرد.

 

چرا فرش 1200 شانه، انتخاب تمام خاص پسندان است؟!

حمایت خریداران از فرش 1200 شانه گل برجسته به دلیل جلوه زیبا و ظاهری باشکوه و هنرمندانه اش است. گل، بوته‌ها، شاخه و برگ‌ها به صورت نقش برجسته خودنمایی می‌کنند و این هنر طراحان و مهندسان ایرانی هست که توانسته اند با ساده ترین تکنیک، زیبایی بصری فرش را افزایش دهد بدون آنکه قیمت آن بالاتر رود.

 

به کارگیری نخ هایبالک در قسمت‌های فرو رفته و نخ اکریلیک در قسمت‌های برجسته سبب برجسته شدن طرح و نگاره شده است. خاصیت الیاف هایبالک، جمع شونده است و این نخ در مرحله آهار و تکمیل فرش، ذوب شده و سطحش پایین تر از سطح الیاف آکریلیک می‌رود و بدین صورت 1200 شانه با طرح‌های برجسته خود‌نمایی می‌کنند.

 

تناسب فرش ۱۲۰۰ شانه با هر فضایی

طرح‌ها و نقشه‌های این فرش های ماشینی دستباف گونه نسبت به طرح های قالی های دستباف متنوع تر، جذاب‌تر و شکل و شمایل مدرن‌تری دارند.

 

فرش های ماشینی وقتی در دکوراسیون و فضا جلوه زیبایی پیدا می‌کنند که انتخاب طرح و رنگ آن با توجه به همه عناصر دخیل در فضا انجام پذیرد و از آنجایی که امروزه طراحی بیشتر وسایل به سمت مدرنیته شدن پیش می‌رود، از این رو نباید به سراغ رنگ‌های و طرح‌های قدیمی رفت.

 

انتخاب طرح فرش ١٢٠٠ شانه

انتخاب و حمایت از طرح های فرش ١٢٠٠ شانه بیشتر از انتخاب طرح‌های قالی‌های دستباف و یا 1500 شانه است؛ چون الگو و طرح فرش 1200 شانه تراکم ۳۶۰۰ متناسب با دکوراسیون‌های کلاسیک، مدرنیته و مینیمال است.

 

در طرح‌های محصولات 1500 شانه ما شاهد طرح‌های بسیار ریز و ظریف کلاسیک و فاخر هستیم که فقط برای مکان‌های مجلل و سلطنتی مناسب است؛ ولی بسیاری از مکان‌ها اعم از پذیرایی، هال و اتاق نشیمن حال و هوای مدرنیته و امروزی دارد و طرح های فرش 1200 شانه به گونه ای با نقش مایه‌های ختایی و اسلیمی طراحی شده اند که با اجزای خانه به راحتی می‌توانند ارتباط و هماهنگی حاصل کنند؛ برای مثال در دکوراسیون‌های مدرنیته و مینیمال بهتر است از طرح‌های خلوت‌تر استفاده شود و یا اینکه برای سبک‌های مدرنیته و مینیمال حتما باید از طرح‌های ساده تر 1200 شانه استفاه کرد؛ طرح‌هایی که در 1500 شانه‌ها و قالی‌های دستباف ما شاهد آن‌ها نیستیم.

 

استفاده از طرح های فرش 1200 شانه در مکان های رسمی از قبیل پذیرایی و مکان های لوکس و مکان های غیر رسمی اعم از اتاق نشیمن، هال، آشپزخانه‌های مدرنیته و یا اتاق خواب مناسب است. طرح های مدرن‌تر برای مکان های غیر رسمی و طرح های سنتی و کلاسیک برای مکان های رسمی مناسب است.

 

فرش های 1200 شانه طرح افشان و یا اسلیمی به دلیل پراکندگی نقش مایه های ختایی و شاخه های اسلیمی، خطای دیدی در ذهن بیننده ایجاد کرده و فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهد و با توجه به کوچک‌تر شدن فضای خانه ها و دکوراسیون ها می‌توان انتخاب این طرح های کلاسیک را ایده آل دانست.

 

انتخاب رنگ

یکی از قسمت های جذاب انتخاب فرش ماشینی توجه به رنگ زمینه است. در گذشته رنگ زمینه به صورت لاکی و سرمه ای ارائه می‌شد؛ ولی امروزه رنگ های جدید سال با طرح های سنتی و کلاسیک ارائه می‌شوند که سبب شده است تا قشر جوان به سمت این رنگ های جدید با سبک کلاسیک روی آورند.

 

استفاده از رنگ کرم فرش 1200 شانه در فضای پذیرایی سبب چشم اندازی زیبا می‌شود که با انواع رنگ ها قابلیت هماهنگ شدن دارد. ترکیب فرش طوسی با خاکستری، سفید، دودی یا مشکی می‌تواند فضایی مدرنیته و مینیمال ایجاد کند. ایجاد وقار، سنگینی و فضای صمیمی در دکوراسیون از مزیت های استفاده از رنگ طوسی است که برای دکوراسیون های سلطنتی بهتر است این رنگ با طلایی، قهوه ای، نسکافه ای، بژ یا مسی ست شود و بدین صورت فضایی شاهانه و مجلل ایجاد کرد.

 

درخشش فرش نقره ای و صیقلی بودن سطح آن سبب خاص شدن فضا و دکوراسیون می‌شود. ترکیب رنگ نقره ای با قهوه ای، شکلاتی، طلایی و بژ فضایی سلطنتی و ترکیب آن با رنگ های صورتی، بنفش کمرنگ، سفید یا خاکستری فضای مدرنیته و امروزی پدید می‌آورد. ترکیب فرش نقره ای 1200 شانه با رنگ کرم و یا سفید برای فضاهای کوچک مناسب است.

 

از طرفی تغییر سبک و سلیقه مردم به سمت مدرن شدن و علاقه ایرانیان به طرح های اصیل ایرانی از طرف دیگر سبب شده است که فرش های 1200 شانه در طرح های کلاسیک با رنگ های خنثی و ملون تولید شوند و بدین صورت می‌توان از این طرح های سنتی و کلاسیک برای دکوراسیون های معاصر بهره برد.

 

انتخاب اندازه

ظرافت و زیبایی فرش های 1200 شانه بر کسی پوشیده نیست و کسانی که خرید فرش 1200 شانه را انجام می‌دهند، مسلما به دنبال زیباکردن دکوراسیون با استفاده از طرح ها و نقشه های این بافته ها هستند.

 

با ترفندهایی می‌توان جذابیت دکوراسیون را زیادتر کرد؛ بدین‌گونه که انتخاب اندازه فرش های ماشینی 1200 شانه به صورتی انجام شود که طرح و نگاره زیبا تمام و کمال بدرخشد.

 

 بهتر است بین دیوار و این فرش های ماشینی فاصله ای وجود داشته باشد و پایه های جلوی مبل مُماس با لبه فرش قرار بگیرد یا اینکه پایه های جلوی مبل روی فرش قرار بگیرد.

 

پهن کردن فرش های 1200 شانه دستباف گونه در وسط سالن های پذیرایی و چیدن دیگر وسایل به دور آن زیبایی وصف ناپذیری را ایجاد می‌کند و بدین صورت شاهد زیبایی طرح و نگاره این فرش های ظریف هستیم.

 

زیبایی فرش خانه خاص پسندان با فرش 1200 شانه کاشان

فرش 1200 شانه کاشان با نقش و نگارهای خاص می‌توانند نقش مهمی در زیبایی منزل و دکوراسیون داشته باشند و طرح ها و نقشه های آن نشان از ذوق و خلاقیت طراحان و پیشرفت تکنولوژی است. گروه تولیدی فرش ساویز بافت یکی از پیشتازان در عرصه تولید فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان است و از اولین تولید کنندگان این محصولات است. کیفیت بالا و زیبایی طرح و نگاره های محصولات ساویز بافت توانسته است آن را به بهترین برند فرش کاشان تبدیل کند.

 

این گروه تولیدی به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه توانایی ارائه قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 را به صورت عمده و تولیدی دارد و این افتخاری است برای کارخانه فرش ساویز بافت که توانسته است بهترین کیفیت با زیباترین طرح ها و نگاره ها را با قیمتی کمتر از بازار ارائه دهد.

 

خرید فرش از ساویز بافت به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است؛ بدین صورت که خریداران با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی فرش https://www.savizbaft.com/ می‌توانند دنیایی از طرح ها و نگاره های زیبای ایرانی را ببینند و متناسب با دکوراسیون و فضایی که دارند، انتخاب کنند.

جدیدترین مطالب سایت