چطور خط چشم ساده و زیبا بکشیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چطور خط چشم ساده و زیبا بکشیم؟

برای آراستن چشم‌ها، ایجاد تغییر در حالت آن‌ها و درشت و کشیده نشان دادنشان، استفاده از خط چشم راهکاری بسیار مناسب است. به همین جهت خط چشم یکی از ضروری‌ترین ابزارهای آرایشی است که بانوان به شکل روزمره از آن برای ایجاد تغییرات مثبت و چشمگیر در چهره خود استفاده می‌کنند‌. وقتی چشم‌های خود را با خط چشم آراسته می‌کنید، مطمئنا متوجه تغییراتی که پس از ایجاد این خطوط موزون بر روی پلک ایجاد می‌شود خواهید بود.

 

با وجود اینکه خط چشم جزء ملزومات یک میکاپ کامل به حساب می‌آید، کشیدن آن برای بسیاری از خانم سخت است. در حقیقت بسیاری از افراد ایجاد خط چشم مناسب را یکی از دغدغه‌های فرایند میکاپ صورت می‌دانند و به همین دلیل است که گاها از کشیدن خط چشم صرف نظر کرده و یا به تتوی خط چشم‌های دائمی روی می‌آورند.

 

در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه کشیدن خط چشم ساده و آسان را در قالب آموزشی جامع ارائه کنیم و انواع مدل‌های خط چشم برای چشم‌هایی با حالت‌های گوناگون را معرفی نماییم.

 

اهمیت انتخاب مدل خط چشم مناسب

کشیدن خط چشم یکی از اساسی‌ترین اصول آرایش چشم‌ها به شمار می‌آید. چشم‌ها استثنایی‌ترین اعضای صورت هستند و توجه به ایجاد حالت مناسب در آن‌ها حائز اهمیت است. حالت کشیدن خط چشم، رنگ خط چشم، همخوانی اندازه آن با پهنای پلک و مدل خط چشمی که انتخاب می‌کنید، بر کیفیت خروجی کار اثرگذار است. به عنوان مثال برای پلک‌های پهن به ایجاد خط چشم عریض نیاز است و پلک‌های باریک به خط چشم نازک با پهنای اندک نیازمند هستند.

 

انواع مدل‌های خط چشم

در ادامه با بهترین مدل‌های خط چشم زیبا آشنا خواهید شد:

 

خط چشم محو و نامرئی درون چشم‌ها

ایجاد خط چشم نامرئی به معنای آن است که برای حجیم‌تر نشان دادن مژه‌ها و حالت بخشیدن به پلک از مداد چشم مناسب برای ایجاد خطی موزون در داخل چشم استفاده کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از ریمل مناسب تکمیل کنید. برای حجم دهی و حالت بخشی به مژه‌ها استفادا از ریمل لورال انتخاب مناسبی است.

 

خط چشم محو و نامرئی میان مژه‌ها

برای ایجاد این نوع خط چشم با نوک تیز مداد چشم خطی ملایم میان مژه‌های پلک بالایی ایجاد کرده و سپس از ریمل برای پررنگ و پرحجم کردن مژه‌ها بهره بگیرید. به این ترتیب علاوه بر ایجاد تغییری ملایم اما محسوس در حالت چشم‌ها، مژه‌های شما پرپشت‌تر و خوش حالت‌تر جلوه می‌کنند.

 

خط چشم دنباله ‌دار

کشیدن خط چشم دنباله‌ دار که به خط چشم گربه‌ای هم شهرت دارد، برای انواع مدل‌های مختلف چشم مناسب است. برای این کار گوشه پلک خود را بکشید تا زمینه‌ای صاف برای ایجاد خطی موزون ایجاد شود. سپس کشیدن خطی صاف را از گوشه درونی چشم آغاز کرده و تا جایی که صف مژه‌ها به پایان می‌رسد ادامه دهید. برای ایجاد دنباله زیبا خط صاف ایجاد شده را تا نقطه‌ای که برای دنباله خط چشم تعیین کرده‌اید امتداد دهید‌.

 

خط چشم کوتاه

برای اینکه خط چشمی نیمه و کوتاه ایجاد کنید، نیازی به کشیدن خطوط از ابتدا تا انتهای پلک نیست و باید این خط را از میانه پلک ایجاد کنید. از آنجایی که خط چشم‌های نیمه قسمت انتهایی چشم را در بر می‌گیرند برای کشیده نشان دادن انواع چشم‌های ریز و درشت مناسب هستند.

 

چطور خط چشم ساده و زیبا بکشیم؟

مدل‌های خط چشم مناسب برای انواع چشم

برای کشیدن خط چشمی زیبا، باید حالت خط چشم خود را با فرم چشم‌هایتان هماهنگ در نظر بگیرید‌. برای انواع مختلف حالت‌های چشم مدل‌های خط چشم‌ متفاوتی وجود دارد. در این میان انتخاب نوع خط چشم نیز اهمیت زیادی دارد. بسیاری افراد تصور می‌کنند برای خرید خط چشم باکیفیت و مرغوب به پرداخت هزینه‌های بالا نیاز است اما خرید خط چشم ارزان با کیفیت و کارایی مناسب نیز خروجی دلخواه را برای شما ایجاد خواهد کرد.

در ادامه مدل‌های مختلف خط چشم‌ برای چشم‌های گوناگون را معرفی می‌کنیم‌.

 

مدل خط چشم برای چشم‌های ریز

کشیدن خط چشم مناسب بهترین راهکار برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌های ریز است. برای اینکار خط نازکی را در قسمت بالایی و گوشه پایینی چشم ایجاد کنید و برای اینکه ابعاد چشمتان بزرگ‌تر به نظر برسد از مداد سفید برای پوشش خط پلک پایین استفاده کنید.

 

مدل خط چشم برای چشم های درشت

برای کشیده‌تر نشان دادن چشم‌های درشت لازم است بر روی قسمت بالایی چشم و پلک پایین مداد بکشید و سپس خط چشم مدل گربه‌ای را با دنباله‌ای بلند بر روی پلک خود ایجاد کنید. برای چشم‌های درشت آرایش سبک اسموکی بهترین گزینه است.

 

مدل خط چشم برای چشم‌های بادامی

چشم‌های بادامی انعطاف پذیرترین حالت برای ایجاد انواع مدل‌های خط چشم را دارند. برای آرایش کردن این نوع چشم می‌توانید حالت‌های مختلف خط چشم را امتحان کنید. چنانچه تمایل دارید گیرایی و جلوه بیشتری به چشم‌های بادامی خود ببخشید هم بر روی خط مژه بالایی و هم بر روی خط مژه پایینی خط چشم بکشید. استفاده از نوع خط چشم نیز اهمیت زیادی دارد و برای ارتقای کیفیت کار می‌توانید از خط چشم‌های مای استفاده کنید. جهت اطلاع از قیمت خط چشم مای می‌توانید نام و مشخصات محصول مورد نظر را در سایت مو تن رو جستجو کنید.

 

چطور خط چشم ساده و زیبا بکشیم؟

مدل خط چشم برای چشم‌های گرد

اگر چشم‌هایتان حالت گرد دارند باید کشیدن خط چشم را از نیمه ابتدایی چشم آغاز کنید. کشیدن خط چشم از ابتدای این نیمه را نازک شروع کنید و کم کم پهنای بیشتری به آن بدهید. دنباله خط چشم نیز باید تا بعد از گوشه بیرونی چشم ادامه یابد.

 

مدل خط چشم برای چشم‌های فاصله‌ دار

برای اینکه فاصله میان چشم‌ها را کمتر نشان دهید باید خط چشم مناسبی را در گوشه داخلی چشم‌ها ایجاد کره و این فاصله را تا حدی پوشش دهید. بنابراین خط چشمی که ایجاد می‌کنید باید با حالتی مناسب از گوشه چشم بیرون بیاید.

 

مدل خط چشم برای چشم‌های نزدیک به هم

اگر چشم‌هایتان فاصله محدودی از یکدیگر دارند باید خط چشم ایجاد شده در گوشه داخلی چشم نازک و خط کشیده شده در گوشه خارجی پهن باشد. همچنین می‌توانید از کشیدن خط چشم در گوشه درونی صرف نظر کرده و تنها خطی پهن و کشیده را در گوشه خارجی و انتهای چشم‌های خود ایجاد نمایید.

 

نتیجه گیری

در میان تکنیک‌های آرایشی گوناگون استفاده از خط چشم جایگاه ویژه‌ای دارد. برای اینکه بتوانید خط چشمی حرفه‌ای و موزون برای زیباتر نشان دادن چشم‌های خود ایجاد کنید لازم است مدل خط چشم را را با توجه به فرم و حالت چشم‌های خود در نظر گرفته و از نمونه‌های باکیفیت و اصل بهره بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت