چطور صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کنیم ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چطور صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کنیم ؟

آیا می‌دانستید هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که هر ماه تعداد بیشتری به لیست آنها اضافه می‌شود؟ و سرمایه‌گذاران کنجکاو کریپتو باید با تصمیم گیری در مورد نحوه سرمایه گذاری از جمله نحوه ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود شروع کنند. سرمایه گذاران باید به طور اساسی ارزیابی کنند که کجا و چگونه در ارزهای رمزپایه تراکنش انجام دهند و معامله کنند.

 

این به معنای آن است که معامله‌گر دانا یک صرافی رمزنگاری که از امنیت بالایی برخوردار باشد را بر اساس یک سری معیارهای مشخص انتخاب کند. صرافی‌ها مشابه کارگزاران کار می‌کنند و ابزارهایی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و تتر در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، خرید و فروش ارزهای مورد نظر خود را با کارمزد کم و ویژگی‌های امنیتی قوی آسان می‌کنند.

 

صرافی‌های رمزنگاری چیست؟

صرافی‌های رمزنگاری پلتفرم‌هایی هستند که در آن افراد می‌توانند ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را خریداری و بفروشند. می‌توانید از صرافی‌ها برای مبادله یک ارز دیجیتال با ارز دیگر استفاده کنید. تبدیل بیت‌کوین به اتر یا برای خرید ارز دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات معمولی مانند USD یا GBP. این پلتفرم‌ها منعکس کننده قیمت‌های فعلی بازار ارزهای دیجیتالی هستند که ارائه می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند کریپتوها را به ارزهای فیات در یک صرافی تبدیل کنند و به آنها این امکان را می‌دهند که وجوه را برداشت و به حساب بانکی معمولی خود انتقال دهند یا آن را در بستر صرافی بگذارند تا بعداً دوباره به ارزهای دیجیتال مبادله کنند.

 

صدها صرافی ارز دیجیتال در دسترس معامله گران و سرمایه گذاران وجود دارد. از این رو، تصمیم گیری برای انتخاب بهترین‌ها دشوار است. با این حال، معیارهای ذکر شده در زیر به شما کمک می‌کند تا نحوه انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب خود را تعیین کنید. برای یافتن صرافی ارز دیجیتال مناسب برای نیازهای سرمایه گذاری خود، این مراحل را دنبال کنید.

 

1. محتاط باشید

اولین چیزی که هنگام جستجوی صرافی‌های ارز دیجیتال باید به خاطر داشته باشید و هنگام در نظر گرفتن هر جنبه‌ای از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، این است که کلاهبرداری‌هایی وجود دارند و می‌توانند تاثیر بسیار واقعی بر روی سرمایه‌گذاران فردی داشته باشند. Mt.Gox، یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال و یکی از محبوب‌ترین‌ها، به همین دلیل سقوط کرد. سایرین هک شده‌اند یا به طور دیگری در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

پس چگونه می‌توان مطمئن شد که یک صرافی ارز دیجیتال خاص خدمات قانونی ارائه می‌دهد و از امنیت بالایی برخوردار است؟ همانطور که می‌دانید این روزها به خاطر تحریم، نمی‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی سرمایه گذاری کرد. زیرا خطر بلوکه شدن حساب وجود دارد. در این شرایط می‌بایست از صرافی‌های امن ایرانی مثل صرافی والکس استفاده کرد.

 

چطور صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کنیم ؟

2. تحقیقات خود را انجام دهید

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها می‌شود، شهرت و اعتبار آن صرافی به شدت مهم است. حتی قبل از ایجاد یک حساب کاربری (که باید سطح بالایی از اعتماد را نشان دهد، زیرا مستلزم انتقال اطلاعات خصوصی از انواع مختلف توسط کاربر) است، زمانی را صرف بررسی کامل مبادله مورد نظر خود کنید. سایر کاربران در مورد صرافی چه می‌گویند؟

 

صرافی در مورد خودش چه می‌گوید؟ آیا در گذشته مسائل امنیتی وجود داشته است؟ اگر چنین است، آن صرافی چگونه این مشکلات را برطرف کرده است؟ در جستجوی خود، عمیقاً سخت گیری کنید. همانطور که در بالاتر گفتیم صرافی ارز دیجیتال والکس با احراز هویت دو مرحله‌ای خطر هک و سوء استفاده از سرمایه شما را به صفر رسانده است. پس در این موضوع می‌توان با خیالی آسوده در والکس به ترید پرداخت.

 

3. به امنیت صرافی‌ها دقت کنید

هرچه ایجاد یک حساب کاربری در یک صرافی خاص سخت‌تر باشد، بهتر است. اگر ایجاد یک حساب کاربری بسیار آسان است، این نشان می‌دهد که صرافی چندان قابل اعتماد نیست. اگر دارایی‌های دیجیتال شما ناگهان ناپدید شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این موارد ممکن است زمان بسیار دشوارتری برای ردیابی و بازیابی پول خود داشته باشید.

 

صرف نظر از صرافی‌ای که انتخاب می‌کنید، ایده خوبی است که اکثریت دارایی‌های دیجیتال خود را در یک سرویس ذخیره سازی آفلاین مانند کیف پول سرد نگه دارید. صرافی ها باید همین کار را با دارایی‌های خود که برای نقدینگی مورد نیاز نیستند، انجام دهند.

 

صرافی Wallex کیف پول امن و سرد در اختیار شما می‌گذارد. به نقل از آنچه در ایلنا نوشته شده است، صرافی ایرانی والکس با داشتن امکانات احراز هویت چند مرحله‌ای احتمال هک و دستکاری را نزدیک به صفر رسانده و حداقل هیچ گزارشی دال بر از دست رفتن پول سرمایه‌گزاران گزارش نشده است. پس می‌توان از لحاظ امنیت نیز به این صرافی اعتماد کرد.

 

4. روش خرید

روش خرید ارزهای دیجیتال بین پلتفرم‌ها متفاوت است. برخی از پلتفرم‌ها از سپرده‌ها با انتقال بانکی پشتیبانی می‌کنند، برخی از PayPal استفاده می‌کنند، برخی دیگر کارت‌های اعتباری و نقدی را می‌پذیرند، و برخی فقط از ارز دیجیتال برای خرید استفاده می‌کنند. گزینه‌های پرداخت مختلف موجود در پلتفرم‌ها را مطالعه کنید و مناسب‌ترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

 

ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده

تقریباً تمام صرافی‌های ارز دیجیتال از بیت‌کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کنند. با این حال، هزاران ارز دیجیتال وجود دارد و برخی از سرمایه‌گذاران می‌خواهند به غیر از BTC و ETH در معرض دید دیگران قرار بگیرند. بنابراین، قبل از انتخاب یک صرافی، باید ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط یک صرافی رمزنگاری را بشناسید.

جدیدترین مطالب سایت